Bpm studio (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat vinden jullie van BPM Studio?

-gaat
-goed
-Slecht
-Bpm Studio???

Voting is only possible for our Members
dj-t    posted on 22-06-2006 20:07
wat vinden jullie van het progamma BPM studio?
ik bedoel het veral voor drive-in shows!

*heb de search gebruikt, maar kwam niet zoon topic tegenWinking my eye

[edit:]
heb je probleem even voor je opgelostWinking my eye(dankzij jeweetwelwie)
User edit by dj-t on 29-06-2006 @ 18:07:52 (49%)

What do you think about Bpm studio ??

Vote :   

the-melody    posted on 23-06-2006 17:57
lees de post van mamo ff door, en je kent het antwoord(ik toch...)
soundcollector    posted on 23-06-2006 23:13
Poster: T4Twister

hoe bedoel je? ik ben het misschien wel een beetje met je eens, maar vind je dit slechte apparatuur ofzo? het is natuurlijk wel budgetgear maar het is niet slecht ofzo.

dit is een behoorlijk domme vraag dat is net het zelfde als je een golfkarretje hebt en je gaat hier een ferrari motor op kopen je kan beter eerst wat uitbreiden en zoals er word gezegd dit is een programma  voor een grote drive in
phoz    posted on 24-06-2006 10:00

wav is beter dan mp3 en wma, alhoewel er tussen wma en mp3 niet zoveel verschil zit.(dat is wat ik merk)

maar dan moet je onthouden dat je computer veel sneller vol zit. want een mp3 bestand van ong. 3mb is ong 20 mb in wav.

Je doet toch alles om betere kwaliteit te hebben ( daarom bestaat digitaal enzo )
Ik koop liever een hdd bij zodat ik betere kwaliteit zou kunnnen leveren
User edit by phoz on 24-06-2006 @ 10:02:26 (100%)
Cyspoz    posted on 24-06-2006 10:55
Poster: djmamo
Ik zie dat er weer erg veel mensen BPM hebben gebruikt en zo dus een heldere en duidelijk en zeker een eerlijk antwoord hebben geplaatst (niet dus)

Poster: djmamo
oke de kosten zijn enigzins hoog maar je krijgt er wel wat voor (als je je "huur" van je muziek niet meer betaald blijven de nummers gewoon van jou, je hebt er voor betaald want ook daar wordt buma stemra over betaald, dus dat het dan niet meer van jou is is onzin. staat in het contract wat je met alcatech afsluit)

Volgens mij ben jij ook geen gebruiker ervan. Als gebruiker zou je namelijk weten dat Alcatech niet de muziek levert voor het systeem (maar PBSound in Nederland) en dat Alcatech zelfs niet BPM-Studio direct aan jou levert...

BPM-Studio is een mooi programma met een aantal mooie featers en bied een aantal voordelen ten opzicht van CD-Spelers en Vinyl. Maar het heeft ook een aantal nadelen. Het programma heeft verder een redelijk aantal bugs die niet fataal zijn maar waar je wel over na moet denken als je de prijs hoort.
En verder moet je BPM-Studio beoordelen met de controller en niet alleen de software. Als je de software namelijk alleen bekijkt dan laat je juist de kracht van BPM-Studio weg.

De muziek die PBSound levert is zwaar waardeloos en belachenlijk onder de maat. Ze downloaden hun muziek gewoon van internet, en betalen daar dan de rechten over naar de gerechtigde. Het gevolg is dat je incomplete, corrupte of nummers van slechte kwaliteit krijgt. Het grootste gedeelte is wel goed, maar voor serieuze doeleinde kun je dan toch beter cd's kopen en zelf ripper of de muziek downloaden via een legale download site.
User edit by Cyspoz on 24-06-2006 @ 10:56:41 (12%)
dj-t    posted on 30-06-2006 20:54
ik wil wel als ik het progamma koop, alles legaal houden.
dus ook de muziek, en ja die wil ik van legale downloads sites afhalenWinking my eye

IbiziX    posted on 30-06-2006 23:03
BPM studio is goed en heb ik gekocht maar tis heel duur voor wat het is :s
je hebt virtualDJ veel goedkoper en 't is veel beter!!!!!!
Vibemaster-D    posted on 01-07-2006 10:42
ik gebruik het al een Tijdje het is een heel goed programma maar voor een echte prof CD speler betaal je al bijna net zo vele voor ALLEEN het programma (dus niet met remote control want die zijn f*cking duur) ik vind het heerlijk zeker op feesten waarbij van die rot kinderen 20 liedjes komen aanvragen. bovendien ik koop mijn cd's en rip ze op mijn DJ Computer dat is legaal
Yarne    posted on 01-07-2006 11:22
Poster: dennisv
ik gebruik het al een Tijdje het is een heel goed programma maar voor een echte prof CD speler betaal je al bijna net zo vele voor ALLEEN het programma (dus niet met remote control want die zijn f*cking duur) ik vind het heerlijk zeker op feesten waarbij van die rot kinderen 20 liedjes komen aanvragen. bovendien ik koop mijn cd's en rip ze op mijn DJ Computer dat is legaal

das waar, omgekeerd daar en tegen ... :D

maar ik vind toch beter geld steken in Cd of TT want kvind het egt veel geld voor wat het maar is (persoonlijk)
Yarne    posted on 01-07-2006 11:23
Poster: IbiziX

dat vind ik niet hoor, virtual dj vind ik veel minder, zeker qua geluidskwaliteit. Het is mss wel gebruiksvriendelijker
Twizz    posted on 01-07-2006 11:34

waarom vind jij het veel beter? Kun je dat meteen even vermelden, want het is veel beter hebben we opzich niet veel aan.

en yarne, misschien omdat je nieuw bent heb je de edit() knop nog niet ontdekt., maar svp niet replyen op jezelf.

Poster: phoz

Je doet toch alles om betere kwaliteit te hebben ( daarom bestaat digitaal enzo )
Ik koop liever een hdd bij zodat ik betere kwaliteit zou kunnnen leveren

Maar niet iedereen heeft een nieuwe computer met 250 gi he!Happy, laughing

@yarne hieronder, ik bedoelde het niet slecht hoor, het was als tip bedoelt.
User edit by Twizz on 01-07-2006 @ 12:27:45 (12%)
Yarne    posted on 01-07-2006 12:18
en yarne, misschien omdat je nieuw bent heb je de edit() knop nog niet ontdekt., maar svp niet replyen op jezelf.

da wist ik wel :D ma kwist ni dat zo erg was als je eens 2 replies na mekaar gaf
maar kzal er aan denke
dj-t    posted on 01-07-2006 12:46

ben ik het niet mee eens,
het is goed koper maar BPM is beterWinking my eye

ik heb de demo van virtual dj, en om eerlijk tezijn: K*T progamma (mijn eigen mening)

dan geef ik liever wat meer geld uitHappy, laughing
IbiziX    posted on 01-07-2006 13:00
met de full version is de geluidskwaliteit veel beter en je moet natuurlijk veel instellingen doen want in het begin was het geluid echt slecht maar na wat prutsen kan BPM niet tippen aan virtualDJ en het vooral handige aan virtualdj is dat balkje waar je muziek in staat waar je kan zien wanneer je cue point komt en het is makkelijker om af te stellen
traktor is ook goed maar virtualdj heeft de meeste mogelijkheden je kan er alles voor ontwerpen en extra in je programma steken met BPM en Traktor is dat al heel wat moeilijker
nu virtualDJ 4 in aantocht is zal alles nog beter gaan en numark heeft al een contract lopen bij virtualDJ omdat numark paketten zal verkopen van TT's en cd spelers en mixers met alle aansluitingsmogelijkheden om virtualDJ ook te gebruiken
je kan eens kijken op het forum van virtualDJ en je zal zien dat daar veel meer mensen actief zijn dan de andere dj programma's
dj-t    posted on 01-07-2006 13:08
dat van die cue point klopt dat is wel handig, maar dat is dan ook wel meer voor mixen, ik heb een drive-in.
mixen hoef ik niet op een progamma tehebbenWinking my eye
Twizz    posted on 01-07-2006 13:10
virtual dj is ook meer gericht op de clubs, bpm-studio is meer gericht op drive-in.

sommige zullen nu zeggen, he we hadden het over bpm-studio, maar om het daar over te kunnen hebben van goed/slecht moet je het met andere programma's vergelijkenWinking my eye.

virtual dj is ook veel meer speels, ook meer om een nieuw nummer mee te maken, ik bedoel er zitten bij bpm-studio naar mijn weten geen effecten opom intensief te gebruiken. ik weet niet hoe dat met plug-ins zit met bpm-studio, kan iemand mij daar evt. iets meer over vertellen?

ik heb het idee dat bpm studio veel proffesioneler is, virtual dj kun je volgens mij ook geen controller op aansluiten die speciaal daarvoor is.
BPM-Studio
BPM-Studio

Virtual Dj - Atomix
dj-t    posted on 01-07-2006 13:29
dat is een oudere van bpm studio: hier is de nieuwe

en deze wil ik dan ook gaan kopen later doe ik er een controller bij:

[edit:]
ik heb het formaat even aangepast. groetjes...
User edit by dj-t on 01-07-2006 @ 13:32:13 (44%)
Twizz    posted on 01-07-2006 13:33
en wat zeg je dan?:P

is die nieuwe versie(die hierboven) al lang uit?
dj-t    posted on 01-07-2006 17:13
ja erik die is al een tijdje uit. dat is de zelfde die marco heeftWinking my eye ff informatie tussen ons
Yarne    posted on 01-07-2006 18:31
mss een dom vraagje maar wat is het verschil tss mixen en drive-inConfused

==> "dat van die cue point klopt dat is wel handig, maar dat is dan ook wel meer voor mixen, ik heb een drive-in."
User edit by Yarne on 01-07-2006 @ 18:31:24 (35%)
dj-t    posted on 01-07-2006 19:46
ja ik gebruik mijn drive-in voor feestjes en daar muziek draaien, daar hoef ik dus geen nummers in temixen ( je hebt ook dj's die wel mixen een een drive-in hebben) maar dat hoef ik dus niet
_Ivan_    posted on 01-07-2006 20:29
Als ik eerlijk mag zijn sluit ik me aan bij de post van Greup... er is nog best apparatuur die vervangen moet worden.... Ik zou eerst de nodige apparatuur vervangen en dan pas gaan kijken naar zoiets. Het is bij elkaar ook een flinke inverstering, want ik ga ervanuit dat je er een pc bij wilt met een flinke hd + tft schermpje. Dan zit je al zo in de 900 euries... en dan moet je de software (legaal!) + controller nog aanschaffen. Ik zou er dus nog even mee wachten

Feel&.Celebrate.Life!
dj-t    posted on 01-07-2006 20:55
voor mij hoeft er niets vervangen teworden, ik vind alles prima werken.
verkoop alleen mun onderste speakers (chek booth) en koop er 4 mc 10 voor voor de verhuur.
en ik spaar ook voor mun apparatuur dus geld voor bpm is geen probleem.
_Ivan_    posted on 01-07-2006 20:58
hmmm goed dat is jou meningWinking my eye.... maargoed dat zal dus nog wel ef een jaartje sparen worden voor dat je dat bij elkaar hebtHappy, laughing.... Want je maakt mij niet wijs dat je dat zo in 2 weken bij elkaar hebt:P tenzij je zwemt in het geldWinking my eye
owja das beetje offtopic maar eerst zeg je dat je niks weet van die onderste speakers? en als ik op speurders kijk zie ik dat je toch weet wat rms etc isConfused

Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 01-07-2006 @ 20:58:41 (35%)
dj-t    posted on 01-07-2006 21:01
ja klopt, heb het opgezocht
en toen pas die adevertentie geplaatst
is beetje gek he geen infoWinking my eye

en zwemmen in het geld doe ik niet maar ik heb er geen 2 weken voor gespaart:P zullen we het houden op een jaartje iets minderWinking my eye
User edit by dj-t on 01-07-2006 @ 21:02:16 (43%)
_Ivan_    posted on 01-07-2006 21:06
Poster: dj-t
ja klopt, heb het opgezocht
en toen pas die adevertentie geplaatst
is beetje gek he geen infoWinking my eye
en zwemmen in het geld doe ik niet maar ik heb er geen 2 weken voor gespaart zullen we het houden op een jaartje iets minder

Hoe kun je dat dan opzoeken als je niks van de luidspreker weet, type etc? Maargoed ontopic :

Zwemmen doe ik ook niet in het geld, maar ik vind dat het draaien toch nog een beetje leuk moet blijven. Ik vind het al een stuk minder intressanter als je tijdens het draaien ook weer achter een schermpje staat.
Verder is het natuurlijk wel makkelijk als je bijvoorbeeld voor grote scholen moet draaien zodat je aanvraagjes ongelofelijk snel kunt verwerken. Wat een nadeel is is dat je een pc met behoorlijke hd nodig hebt, en die kosten behoorlijk wat, en ook een goede geluidskaart is dan wel makkelijk en die kost ook behoorlijk wat.

Mja voor mij is het iniedergeval qua prijs niet weg gelegd al ben ik nu wel supertrots op mijn 2 cdj800 mk2:D
Feel&.Celebrate.Life!

40 Users online: 21 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 8.133
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.232.550