Wanneer mag iemand zich DJ noemen (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Reemz    posted on 22-06-2006 12:12
Naar aanleiding van de discussie in het andere topic "Concurenten of Vrienden" ben ik benieuwd naar de meningen over:

Wanneer mag iemand zich DJ noemen volgens jou....

Mijn persoonlijke mening is dat iemand zich DJ mag noemen wanneer men er geld aan verdient.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen kwaliteiten hebt ondanks dat je er geen geld aan verdient.

Maar het wordt DJ word al vaak in de mond genomen wanneer met bijvoorbeeld het programma Virtual DJ op z'n PC heeft staan.

User edit by Reemz on 22-06-2006 @ 12:25:09 (100%)

What do you think about Wanneer mag iemand zich DJ noemen ??

Vote :   

Mika    posted on 13-08-2006 18:27
Wanneer mag iemand zich DJ noemen... Rare vraag eigenlijk, want wie zijn jullie (en ik) om iemand te verbieden zich DJ te noemen..
Maar als ik er even serieus over nadenk: Ik vind dat iedereen die door middel van het draaien van muziek anderen vermaakt zich op dat moment DJ mag noemen.. Dus al draai je voor 2 vrienden op een zolderkamertje, op dat moment ben je de DJ.. Heb je met een of ander computerprogramma een CD-tje in elkaar gedraaid, en weet je anderen hiermee te vermaken, dan ben je DJ.. Maar da's mijn mening natuurlijk..
Day-One    posted on 14-08-2006 14:38
DJ is een vrije broep! net zoals een "prof"voetballer. de vraag wanneer ben je een prof voetballer/DJ ..als je ervoor wordt betaald (op de hoogste niveau). dus of een prof DJ of een amateur DJ in elk geval...conclussie je mag je ten allertijden DJ noemen Thumbs Up  goed, beter, best verhaal Thumbs Up

Camino    posted on 14-08-2006 14:42
Ik heb een guitaar, en kan een paar simpele riffs spelen; maar niet eens een heel lied van begin tot einde. Kan ik mezelf dan guitarist noemen? ik vind van niet... en dat hetzelfde voor DJs geld

Day-One    posted on 14-08-2006 15:05
Moet je gitaar weg doen... Thumbs Up (JOKE) ik moest gelijk aan Junkie denken.

Quote junkie:
Reden verkoop : Niet iedereen is geschikt om dj te worden ben ik achter gekomen, het leek allemaal zo mooi en zelf een workshop gedaan bij een dj school maar dat mocht niet baaten, ik ben er achter gekomen dat ik het gewoon niet in me heb en daarom verkoop ik dit alles.

BTW Junkie(als je dit leest)....hardleers kan ook als je in de buurt bent kom ff langs gaan we samen jammen Thumbs Up
User edit by Day-One on 14-08-2006 @ 15:10:58 (9%)
funk-m    posted on 16-04-2010 02:24
Volgens mij mag je pas een DJ noemen als je wat neerkan zetten.

Het heeft niks met geld te maken toch..

Er zijn genoeg DJ's bij mij in de buurt wie hun geld er mee verdiennen,
Maar het onder doen voor een DJ wie zijn geld er niet mee verdient.

En ik vind persoonlijk. Je mag je pas een DJ Noemen als je leef voor de muziek en dat je er van geniet
en dat je lol hebt.

Vind ik belangrijker dan Geld.

excuses voor eventuele typefouten..

Tekhead    posted on 16-04-2010 02:50
Als je met zowel vinyl als CD en ook beide samen kan beatmatchen en jammen, en er geld aan verdient
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ThijsG    posted on 16-04-2010 07:51
Ik denk dat er mensen zullen zijn met extreme 'toelatingseisen'. Dat zijn dat vaan de hardcore-oudjes:p.
Die houden niet zo van de autosync op Traktor, maar je moet het kunnen op TT's. Nu vind ik Richie Hawtin bijv. echt een goede DJ, al gebruikt hij de autosync..Maar je hebt natuurlijk ook van die mensen die er eigenlijk geen reet van kunnen, maarja, wie hoort het verschil?Cool
Maar eigenlijk ben je gewoon DJ als je DiscJockey bent en dus de muziek stuurt.
Ik noem mezelf ook een DJ, maar ik ben er niet goed in, toch ben ik er wel veel mee bezig en vind ik het leuk om te draaien. Maar ik vind dat je jezelf pas in (kroegen,) clubs mag gaan aanbieden als je ook echt wel goed kan beatmatchen, goed op het publiek inspeelt, een goede timing en leuke plaatjes hebt.
niiicola    posted on 16-04-2010 08:01
Je bent een dj als je geen stiltes tussen je muziek door hebt (en het wel een beetje klinkt) en het publiek laat dansen.
Gewoon.
feestbeest    posted on 16-04-2010 17:49
Poster: funk-m
.

excuses voor eventuele typefouten..

Je kan het ABC toetsje gebruiken om het te controleren!

OT
Ik vind dat dj-en een soort van 'levens stijl' is..
Je moet ervoor leven en je moet het zeker niet doen omdat het misschien stoer staat?
Ik vind dat je je pas DJ kan noemen als je het kan en je het publiek vermaakt..
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
ThijsG    posted on 16-04-2010 17:53
Ik snap het idee best van dat je DJ moet zijn als je het allemaal goed kan. Maar bedoel je dan dat iemand die gewoon erg van muziek houdt en vaak aan het oefenen is geen DJ mag heten? Dus dan kan je nog zoveel draaien enzo, maar mag je niet zeggen dat je als hobby DJen hebt.
Het mes snijdt een beetje van 2 kanten(als dat het goede spreekwoord is:p).
ArCee    posted on 16-04-2010 18:15
Poster: djmamo
ben ook van mening dat je pas je eigen dj mag noemen als je er ook daadwerkelijk geld mee verdiend.

edit. dus al iemand een cd speler heeft en een mixer is dan meteen dj?

dus elke cafe/kroeg eigenaar zou dan dj zijn en iemand die een audio winkel heeft zou dan ook dj zijn?

je bent pas een dj als je er werk in hebt en anders ben je nog maar gewoon een studentje dat stage loopt, je weet wel hoe het werkt maar je kan het nog niet

Onzin, en neem mij niet kwalijk, maar zo'n antwoord kan alleen maar van iemand komen die het echt TE HOOG in zijn bol heeft zitten, of zich in ieder geval meer of beter vind als ee gemiddeld persoon.

Ik ken genoeg mensen, bijvoorbeeld mensen die een radio show maken, en dan heb ik?het nog niet eens over mixen want een Edwin Evers is net zo hard een deejay als Tiesto, die de titel Deejay meer dan waard maken.
Mensen die er (nog) niet aan verdienen, maar dit in de toekomst misschien wel willen als zij de kans krijgen. Mensen die de sterren van de hemel mixen, in veel gevallen net zo goed als de bekende namen, soms zelfs beter. Mensen die helemaal voor de muziek gaan. Mensen die beats ademen en overgangen poepen. Mensen die hun ziel en zaligheid op een goede manier in hun sets en / of shows stoppen, en dat zijn dan geen deejays omdat zij er geen geld mee verdienen?
Dat is wel erg kortzichtig en kort door de bocht.
Wat zijn het dan, deejay wannabees? Aspirant deejays? Programmamakers? Plaatjes draaiers?
Houd op zeg, wat een onzin.

Iedereen, of hij er nu wat aan verdient of niet, die met een juiste instelling met muziek anderen staat te entertainen, te vermaken op een?dance feest, bruiloft of tijdens een radio show, het maakt niet uit, dat is een deejay.
Je hebt alleen deejays in diverse catogorien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Deejay
User edit by ArCee on 16-04-2010 @ 18:16:30 (12%)
Woudtje    posted on 16-04-2010 18:20
Een dj is iemand die muziek afspeelt voor zich zelf of voor andere mensen. De manier hoe hij/zij dat doet bepaald of het een goede of slechte dj is. Ik denk dat je de term dj heel simpel moet bekijken.
hoppie    posted on 16-04-2010 18:31
je bent een dj als je mensen vermaakt door muziek af te spelen, op WELKE manier dan ook, dus ook met een mic staan lullen
Question everything
Xurion    posted on 16-04-2010 19:07
Je bent een DJ als je jezelf een DJ vindt. Maar dat zegt nog niks over je skills.
Dolivieira    posted on 17-04-2010 10:38
Poster: hoppie
je bent een dj als je mensen vermaakt door muziek af te spelen, op WELKE manier dan ook, dus ook met een mic staan lullen

Poster: Woudtje
Een dj is iemand die muziek afspeelt voor zich zelf of voor andere mensen. De manier hoe hij/zij dat doet bepaald of het een goede of slechte dj is. Ik denk dat je de term dj heel simpel moet bekijken.

Hier 2 quotes wat puur de andwoord is op de vraag. Er zijn meer goede antwoorden. Of het nou op de radio?is, Club, Discotheek, Cafe of Slaapkamer. ???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 17-04-2010 11:04
KOM OP MAN !! Dit is fucking het zelfde topic wie kickt deze bucht ! , Ga verder hier of in die andere SLUIT ER iig 1.

Oke funk M dit begint iritant te worden je hoeft niet het zelfde te posten als HIER
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 17-04-2010 @ 11:06:13 (77%)
Jorrit    posted on 17-04-2010 11:09
Poster: Luni-B
KOM OP MAN !! Dit is fucking het zelfde topic wie kickt deze bucht ! , Ga verder hier of in die andere SLUIT ER iig 1.

Oke funk M dit begint iritant te worden je hoeft niet het zelfde te posten als HIER

Voor dit soort dingen is topic report, je hoeft niet het hele forum bij elkaar te schreeuwen omdat jij je toevallig ergert aan twee dezelfde topics.

Hier verder dus.

Mod edit by Jorrit on 17-04-2010 11:10 (6%)

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

257 Users online: 145 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 42.435
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.949.727