Wanneer mag iemand zich DJ noemen (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Reemz    posted on 22-06-2006 12:12
Naar aanleiding van de discussie in het andere topic "Concurenten of Vrienden" ben ik benieuwd naar de meningen over:

Wanneer mag iemand zich DJ noemen volgens jou....

Mijn persoonlijke mening is dat iemand zich DJ mag noemen wanneer men er geld aan verdient.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen kwaliteiten hebt ondanks dat je er geen geld aan verdient.

Maar het wordt DJ word al vaak in de mond genomen wanneer met bijvoorbeeld het programma Virtual DJ op z'n PC heeft staan.

User edit by Reemz on 22-06-2006 @ 12:25:09 (100%)

What do you think about Wanneer mag iemand zich DJ noemen ??

Vote :   

Basrose    posted on 22-06-2006 15:55
wanneer ben je prof als je je brood ermee verdient of als je veel draait :P
Twizz    posted on 22-06-2006 16:00
<zinloze post>
kort maar krachtig en zeker waar:
je kan jezelf dj noemen als je dj bent.
of als je natuurlijk dj met je voornaam heet.:D
</zinloze post>
dj-t    posted on 22-06-2006 16:06
ik vind dat je je zelf dj mag noemen als je op feestjes draait, en er een beetje van bakt. Je hoeft er zelf niet meteen geld mee teverdienen vind ik.Happy, laughing

JerryOwens    posted on 22-06-2006 17:04
quote:
Poster: IbiziX
ik draai met pc maar kan perfect draaien zonder pc! ik draai met pc omdat je er meer mogelijkheden mee hebt!!!!!!!!
als je eens opzoekt van pcdj's zal je er veel meer vinden met pc dan zonder pc!
 Tis nie zo dat als je met een pc draait dat je dan geen dj bent. Je bent het in ieder geval geen dj als je je pc voor je laat mixen. Als je het op gehoor kunt, ga je misschien ooit een dj worden anders niet.
_Ivan_    posted on 22-06-2006 17:20
Even gewoon een vraagje.... waarom zou je geen dj zijn als je met de pc mixt?
Verder vind ik dat je pas een echte dj bent als je je geld eraan verdiend en je thuis een fatsoenlijk setje hebt staan

Feel&.Celebrate.Life!
Stephanie    posted on 22-06-2006 18:13
Poster: T4Twister
of noemen jullie zo iemand als mij nog geen dj.

Goed lezen.....je draait ergens voor publiek en verdient er geen geld mee (of dat slim is laten we in het midden) dus je bent dj. (er vanuitgaande dat je zelfstandig een set in een line-up of een avond draait......anders ben je de prutser die de lege uurtjes mag opvullen)
User edit by Stephanie on 22-06-2006 @ 18:14:33 (9%)
dj-t    posted on 22-06-2006 18:17
Poster: JerryOwens
quote:
Poster: IbiziX
ik draai met pc maar kan perfect draaien zonder pc! ik draai met pc omdat je er meer mogelijkheden mee hebt!!!!!!!!
als je eens opzoekt van pcdj's zal je er veel meer vinden met pc dan zonder pc!
 Tis nie zo dat als je met een pc draait dat je dan geen dj bent. Je bent het in ieder geval geen dj als je je pc voor je laat mixen. Als je het op gehoor kunt, ga je misschien ooit een dj worden anders niet.

ben ik het mee eensWinking my eye Ik hou meer van een drive-in discotheek,
en ik ken mensen die bpm studio gebruiken,
vind ik zelf heel fijn werken, en uitgaans centrum AXIS was een Dj en die gebruikte ook Bpm, mixte zeer goed, al zeg ik hetWinking my eye
en bpm mixt niet zelfWinking my eye teminste hij niet
Winston    posted on 22-06-2006 18:23
Poster: Lead
Tja, ik wilde eigenlijk hetzelfde verhaal als Stephanie neerzetten. Je hebt 3 groepen DJ's: Bedoom DJ, DJ en de professional.

@Lead: Blij dat je er ook zo over denkt. Anders moest ik bedanken voor mijn DJResource membership.
Tic Toc
RoyBeware    posted on 22-06-2006 20:08
Ik vind dat je je eigen dj mag noemen, als je ook er wat van bakt.

En ook af en toe op feestjes draait.

Oke, niet iedereen zal het lukken om in een discotheek te draaien.

_Ivan_    posted on 22-06-2006 20:35
Poster: Roy-776
Ik vind dat je je eigen dj mag noemen, als je ook er wat van bakt.

En ook af en toe op feestjes draait.

Oke, niet iedereen zal het lukken om in een discotheek te draaien.

Wat vind jij er iets van bakken?:S
Feel&.Celebrate.Life!
W.i.M    posted on 22-06-2006 20:40
Ik ben ook wel van mening dat je wel in wat discotheken moet hebben gedraaid om jezelf dj te noemen. Ook ben ik van mening dat je verschillende categorien dj's hebt maar als je het woord dj letterlijk neemt dan moet je op de radio draaien of in een discotheek. Doe je dat niet meer dan ben je ook geen dj meer maar een ex-dj

Maar ik neem het niet letterlijk.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
jordy    posted on 22-06-2006 20:56
dan ben ik een BEDROOM-DJ :D

kan er wel wat van.. maar nier wat ik zou willen Winking my eye

maar echte DJ.. nah.. zolang ik niet zou draaien regelmatig op of feesten/discotheken/events.. zou ik me schamen om me zo te noemen.. want je bakt er dan in verhouding niet veel van Winking my eye

trance    posted on 22-06-2006 21:23
dj zijn is meer dan een paar knopjes bedienen, ik vind dat als je dj bent dat je iets in de vingers hebt wat je de mogelijkheid geeft meer uit cds of platen te halen dan wat er in princiepe opstaat. ook vind ik dat de meeste mensen die ik ken of tegenkom in het vak simpelweg zeggen dat ze dj zijn terwijl ze eigenlijk gewone simpele plaatjesdraaiers zijn en de boel aan elkaar praten, dan denk ik wel eens bij mezelf luister ik hier naar de radio of weten ze gewoon niet beter.

ik vind dat als je zegt dat je dj bent, dat je de middelen vindingrijkheid en over de creativiteit beschikt om nummers te arrangeren op een revelutionaire manier.
en of je nou voor geld draait of niet is gewoon onzin, want zeg nou zelf degene die het alleen maar voor het geld doen zullen toch nooit slagen. iemand die thuis op zijn kamer een onwijs goede productie maakt waar je u tegen zegt is net zo goed dj!!!

als je dj bent moet dat van binnen uit komen, krijg je kippenvel bij het horen van je eigen werk dan is het goed . dan betekend het dat je annderen wat te bieden hebt. dan ben je voor mij pas dj.

Nvie    posted on 22-06-2006 21:24
Tsja Wanneer mag iemand zich DJ noemen?

Dat zal hier in Nederland wel altijd zijn, zal wel met iets van meningsuiting te maken hebben.

En waarom zou, als je je geld ermee verdient, je wel automatisch DJ zijn? Heb je er een opleiding voor moeten doen ofzo? Ik kan me voorstellen dat als jij afstudeerd in bouwkunde jij ing. bent, en dat voor je naam mag zetten.

Ik ben met een groot aantal mensen eens, er zitten een heel groot aantal prutsers tussen, om maar niet vervelend te doen, maar op die fora's van de nederlandse webshops durf ik gewoon te zeggen dat een groot aantal van hen niet eens weet wat beatmixen of mixen uberhaupt inhoud.

Daarintegen zijn er wel weer jongens die wel degelijk weten waar ze mee bezig zijn. Waarom deze jonge talenten de kop af hakken? Omdat we met z'n allen zo'n ego hebben van 'kijk ons eens'?

Mod edit by Nvie on 22-06-2006 21:25 (7%)
trance    posted on 22-06-2006 21:25
oh damn wat een typefouten weer zeg van me net... shame shame.
trance    posted on 22-06-2006 21:31
Poster: Nvie

Ik ben met een groot aantal mensen eens, er zitten een heel groot aantal prutsers tussen, om maar niet vervelend te doen, maar op die fora's van de nederlandse webshops durf ik gewoon te zeggen dat een groot aantal van hen niet eens weet wat beatmixen of mixen uberhaupt inhoud.

niet alleen op de fora van de nederlandse webshops. met het volgende maak ik mij waarscheinlijk niet populair, maar ook hier zijn er van die mensen. een boel zelfs
Nvie    posted on 22-06-2006 21:38
Poster: trance

niet alleen op de fora van de nederlandse webshops. met het volgende maak ik mij waarscheinlijk niet populair, maar ook hier zijn er van die mensen. een boel zelfs

Jup, dat ook. Ik zat alleen ff te denken in de richting van 'jonges ik ben dj en heb drive in show en sprek gebrek nederlandz'  :P
greup    posted on 22-06-2006 21:43
Poster: trance

o mijn god..... wat zeg je nu toch?!?!

zullen de schuld maar delen dan? Ik denk er ook zo over.

maar ik ben bang dat we nu een beetje een oorlog/afzeik richten opgaan. dus laten we dat maar niet oden
Jeroony    posted on 22-06-2006 21:47
ik denk niet dat iedereen die turntables heeft staan ook gelijk dj is. In Nederland hebben we na een Dj-BOOM onwijs veel djs . Niet iedereen is egt een dj. Ik denk dat mensen die regelmatig voor publiek draaien(professioneel of niet) en mensen die er egt serieus mee bezig zijn(lees al een bepaalde tijd er mee bezig zijn en niet zijn gaan draaie omdat iedereen het doet) zich djs mogen noemen.  Het gaat er om bij mij in welke mate je bezig bent met je hobby. Laatst hoorde ik iemand die naar mij toekwam en me trots vertelde "hey man draaie je ook?!!.... ik draai ook...........  MET BEATMATCHE"
Kijkbegrijp me niet verkeerd, iedereen moet het leren maar ik verwacht dan wel dat men er de moeite voor neemt om een duik te nemen in de "dj-wereld"!
Illusion    posted on 23-06-2006 09:09
Het is moeilijk te zeggen wanneer iemand dj is, het heeft veel met je kwaliteiten te maken. Ik vind dat iemand zich dj mag noemen, als:

- Hij een goede redelijke dj set thuis heeft staan.
- Hij een en ander weet over het dj gebeuren (mixen, equalizers, equipment).
- Hij zelf redelijk/goed kan mixen
- Hij ervaring heeft in clubs/discotheken/drive-in shows.

Als iemand deze vaardigheden bezit, vind ik dat hij Dj is. Wat daar onder zit is zich aan het opbouwen tot deze vaardigheden, en mag zich nog geen dj noemen, vind ik.

Ik ben het ook met Nvie eens dat er hier op Dj Resource, een aantal goede prutsers zitten. Maar dat geeft niet, want ik neem aan dat deze ook het een en ander willen leren.

Maar over jonge talenten, ik ben zelf ook een jonge Dj, ben 17,5 jaar oud, ik ga mezelf geen talent noemen, k'weet genoeg af van het dj gebeuren, k'heb zelf ook al in discotheken gedraaid, en er zullen waarschijnlijk genoeg dj's hier zijn die mij als noob beschouwen, omdat ik nog jong ben.

Ik vind dat we ook respect moeten hebben voor de jonge dj's, want hier kan best een goed talent tussen zitten.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
RoyBeware    posted on 23-06-2006 09:52
@ Illusion: Mooi stukje text.

Alleen ik heb niet echt verstand van versterkers en die rommel.

Dat word altijd voor mij gedaan waar ik dan sinds kort regelmatig draai.
Een jongen die werkt in een theater, en laat het liever hem doen, die heeft er verstand van. En het is een vrij grote versterker met mega veel knopjes LOL

Iedereen begint klein met een mengpaneeltje en 2 radio's.

Het ligt er ook aan hoeveel geld iemand verdient.

Want niet iedereen kan gelijk beginnen met Pioneer of Technics of welk ander alternatief dan ook.

Iemand die bijv. met Reloop RCD 800 draait, en een mixertje kan ook goed draaien.

Even over het stukje text wat ik een klein tijdje terug heb neer gezet.

Ik vind ook dat iemand die zich dj noemt ook een eigen DJ set moet hebben.

Want ik ken er 2, die noemen zich DJ. (Kennen jullie niet)

DJ Faabjuh en DJ Cammy en die noemen zich dj, maar ze weten niet eens hoe ze een cue point moesten maken of beatmatchen. En hebben ook geen dj set.

Want ze draaien altijd op de mijne tijdens een feestje, en opeens zijn ze na het draaien verdwenen.

Dus eigenlijk vind ik dat ze er ook wel wat leuks van moeten maken dat het ook mooi klinkt.

Oke, ik ben ook nog niet goed, ben ook nog lang niet te vreden over me zelf, maar doe mn best, en een aantal die ik ken, vinden dat ik het redelijk doe.

DNR    posted on 23-06-2006 15:28
@ Roy-776

zo ken ik iemand die vind dat hij een dj is omdat hij een keer met een simpel progamma met een beetje plakken en knippen een nummer heeft gemaakt.
Nvie    posted on 23-06-2006 19:13
Poster: Djillusion
Het is moeilijk te zeggen wanneer iemand dj is, het heeft veel met je kwaliteiten te maken. Ik vind dat iemand zich dj mag noemen, als:

- Hij een goede redelijke dj set thuis heeft staan.
- Hij een en ander weet over het dj gebeuren (mixen, equalizers, equipment).
- Hij zelf redelijk/goed kan mixen
- Hij ervaring heeft in clubs/discotheken/drive-in shows.

Ervaring... ook zo iets: de grote 'jongens' (die op events draaien, soms ook drive in en zo) 'verstikken' de aankomende talenten. Tegenwoordig wordt over 'jong' meteen 'slecht' gesproken, zo van: die prutsers, hebben toch geen ervaring. Als de 'grote' jochies nou eens wat ruimte in hun grote ego maken, hebben de kleintjes ook kans om door te breken. Wat hoe moet zo iemand nu aan ervaring komen?

Een redelijke DJ set wordt vaak geassocierd met een goede DJ. Maar kan iemand mij vertellen wat dat met elkaar te maken heeft? Ja goed, iemand zal meer met z'n optredens verdienen en z'n eisen stellen ofzo, maar verder?

Verder vind ik ook dat je er iets vanaf moet weten. Iemand waartegen ik zelf een verhaaltje houd, waarvan ik zelf denk dat het, als je een beetje DJ bent, het redelijk te volgen is bij nader inzien niet eens weet waarover ik praat geef ik het liefst een trap onder z'n reet.

Verder zul je toch nooit tegen kunnen gaan dat mensen zichzelf een DJ noemen. Ook hier draait het weer om het noemen en werkelijk zijn.
jordy    posted on 24-06-2006 18:33
Poster: Phenix
Wanneer mag iemand zich DJ noemen volgens jou....

Mischien ook iets om bij stil te staan:

"Als de "DJ" niet beperkt word door het materiaal/de platen die deze ter beschikking krijgt.. en er wat leuks van maakt.."
Vk5    posted on 25-06-2006 01:39
je mag je zelf een dj noemen zodra je het technisch onder controle hebt en een keer voor een publiek van een paar honderd man hebt gedraaid

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

251 Users online: 160 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 45.624
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.952.916

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use