ProDJuser SPL127 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-05-2004 15:09

ProDJusers SPL-127 DJ Headphones

Specifications:

• Gesloten hoofdtelefoon

• Enkelzijdige kabelinvoer

• 50 mm Mylarcon luidsprekers

• Impedantie 32 Ohm

• Gevoeligheid >115 dB/mW

• Belastbaarheid 1500 mW

• Frequentie bereik 20-20K

• Kabellengte 2.10 meter met 6.3mm steker

• Gewicht 354 gram

• Prijs ongeveer 60 euro

Uiterlijk
Ik vind het een mooie hoofdtelefoon. Hij is matzwart van kleur en heeft een leren hoofdband. De schelpen zijn ongeveer 10 cm breed en de hoofdband 5 cm. De hoofdtelefoon is vrij stevig, hij zit erg stevig in elkaar, maar hij is daardoor ook een beetje stug (niet vervelend trouwens).

Uit de linkerschelp komt de kabel met daaraan een 6.33 mm plug. Dat is wel vreemd,
veel DJ-hoofdtelefoons hebben een 3.5 mm plug waar een verloop aan zit. Maar dat is helemaal niet erg want als je een koptelefoon voor dj doeleinden gebruikt (wat wel de bedoeling bij deze hoofdtelefoon) dan heb je de kleine plug nooit nodig, alle mixers hebben een 6.33mm Jack ingang.

Wat ik wel een nadeel vind is dat hij niet opklapbaar is, wat ik goed kan gebruiken in mijn krappe cd koffer. En ander klein nadeeltje is dat de kabel niet makkelijk te vervangen is. Als je kabelbreuk hebt is deze moeilijk te vervangen doordat hij vast gesoldeert is. Je zult hiervoor dus terug moeten naar de winkel.

Comfort
De hoofdtelefoon zit als je hem gewoon recht op je hoofd zet goed. Je kan bijvoorbeeld niet 1 schelp wegklappen tijdens het mixen omhad hij een beetje stug is. De kussentjes irriteren niet snel en zitten op je oren, wat ik erg lekker vind, maar smaken verschillen. Wat me wel opvalt is dat na een tijdje er scheurtjes in de kussentjes komen (van het zweten in de hoofdtelefoon misschien), dit kussentje is trouwens goed te vervangen.

Volume
Er komt echt een 'takke herrie' uit dit ding als je 'm maximaal zet. Thuis heb ik een mixer met een niet al te zware hoofdtelefoon versterker en ik hoef 'm maar op een kwart te zetten en ik heb meer dan genoeg volume. Als ik de versterker op de helft zet begint het al pijn te doen. Maar de demping is weer wat minder, het omgevingsgeluid wordt wel dof, maar je kan het nog goed horen. (iets wat mij niet zo stoort).

Geluids kwaliteit
Deze hoofdtelefoon was duidelijk niet bedoelt voor het lekker luisteren van muziek. Het geluid is niet van de beste kwaliteit, alleen bedoelt voor dj-doeleinden. Het middensegment komt heel duidelijk naar voor en de hoge en lage tonen zijn iets minder, want ideaal is voor voorafluistering. (maar dat is mijn eigen mening)

Conclusie
Ik geef de koptelefoon een 8 omdat hij het het (zeker voor het geld) erg goed doet.

Website ProDJuser : Klik Hier

User edit by Jorrit on 09-07-2004 @ 18:39:53 (11%)

What do you think about ProDJuser SPL127 ??

Vote :   

Jorrit    posted on 21-03-2005 17:07

Maar ik snap niet wat je onder intensief draaien verstaat? En wat doe jij allemaal met dat frame?
Bij mij kraakt er helemaal nix...
Nvie    posted on 22-03-2005 07:43
Intensief -> Elke dag gebruiken (of in iedergeval veel)
Kraken -> Als je hem af en op wilt zetten, en er gaat in je vlugge haast iets mis, dan gaat het frame al snel kraken, netalsof hij zo gaat breken
Rhino    posted on 22-03-2005 16:58
bij mij kraakt ook niets , heb m al twee jaar !
prima dingetje voor het geld en uiteindelijk mix ik er net zo makkelijk mee als al die andere 1000 koptelefoons op de dj markt!
waarom 200 euro betalen voor een mdrV700 van sony die extreem ruk klinkt(goed voor dj toepassingen ..................en daar blijft het dan ook bij, om een mooie cd op te luisteren zijn ze rampzalig)
dus dan maar die spl 127 die ook rampzalig klinkt maar 150 euro goedkoper is.
Wil je top geluid.....dan sony MDRV900 of een beyerdynamic!@
Jorrit    posted on 22-03-2005 17:17
Poster: Nvie
Intensief -> Elke dag gebruiken (of in iedergeval veel)
Kraken -> Als je hem af en op wilt zetten, en er gaat in je vlugge haast iets mis, dan gaat het frame al snel kraken, netalsof hij zo gaat breken

Ik gebruik hem flink intensief! vaak per dag, en ook vaak mee naar een klus. Heb m wel eens per ongeluk bij een jongeren centrum laten liggen, en daar gaan ze niet voorzichtig met spullen om. Nog nooit ook maar gekraak...
Nvie    posted on 22-03-2005 20:02
Heb ik zeker net een verkeerde ofzow
Dj_Danny    posted on 11-07-2005 22:22
Prodjuser SPL 127

Fabriekant Prodjuser heeft een stevig dj-koptelefoon gemaakt die voldoet aan veel van de eisen van een drive-in show, en wellicht ook aan veel eisen van een dj.  Het feit dat hij niet opklapbaar is zorgt er voor dat hij stevig is, want met al die scharnietjes wordt het tenslotte gammel! Hij is best stevig en dat is nooit weggenomen. Ook op hoog volume (reken maar dat dit ding hard gaat!) klink hij vrij goed, al is het natuurlijk niet superstrak, maar het blijft een redelijk goedkope koptelefoon! Zelfs na een paar keer hard vallen is hij nog helemaal in orde.

Het uiterlijk is wellicht wat lomp, het is een vrij grote koptelefoon tenslotte. Maar de kleur is wel strak! Hij zit bovendien goed op je hoofd en blijft daar ook prima zitten. En met dit apparaat kun je ook een schelp achter je oor zetten zodat je maar ??n schelp op je oren heb. De leren kussen blijven goed intakt, als ligt dat (ook bij de duurdere hoofdtelefoons) altijd aan hoe je er mee omgaat.

Intensieve en enigsinds hufterig gedrag is voor deze koptelefoon geen probleem, en je ben verzekerd dat je in elk geval altijd je cue goed kan horen, al doet het dan wel een beetje pijn aan je oren met 127 decibel, want daar komt zijn naam vandaan!

Jorrit    posted on 11-07-2005 22:23
een review in een review... cool :D
Mooie review Danny!
Dj_Danny    posted on 11-07-2005 22:26
Dankje!  Hoop dat ik in de toekomst meer van dit soort reviews kan plaatsen is wel leuk. Ik zal eens kijken of ik een review kan maken over de cdj-200. Ik heb er zelf wel is waar geen ??n maar ik denk dat ik na die twee uur klote in de winkel wel een redelijke revier kan maken..

This is an old Topic

No new postings for 7.245 days.
 Post CommentThat would be 241.5 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 24 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 33.916
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.706.868