Uiterlijk
Ik vind het een mooie hoofdtelefoon. Hij is matzwart van kleur en heeft een leren hoofdband. De schelpen zijn ongeveer 10 cm breed en de hoofdband 5 cm. De hoofdtelefoon is vrij stevig, hij zit erg stevig in elkaar, maar hij is daardoor ook een beetje stug (niet vervelend trouwens).
Uit de linkerschelp komt de kabel met daaraan een 6.33 mm plug. Dat is wel vreemd,
veel DJ-hoofdtelefoons hebben een 3.5 mm plug waar een verloop aan zit. Maar dat is helemaal niet erg want als je een koptelefoon voor dj doeleinden gebruikt (wat wel de bedoeling bij deze hoofdtelefoon) dan heb je de kleine plug nooit nodig, alle mixers hebben een 6.33mm Jack ingang.
Wat ik wel een nadeel vind is dat hij niet opklapbaar is, wat ik goed kan gebruiken in mijn krappe cd koffer. En ander klein nadeeltje is dat de kabel niet makkelijk te vervangen is. Als je kabelbreuk hebt is deze moeilijk te vervangen doordat hij vast gesoldeert is. Je zult hiervoor dus terug moeten naar de winkel.
Comfort
De hoofdtelefoon zit als je hem gewoon recht op je hoofd zet goed. Je kan bijvoorbeeld niet 1 schelp wegklappen tijdens het mixen omhad hij een beetje stug is. De kussentjes irriteren niet snel en zitten op je oren, wat ik erg lekker vind, maar smaken verschillen. Wat me wel opvalt is dat na een tijdje er scheurtjes in de kussentjes komen (van het zweten in de hoofdtelefoon misschien), dit kussentje is trouwens goed te vervangen.
Volume
Er komt echt een 'takke herrie' uit dit ding als je 'm maximaal zet. Thuis heb ik een mixer met een niet al te zware hoofdtelefoon versterker en ik hoef 'm maar op een kwart te zetten en ik heb meer dan genoeg volume. Als ik de versterker op de helft zet begint het al pijn te doen. Maar de demping is weer wat minder, het omgevingsgeluid wordt wel dof, maar je kan het nog goed horen. (iets wat mij niet zo stoort).
Geluids kwaliteit
Deze hoofdtelefoon was duidelijk niet bedoelt voor het lekker luisteren van muziek. Het geluid is niet van de beste kwaliteit, alleen bedoelt voor dj-doeleinden. Het middensegment komt heel duidelijk naar voor en de hoge en lage tonen zijn iets minder, want ideaal is voor voorafluistering. (maar dat is mijn eigen mening)
Conclusie
Ik geef de koptelefoon een 8 omdat hij het het (zeker voor het geld) erg goed doet.
Website ProDJuser : Klik Hier
Poster: jordyHDJ1000 ruleert (ongveer 170? in duitsland)
ben je in een keer goed bezig... als je het geld ervoor (over) hebt