ProDJuser SPL127 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 15-05-2004 15:09

ProDJusers SPL-127 DJ Headphones

Specifications:

• Gesloten hoofdtelefoon

• Enkelzijdige kabelinvoer

• 50 mm Mylarcon luidsprekers

• Impedantie 32 Ohm

• Gevoeligheid >115 dB/mW

• Belastbaarheid 1500 mW

• Frequentie bereik 20-20K

• Kabellengte 2.10 meter met 6.3mm steker

• Gewicht 354 gram

• Prijs ongeveer 60 euro

Uiterlijk
Ik vind het een mooie hoofdtelefoon. Hij is matzwart van kleur en heeft een leren hoofdband. De schelpen zijn ongeveer 10 cm breed en de hoofdband 5 cm. De hoofdtelefoon is vrij stevig, hij zit erg stevig in elkaar, maar hij is daardoor ook een beetje stug (niet vervelend trouwens).

Uit de linkerschelp komt de kabel met daaraan een 6.33 mm plug. Dat is wel vreemd,
veel DJ-hoofdtelefoons hebben een 3.5 mm plug waar een verloop aan zit. Maar dat is helemaal niet erg want als je een koptelefoon voor dj doeleinden gebruikt (wat wel de bedoeling bij deze hoofdtelefoon) dan heb je de kleine plug nooit nodig, alle mixers hebben een 6.33mm Jack ingang.

Wat ik wel een nadeel vind is dat hij niet opklapbaar is, wat ik goed kan gebruiken in mijn krappe cd koffer. En ander klein nadeeltje is dat de kabel niet makkelijk te vervangen is. Als je kabelbreuk hebt is deze moeilijk te vervangen doordat hij vast gesoldeert is. Je zult hiervoor dus terug moeten naar de winkel.

Comfort
De hoofdtelefoon zit als je hem gewoon recht op je hoofd zet goed. Je kan bijvoorbeeld niet 1 schelp wegklappen tijdens het mixen omhad hij een beetje stug is. De kussentjes irriteren niet snel en zitten op je oren, wat ik erg lekker vind, maar smaken verschillen. Wat me wel opvalt is dat na een tijdje er scheurtjes in de kussentjes komen (van het zweten in de hoofdtelefoon misschien), dit kussentje is trouwens goed te vervangen.

Volume
Er komt echt een 'takke herrie' uit dit ding als je 'm maximaal zet. Thuis heb ik een mixer met een niet al te zware hoofdtelefoon versterker en ik hoef 'm maar op een kwart te zetten en ik heb meer dan genoeg volume. Als ik de versterker op de helft zet begint het al pijn te doen. Maar de demping is weer wat minder, het omgevingsgeluid wordt wel dof, maar je kan het nog goed horen. (iets wat mij niet zo stoort).

Geluids kwaliteit
Deze hoofdtelefoon was duidelijk niet bedoelt voor het lekker luisteren van muziek. Het geluid is niet van de beste kwaliteit, alleen bedoelt voor dj-doeleinden. Het middensegment komt heel duidelijk naar voor en de hoge en lage tonen zijn iets minder, want ideaal is voor voorafluistering. (maar dat is mijn eigen mening)

Conclusie
Ik geef de koptelefoon een 8 omdat hij het het (zeker voor het geld) erg goed doet.

Website ProDJuser : Klik Hier

User edit by Jorrit on 09-07-2004 @ 18:39:53 (11%)

What do you think about ProDJuser SPL127 ??

Vote :   

Lead    posted on 15-05-2004 15:39
Mooi verslag Jorrit.... Laat ze maar komen jongens, iedereen heeft toch wel een product waarvan je je mening wilt uiten ??

Het hoeft niet zo mooi en uitgebreid als hierboven, de layout maken wij wel in orde. Merk is onbelangrijk, je kunt in dit forum alles kwijt over ieder merk Winking my eye
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 15-05-2004 15:41
dankje! :D
en bedankt voor dat plaatje!
W.i.M    posted on 15-05-2004 15:57
Leuke review Jorrit

Maaruh, ik kon dit phone nog niet...
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 15-05-2004 @ 15:57:56 (19%)
Mario    posted on 18-05-2004 15:03
Tot mijn verbazing schafte ik laatst voor een heeeel redelijke prijs een paar cd draaitafeltjes aan. 2 x gemini cdj 20, voor €426,- Het zijn tafels zonder effecten of loops, wel hebben ze een "jog"knop, alleen is deze niet wel een stuk minder gevoelig als bij een cdj 100 van pioneer. De lens is van sony en is echt geweldig, een cd vol met krassen werd zonder problemen gelezen. De tafels zijn een aanrader voor vinyl dj's (like me Happy, laughing ) die toch af en toe ook eens een cd'tje willen opzetten. Of voorals je een feestschuur hebt waar je niet al te duren spullen wilt hebben. Deze tafels hebben een heel goede prijs kwaliteits verhouding. helemaal goed dus Winking my eye!
W.i.M    posted on 18-05-2004 19:55
[offtopic]

Mario, zou je je avatar kunnen aanpassen ?

Hij is te groot voor het forum waar een maximale breedte
is ingesteld van 100px.

De layout wordt nu door de avatar uit z'n verband getrokken

[/offtopic]
Mario    posted on 19-05-2004 09:46
zo... weg is ie..:D ik zoek nog wel een keer een mooie van 100px 8-) .. sorry heur! :p
Lead    posted on 19-05-2004 10:06
als je wilt kan ik hem ook voor je omzetten.... geef me dan de locatie waar hij stond, ik zal dan zorgen dat hij in de goede maat bij ons op de server komt te staan....

Je kunt natuurlijk ook een nieuwe topic beginnen waarin je je CDJ-20 reviewt Thumbs Up
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 19-05-2004 @ 10:07:04 (49%)
Jorrit    posted on 09-07-2004 18:37
toevoeging  (09-07-2004)

tot mijn verbazig ging de slijtage aan de kussentjes vreselijk snel. Na een paar maanden kwamen er scheurtjes, deze scheurtjes werden gaten, en deze gaten breidden zich uit tot dat op een gegeven moment de helft van de bedekking (soort leer) weg was, beetje vreemd.

Maargoed, ik was toevallig bij een DJ-winkel, en vroeg of ze vervangende kussentjes voor me hadden, en dat werd me gratis toegestuurd, top!
DJTyro    posted on 25-08-2004 11:14
Het is een kut koptelefoon. Ga hier maar eens intensief mee draaien in een tent. Dan gaat ie op je kop, van je kop af, je legt hem daar neer en hier weer. Na 2 maanden is ie toch echt wel gebroken. Heb er in 6 maanden 4 versleten. Nu heb ik een MDR-V500 van Sony, toppertje en een HDJ1000 van Pioneer (ook toppertje). Geef mij maar een goede koptelefoon inplaats van die goedkope shit
Jorrit    posted on 25-08-2004 18:05
gebruik hem nu al 2 jaar vrij intensief, in een JC word hij ook geleent, en daar wordt tog niet echt zuinig met je spullen omgegaan, alles wat ik ermee gehad heb is een beschadigt kussentje....
Of ik ben gewoon zuinig met m'n spullen....
W.i.M    posted on 25-08-2004 18:23
ik heb nog steeds mijn 2e koptelefoon (Pioneer SE-450) en dat ding
is gewoon NIET kapot te krijgen.

Als je er op gaat staan is volgens mij nog eerder je schoen kapot dan de SE-450

Marketing technisch niet zo slim want de noodzaak om een nieuwe te kopen
heeft zich ook niet meer voorgedaan.
DJBOOGIEMAN    posted on 28-09-2004 02:28
Ik heb er zelf door dejaren heen verschillende er door heen gehaald en tot nu toe vind ik de beste de pioneer SE 5000. 50mm drivers zijn een must als je in discotheken draait waar het geluid gewoon knoerhard is en deze is een model die uitgebracht werd voor het laatste model van Pioneer en toch zijn ze beter volgens mij omdat :

1 ze een kussentje hebben die je kan opschroeven aan een kant waar je "leunt" met je hoofd (veel dj's doen dat)
2 ze minder knellen dan de meeste headphones
3 omdat ze minder snel kapot gaan aan die verdomde omklapscharnier
4 ze HEEL veel volume aankunnen zonder te verbranden

De SONY en alle andere met 50mm drivers zijn ook goed maar de SONY's gaan allemaal op de zelfde plaats kapot (die omklapscharnier). Trouwens de amerikanen zijn er zelf ook achter gekomen dat ie beter is want hij was plotseling goedkoop nadat het nieuwe model was uitgekomen maar daarna werd ie weer even duur als alle andere.

Alle beginnende DJ's maken meestal dezelfde fout, ze kopen een goedkoop model en verpesten hun oren vanaf het begin..een goeie  (en dus dure) headphone is waarschijnlijk de beste investering die je toch MOET maken.

Ik vind trouwens een headphone iets heel persoonlijk en ik haat het als ik gastdeejay's krijg die "even" mijn headphones willen gebruiken, je leent ook niet even je ondergoed aan iemand. En dat van het leer... dat gebeurt bij de meeste headphones die een kans krijgen om door een hardwerkende en dus zwetende DJ gebruik te worden...

Groeten uit Cura?ao.
User edit by Lead on 28-09-2004 @ 09:33:43 (2%)
Lead    posted on 28-09-2004 09:34
Blij om tevreden mensen te horen :D
Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 28-09-2004 12:39
Ken die Produser koptelefoon inderdaad ook, ik had 'm binnen anderhalve maand kapot

Het probleem is volgens mij dat de meeste dj's het ding om hun nek hebben hangen en dan 1 schelp tegen het oor aanhouden, en daar is de Produser nou net niet flexibel genoeg voor.

Sindsdien gebruik ik een Sony MDR-V700, nog geen klachten
Jorrit    posted on 28-09-2004 22:11
ik weet niet wat ik dan doe wat andere DJ's niet doen, maar ik werk er nu nog teeds mee en nog steeds helemaal niets...
Bij die sony schijnen de sluitingen altijd problemen te geven..
Hansje    posted on 28-09-2004 22:41
Ik vind dit absoluut geen fijne headphone, hij gaat best hard, maar geluid is niet top. Hij zit ook vrij zwaar op je hoofd. Kies ik toch liever voor een wat lichtere headphone die misschien iets minder hard gaat, maar wel een beter geluid uit komt.
Stephanie    posted on 29-09-2004 11:19
O ja.....en nog even het lady-aspect; zo'n groot ding op je hoofd ziet er niet uit!
Het oog wil ook wat tenslotte
jordy    posted on 29-09-2004 17:23
kheb er ff naar gekeken en geluisterd...

ik ben zwaar tevreden tot nu toe met me hdj1000
Jorrit    posted on 29-09-2004 17:24
tsja, ik gebruik de koptelefoon ook niet voor hifi doeleinden (! waar die ook niet voor gemaakt is !)
Ik gebruik hem voor voorbeluistering, en daar kan geluidskwaliteit me niet zo veel schelen
Ferkel    posted on 11-10-2004 19:44
Hey ik gebruik de ProDJuser ook al een poosje (meer dan halfjaar), dus kan er wel wat over zeggen...

Het design blijft simpel en hij is inderdaad veel stug, wat als gevolg heeft dattie niet heel makkelijk op welke manier je hem wilt laten zitten, gaat zitten, maar qua bouw-stevigheid gaatie ook niet snel kapot.

Wat ik weleens gehoord heb is dat mensen problemen hadden met gebroken kabel / kabeltjes binnenin en dat zou goed kunnen, maar heb ik nog niet meegemaakt. Het is wel vervelend dat ze voor die stomme electronica binnenin niet gewoon goede spullen gebruik hebben, voldoende speling gegeven hebben en m 8 euro duurder gemaakt hadden ofzo :S...

geluidskwaliteit is niet heel goed maarja idd heel hard (moet de 127 decibel halen (in de naam he) met een heel goed mengpaneel - iemand met een XTC ofzo die dat wil proberen) - wel goed geschikt voor DJ doeleinden maar je gaat er niet gewoon een CD mee luisteren. nouja misschien een HELE VETTE mix CD :P!

Het slijten van leer heb ik helemaal geen last van - zweet ik zo weinig? Nog helemaal geen zicht van na een halfjaar maarja wat niet is kan nog komen - over 3 jaar - maar dan wil ik een betere hoofdtelefoon want deze is neit perfect...

Afsluiting van geluid is wel een van de mindere - dit wordt gecompenseerd door hoe hard ie kan, zodat de omgeving makkleijk overstemd wordt.

Eindconclusie - Best goede prijs-kwaliteit verhouding als je een DJ Koptelefoon wil die niet in 4 verschillende dimensies zijn schelpen kan draaien.
Minder als je een hoog kwaliteit geluid wil, goede afsluiting van omgevingsgeluid en/of draaibare schelpen.

PS> Ik moet wel zeggen dat ' DE ' DJ hoofdtelefoon nog niet uitgevonden is want zelfs de hoofdtelefoons die 3 keer zo duur zijn die zijn nog niet perfect... kijk naar het Sony topmodel dat bijna perfect maar ook snel defect is... of anderen die bijv toch niet de hoogste kwaliteit geluid hebben...
DjRavix    posted on 05-01-2005 21:07
ProDJuser SPL127 Hm ... heb um een keer bij een vriend gebruikt ... Klinkt lekker ... je moet um alleen nie in je nek hangen want da ding wurgt je zowat (vral alsie nieuw is) Ik Hou ut Voorlopig noch bij de DJ-RP1200 ,PHX en V700DJ
jordy    posted on 06-01-2005 13:59
 HDJ1000 ruleert (ongveer 170? in duitsland)

ben je in een keer goed bezig... als je het geld ervoor (over) hebt
Jorrit    posted on 06-01-2005 20:06
Poster: jordy
 HDJ1000 ruleert (ongveer 170? in duitsland)

ben je in een keer goed bezig... als je het geld ervoor (over) hebt

Zeker waar! Maar staat natuurlijk in geen vergelijking met een SPL 127
jordy    posted on 06-01-2005 20:16
160€ trouwens...
Mod edit by Jorrit on 24-02-2006 14:36 (60%)
Nvie    posted on 21-03-2005 08:10
Heb er zelf ook eentje.
Voor het geld is ie zeer aardig, maar als je intensief gaat draaien is ie niet echt geweldig. - Puntje is dat je de oorschelpen niet kunt draaien en als je dit probeert, je 'frame' heel snel gaat kraken.
Hoop dat ie binnenkort reserve hoofdtelefoon kan worden (dan vervang ik hem door een HDJ)

168 Users online: 30 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 36.003
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.955