B-52
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 20-06-2006 17:41
Geachte dj-resource members,

Ik vroeg mij af of er toevallig mensen zijn die al van het geluidsysteem B-52 gehoord hebben.

Het systeem wordt gemaakt in amerika, en uit mijn hoofd gezegt is Smile licht en geluid de enigste importeur in nederland nog.

Ik hoopte mensen te treffen met ervaring.

Voor mensen met interresse, zoals ik...

aanstaande dinsdag zal ik de set live mogen beluisteren tijdens het "out of schoo"l party 2006"  dan zal ik mijn ondervindingen plaatsen.

www.b-52.nl

De B-52 ACT-serie is een professioneel aktief systeem, verkrijgbaar in een gespoten of gestoffeerde versie. De ACT-1515 / ACT-1515x is een fullrange systeem, de ACT-18 / ACT-18X is een frontloaded 18" systeem. Beide maken gebruik van revolutionaire digitale versterkers, met ingebouwde compressor/limiter, subsonic filter en fase-schakelaar. De geïntegreerde versterkers wegen respectievelijk slechts 3.0 en 3.5 kg! De versterkers draaien meer dan 93% efficient en gebruiken daarmee maximaal 6 ampere per versterker! De ACT-18 heeft een extra Speakon-uitgang waarmee de passieve ACT-18s aangesloten kan worden. De ACT-18 is door de American Disc Jockey Awards gekroond tot het Product van het jaar 2002!

User edit by greup on 20-06-2006 @ 17:49:48 (100%)

What do you think about B-52 ??

Vote :   

Winston    posted on 20-06-2006 23:49
Wel van gehoord, maar geen ervaring. Het is blijkbaar geschikt voor drive in werk. Want het is relatief licht en gebruikt weinig stroom bij een heleboel herrie. Ook het concept van folded horn voor de sub is interessant. Ik ben zeer benieuwd naar je review.
Tic Toc
Lead    posted on 21-06-2006 00:06
Inderdaad, de naam wel eens voorbij horen gaan, maar zelf nog nooit gehoord.

Al wel wat ouder blijkt uit je quote (2002), wat voor award precies weet ik niet Winking my eye
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 21-06-2006 00:56
Dat de naam bekend voorkomt, zou dat niet aan de B-52 bommenwerper te danken zijn? Winking my eye
Winston    posted on 21-06-2006 01:16
 De ACT-18 is door de American Disc Jockey Awards gekroond tot het Product van het jaar 2002!

Van de American Disc Jockey Awards heb ik ook nog nooit gehoord.
Tic Toc
greup    posted on 21-06-2006 06:49
van die award heb ik ook nog nooit gehoord.

ik ben er wel net achter gekomen dat de sub maar iets van 900 dollar per stuk is! 
dat is vrij weinig voor een compacte, actieve sub waar een hoop herrie uit komt.

User edit by greup on 21-06-2006 @ 10:17:59 (5%)
Cyrille    posted on 21-06-2006 09:32
Poster: Jorrit
Dat de naam bekend voorkomt, zou dat niet aan de B-52 bommenwerper te danken zijn? Winking my eye

Of van de B52's met het nummer Love Shack natuurlijk Winking my eye

Ben ook wel benieuwd naar een review! Het lijkt mij een merk wat misschien te vergelijken is met Master Audio?
Zo lijkt de MX1515 van B52 veel op een (uit de oude series) Master T-30.. Dit is alleen maar op uiterlijk beredeneerd natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het klinkt!
greup    posted on 21-06-2006 15:40
via www.b-52.nl kunt je een prijzen lijst downloaden van de prijzen van Smile.

en daar zijn de prijzen toch ineens wel een heel stuk anders... actief subje, ruime 1400 euro.....

DonBasco    posted on 21-06-2006 15:49
Ik draai aanstaande vrijdag (voor het eerst) met de B-52 Pro Matrix 1000: aktieve set, 2 x 10" speakers met 15" sub.
Ik zal jullie volgende week op de hoogtebrengen van mijn ervaringen (ter info: ik draai normaal meestal met een Dynacord Powermax set)
greup    posted on 21-06-2006 16:38
via wie komen die b-52 dan ?
Winston    posted on 21-06-2006 16:49
Poster: greup
en daar zijn de prijzen toch ineens wel een heel stuk anders... actief subje, ruime 1400 euro.....

De transport, belastingen en marges spelen toch een enorme rol.

B-52 is ook een vrij bekende shooter.
Tic Toc
greup    posted on 21-06-2006 17:08
Poster: Winston

De transport, belastingen en marges spelen toch een enorme rol.

B-52 is ook een vrij bekende shooter.

ja, dat is zo maar er is ook een gunstige dollar / euro verhouding die een deel van deze toegevoegde waarde teniet zou hebben kunnen doen. Maar helaas is daar geen spraken van.
DonBasco    posted on 21-06-2006 17:13
Poster: greup
ja, dat is zo maar er is ook een gunstige dollar / euro verhouding die een deel van deze toegevoegde waarde teniet zou hebben kunnen doen. Maar helaas is daar geen spraken van.

Importeurs zijn over het algemeen vrij voorzichtig met het doorberekenen van de lage dollar naar de Euro-consument. Zoals je misschien weet is het risico dat de dollar weer gaat stijgen ook vrij reeel (dit is overigens af te dekken, maar dan kom je per saldo wel op een minder gunstige koers). Importeurs rekenen dus waarschijnlijk met een koers die wel wat boven de huidige ligt.
User edit by DonBasco on 21-06-2006 @ 17:13:36 (3%)
Steev    posted on 21-06-2006 18:08
Hmm alle freq van de meeste modellen komen niet lager dan 45 hz en niet hoger dan 19 khz, is het niet zo dat de meeste een range hebben van rond de 20 hz tot 20 khz?

Anders valt mij dit toch een beetje tegen voor de prijs van de boxen...
greup    posted on 27-06-2006 17:49
Poster: DonBasco
Ik draai aanstaande vrijdag (voor het eerst) met de B-52 Pro Matrix 1000: aktieve set, 2 x 10" speakers met 15" sub.
Ik zal jullie volgende week op de hoogtebrengen van mijn ervaringen (ter info: ik draai normaal meestal met een Dynacord Powermax set)

Als het goed is heb jij nu de b-52 kunnen beluisteren?"
wat zijn je ervaringen?

Ik ben zometeen aan de beurt. Heb ze als gezien... Groot nadeel is bij deze set dat de subs enorm compact zijn, maar de toppen daarin tegen niet, ( en dat ziet er nou niet bepaald charmant uit) . K zal zo wel wat foto's posten

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

275 Users online: 181 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 55.988
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.533