JBL of Dynacord (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

killerbee    posted on 15-06-2006 13:07
Hey mede forum gebruikers,

Heb even een vraag je aan jullie voor mij staat het voor 70% eigenlijk al vast.
Dat het uit is tussen mij en dynacord :P:P De reden is simpel heb iets anders gevonden waar ik helemaal verliefd op ben En das de JBL CRX700 hij bestaat al even maar had hem nog nooit goed gehoord in real live ik zelf ben super tevreden over deze set en vond hem zelfs beter klinken als de dynacord PM5. tevens heb ik ook van JBL de Vpserie gehoord en gezien en die klink zelfs nog beter maar daar hangt ook weer een flink prijskaartje aan. Het is een zware beslissing voor me en daarom wil ik jullie help hebben wat zouden jullie doen. Ik zoek geen dynacord of JBL G*ilers maar mensen die met beide sets of met andere sets van beide merken hebben gedraaid of mee versterkt etc.

Ik zelf zal ook even de opzet die ik nu heb en die ik wil hebben. Geld is voor mij niet het belangrijkste punt.
Oude set

2 Dynacord PM5

Nieuwe set
2 SRX728S - Dual 18" subwoofer
4 SRX738 - 18" three-way

Greats Bee
Mod edit by Nvie on 15-06-2006 14:33 (5%)

What do you think about JBL of Dynacord ??

Vote :   

killerbee    posted on 15-06-2006 13:17
En zo als iedereen wel zag een mens maakt fouten kan een mod even de titel aan passen naar JBL:P:P:P ik zit dus ook in de video shit zo als je ziet :P:P

Thanx Bee
dj-t    posted on 15-06-2006 15:05
wat jammer van jullie relatie. dat het uit is:P

het zijn alle bij top merken, ik persoonlijk zou voor dynacord gaan.
ik vind persoonlijk jbl niet zo goed klinken vergeleken met dynacord.Winking my eye
gethigh    posted on 15-06-2006 15:36
ligt er ook al helemaal aan op welke versterker je het aansluit en welke processor je gebruikt en hoe je speakers zijn ingesteld

edit, mss even bij vermelden welke zijn gebruikt bij elk setje

trouwens, de electro voice eliminator reeks is naart schijnt ook erg goed
User edit by gethigh on 15-06-2006 @ 15:38:02 (100%)
greup    posted on 15-06-2006 16:34
Poster: dj-t
wat jammer van jullie relatie. dat het uit is:P

het zijn alle bij top merken, ik persoonlijk zou voor dynacord gaan.
ik vind persoonlijk jbl niet zo goed klinken vergeleken met dynacord.Winking my eye

dat kan je nooit beoordelen als ik dit zo lees.

Volgens mij heb jij bijde nooit gehoord, en anders had je je mening wel even mogen onderbouwen. Ook klinkt de top range van JBL een heel stuk anders dan de iets wat schreeuwerige budget range.
Twizz    posted on 15-06-2006 16:39
Poster: greup

Volgens mij heb jij bijde nooit gehoord, en anders had je je mening wel even mogen onderbouwen. Ook klinkt de top range van JBL een heel stuk anders dan de iets wat schreeuwerige budget range.

twan heeft ze ckers wel gehoord. maar nooit allebei tegelijk(denk ik). tja twan is een heuze oneliner dus voor twan is dit al heel wat.(sry twan:D)

ontopic:
ik vind jbl helemaal niet slecht ofzo, maar ik zou toch voor dynacord gaan omdat die heel compacte setjes heeft. het is zijn geld ook dubbel en dwars waard. maar bij dynacord gaat het volgens mij ook vooral om het "compactzijn".
greup    posted on 15-06-2006 16:43
Poster: T4Twister

ontopic:
ik vind jbl helemaal niet slecht ofzo, maar ik zou toch voor dynacord gaan omdat die heel compacte setjes heeft. het is zijn geld ook dubbel en dwars waard. maar bij dynacord gaat het volgens mij ook vooral om het "compactzijn".

Ook weer een slecht onderbouwde mening trouwens. Wat is het verschil in sound bij deze twee specifieke types.

Boxen kun je nou eenmaal niet op merk beoordelen, je moet ze altijd als individu gaan beluisteren.
dj-t    posted on 15-06-2006 17:18

ik ben een tijdje terug naar een demo avond van dynacord geweest,
ik vond het heel goed klinken, en daar hadden ze die set ook.
en ik jbl over het algemeen niet zo geweldig, niet zo mooi geluid. (maar niet slecht, mijn smaak)
en het klopt die jbl set heb ik niet gehoord, maar ik vind jbl over het algemeen niet fijn en mooi klinken....
User edit by dj-t on 15-06-2006 @ 17:24:47 (6%)
dj-t    posted on 15-06-2006 17:23

Ook weer een slecht onderbouwde mening trouwens. Wat is het verschil in sound bij deze twee specifieke types.

Boxen kun je nou eenmaal niet op merk beoordelen, je moet ze altijd als individu gaan beluisteren.

klopt maar ik vind nogmaals JBL niet zo goed klinken, dynacord is een merk speakers die er om bekend staat veel drukvermogen televeren.

en dat vind ik goed van dynacord, en ik vind dat JBL dat NIET heeftHappy, laughing

daar hoef ik de set niet voor tebeluisteren, want ik heb ook wel vaak voor JBL sets gestaan of soms mee gedraait.   DUS IK HEB HET OVER HET ALGEMEEN!!!Winking my eye
gethigh    posted on 15-06-2006 17:43
paar fijne merken

meyer sound, niet echt iets speciaals
jbl, iets meer hifi sound dan pa over het algemeen, missen soms wat vermogen
electro voice, ze hebben een zeer breed gamma en goede kwaliteit vanwegen hun wel bekende bouw van de kisten
turbosound, ze zeggen wel eens dat die meer blazen dan muziek spelen, maar hun nieuwe reeks gaat echt wel RETEHARD en ze zijn maar 40x40x30cm groot 146db peak op 500watt rms
hk audio, hebben meer budget setjes en voor kleinere drive ins, ook niet echt iets speciaals
dynacord, werken geloof ik nogal wat samen met electro voice, electro voice versterkers zijn trouwens dynacord

vergeet ik er nog een?

greup    posted on 15-06-2006 17:48

klopt maar ik vind nogmaals JBL niet zo goed klinken, dynacord is een merk speakers die er om bekend staat veel drukvermogen televeren.

en dat vind ik goed van dynacord, en ik vind dat JBL dat NIET heeftHappy, laughing

daar hoef ik de set niet voor tebeluisteren, want ik heb ook wel vaak voor JBL sets gestaan of soms mee gedraait.   DUS IK HEB HET OVER HET ALGEMEEN!!!Winking my eye

JBL in het algemeen valt niet over te oordelen. Want er zit gewoon te veel verschil in de top-speakers van jbl en in de budget ranges.

en de srx behoord toch zeker tot de hogere series van jbl.
dj-t    posted on 15-06-2006 17:58

JBL in het algemeen valt niet over te oordelen. Want er zit gewoon te veel verschil in de top-speakers van jbl en in de budget ranges.

en de srx behoord toch zeker tot de hogere series van jbl.

ik heb er ook bij gezet dat het mij eigen mening is! in een berichtje voor dieWinking my eye
killerbee    posted on 15-06-2006 18:16
OW sorry helemaal vergeten het gaat om de crown Versterkers XTI serie. maar die zijn onder het Vermogen ik zoek eigenlijk nog even wat zwaardere versterking dus tips daarvoor zijn ook welkom. :P

testen heb ik gedaan met beide systeem in een zelfde ruimte met de volume instelling op de live mixer het zelfde bij beide sets, en natuurlijk het zelfde nr. ze komen allebei goed uit de bus zeer goed zelfs. allen bij het jbl systeem, had ik nog wat gas op mn versterkers zitten die kon ik nog even een aantal tikken harder zetten, wat als voordel had dat ik het geluid nog beter kon tune tot het ultieme. allebei heef de voordelen en de nadelen, ik zit dus nog steeds zeer in mn hoofd te denken hier over. een ander optie is natuurlijk voor de VPSerie te gaan maar dan mag ik mijn portemonnee iets meer me vullen. :P:P het is best lastig voor een keus daarom wil ik jullie vragen vertel mij is de voordelen maar ook de nadelen. van beide systeem misschien dat ik er dan wel uit kom.
keuzes waarom bestaat er op deze wereld niet alleen DAP en dynacord dan was het niet zo moeilijk geweest.:P:P:P

Bedankt voor de reacties en alvast bedankt voor de aankomende reacties.

Greats Bee    
killerbee    posted on 15-06-2006 18:21
Poster: T4Twister

twan heeft ze ckers wel gehoord. maar nooit allebei tegelijk(denk ik). tja twan is een heuze oneliner dus voor twan is dit al heel wat.(sry twan:D)

ontopic:

Dat denk ik dus ook voor mij is het geen belang of ik nou 4 boxen moet slepen of 10 of 20 gaat om de kwaliteit. Een ding moet wel duidelijk zijn dynacord wil ik zkkr niet afkraken, maar stiekem denk ik dat het te weinig voor mij is geworden. ik moet meer onder mn reet hebben. en daarom wil ik jullie ervaringen van beide horen :D:D

killerbee    posted on 15-06-2006 18:24
Poster: gethigh
paar fijne merken

meyer sound, niet echt iets speciaals
jbl, iets meer hifi sound dan pa over het algemeen, missen soms wat vermogen
electro voice, ze hebben een zeer breed gamma en goede kwaliteit vanwegen hun wel bekende bouw van de kisten
turbosound, ze zeggen wel eens dat die meer blazen dan muziek spelen, maar hun nieuwe reeks gaat echt wel RETEHARD en ze zijn maar 40x40x30cm groot 146db peak op 500watt rms
hk audio, hebben meer budget setjes en voor kleinere drive ins, ook niet echt iets speciaals
dynacord, werken geloof ik nogal wat samen met electro voice, electro voice versterkers zijn trouwens dynacord

vergeet ik er nog een?

jbl, iets meer hifi sound

Chek ook even www.jblpro.com das geen hifi neem dat van my aan :P:P:PP
robbert    posted on 15-06-2006 18:48
Wij willen mackie, wij willen mackie!
dj-t    posted on 15-06-2006 19:10
mackie: dat is ook een goed merk (van rcf tog?)
tijdje terug had ik 2 rcf 300a speakers gehuurd
klonken ook goed maar niet voor de grotere evenementenWinking my eye
killerbee    posted on 15-06-2006 19:26
mackie: dat is ook een goed merk (van rcf tog?)
tijdje terug had ik 2 rcf 300a speakers gehuurd
klonken ook goed maar niet voor de grotere evenementenWinking my eye

haha en dat wil ik juist wel :P:P
dj-t    posted on 15-06-2006 19:43
ja opzich jbl ik heb een tijdje terug een set zien hangen van purple sound,
die was wel leuk ging lekker hard. en klonk redelijk goed
het nadeel was als je op 3 kwart afstand was van de zaal viel het geluid weg en dat hebben heel veel jbl setsWinking my eye

en dat heeft dynacord niet, zo als ik al eerder zij, het zijn echt van die druk speakers. electro vois speakers (hoe je het ook spelt) zitten er in,
en die staan om druk vermogen bekend:P
User edit by dj-t on 15-06-2006 @ 19:45:33 (88%)
greup    posted on 15-06-2006 20:00
Poster: robbert
Wij willen mackie, wij willen mackie!

ja hoor.....

mackie heeft het nadeel dat er ook een aantal boxen tegenwoordig zijn onder hun naam die uit china komen. En die klinken niet zoals wij dat van het oude mackie gewend zijn.

Ook is er geloof ik geen servescenter in Nederland en dat maakt het feit dat als er wat mee mis is, dat je ze ook wel ff kwijt bent. Ook hoort "mackie" globaal genomen niet thuis in dit rijtje..

Dus waarom zouden wij mackie willen??  

greup    posted on 15-06-2006 20:11
het nadeel was als je op 3 kwart afstand was van de zaal viel het geluid weg en dat hebben heel veel jbl setsWinking my eye

en dat heeft dynacord niet, zo als ik al eerder zij, het zijn echt van die druk speakers. electro vois speakers (hoe je het ook spelt) zitten er in,

line array.Confused heb je welleens dynord line array zien hange dan........

Line array gebruiken wij in enorme zalen of openlucht podia's, dat is echt iets heel anders dan een geslote zaal of iets. Dan moet je echt beide systemen die je wilt vergelijken in zelfde opstelling en zaal horen.
the-melody    posted on 15-06-2006 20:13
offtopic: zijn dat van die boxen die half gebogen hangen zoals op het atrwork vanboven rechts?

back ontopic:

greup    posted on 15-06-2006 20:17
l'acoustics
dj-t    posted on 15-06-2006 20:28
nee die heb ik nog nooit zien hangenWinking my eye
ziet er wel vett uitHappy, laughing
greup    posted on 15-06-2006 20:30

O, dacht dat ik dat hier uit kon opmaken. Maar dat zal wel een foute intepertatie zijn.
dj-t    posted on 15-06-2006 20:33
ja ik had het erover dat ik een JBL set had zien hangen van purple sound
Winking my eye

115 Users online: 9 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 29.889
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.418.263