[DJR] Bug Report (43/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 14-06-2006 21:41
We try to design the website so it is compatible in most browsers, but because we don't have a test-version of all browsers we don't always do it right....

In the rare case that you might find any page that has an incorrectness in layout, performance or what so ever.... please post the link to that page in this topic.

If there is a line on the screen indicating an error in a certain level, please also copy that line.

Also give a short description of your findings, we'll soon check it.
Let the BASS be louder
Mod edit by W.i.M on 24-04-2010 18:06 (1%)

What do you think about [DJR] Bug Report ??

Vote :   

main    posted on 27-12-2009 18:01
ik heb de nieuwste IE en die gaat nu ook sloom met de site.. waar kan t aan liggen? of is mijn computer gewoon slecht.
Sebasz    posted on 27-12-2009 21:37
Nee ligt aan DJR
Ik denk dat de indexes in de database niet helemaal goed staan, dat er niet wordt gecached (serverside), de query's niet optimaal zijn en/of dat de de mysql optimize commando al een tijd niet gedraaid heeft Cool

Ken het systeem natuurlijk niet, maar daar zou het aan kunnen liggen, en het zou ook een combinatie van alles kunnen zijn Cool
User edit by Sebasz on 27-12-2009 @ 21:38:25 (33%)
qntr0l    posted on 28-12-2009 00:11
Poster: Woudtje
Waar ik altijd last van heb is dat wanneer ik een post maak de alinea's weg zijn als ik post. Edit ik de post zijn de alinea's opeens 2 enters groot, doe ik dit opnieuw zijn ze 4 enters groot etc. Word er helemaal gek van.

Je bent zeker Mac gebruiker? Ik heb hier ook last van, en werk op mijn Macbook en Desktop PC allebei met Safari. Dit ligt dus aan Safari. Met IE en Firefox heb ik dit probleem namelijk niet.?
Woudtje    posted on 28-12-2009 00:21
Oke, ik zal het is proberen met Firefox. Misschien is het dan over.
edit: ik ben een mac gebruiker, ja.
User edit by Woudtje on 28-12-2009 @ 00:22:51 (64%)
Sebasz    posted on 30-12-2009 22:54
Gaan Lead of WiM nog wat doen aan die traagheid? Cool
Lead    posted on 01-01-2010 23:28
Ik duik er dit weekend even in, viel mij ook al op, maar was even druk met vanalles. Er is niets veranders aan de database dus alle behoort nog juist geindexeerd te zijn. Wordt dus aan gewerkt Winking my eye
Let the BASS be louder
Dj_Fantasy    posted on 01-01-2010 23:46
Poster: Woudtje
Waar ik altijd last van heb is dat wanneer ik een post maak de alinea's weg zijn als ik post. Edit ik de post zijn de alinea's opeens 2 enters groot, doe ik dit opnieuw zijn ze 4 enters groot etc. Word er helemaal gek van.

Heb ik ook als mac userWinking my eye
Ligt aan Safari denk ik, niet aan DJR!
dj2dj.nl
Prozei    posted on 02-01-2010 00:05
Poster: Dj_Fantasy
Heb ik ook als mac userWinking my eye

jullie krijgen nog alinia's bij mij verdwijnen ze nadat ik een post maak
qntr0l    posted on 02-01-2010 00:15
Hier verdwijnen ze ook hoor. Echter, wanneer ik mijn post edit, komt er elke keer dat ik edit een enter bij. Dus op sommige plekken waar normaal 1 enter zit, komen na 2 keer post editten 3 enters te staan.
Sebasz    posted on 03-01-2010 13:03
Misschien een tip om content te gzippen als je het verstuurt naar de browser Smile Scheelt ook een hoop dataverkeer voor DJR.
Ik zag namelijk dat dit nog niet het geval was Cool

Leesvoer

Voorbeeld:

<?php

ob_start
("ob_gzhandler");

?>
<html>
<body>
<p>This?should?be?a?compressed?page.</p>
</html>
<body>

Mocht je h?????l veel om je bezoekers geven dan kun je een check maken die kijkt
of de browser GZIP ondersteunt. Maar elke browser sinds 1995 ondersteunt dat wel.
Zelfs internet explorer 5 Cool
User edit by Sebasz on 03-01-2010 @ 13:05:37 (78%)
Lead    posted on 06-01-2010 00:16
Poster: Sebasz
Gaan Lead of WiM nog wat doen aan die traagheid? Cool

Da's nu wel verholpen volgens mij, bij mij klikt alles tenminste weer zoals het hoort.

Poster: Dj_FantasyHeb ik ook als mac userWinking my eye

Safari en de WYSIWYG editor zijn niet bepaald vrienden.... Als je het vinkje in je profiel bij WYSIWYG uit zet werkt het in ieder geval alleen dan werken de ENTERs niet. Wordt aan gewerkt, maar is een lastige zaak....
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 06-01-2010 09:17
Poster: Lead

Da's nu wel verholpen volgens mij, bij mij klikt alles tenminste weer zoals het hoort.

Poster: Dj_FantasyHeb ik ook als mac userWinking my eye

Safari en de WYSIWYG editor zijn niet bepaald vrienden.... Als je het vinkje in je profiel bij WYSIWYG uit zet werkt het in ieder geval alleen dan werken de ENTERs niet. Wordt aan gewerkt, maar is een lastige zaak....

Jep het werkt weer een stuk soepeler, mag ik vragen wat je hebt gedaan? Happy, laughing

Ik ken de achterliggende code niet, maar het probleem met enters lijkt mij een kwestie van nl2br() Cool
User edit by Sebasz on 06-01-2010 @ 09:17:43 (3%)
Lead    posted on 06-01-2010 09:48
De WYSIWYG editor is een Javascript die afhankelijk is van de browser die je gebruikt. Safari doet iets raars. nl2br werkt niet altijd, want een normale enter in de andere browsers zijn gewoon BR codes. Dan is er ook nog de optie om de WYSIWYG editor uit te schakelen. Dan moeten er weer andere if...then...else.... statements gebruikt worden.

Ik neem je idee wel mee, we zijn momenteel toch met grote schoonmaak bezig...

Het prbleem wat weer normaal is, daarmee bedoelde ik de klik snelheid van DJR en niet de issue met enters....
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 06-01-2010 09:54
Jep dat snapte ik, maar ik was dus benieuwd wat je hebt gedaan dat DJR weer soepel 'snel' loopt Cool
niiicola    posted on 23-01-2010 11:51
Hmm bugje:??Birthdays: niiicola , niiicola , niiicola , niiicola , niiicola
Ik ben pas in maart jarig en volgensmij is er maar 1 niiicola
Gewoon.
W.i.M    posted on 23-01-2010 12:10
Poster: niiicola
Hmm bugje:??Birthdays: niiicola , niiicola , niiicola , niiicola , niiicola
Ik ben pas in maart jarig en volgensmij is er maar 1 niiicola

5 x gefeliciteerd met je verjaardag Cool
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
niiicola    posted on 23-01-2010 12:14
Hehe, dankje Tongue (ben pas over 2 maanden jarig hoor...)
Gewoon.
qntr0l    posted on 01-02-2010 11:39
Ben ik de enige die (nog steeds) last heeft van een zeer traag DJR? En dat ik er soms niet eens op kom?
ccc    posted on 01-02-2010 11:59
Ik heb veel last van traag opstarten DJR.
Bovenin de balk verschijnt wel de titel van de pagina, maar het laden laat dan nog een tijdje wachten.
main    posted on 01-02-2010 12:13
bij mij gaat ie juist weer prima. sinds ik firefox gebruik..
Mantana    posted on 01-02-2010 13:19
Bij mij ook het probleem dat het laden soms wat langer duurt dan normaal.
Ik gebruik Safari op een Macbook en een iMac. Misschien dat het daar mee te maken kan hebben?
qntr0l    posted on 01-02-2010 13:42
Ik heb met Safari op mijn macbook problemen, maar ook met IE en CHrome op een windows bak. Het laden duurt naar mijn mening best lang. Vooral als je het vergelijkt met andere dj fora, bijvoorbeeld aboutdj oid.
Xurion    posted on 01-02-2010 14:27
Dat komt omdat DJResource erg druk bezocht wordt.
djjw    posted on 08-02-2010 23:22
Ik merk dat het soms fout gaat bij het drukken op de QUOTE button,
op een of andere manier gaat alles door elkaar, en helemaal als je ge-quote hebt
en daarna je post edit.
Lead    posted on 09-02-2010 01:20
Dat van de quote knop is vreemd, zou niet mogen gebeuren... Welke combi van OS en browser gebruik je?

Het langzame laden wordt momenteel onderzocht. Er moet iets op de server aan de hand zijn, want het is niet bizar veel drukker geworden de laatste tijd.
Let the BASS be louder

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.131
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.505