Hee mensen, werkt de m audio oxygen 8 v2 ook op fl studio?
Want ik heb hem namelijk net binnen en anders moet ik dus overstappen naar een nieuw proggramma
Poster: ASJwerkt da ook bij de E-mu Xboard 49
Heey het is meer een tip voor de midi aansluiting. Ik gebruik namelijk de EDIROL UM-1ex dat is een midi kabel met een usb uitgang. heel handig voor bijvoorbeeld reason hij pakt het meteen, ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.misschien heb je er wat aan.
Poster: Twizznee ik bedoel gwn zodat ik het op reason kan gebruiken
uuhmm.. nee, want de emu xboard heeft een usbkabel om op de pc aan te sluiten. daar heb je geen midi-interface voor nodig.
of misschien bedoel je nog extra midi-apparaten aan te sluiten, maar dat weet ik verder niet
quote: |
Poster: Twizz tjah, dan heb je dus aan een e-mu xboard 49 genoeg, meer hoe fje niet te kopen ![]() (ja ok je hebt nog een geluidskaart nodig...) |
Poster: TheMole
quote: ah shit moet zo'n geluidskaart echt (is da duur)
Poster: Twizz
tjah, dan heb je dus aan een e-mu xboard 49 genoeg, meer hoe fje niet te kopen
(ja ok je hebt nog een geluidskaart nodig...)
Poster: Twizzahzo ma ge kunt toch met zo'n midi keyboard luidspelen he als ge u keiyboard op uw pc sluit en uw pc op u mengpaneel enzo via de boxen gaat da ?
30-40 euro. kleine investering dus, maar je hebt er veel aan!
(door dit apparaatje kun je ook handiger je eventuele djsets opnemen of wat dan ook)
Poster: MCO
Ik zag dat er al redelijk wat topics over midi keyboards bestonden, daarom besloot ik er even 1 te kicken en niet een nieuwe te openen, nu heb ik al redelijk wat rondgesurft op verschillende fora over welk keyboard ik het beste kan zou kiezen om te gaan producen maar ben daar toch niet echt wijzer van geworden.
Ik ben nu net pas begonnen met ableton, maar wil het wel goed aanpakken daarom ook meteen iets van een midi-keyboard aanschaffen. Ik heb een budget van 200-250 euro en heb na redelijk wat rondsurfen de volgende keyboards uitgezocht:
Edirol PCR - 500 Midi usb keyboard (229,- )
Novation Nocturn 49? (222,- )
M-audio Keystudio 49i (195,- )
en verder iets boven mijn budget.. de M-audio Axiom 49 (269,- )
Ik heb opzettelijk allerlei keyboards uitgekozen met 49 keys, aangezien ik vaak heb gehoord van mensen dat 25 keys toch te weinig vinden omdat je dan minder 'range' hebt fso?
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met 1 of meerdere van deze keyboards en welke jullie mij zouden aanraden? of dat jullie van mening zijn dat ik voor een ander keyboard moet gaan dat niet in dit lijstje staat en ook in lijn met mijn budget is?
Poster: Camino
Kan je piano spelen? zoniet horen 25 toetsen genoeg te zijn.... een groter toetsenbord wordt pas interessant als je hem ook goed kan gebruiken...
Poster: MCO
Edirol PCR - 500 Midi usb keyboard (229,- )
Novation Nocturn 49? (222,- )
M-audio Keystudio 49i (195,- )
en verder iets boven mijn budget.. de M-audio Axiom 49 (269,- )