Midi Keyboard Welke voor beginner (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

emre90    posted on 13-06-2006 20:40
Hallo, de topic zegt al genoeg, ik ben een beginner die met fruityloops en reason werkt maar nu wil ik dus een midi keyboard aanschaffen, maar ik heb geen idee over keyboards en daarom heb ik julie hulp nodig

Mijn vraag is dus, welk midi keyboard is geschikt/goedkoop en handig voor een beginner? mijn budget is 200 en niet meer want dit wordt me eerste keyboard en ik wil goedkoop beginnen, want als ik het later niet leuk vind ... bla bla julie kennen het verhaal wel.

Alvast bedankt voor al julie hulp

What do you think about Midi Keyboard Welke voor beginner ??

Vote :   

Jobe    posted on 18-12-2007 19:43
Als het goed is kun je inderdaad link to controller doen, en dan zie je zo'n schermpje.
Zorg ervoor dat Auto Detect aanstaat. Draai nu aan de knop die je daarvoor wilt gaan gebruiken. Het zou nu moeten werken. Ik heb geen draaiknopjes, maar als ik hetzelfde doe en dan op een toets druk (ingesteld bij master volume) dan gaat het volume elke keer dat ik de toets in druk een klein beetje omhoog... Dus Winking my eye
Melle    posted on 25-12-2007 16:09

Hee mensen, werkt de m audio oxygen 8 v2 ook op fl studio?
Want ik heb hem namelijk net binnen en anders moet ik dus overstappen naar een nieuw proggramma

Twizz    posted on 25-12-2007 18:57
jah.
in v2 is deze nog eens extra compitabel gemaakt voor fl studio(en nog een aantal andere DAW's)
ASJ    posted on 25-12-2007 20:26
Heey het is meer een tip voor de midi aansluiting. Ik gebruik namelijk de EDIROL UM-1ex dat is een midi kabel met een usb uitgang. heel handig voor bijvoorbeeld reason hij pakt het meteen, ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Winking my eye misschien heb je er wat aan.
TheMole    posted on 25-12-2007 21:12
Poster: ASJ
Heey het is meer een tip voor de midi aansluiting. Ik gebruik namelijk de EDIROL UM-1ex dat is een midi kabel met een usb uitgang. heel handig voor bijvoorbeeld reason hij pakt het meteen, ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Winking my eye misschien heb je er wat aan.
 werkt da ook bij de E-mu Xboard 49
Twizz    posted on 26-12-2007 11:10
uuhmm.. nee, want de emu xboard heeft een usbkabel om op de pc aan te sluiten. daar heb je geen midi-interface voor nodig.
of misschien bedoel je nog extra midi-apparaten aan te sluiten, maar dat weet ik verder niet
TheMole    posted on 26-12-2007 11:48
Poster: Twizz
uuhmm.. nee, want de emu xboard heeft een usbkabel om op de pc aan te sluiten. daar heb je geen midi-interface voor nodig.
of misschien bedoel je nog extra midi-apparaten aan te sluiten, maar dat weet ik verder niet
 nee ik bedoel gwn zodat ik het op reason kan gebruiken
Twizz    posted on 26-12-2007 12:15
tjah, dan heb je dus aan een e-mu xboard 49 genoeg, meer hoe fje niet te kopenWinking my eye
(ja ok je hebt nog een geluidskaart nodig...)
TheMole    posted on 26-12-2007 12:33
quote:
tjah, dan heb je dus aan een e-mu xboard 49 genoeg, meer hoe fje niet te kopen
 ah shit moet zo'n geluidskaart echt (is da duur)
Twizz    posted on 26-12-2007 12:36
Poster: TheMole
quote:
tjah, dan heb je dus aan een e-mu xboard 49 genoeg, meer hoe fje niet te kopen
ah shit moet zo'n geluidskaart echt (is da duur)

uuhmm.. meestal zit in je commputer altijd al een geluidskaart. maar het is strongly recommended om toch een wat betere geluidskaart te nemen dan wat meestal in je pc zit.

TIP: kijk eens naar de Behringer UCA202. die heb ik zelf al een hele tijd(maar binnenkort stap ik over naar een uitgebreiedere audio/midi interface van edirol of wat dan ook)

daar kun je iig een hele tijd mee vooruit
User edit by Twizz on 26-12-2007 @ 12:37:31 (1%)
TheMole    posted on 26-12-2007 12:38
en hoeveel kost die
Twizz    posted on 26-12-2007 12:41
30-40 euro. kleine investering dus, maar je hebt er veel aan!
(door dit apparaatje kun je ook handiger je eventuele djsets opnemen of wat dan ook)
TheMole    posted on 26-12-2007 12:45
30-40 euro. kleine investering dus, maar je hebt er veel aan!
(door dit apparaatje kun je ook handiger je eventuele djsets opnemen of wat dan ook)
 ahzo ma ge kunt toch met zo'n midi keyboard luidspelen he als ge u keiyboard op uw pc sluit en uw pc op u mengpaneel enzo via de boxen gaat da ?
Twizz    posted on 26-12-2007 14:21
met je keyboard geef je signalen(die niets met geluid van doen hebben) naar je pc. je DAW(digital audio workstation) zet deze signalen om in geluid(dmv bv vst's) en die stuurt het door naar de geluidskaart in de computer of net welke je hebt aangesloten.
djjw    posted on 21-05-2008 23:49
ff een kickje!!

Iemand ervaring met de ESI KeyControl 49 ?

Is het een waardeloos ding, waar elke cent teveel voor is,
of is het kwaliteit/kosten plaatje in evenwicht!?
User edit by djjw on 21-05-2008 @ 23:50:36 (100%)
Casacon    posted on 21-08-2008 22:42
Ik wil ook graag een midi keyboard kopen met software erbij
en dan wil ik graag hardcore en hardstyle gaan maken
ik heb op bol.com magix music maker 2008 met midi keyboard erbij gezien voor 118 euro ofso
en ik wil aan jullie vragen of die goed is
diddy    posted on 22-08-2008 14:25
Magix maakt over het algemeen SLECHTE PROGRAMMA'S. Je kan beter uit zien voor bv Fl7 en een miditech ofzo...

dan kom je aan een 200€ maar hier kan je dan ook wel iets mee doen.

MCO    posted on 30-05-2010 19:03
Ik zag dat er al redelijk wat topics over midi keyboards bestonden, daarom besloot ik er even 1 te kicken en niet een nieuwe te openen, nu heb ik al redelijk wat rondgesurft op verschillende fora over welk keyboard ik het beste kan zou kiezen om te gaan producen maar ben daar toch niet echt wijzer van geworden.

Ik ben nu net pas begonnen met ableton, maar wil het wel goed aanpakken daarom ook meteen iets van een midi-keyboard aanschaffen. Ik heb een budget van 200-250 euro en heb na redelijk wat rondsurfen de volgende keyboards uitgezocht:

Edirol PCR - 500 Midi usb keyboard (229,- )
Novation Nocturn 49? (222,- )
M-audio Keystudio 49i (195,- )

en verder iets boven mijn budget.. de M-audio Axiom 49 (269,- )

Ik heb opzettelijk allerlei keyboards uitgekozen met 49 keys, aangezien ik vaak heb gehoord van mensen dat 25 keys toch te weinig vinden omdat je dan minder 'range' hebt fso?

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met 1 of meerdere van deze keyboards en welke jullie mij zouden aanraden? of dat jullie van mening zijn dat ik voor een ander keyboard moet gaan dat niet in dit lijstje staat en ook in lijn met mijn budget is?
User edit by MCO on 30-05-2010 @ 19:03:51 (1%)
Camino    posted on 30-05-2010 19:57
Kan je piano spelen? zoniet horen 25 toetsen genoeg te zijn.... een groter toetsenbord wordt pas interessant als je hem ook goed kan gebruiken...
-Richard-    posted on 30-05-2010 20:05
Poster: MCO
Ik zag dat er al redelijk wat topics over midi keyboards bestonden, daarom besloot ik er even 1 te kicken en niet een nieuwe te openen, nu heb ik al redelijk wat rondgesurft op verschillende fora over welk keyboard ik het beste kan zou kiezen om te gaan producen maar ben daar toch niet echt wijzer van geworden.

Ik ben nu net pas begonnen met ableton, maar wil het wel goed aanpakken daarom ook meteen iets van een midi-keyboard aanschaffen. Ik heb een budget van 200-250 euro en heb na redelijk wat rondsurfen de volgende keyboards uitgezocht:

Ik heb opzettelijk allerlei keyboards uitgekozen met 49 keys, aangezien ik vaak heb gehoord van mensen dat 25 keys toch te weinig vinden omdat je dan minder 'range' hebt fso?

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met 1 of meerdere van deze keyboards en welke jullie mij zouden aanraden? of dat jullie van mening zijn dat ik voor een ander keyboard moet gaan dat niet in dit lijstje staat en ook in lijn met mijn budget is?

Mag ik hier meteen even gebruik van maken/op inhaken Cool...
Gezien ikzelf alles nog een beetje aan het bekijken/overwegen ben viel mij namelijk bijvoorbeeld die
M-Audio KeyStudio 49i ook op, enkel dan omdat ik zag dat die een ingebouwde geluidskaart heeft.
Is zoiets nu aan te raden (trekt me persoonlijk wel aan, weer een apparaatje minder op de desk) of laat
de kwaliteit van de componenten dan weer te wensen over t.o.v. een los keyboard en een losse interface.
(Voor zover belangrijk, i.c.m. Cubase) ?
Sebasz    posted on 31-05-2010 00:13
Poster: Camino
Kan je piano spelen? zoniet horen 25 toetsen genoeg te zijn.... een groter toetsenbord wordt pas interessant als je hem ook goed kan gebruiken...

Als je een beetje mooie chords wil maken enzo is 49 toetsen wel een must, 61 is natuurlijk nog mooier Cool (mooier in de zin van beter, tis maar net hoe mooi je het zelf kan maken?Cool)
User edit by Sebasz on 31-05-2010 @ 00:13:49 (26%)
no-rush    posted on 31-05-2010 17:04
ik zou niet zoon kleintje nemen dat is niets verder ik heb goede ervaringen met edirol (pcr-m50)
MCO    posted on 04-06-2010 11:44
Ik kick hem nog even, want veel wijzer ben ik er eerlijk gezegd niet van geworden:P
heeft er iemand ervaring met de keyboards die ik hierboven noemde, of tips welke ik zou moeten kiezen?
Poster: MCO

This is an old Topic

No new postings for 5.566 days.
 Post CommentThat would be 185.5 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

226 Users online: 168 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.912
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.457