Hoi T4Twister,
Ik denk dat het voor jou tijd wordt dat je eens wat goede tijdschriften en boeken gaat lezen .
Ik merk dat je interesse hebt in producing.
Echter is het zo dat je meteen een dusdanig vakgebied kiest waarbij je niet zomaar kan zeggen ``ik ga produceren``
Je zal je dus moeten inlezen als je geheel geen ervaring hebt want anders is en zal het abacadabra blijven.
Het goed produceren van muziek is een regelrecht ambacht en vereist dus ook degelijke en gegronde kennis van audio.
Ik kan je alleen maar adviseren om te beginnen bij het begin , koop een boek waarin verteld wordt wat audio is, wat sinussen zijn en wat electriciteit is en hoe dat in verhouding staat tot audio.
inlezen over het digitale domein. midi, en alles wat daarbij hoort is ook een must.
Anders kan je echt stellen dat je een schaatser bent op het WK zonder schaatsen.
Ik merk heel vaak dat mensen het allemaal wat te licht nemen, dat zijn ook de mensen die na 2 jaar een berg gear hebben staan en uiteindelijk zijn afgehaakt omdat ze nooit over die``magische grens van ``kunnen``heen kwamen.
de apparatuur is op zolder in het berghok gezet , en als je tegen die mensen zegt hoe is het met de muziek?,............dan krijg je een min of meer chagarijnig gezicht omdat ze zich dan ineens beseffen dat ze zich in het diepe hebben gegooid en dat ze dat veel geld heeft gekost.
Met alle respect , maar op dit soort vragen had je zelf allang een antwoord moeten hebben.
Eerst lezen en dan vragen wat je niet snapt over de gelezen/geziene/gehoorde stukken !
als je verder wil , begin met lezen !, want er is niemand die met jouw een jaar de basis principes van het productieproces gaat doornemen.
om op al je vragen antwoordt te geven wordt teveel werk en komt neer op een basis cursus audio.

Succes
(en mijn reply is echt niet hard of lullig bedoeld, ik hoop dat het aanzet tot onderzoek.
audio/producing is net zoiets als kung fu, je bent nooit uitgeleerd, zal altijd nieuwe ervaringen opdoen en dat houdt nooit op , zelfs niet als 60 bent ,maar je moet wel zorgen dat je eerst op het niveau komt dat je mee kan sparren , dan pas ga je ook lering trekken , veeeeeeeeeel lering en valt alles op zijn plaats