Late Leeuw, chat corner (deel II) (25/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Dj_Fantasy    posted on 11-06-2006 21:29
Deel 1

hier op aanvraag van de WIM de late leeuw deel II Winking my eye veel plezier met de zinloze reply's:p haha

dj2dj.nl
Mod edit by W.i.M on 11-06-2006 21:36 (11%)

What do you think about Late Leeuw, chat corner (deel II) ??

Vote :   

Twizz    posted on 27-06-2006 09:53
beetje overbodig: (lol:P)

Platte beeldschermen worden steeds populairder. Veel beeldschermfabrikanten hebben de productie en het aantal modellen van het klassieke CRT beeldscherm teruggeschroefd en richten zich op de ontwikkeling en produktie van TFT schermen (Thin Film Transistor). Tegenwoordige pc's worden steeds vaker uitgerust met een TFT scherm.

Voor € 200 a € 300 kun je tegenwoordig al een TFT scherm kopen. De prijs en kwaliteit en de verhouding hiertussen kunnen voor verschillende TFT schermen erg uiteenlopen. In dit artikel zet Tekstenuitleg een aantal belangrijke punten uiteen voor mensen die een LCD/TFT scherm willen kopen, tevens geven we een korte beschrijving van de TFT techniek en van de nadelen en voordelen van TFT schermen.

De werking van TFT schermen

• TFT schermen zijn platte beeldbuizen die werken met een dunne laag vloeibare kristallen (Liquid Crystal Display, ofwel LCD). Deze kristallen zijn verdeeld in kleine vakjes die op hun beurt weer per 3 samengevat worden in een pixel. Zo'n 'vakje' heet een subpixel. Elke subpixel zorgt voor een kleur. Er is binnen een pixel een aparte subpixel voor rood, groen en blauw. Door de rode, de groene en de blauwe subpixel aan te passen kan je met elke pixel een groot aantal kleuren weergeven. Het beeldoppervalk van het TFT scherm is de verzameling van alle pixels.

• Het aanpassen van de intensiteit van een subpixel gaat als volgt. Liquid cristal of vloeibaar kristal is een stof die zich bevindt tussen de vaste staat en de vloeibare staat. Deze (semi-) vloeibare kristallen zijn gevoelig voor elektrische stroom en veranderen afhankelijk van het voltage van vorm. Normaal liggen de kristallen gedraaid en onder invloed van het voltage van de transistor 'ontspannen' de kristallen zich. Met deze beweging kan je een hoop dingen doen. Zo kan je bijvoorbeeld twee (miniscule) lichtfilters ten opzichte van elkaar laten bewegen. Deze lichtfilters bepalen aan de hand van hun draaiing ten opzichte van elkaar hoeveel licht er wordt doorgelaten

• Het licht dat doorgelaten wordt door de transistor valt op een kleurfilter. Elk van de drie subpixels in een pixel gebruikt of een rood of een blauw of een groen kleurenfilter. Door het voltage van de transistor aan te passen, ontspannen de kristallen zich. Hierdoor komen de lichtfilters onder een andere hoek te staan waardoor ze een bepaalde hoeveelheid licht doorlaten. Dat licht valt op het kleurfilter van de subpixel. Zo wordt de intensiteit van een subpixel afgesteld worden en kunnen er rood groen blauw combinaties gemaakt worden die de pixel als geheel zijn kleur geven.
Een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van een TFT scherm is de reactietijd (response time). De reactietijd heeft betrekking op de tijd die benodogd is om de pixels van een kleur A naar een kleur B te krijgen. De definities van de response time die verschillende fabrikanten gebruiken loopt zeer uiteen. De ene fabrikant meet de tijd die nodig is om van donker (zwart) naar miximaal licht (wit) te gaan, terwijl de ander meet hoe lang het duurt om van lichtgrijs naar donkergrijs te gaan omdat die situatie vaker voorkomt. De verschillende TFT fabrikanten zijn om verschillende redenen waaronder concurrentie nog niet tot een vaste definitie van de response tijd gekomen. Hierdoor blijft het voor gamers in het bijzonder erg lastig om een goed TFT scherm uit te zoeken. Voor het spellen met snel veranderende beelden is een TFT scherm met een hoge response tijd vereist. Computerspellen kunnen op een TFT scherm met een hoge (langzame) response tijd 'ghosting' vertonen. Hierover later meer.

Een belangrijk verschil tussen CRT monitoren en TFT schermen is dat de lichtuitstraling van een TFT scherm constant is en die van een CRT niet. In feite knippert een CRT scherm heel snel en dat is vermoeiend voor je ogen. Een moderne CRT monitor gaat zo'n 85 a 100 keer per seconde uit, terwijl oudere schremen knipperen met een snelheid van soms maar 60 keer per seconde. Dat kan erg vermoeiend zijn voor de ogen. De subpixels in een TFT scherm geven constant dezelfde hoeveelheid licht door totdat ze door de transistor van kleur (intensiteit) veranderd worden. Dat is een stuk rustiger voor de ogen.

zo goed?:P

ff de bronvermelding:   http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/tft_schermen/1
User edit by Twizz on 27-06-2006 @ 09:56:54 (2%)
the-melody    posted on 27-06-2006 09:55
hmmm is ietsje te veel info die ze niet nodig hadden...
dj-t    posted on 27-06-2006 09:57
erik waar heb je dat van internet af geplukt:P
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/tft_schermen/1

en wat van die info wist je zelf alWinking my eye
User edit by dj-t on 27-06-2006 @ 09:58:07 (100%)
Twizz    posted on 27-06-2006 09:58
check de bronvermelding ***** haha lol:P
the-melody    posted on 27-06-2006 09:58
het staat er toch duidelijk bij lijkt me...:p
dj-t    posted on 27-06-2006 10:00
jaja....       http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/tft_schermen/1

erik er staaat niet bij of het een tough scherm is of niet:P

ja, ik weet ondertussen dat het niet isWinking my eye
Twizz    posted on 27-06-2006 10:08
Poster: dj-t
jaja....       http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/tft_schermen/1

erik er staaat niet bij of het een tough scherm is of niet:P

ja, ik weet ondertussen dat het niet isWinking my eye

waarom vermeld je de link steeds? dat had ik toch al gedaan?

maar btw, waarom moest je weten wat tft scherm inhield?

hoekan ik mijn avatar aanpassen. ik heb een aantal gifjes geprobeerd, en de avatar die ikzelf heb gemaakt(die ik altijd had) is de engiste die werkte(dat was een jpg bestand,  ik heb ook jpg bestandjes van het inet geprobeerd)
en zelfs het oude plaatje van melody(toen liberty, jeweetwel met die paus)
werkte ook niet.
User edit by Twizz on 27-06-2006 @ 11:13:28 (88%)
JayK    posted on 27-06-2006 14:03
dan moet je hem klijner maken 100 bij 100 px
Twizz    posted on 27-06-2006 15:11
nej dat isie al. en hij is ook niet te "groot" aan kb.
JayK    posted on 27-06-2006 15:59
hmzzz dan zou ik het ook niet weten
DjCheng    posted on 27-06-2006 18:00
Ik heb even wat advies nodig van jullie DJresourcers over een kleur Happy, laughing

Overzicht
Ik ga een stand maken die ik achter mn mixer en mn tt's kan zetten, daar komt een EFX-500 op en later eventueel een laptop. Maar in welke kleur moet ik die verven? Want ondetussen zijn er op de hoeken van de tafel ook nog 2 zwarte speakers, maar de tafel zelf is beige-achtig. Welke kleur komt tot zn goede recht volgens jullie? Happy, laughing
User edit by DjCheng on 27-06-2006 @ 18:08:53 (2%)
the-melody    posted on 27-06-2006 18:03
zou je aub de foto kunnen verkleinen:p
DjCheng    posted on 27-06-2006 18:09
Al beter nu Happy, laughing    :D

Laat de suggesties maar komen :p
the-melody    posted on 27-06-2006 18:11
ik zou de kleur van je tafel nemen...
Dirkvh    posted on 27-06-2006 20:11
Ik zou gewoon zwart doen.
Lead    posted on 27-06-2006 20:16
ik denk dat het wel zo netjez zou zijn om dezelfde kleur als je meubel nu te nemen. Dat hoort het plankje er ook echt bij...
Let the BASS be louder
DNR    posted on 27-06-2006 21:52
Poster: T4Twister

waarom vermeld je de link steeds? dat had ik toch al gedaan?

maar btw, waarom moest je weten wat tft scherm inhield?

hoekan ik mijn avatar aanpassen. ik heb een aantal gifjes geprobeerd, en de avatar die ikzelf heb gemaakt(die ik altijd had) is de engiste die werkte(dat was een jpg bestand,  ik heb ook jpg bestandjes van het inet geprobeerd)
en zelfs het oude plaatje van melody(toen liberty, jeweetwel met die paus)
werkte ook niet.

je kan hm ook ff kopieren in paint, van daaruit sla je het opnieuw op, je kan dan kiezen tussen de soorten hoe je hem opslaat.
Lead    posted on 27-06-2006 23:08
plaatje mag maximaal 100x100 pixels zijn en max 50kb groot. gif en jpg mag allebei.

Let the BASS be louder
Dj_Fantasy    posted on 28-06-2006 12:21
Vanaf Vrijdag geen dj resource meeren geen dj booth 1maand lang op de camping bij m'n pa gvdUnhappymaja:p dan elke morgen gaan werken:d dus proberen en dan s'morgens is een kwartiertje op resource wat te kijken:d

dj2dj.nl
Twizz    posted on 29-06-2006 12:31
mensen.. dit kan gewoon niet.
DE LATE LEEUW IS VAN DE MAINPAGE VERDWENEN!!!
:D
dit mag toch niet kunnen:P ik 8 dan zal ik er nieuw leven in blazen

en over de avatar: vaag, jullie zagen hem veranderd staan waarschijnlijk, maar ik zag 1st nog 2 dagen mn 1ste avatar. dat gebeurde met de avatar van dj-t ook, die zag ik ook pas heel laat datie veranderd was. lead weet jij waar dit aan kan liggen?
Dj_Fantasy    posted on 29-06-2006 12:53
als je je avatar hebt veranderd moet je is op F5 rammenWinking my eye dan zie je hem wel:p dat heb k ook met de mijne gehad:d

dj2dj.nl
Twizz    posted on 29-06-2006 13:14
Poster: fantasy164
als je je avatar hebt veranderd moet je is op F5 rammenWinking my eye dan zie je hem wel:p dat heb k ook met de mijne gehad:d

uhm, en datie dan pas na 2 dagen verscheen? likt me onlogisch dat een pagina 2 dagen lang duurt voordat ie geladen is:P neen, dat is niet de reden, ik denk dat het komt door onze computer icm het mysql netwerk hier.

en btw, rammen op je toetsenbord kan je toetsenbord niet egt goed tegen, dus ik hou het maar op drukken:P
User edit by Twizz on 29-06-2006 @ 13:15:25 (100%)
Jorrit    posted on 29-06-2006 15:29
Poster: T4Twister
mensen.. dit kan gewoon niet.
DE LATE LEEUW IS VAN DE MAINPAGE VERDWENEN!!!
:D
dit mag toch niet kunnen:P

Ik heb er anders totaal geen moeite mee.. :P
DNR    posted on 29-06-2006 15:30
k heb morgen mn laatste dag les!!!!!!!!
Twizz    posted on 29-06-2006 15:32
ik moet over 1 kwartier aanfietsen om om half 5 mn rapport op te halen. 9km fietsen, zo gedaanWinking my eye kheb al sinds maandag vakantie

167 Users online: 19 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 61.921
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.672