Draaien vrouwen anders dan mannen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Vrouwen draaien...

-...slechter dan mannen
-...beter dan mannen
-...gewoon anders dan mannen
-...evengoed als mannen
-Hier kun je niet echt iets over zeggen.

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 10-06-2006 12:09
jeuw mense,
Wat vinden jullie? draaien vrouwen anders dan mannen? slechter, beter of gewoon anders? of hetzelfde kan natuurlijk ook!
Laat ook ff een reactie achter.
greetz T4Twister

nja ik verw8 eerlijk niet gesegt dat iemand beter dan mannen zal voten:P
User edit by Twizz on 10-06-2006 @ 12:41:06 (41%)

What do you think about Draaien vrouwen anders dan mannen ??

Vote :   

soundcollector    posted on 10-06-2006 12:39
Ik vind dat ze evengoed draaien, ik heb miss kitin bezig gehoord mmm zalig echt waar
djjw    posted on 10-06-2006 13:12
Poster: T4Twister
jeuw mense,
Wat vinden jullie? draaien vrouwen anders dan mannen? slechter, beter of gewoon anders? of hetzelfde kan natuurlijk ook!
Laat ook ff een reactie achter.
greetz T4Twister

nja ik verw8 eerlijk niet gesegt dat iemand beter dan mannen zal voten:P

dat er meer mannen zijn die dj zijn, wil niet zeggen dat ze ook altijd beter zijn
als vrouwen, genoeg voorbeelden aantehalen lijkt me..
er zijn heel wat goede vrouwlijke dj's, die dan ook beter draaien dan menig man.
gethigh    posted on 10-06-2006 13:16
der zijn idd een hoop vrouwen die zeer goed draaien, denk maar aan magda en miss kittin

het verschil is dat er van die vrouwelijke dj's een deel zijn die der gewoon stokstijf bijstaan terwijl vele mannelijke dj's al eens rapper staan te springen achter hun decks (dit is ook niet altijd waar)

ik denk ook dat mannen inventiever zijn

een man is nu eenmaal geen vrouw en andersom ook niet dus daar zit em ook al een groot verschil, ik heb al fotos gezijn van vrouwelijke djs die meer headphone dan kleren aanhadden
djjw    posted on 10-06-2006 13:21
Poster: gethigh
ik heb al fotos gezijn van vrouwelijke djs die meer headphone dan kleren aanhadden

haha, en dat moeten ze vaker doen!!
Jorrit    posted on 10-06-2006 13:22
Hoe goed je als DJ bent hangt als je het mij vraagt totaal niet van geslacht af. De techniek kunnen beiden beheersen na oefening, misschien is smaak over het algemeen genomen verschillend, maar dat weet je niet.
gethigh    posted on 10-06-2006 13:25
ik vindt het echt raar dat er mensen hebben gevote dat vrouwen beter zijn dan mannen

Twizz    posted on 10-06-2006 19:38
waarom zie ik deze poll niet meer op de homepagina staan?
wim weet jij daar iets van?
Miss_keshia    posted on 10-06-2006 19:55
Gewoon beter:d
Neen serieus: ik denk gewoon allebei even goedHappy, laughing
Winston    posted on 11-06-2006 00:40
Ik heb te weinig vrouwen horen mixen om te oordelen. Maar ik denk dat het niets uitmaakt.
Wat radio DJ's betreft doen ze het zeker even goed.
Tic Toc
gethigh    posted on 11-06-2006 00:48
Poster: Miss_keshia
Gewoon beter:d
Neen serieus: ik denk gewoon allebei even goedHappy, laughing

knopje in je avater werkt niet :s
Prozei    posted on 11-06-2006 06:10
uit mijn recentelijk onderzoek blijkt dat er meer mannelijke dj's zijn die slecht draaien dan vrouwelijke:p.
en dat we hier nu 3 vrouwelijke members hebben met een te hoge eigendunk:p.

prozei is voor meer vrouwen achter de draaitafel.

al weer 6:10 mooie tijd om te gaan slapen
User edit by Prozei on 11-06-2006 @ 06:12:22 (20%)
Jorrit    posted on 11-06-2006 11:14
Poster: T4Twister
waarom zie ik deze poll niet meer op de homepagina staan?
wim weet jij daar iets van?

Forum Polls waiting room
 Topic NameFrontpage DaysEdit

Leegte hier, je hebt dus geen mainpage-days meer.
emre90    posted on 11-06-2006 14:11
Er zijn veel mannen djs die beter draaien dan vrouwen maar er zijn ook veel mannen die slechter draaien dan vrouwelijke djs en daarom kan je dit vraag niet echt beantwoorden. Het komt alemaal neer op hoeveel die dj oefent en zijn/haar muziek.
BillyArd    posted on 12-06-2006 10:07
Is moeilijk te zeggen denk ik ,
ik vind het wel opvallend dat je eigenlijk nooit vrouwen achter een grote live set-up ziet staan.
het blijft een beetje bij dj-en .
ik denk dat dat wel alles te maken heeft met het feit dat mannen techniek sneller oppakken en het ook sneller doorhebben !
maar qua draaien denk ik dat er genoeg vrouwen zijn die zeker een lekker tune kunnen mixen.
Toch bevinden mijn favorieten djs zich onder het mannelijke geslacht.
ik moet dan wel eerlijk toegeven dat zij ook meters boven hun vrouwelijke collegas uitstekken qua skils.
bij vrouwelijke dj,s valt me vaak op dat ze eigenlijk best wel behoudend en ``safe `` draaien waarmee ik eigenlijk automatisch bedoel dat de set wat minder spectaculair is over het algemeen !
wat ze natuurlijk wel voor hebben op mannen is hun vaak zalige voorkomen achter de decks !
hahahaha
dj-t    posted on 12-06-2006 12:28
hier kun je niks over zeggen, er zijn mannen die beter draaien als vrouwen, maar andersom is er ook hoor.

mijn favoriete dj's zijn ook mannen hoor. maar vouwen kunnen zeker niet minder draaien als mannenWinking my eye
DNR    posted on 12-06-2006 13:47
Poster: dj-t
hier kun je niks over zeggen, er zijn mannen die beter draaien als vrouwen, maar andersom is er ook hoor.

mijn favoriete dj's zijn ook mannen hoor. maar vouwen kunnen zeker niet minder draaien als mannenWinking my eye

hellemaal mee eens
MrPecho    posted on 12-06-2006 18:49
Vrouwen hun platenkeuze is gewoon beter.
Maar daartegenover ligt dat mannen zich beter kunnen concentreren op hen mixen.
Maar als je setjes van miss kittin of Ellen Allien hebt gehoord dan kan ik dromen dat ik ook zo ggoed kon mixen. :s
Steev    posted on 12-06-2006 19:50
Zou ik echt moeten horen, maar dan is het zo van:

Ze draait beter dan hem, maar hij draait weer beter dan haar.

Je kan er volgens mij niet echt wat over zeggen Happy, laughing
Stephanie    posted on 12-06-2006 23:25
Zolang de aanleg om goed te kunnen draaien nog steeds niet aantoonbaar is gemaakt in het "magische" Y chromosoom van de man (waar ongetwijfeld wel zijn beperking ligt om voetbal leuk te vinden en luidop boeren en winden te laten), zit het gewoon in de factor talent en aanleg. Beide zouden het theoretisch even goed moeten kunnen. Alleen spreekt het draaien mannen meer aan dan vrouwen (knopjes, aanzien en misschien moet het wel wat compenseren....).

Grappig is wel dat ik nog nooit een slechte vrouwlijke dj heb horen draaien op een feest of in een discotheek.....als ze er staat kan ze het wel. En dat kan je van veel mannelijke collega's niet zeggen. Zal wel iets met de drang naar perfectie te maken hebben......en die zal dan weer in het "magische" X chromosoom zitten.

En jaja......ik weet dat ik op deze post een hoop commentaar ga krijgen Happy, laughing
Winston    posted on 13-06-2006 00:13
Je hebt een interessante theorie Stephanie.

Mannen hebben genetisch meer aanleg voor techniek, dus de knopjes. Je merkt ook dat mannen veel meer geinterreseerd zijn in gear dan vrouwen hier op het forum. In elk geval vergeleken bij jou.

Vrouwen zijn emotioneler, dus kunnen ze het publiek en de muziek beter aanvoelen. Als een vrouw eenmaal over de technische drempel is, zal ze gemiddeld altijd beter draaien dan de doorsnee man.

Een man die emotioneler is dan z'n doorsnee sexe genoot draait relatief beter (bv. Tiesto?) dan zowel de doorsnee man als vrouw die over de technische drempel is.

Ik wil niet lullig zijn, maar van ons allemaal die actief hier zijn, ben jij qua bekendheid het verst volgens mij. Behalve als Armin van Buuren, Pavo ofzo onder een schuilnaam hier rondhangen. Dus er lijkt bewijs te zijn voor de bewering.

Maar o.k. je bent ook iets ouder, dus misschien hangt een toekomstige Tiesto ofzo ook hier rond. Daarom help ik de jongelui graag.

En ik ben ook voorstander van meer vrouwen in de DJ booths all over the world en hier op het forum.

Tic Toc
User edit by Winston on 13-06-2006 @ 00:42:40 (1%)
BillyArd    posted on 13-06-2006 10:53
Ik heb zeker ook vrouwen grote kaoss zien maken hoor,de bewering dat als ze er staan dat ze het altijd goed doen is kul !

Nogmaals mijn favo,s zitten onder de mannen in de techno scene , tot op heden heb ik nog nooit een vrouw kunnen bijschrijven aan dat lijstje.
Puur om de reden dat IK ze nog nooit ben tegengekomen .
Daarbij zijn inderdaad dj,s bijna allemaal wel goed in wat ze doen, echter er steken uit al die duizenden djs maar een handje vol echt kundigen, en dat zijn er echt maar een paar als je de gehele dj-ende massa bekijkt.
 Er zijn er maar een paar die kunnen teren op hun skills, en daar hoort ttiesto zeker niet bij .
Hij draait in mijn ogen dan ook niet meer dan gemiddeld, eerder slap zou ik zelfs zeggen.
wat de factor voor zijn succes is, is een andere discussie .
de rest van de dj die overblijven nadat je de echte toppers er hebt afgetrokken zijn mensen die leuk een plaatjke draaien maar niet noemens waardig/super/bruut!
meestal komt het gewoon toch neer op ``standaard`` setjes.

een goed voorbeeld van 3 mensen die met kop en schouders boven hun collegas uitsteken: Nathan Fake/James Holden/Thompson.
de rest is ook leuk om naar te luisteren, maar zij zijn toppers door hun kundigheid en kennis(daar valt trouwens niet over te discussieren, dat is een feit )

Maar goed ik hoop de eerste vrouw met die speciale kundigheid ook te mogen verwelkomen.
Ellen en kittin zijn erg tof , en neigen zelfs naar de noemer zeer speciaal , maar toch net niet helemaal !
Happy, laughing

P.s stephanie :Feministen Powahhh!!  
LOL

Mod Edit:
2 posts samengevoegd, svp niet reply'en op jezelf.
Mod edit by Jorrit on 13-06-2006 17:55 (4%)
Winston    posted on 13-06-2006 17:51
Poster: BillyArd

Daarbij zijn inderdaad dj,s bijna allemaal wel goed in wat ze doen, echter er steken uit al die duizenden djs maar een handje vol echt kundigen, en dat zijn er echt maar een paar als je de gehele dj-ende massa bekijkt.
 Er zijn er maar een paar die kunnen teren op hun skills, en daar hoort ttiesto zeker niet bij .
de rest is ook leuk om naar te luisteren, maar zij zijn toppers door hun kundigheid en kennis(daar valt trouwens niet over te discussieren, dat is een feit )
Happy, laughing

Wat valt volgens jou precies onder skills en kundigheid en kennis?
Tic Toc
BillyArd    posted on 14-06-2006 09:09
Ach ik kan het niet omschrijven denk ik !
ik moet me gewoon nog laten verassen door de eerste vrouw die beter draait dan mijn favo,s !
thats all .
misschien dat in de scene waarin ik me al jaren begeef de mannen toch wat magischer bezig zijn dan vrouwen .
Daarbij ben ik gek op vreselijke diepe muziek . en het lijkt ero[p dat veel vrouwen toch de wat luchtigere kant kiezen !
misschien dat dat ook meetelt!
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 14-06-2006 @ 09:29:30 (56%)
Illusion    posted on 14-06-2006 11:10
waarom worden mannen nu weer met vrouwen vergeleken. Elke Dj is apart, verschillend, uniek, en heeft zijn eigen draaistijl.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 15-06-2006 01:15
Poster: BillyArd
Ach ik kan het niet omschrijven denk ik !

Dat is jammer. Want nu begrijp ik je standpunt iets minder goed.

Wat jongens vaak als 'skills' zien is het te pas en onpas, uithalen van allerlei trucjes, inclusief scratches. Dan ben je pas een goede DJ. In extreme vorm worden deze DJ's turntablists. Je zult zo goed als geen vrouw vinden die turntablist is.
Maar ik vindt op de eerste plaats een goede set opbouw van belang. Daarna de overgangen. En dan pas de trucjes. Ik bedoelde daarom niet dat de doorsnee vrouwelijke DJ het technisch altijd goed, dus foutloos, doet. Ik had het dus uitsluitend over het hebben van meer gevoel voor de muziek en wat het publiek wil dan de gemiddelde DJ man. Ook omdat ze waarschijnlijk niet zomaar trucjes uithalen die geen waarde toevoegen aan de hele set of een overgang.
Mannen zullen meestal beter zijn in de trucjes dan vrouwen, omdat er veel techniek komt bijkijken. Daarom zullen de allerbeste DJ's zelden vrouw zijn. En de allerbeste DJ's zorgen volgens mijn criteria natuurlijk eerst voor een goede set opbouw en "natuurlijk" klinkende overgangen, met of zonder technische trucjes.
Een andere kant van mannen vs vrouwen is de muziekstijl zoals je aangaf. De hardste muziekstijlen vinden mannen typisch intersessanter. Vrouwen kiezen meer voor melodie. Dus dat in de techno scene weinig goede female DJ's zijn is geen wonder. Maar dat heeft dus niks mee te maken dat ze over het algemeen wel of niet goed zijn als DJ.

Illusion heeft dus een punt, dat je niet zomaar een ieder met elkaar kan vergelijken. Maar binnen bepaalde grenzen kan het toch. Al is het een beetje subjectief.
Tic Toc

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

244 Users online: 135 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 85.395
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.432

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use