Verschillen 19 mengpaneel en standaard (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 14:12
hoi,

Voor mijn ppt heb ik als onderwerp dj'en genomeWinking my eye maar nu zit ik dus vast!! wat is nou het grote verschil tussen een 19" mengpaneel en een gewoon standaard??
dit is wat ik al heb gevonden.
19" mengpaneel:
1. inbouw
2. meerdere kanalen voor meer cd-spelers

standaard mengpaneel:
1. compact
2. weinig kanalen voor battle's

weet soms iemand er nog??

dj2dj.nl

What do you think about Verschillen 19 mengpaneel en standaard ??

Vote :   

greup    posted on 07-06-2006 14:24
19" is een standaard maat. dat is de eengiste maat die een vaste breedte heeft.

Alle andere zijn niet standaard en verschillen van maat

( trouwens het aantal kanalen heeft neits met 19" te maken,... uiteraard is het wel zo dat omdat ze zo breedt zijn ze vaak iets meer kanalen hebben dan een mengpaneel van een kleiner formaat)

Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 14:25
19" in standaar, i know...maar ik bedoel de behringer vmx 1000 tegen een djm 600 ofzo, lijkt de djm 600 een standaard mengpaneel met standaar functies, terwijl de vmx-1000 uitgebreidere functies heeft voor drive-inn enzo
dj2dj.nl
Dj_T.im    posted on 07-06-2006 14:33
kwaliteitWinking my eye
greup    posted on 07-06-2006 14:37
Poster: fantasy164
19" in standaar, i know...maar ik bedoel de behringer vmx 1000 tegen een djm 600 ofzo, lijkt de djm 600 een standaard mengpaneel met standaar functies, terwijl de vmx-1000 uitgebreidere functies heeft voor drive-inn enzo

Het djm-model is standaard omdat het tijden lang in bijna elke club stond. Het formaat is zo goed bevallen dat vele makers het formaat over hebben genomen.
maar ook een technics sh mz 1200/behringer djx 700/djm 800,600,500 schelen van mij in vergelijking tot elkaar. 

* of bedoel je "standaard" in de zin dat die bijna overal gebruikt word?*

In dat geval zijn we geloof ik momenteel heel even standaard loos. Totdat iedereen op de djm 800 is overgestapt!

nu zie je veel nuo, A&H en djm 600, maar de 600 is door z'n matige kwaliteit zeker niet meer de club standaard
User edit by greup on 07-06-2006 @ 14:39:08 (58%)
Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 14:58
nu gaan we wel beetje offtopc,  graag terug ontopic!! iemand verschil (positieve verschillen) tusen 19 inch en een battle mixer of dergelijk

dj2dj.nl
soundcollector    posted on 07-06-2006 15:21
heb nog nie echt met andere mixers dan 19 inch gewerkt, heb zelf een omnitornic cm 740 maar heb ook al gewerkt met de rodecs, allerlei types, kvind het heel handig zeker om in te bouwen
greup    posted on 07-06-2006 15:23
nu gaan we wel beetje offtopc,  graag terug ontopic!! iemand verschil (positieve verschillen) tusen 19 inch en een battle mixer of dergelijk

pardon, ik ga helemaal niet off topic, ik probeer jou hier gewoon te helpen maar k snaptje je vraag niet helemaal.

De verschillen kun je zelf ook simpel verzinnen
soundcollector    posted on 07-06-2006 15:37

vmx uitgebreide functies? ik heb zijn functies gelezen, zo vele functies heeft et ding nu ook weer niet, dan zou ik voor een drive in eerder gaan voor een djm 600 hoor
gethigh    posted on 07-06-2006 15:57
makkelijker voor een dubbele cd speler te gebruiken
robbert    posted on 07-06-2006 16:08
Ja het grootste voordeel is dat je het makkelijk kunt inbouwen.
Maar voor de rest zijn er eigenlijk geen grote verschillen met een ander soort maat mengpaneel.

Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 16:42
Poster: soundcollector

vmx uitgebreide functies? ik heb zijn functies gelezen, zo vele functies heeft et ding nu ook weer niet, dan zou ik voor een drive in eerder gaan voor een djm 600 hoor

het gaat hier niet precies over die mengpanele!! tgaat in het algemeen erover!!
dj2dj.nl
soundcollector    posted on 07-06-2006 16:44
dan wil ik wel weten welk, want de meeste 19 inch zijn gewoon standaar 3 band eq faders crossfader booth out en master 1 en 2 out en pfl voor je koptelefoon de meeste 19 inch die men in drive in gebruikt zijn denk ik gewoon standaard waar geen effects of niets op zit zoals rodec bv
Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 16:45
het gaat hier algemeen over 19" en een battle mixer, voor het normale volk (domme klas) een beetje uitleg te geven dus tmoet niet echt zo precies zijn
dj2dj.nl
soundcollector    posted on 07-06-2006 16:47
19 inch makkelijk in te bouwenvoor de drive in bv dateq en rodec nie kapot te krijge zelfs nie met bier of niks en gaat echt 10 jaar of meer mee, en de battle mixers is minder voor on the road denk ik persooonlijk en hij is ook moeilijker in te bouwen samen met cd spelers etc....
Nvie    posted on 07-06-2006 16:49
Nou, het enige verschil is dat een 19" in te bouwen is in de normale 19" racks. Meer verschil is er echt niet... kijk naar de DJM 3000... een bijna exacte kopie van de DJM 600, alleen dan in te bouwen (en nu zijn er op de 3000 wel een paar dingen anders, maar we hoeven niet te mierenneuken.)
dancedimension    posted on 07-06-2006 16:51
je kan ook gewoon deze onderscheid maken tussen :

• compacte mixers
  • effect mixers
  • battle mixers
  • Pa/studiomixers
en 19"is gewoon een afmeting zonder enige waarden , standaard heeft die een breedte van 483 mm en voor de rest is r er weinig over t melden. En kan dus gewoon vallen onder: Compacte, effect en pa/studiomixers

User edit by dancedimension on 07-06-2006 @ 16:54:01 (100%)
gethigh    posted on 07-06-2006 16:53
alles in pa is 19", dat zal het zowat zijn wat ge kunt noemen
ook alle studio equipment is 19"
computer servers zijn 19"
sommigen denken zelfs dat hun l*l 19" is
Jorrit    posted on 07-06-2006 17:04
Ik zie dat je denkt dat 19"mixers altijd meer kanalen hebben?
Vestax heeft er een met twee kanalen.

Je kan niet zeggen een 19" mixer is altijd dit of dat, zelfde voor een mixer van ander formaat.

Je zegt in de originele post dat je 19" met standaart vergelijkt, volgens mij ben je dan bezig met 19" en 19" te vergelijken, als 19 " niet standaart het is de DJM-600 vorm het.

greup    posted on 07-06-2006 17:11
Ik snap nog steeds je vraag niet hoor. Dan zal ik wel dom zijn, maar wat wil je nou weten man? wat de verschillen zijn tussen een normale 19" mixer, en een normale " normale"  mixer??
Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 17:19
hij is af en hier is de link mensen!! Mijn-hobby

dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 07-06-2006 @ 17:23:52 (62%)
greup    posted on 07-06-2006 17:36
voor welk vak is dit? en welke klas?
Dj_Fantasy    posted on 07-06-2006 17:36
informatica, en zit in 3 elektro mechanica:p en niemand daar is dj dus boeie
dj2dj.nl
dancedimension    posted on 07-06-2006 22:49
ik moet eerlijk zijn, ik vind het vies tegenvallen, de indeling van mengpanelen, waarvoor se gebruikt worden, klopt niet bepaald, de onderscheiding die ik eerder aan je heb voorgelegd vind ik duidelijk en beter, je kan beter vertellen ook, wat cue's zijn, seamless loop etc etc, en 19" mengpanelen worden ZOWEL in drive in maar ook clubs gebruikt, en ook beide in drive-in, dit geld ook voor de cd spelers die je zo heb voorgeschreven.

En waarom een "standaard" mengpaneel te weinig voor een battle, leg dat is nader uit, en ook welke mixers je dan voor ogen heb met "standaard" mixers.

En 19" cd spelers weinig functies.. NIET bij allemaal he vent, en zeker niet die je gebruikte als plaatje.

Versterker en amplifier betekenen hetzelfde, is alleen een engelse vertaling, daarnaast is een versterker niet zo boeiend, je kan bijvoorbeels wel wat vertellen over clip-limiters etc die je op normale "aller-daagse" versterkers niet ziet.

My comment, hopelijk doe je er wat meeWinking my eye

Winston    posted on 08-06-2006 01:28
Lukt niet om je stuk te downloaden, maar wat dancedimension uitlegt, vindt ik juist.

Over het algemeen is er absoluut geen verschil tussen 19'' DJ mixers en de andere DJ mixers, behalve de afmeting in de breedte.

In de gear industry maken ze onderscheid naar de doelgroep waarvoor ze de mixer maken.

Er zijn voor zover ik weet 4 hoofdcategorien geluidsmixers: DJ mixers, Studio/recording mixers, PA mixers en pre-amp mixers. Dan zijn er ook nog video mixers.

DJ mixers worden weer onderverdeeld in:

dance mixers, geen bijzondere crossfader (omdat je bij dance music niet als een wildeman met de x-fader tekeer gaat), lange line faders (voor soepele lange overgangen), soms effecten (op de duurdere zeker, tenminste een send optie)

club mixers, altijd meer dan 3 kanalen (meerdere cd players, turntables tegelijk), nadruk op geluidskwaliteit, vaak effecten (moet alle DJ stijlen kunnen handlen) en extra's als MIDI, send/return. Duurdere kunnen ook PA voor een klein bandje doen, maar recording opties zijn beperkt

battle mixers,  nooit meer dan 3 kanalen, speciale cross fader, soms effecten

scratch mixers, speciale vorm van de battle mixer, nooit meer dan 2 kanalen (meer zijn echt niet nodig), speciale cross fader met cross fader instel mogelijkheden, soms ook smal (3''?), nooit effecten (allerlei soorten scratch zijn de effecten)

19'' mixers zijn meestal (goedkopere) club mixers, die zo worden gebouwd om te passen in de standaard 19'' rack. Qua features loopt het echter ook behoorlijk uiteen.

Er zijn ook wat mengvormen. In de super grote clubs van de wereld heb je soms zelfs enorme studio grade mengpanelen.

Versterkers of zo je wilt amplifiers vindt ik wel boeiend, zeker als je club set ups bekijkt waarbij 10 tallen tegelijk aan elkaar worden gekoppeld, alleen maar om de beste sound te krijgen. Jammer genoeg heb ik nog nooit zo'n set up gehoord.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-06-2006 @ 01:37:05 (27%)
BillyArd    posted on 08-06-2006 16:43
quote winston: Studio/recording mixers, PA mixers

Billy:en deze worden in de pro-wereld weer onderverdeeld in : INLINE CONSOLES, HYBRIDCONSOLES, LIVECONSOLES(kan ook inline of in hybrid form)
Live mixer hebben vaak een versimpeld EQ path en een extended Aux bus
User edit by BillyArd on 08-06-2006 @ 16:45:09 (13%)

329 Users online: 260 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 7.324
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.756.796