Slim om met zn tweeën bedrijfje te beginnen? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 04-06-2006 17:26
jeuw
dj-t en t4twister(ikke momenteelHappy, laughing) willen een drive-inbedrijfje beginnen, we zijn allebie bijna 15 jaar en willen toch een beetje profi overkomen en toch wat geld mee verdienen. Wat vinden jullie hiervan

What do you think about Slim om met zn tweeën bedrijfje te beginnen? ??

Vote :   

Twizz    posted on 05-06-2006 15:56
stuk of 10 keer dan hebbe we genoeg geld om zelf apparatuur te kope, dan begint ut bpas egt
Nvie    posted on 05-06-2006 15:59
Dus je bent al uit je vraag als ik het zo lees.

Ik denk dat het absoluut niet aan te raden is om het te beginnen, en of je het dan wel een 'bedrijfje' kunt noemen en niet een of ander hobby bij klus ding.
greup    posted on 05-06-2006 16:02
O.k en lichten.... waar haal je die vandaan? 8 parren ga je daar ook bijhuren? of gaan jullie die zelf aanschaffen

Twizz    posted on 05-06-2006 16:03
het zit tussen bedrijf en hobby in. dus gewoon dat als het verkeerd loopt we nog altijd terug kunnen gaan. dan moeten we wel oppassen dat we niet worden meegesleurd aan allerlei "koopjes".

User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 18:11:25 (100%)
greup    posted on 05-06-2006 16:05
ja maar ik spreek nu even jou aan. Het is een hobby, want er wordt niets aan belastingen gedaan. Maar dat geeft allemaal niet.

Ik denk alleen wel dat je er ernstig rekening mee meot houden dat die drivein het niet echt op prijs stelt als jij 6 keer in een jaar om boxen komt zeuren.
jordy    posted on 05-06-2006 16:07
ik zou gewoon wat sparen.. vakantie werk gaan doen... en dan leuke spullen kopen.. en tegen de tijd dat je ~18 bent weer eens verder kijken..

denk dat over het algemeen niet veel mensen 2 "jochies" van 15 (no offence) maar om 200 euro uit te geven in de hoop dat dat iets word.. snap je Winking my eye
Twizz    posted on 05-06-2006 16:07
we beginne rustig aan, dan word het steeds meer en kijgen we onze eigen apparatuur

we hebben allebei goedverdienende bijbaantjes, en we zijn ook heus wel van plan dat geld te gebruiken, zolang we er maar winst uit hale

is het trouwens slim om als drive-in draaitafels te gebruiken?
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 18:10:15 (100%)
Jorrit    posted on 05-06-2006 16:16
Poster: T4Twister
we beginne rustig aan, dan word het steeds meer en rkijgen we onze eigen apparatuur

we hebbe allebei goedverdienende bijbaantjes, en we zijn ook heus wel van plan dat geld te gebruiken, zolang we er maar winst uit hale

is het trouwens slim om als drive-in draaitafels te gebruiken?

Nee.

En daar komt nog eens bij: Als je dit doet om winst uit te halen ben je de eerste paar jaar niet blij. Winst uit dit halen is lastig, zeker met al die beginners die nu opkomen.
Twizz    posted on 05-06-2006 16:20
@ jorrit , kbedoel op langere termijn, ook al is dat moeilijk in te schatten. we willen later toc beide iets in muziek gaan doen, en dan kunnen we met dit ervaringen opdoen en misschien op langere termijn een flink centje bijverdienen. ik weet dat het in het begin vooral afzien zal zijn, maar met mond op mond/mond tot mond/papier tot oog/mond tot oor/mond op oor/ enz./ zal het toch wel gaan lukken uiteindelijk.(denk ik/hoop ik/vrees ik:P)
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 16:20:35 (7%)
greup    posted on 05-06-2006 16:45
200 euro doe je niets voor. Als ej echt wat wilt koop je eerst een GOEDE dj booth. dan huur je die dynacords en 8 parren. Dan zorg je dat je nette doeken hebt om alles netjes en proff er uit te laten zien. Dan zorg je voor wat leuke feesten waarbij je GOED draait, en dan kun je wel ergens komen. Dan heb je wel een net showjte
soundcollector    posted on 05-06-2006 16:56
ja op lange termijn ik wil je idee niet afbreken maar, de meeste organisaties die iets of wat fuif (800 mensen° geven gaan echt geen jochies van 15 inhuren op de hoop dat de avond een knaller wordt om het jaar erna nog meer winst te maken, nee ze gaan een bekend licht en geluid bedrijf inhuren met bekende en goede dj's (hier zeg ik niet mee dat jullie slecht zijn neen dj's die iedereen kent die iedereen al heeft gehoor zodat als ze de affice zien zegge van ahja die dj's kome daar dan ga ik) ik zou persoonlijk ookniet naar een fuif gaan waar het licht en geluid wordt gezet door jochies van 15 alleja niet slecht bedoeld maar zo gaat het nou eenmaal kheb het vaak zelf keren genoeg gezien dat ik ergens niet mocht gaan draaien omdat ik nog maar 16 was en onbekwaam terwijl de personen die dat zeiden uitgingen van de verkeerde standpunten, ze hadde me zelfs nog nooit horen draaien tis gewoon het feit dat je jong bent dat men geen vertrouwen in je heeft

je zegt dat je winst wil maken nu ik geloof je best en ik wil ook een drive in al te graag maar dit is gewoon een bussines waar heel moeilijk veel winst mee te krijgen is denk ik persoonlijk tegen de tijd dat je winst hebt moet je nieuw materiaal bijkopen alles gaat stuk moet vervangen en onderhouden worden en er moet aan uitbreiding gedaan worden. Als je jullie ook van plan zijn verder te studeren zullen jullie drive in ook even stop moeten zette elk weekend drive in doen gaan draaien savonds laat op blijven en verder studeren is volgens mij zo goed als niet te doen.

Ik vind jullie idee zalig maar ik waarschuw jullie voor de echte wereld niet dat jullie al jullie spaargeld uit geven en later als jullie achttien zijn zegge van gvd waar ben ik toch mee begonne hier had ik een auto of zo mee kunne kopen

als jullie het toch gaan doen, heeeel veel succes en maak extreem veel reclame
Twizz    posted on 05-06-2006 17:40
tnx voor jullie reacties allemaal. ik leer hier veel van(spreken jullie uit ervaring?:P)

Poster: soundcollector
ja op lange termijn ik wil je idee niet afbreken maar, de meeste organisaties die iets of wat fuif (800 mensen° geven gaan echt geen jochies van 15 inhuren op de
 kijk maar op www.lvsound.nl die zijn ook nog heel jong(toch?)
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 17:44:10 (36%)
Stephanie    posted on 05-06-2006 17:43
ja dj-t heeft thuis licht en nog n beetje watt, check zn booth maar. maar da huren is egt goedkoop, knoem geen prijzen, want dan zou ik wel een s zdoor de mand kunne valleWinking my eye

@jorrit(om dubbelposten tegen te gaan)
kbedoelde het als grapje

Euhm.....kan je ook normaal nederlands schrijven i.p.v. dit breezer-taaltje? Wellicht dat ik het dan ook nog kan volgen en je misschien zelfs nog wat adviezen kan geven......
User edit by Stephanie on 05-06-2006 @ 17:48:02 (3%)
Twizz    posted on 05-06-2006 17:45
sorry beetje te snel getyptWinking my eye
Stephanie    posted on 05-06-2006 18:04
sorry beetje te snel getyptWinking my eye

Happy, laughing

Maar euhm, op zich een leuk idee. Denk dat iedereen op die manier is begonnen. Houd er echter wel rekening mee wat Soundcollector schrijft; de wereld zit echt niet te wachten op twee vijftienjarigen met een heleboel watt en wat knopjes! Ik denk dat je heel blij mag zijn als je wat fuiven mag draaien bij bekenden thuis en misschien eens een klassefeest! Zorg er in ieder geval voor dat wat je hebt ook naar behoren werkt en er netjes verzorgt uitziet. En vooral dat je draait naar wens van je opdrachtgever! Daarmee haal je meer goede naamsbekendheid binnen dan een imposante lijst met apparatuur waar een leek (meestal degene die je inhuurt) toch geen bal van begrijpt.

Wat betreft de website van LVsound, het valt me heel vaak op dat degene die een drive-in hebben vaak beter websites kunen maken (en praatjes hebben) dan kunnen draaien! De site ziet er vaak super uit, maar de apparatuur lijst is meestal om te janken! Veel dingetjes zonder al te veel nut.....als er maar licht of herrie uitkomt.

Maar goed....succes en zorg dat als je samenwerkt goede afspraken maakt en een en ander onderling op papier zet. Voorkomt vaak een hoop gedonder als je later onverhoopt uit elkaar gaat!
soundcollector    posted on 05-06-2006 18:16
ik ga er helemaal mee eens stephanie en volgens mij zijn die kerels van lv sound ook rond de 17-18 niet voor mij klinkt dit al meer volwassen dan 15 ik zou echt eerst voor de komende drie jaar bij een bekende drive in gaan werke draaien ervaring opdoen want als je dan wil beginne weet je tenminste wat goed is en wat je echt niet moet kopen van verlichting en geluid etc... en als je denkt dat na die drie jaar (of minder of meer) dit je echt heel veel zegt en je dit nog altijd wil doen dan heb je geld wat je al die drie jaar achter hebt gehouden (van sparen en bij die drive in te werken) en kan je dit gaan uitgeven en kan je al degelijk materiaal kopen ipv die afgedankte rommel zorg dat je ervaring hierin krijgt,nu wij kunne allemaal zegge van da moet je doen en daar moet je op letten maar ik denk dat mense die echt een drive in hebbe of een licht en geluidsbedrijf en fuiven draaien voor 1000 mensen er veel meer van kenne en je alles kunne leren en meer tips en info kunne geven dan wij hier allemaal samen

en eigen ervaring, ik heb degelijk geluid, geen lichten (zo blacklight wat spotjes moonflower en die rommel) en heb toch al 15 fuiven hier mee gedaan het afgelopen jaar en ik heb al een keer bij een groot bedrijf (licht en geluid dwr www.dwr.be) gedraait en hier ook heel veel uit geleerd ik heb ook al bij toch al een meer gevorderde drive in gedraait (the mix project) als je dti hebt gedaan dan zie je echt van damn dit bereiken is een fucking lange weg. ik draai nu alleen kleine feestjes met mij geluid ik ben ook niet van plan meer uit te breiden dan wat ik nu heb alleen qua cd spelers en mengpaneel voor op men kamer

eerst ervaring op doen, het vak echt leren kenne want het is zo verschillend dan gewoon maar wat lampjes kopen en wat boxen hier of daar (zal je ook wel weten)

veel succes

Twizz    posted on 05-06-2006 18:21
ok, laten we van dit topic een topic maken van punten waar je op moet letten(ietsjes ombouwen) bij het doen aan drive-in. bijvoorbeeld, de naam. iemand een mooie naam? daar moet je op letten, zoiets als "muziek voor jou" spreekt niet echt aan, maar zoiets als thunder-!n spreekt al veel meer aan.

djjw    posted on 05-06-2006 18:35
Wat ik nou even wil weten is ...
Wat voor apperatuur ga je nou gebruiken..Confused?
(bv. merk, type)
Twizz    posted on 05-06-2006 18:38
dat weten we nu nog niet precies. Het zal dynacord boxen worden, die we dan lenen/huren bij iemand die dj-t goed kent. Over licht en mixers enlicht weten we nog niet veel tot niks.
Stephanie    posted on 05-06-2006 18:41
maar zoiets als thunder-!n spreekt al veel meer aan.

Dertien in een dozijn......

Met een knappe naam alleen red je het niet. Je zal je moeten onderscheiden van de rest en jezelf waarmaken.
Twizz    posted on 05-06-2006 18:46
@ stephanie. ik noemde een punt waar je op moest letten bij drive-in om beetje aantrekkelijk te lijkenWinking my eye natuurlijk moet je ook op reclame en populariteit letten, en naambekendheid natuurlijk ook. jezelf waar maken, idd ook jaHappy, laughing
gethigh    posted on 05-06-2006 20:41
is iets wat ik in de toekomst ook wel van plan ben, is niet direct iets wat je op je eigen kan doen
greup    posted on 06-06-2006 07:09
Poster: gethigh
is iets wat ik in de toekomst ook wel van plan ben, is niet direct iets wat je op je eigen kan doen

wat ben je van plan?

Ik denk, ik WEET uit eigen ervaring dat het echt niet onmogelijk is om op je 15 een fatsoenlijke drive-in te hebben. Echter heb je wel een logisch verstand, verstand van zaken , en goede app. nodig. Daarbij moet je voor je leeftijd erg representatief overkomen, en zorgen voor fatsoenlijke conversaties, facturen en contracten.

Ik zelf heb v.a m'n 16e schoolfeesten t/m 200 man gedraaid. Laatst is daar zelfs nog een boeking voor 400/500 man uit voort gekomen., En k ben nu 17 jaar jong.

Alles is dus mogelijk, zolang je maar weet wat je doet, en ik vind dat jullie wel erg weinig plannen nog hebben. ( te weinig om serieus over te gaan zijn)
Twizz    posted on 06-06-2006 08:07
en what about hulp van volwassenen?
oja kheb trouwens wel een gezond verstand(atheneumWinking my eye)
greup    posted on 06-06-2006 10:40
en what about hulp van volwassenen?
oja kheb trouwens wel een gezond verstand(atheneumWinking my eye)

Hulp in de zin van "advies" kun je altijd krijgen, Hier op andere fora's van volwassen. Dat is geen probleem.

Owja... Heb je trouwens ook al aan vervoer gedacht? Ten eerste een goede GROTE auto, en ten tweede een vrijwilliger die jullie om 02.00 komt ophalen

DIe zijn vaak lastig te vinden

129 Users online: 14 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 19.691
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.828.150