Slim om met zn tweeën bedrijfje te beginnen? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 04-06-2006 17:26
jeuw
dj-t en t4twister(ikke momenteelHappy, laughing) willen een drive-inbedrijfje beginnen, we zijn allebie bijna 15 jaar en willen toch een beetje profi overkomen en toch wat geld mee verdienen. Wat vinden jullie hiervan

What do you think about Slim om met zn tweeën bedrijfje te beginnen? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 04-06-2006 17:28
Wat zie jij als bedrijf beginnen?

Kosten om een BV of NV op te richten zijn zo hoog, dat de voordelen (belastingsgewijs) niet opwegen tegen de naden (oprichtingskosten).
Een eenmansbedrijf of V.O.F. zou dan kunnen, maar daarbij blijft dat je zelf rechtspersoon blijft, wat dus betekend dat je zelf aansprakelijk ben voor de gemaakte schulden.

Ik denk trouwens niet dat je op je 14e al iets als dit kan oprichten.
Twizz    posted on 04-06-2006 17:32
ik en dj-t bedoelen zonder registratie enz. dat komt later wel(ook veel te duur trouwens) bijvoorbeeld je verdient €200,-, dan ieder €50,- en €100,- in de pot voor nieuwe gear
Nvie    posted on 04-06-2006 17:35
Ik zou zeggen: eerst boekingen krijgen, daarbij gewoon wat free lance samenwerken en dan gaan denken over een bedrijfje
Ferre    posted on 04-06-2006 17:35
daar moet je toch geen bedrijfje voor opstarten ? ??

open gewoon een nieuwe rekening uitsluitend bedoeld voor je dj werk, en verdeel gewoon het geld
Twizz    posted on 04-06-2006 17:36
ik bedoel niet een geregistreerd bedrijfje, gwoon met zn 2en beetje bij mensen draaien, gwoon beetje geld bijverdienenWinking my eye
Jorrit    posted on 04-06-2006 17:38
Poster: T4Twister
ik en dj-t bedoelen zonder registratie enz. dat komt later wel(ook veel te duur trouwens) bijvoorbeeld je verdient €200,-, dan ieder €50,- en €100,- in de pot voor nieuwe gear

Waarvoor heb je hier een bedrijf voor nodig?

Ik denk dat als deze plannen serieus zouden zijn, je naar de KvK moet gaan... van die leuke reclame, je weet wel... :P
Maar op deze leeftijd...

Als je je drukt maakt over illegaliteit: zonder btw af te dragen ben je niet echt illegaal, voor de overheid valt dit onder grijs werk, net als oppassen. Kleine bijverdiensten die de moeite niet waard zijn om de achterhalen. Pas als dit grotere proporties aan gaat nemen moet je hier aan gaan denken.
Nvie    posted on 04-06-2006 17:39
Ja, dat begrijp ik. Maar wil dit iets opleveren moet je toch eerst flink veel gaan draaien.
Twizz    posted on 04-06-2006 17:39
ik noem maar een voorbeeld, weet nog niet hoe proffesioneel we dit willen gaan uitvoeren, ideetje van twan die hier net was, dus ik d8, I share my thoughts with u!

oja dit topic is trouwens niet uitgezonderd voor ons bedoelt, anderen kunnen ook hier hun ideenen kwijt
User edit by Twizz on 04-06-2006 @ 17:40:48 (63%)
greup    posted on 04-06-2006 17:41
Als het incidenteel is hoef je geen belasting te betalen. Als je het wel wilt, kun je dat natuurlijk gewoon doen. Het kvk kost niet veel ( 250 euro geloof ik) Je moet alleen als je een echt bedrijf wil een bedrijfsplan hebben, en aangezien jullie 14 zijn zijn jullie daar echt nog neit aan toe.

Ge gewoon wat spullen kopen, en doe wat klusjes en maak je verder maar geen zorgen over belastingen ect.

Als jij 20 klussen per jaar hebt mag je terug komen voor advies
dj-t    posted on 05-06-2006 13:29
ej mr we gaan ook nog me t licht doen he t4twister. en zonder belasting en al die shitWinking my eye
greup    posted on 05-06-2006 13:32
Hebben jullie al een app lijstje?
lijkt me we interresant om te zien.

trouwens, zeker de eerste jaren is het alles behalve een vetpot

soundcollector    posted on 05-06-2006 13:37
waarom sluit je je niet aan bij een groot licht en geluid bedrijf die grote fuiven enz doen daar krijgen jullie betaald je vraagd als je mag helpe op bouwen enz... en als je mag draaien lijkt me het makkelijkst want tegen de tijd dat je een grote drive in heb en wanneer je de prijs van al je materiaal trug gewonne hebt met verhuren en gaan draaien ben je 5 jaar verder fzo, lijkt mij toch het slimste
greup    posted on 05-06-2006 13:42
Poster: soundcollector
waarom sluit je je niet aan bij een groot licht en geluid bedrijf die grote fuiven enz doen daar krijgen jullie betaald je vraagd als je mag helpe op bouwen enz... en als je mag draaien lijkt me het makkelijkst want tegen de tijd dat je een grote drive in heb en wanneer je de prijs van al je materiaal trug gewonne hebt met verhuren en gaan draaien ben je 5 jaar verder fzo, lijkt mij toch het slimste

voordeel van eige drive in is dat als het goed is JIJ alle credit krijgt, dat je zelf contacten moet opdoen, contracten moet maken verhuurders bellen ect. Dat zijn dingen die ik persoonlijk erg leuk vind om te doen.

OOk zijn grote bedrijven neit zo blij met 15-jarige.
User edit by greup on 05-06-2006 @ 13:42:51 (9%)
soundcollector    posted on 05-06-2006 13:45
mja kweet niet als je een beetje talent hebt om te draaien kan je echt eens vrage als je een keer mee kan ik zou nooit al dat geld op het spel zetten want mij hebbe ze vaak niet laten komen draaien omdat ik maar 16 was en dat mense denke dat het maar een hobby is en ik het niet serieus neem en er geen bal van kan tov als je achttien bent zulle ze er van uitgaan dat het echt serieus is dit is echt klote dus dnek ik niet dat als je een drive in op 15 jarige hebt dat ze je dan snel gaan inhuren

helemaal niet slecht bedoeld maar ik zou uitkijken waar je aan begint voor er centjes gaan rollen en drive in is meestal veel centjes
User edit by soundcollector on 05-06-2006 @ 13:46:35 (37%)
greup    posted on 05-06-2006 14:04
hangt er net vanaf hoe je jezelf presenteerd. Ik deed op m'n ook al schoolfeestjes tot 200 man met m'n drive-in show ( uitteraard heb ik dit voor elkaar gekregen door connecties) maar het is weg mogelijk dus. Alleen verwacht geen vetpot. Je moet het echt puur als dure hobby zien.

* vergeet neit dat je wel grote verantwoordelijkheden hebt *
Twizz    posted on 05-06-2006 14:14
tnx liberti voor uitleggen van app lijst
wij (dj-t en t4twister) Ehebben al heel wat ervaring met proffesioneel overkomen:P
en kheb zojuist vernomen dat het gaat om op evenementen te draaien zoals een kamp ofzow.. dus drive-in. dj-t heeft nogal wat connecties(Winking my eye) en nu kunnen wij voor een goede prijs materiaal lenen/huren. wij zijn van plan om het bedrijfje te beginnen. iemand een goeie naam?

oja dus de app lijst is veel wattage, licht, evt. movingheads(word wel een stuk duurder)Winking my eye en kdenk ook wat software i.c.m. hardware
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 14:21:24 (100%)
soundcollector    posted on 05-06-2006 15:11
martin mac 500 met sturing lol

discobar T-Twister

Jorrit    posted on 05-06-2006 15:21
oja dus de app lijst is veel wattage, licht, evt. movingheads(word wel een stuk duurder)Winking my eye en kdenk ook wat software i.c.m. hardware

Dit is wellicht de wazigste post die ik ooit gelezen heb hier. De app lijst is veel wattage? wat moet ik me daarbij voorstellen? Software i.c.m. hardware? Ohja, windows xp met een beeldscherm erbij? Met de apparatuur lijst wil greup denk ik meer typenummers en aantallen weten.

wij (dj-t en t4twister) Ehebben al heel wat ervaring met proffesioneel overkomen:P

Ervaring daarin? Cool. Je schrijft het trouwens als professioneel, niet om te zeuren, maar als je professioneel wilt over komen moet je wel het woord goed spellen.
Twizz    posted on 05-06-2006 15:25
haha:P
met software+hardware bedoel ik bpm studio of finalscratch
en met dat wazige gedoe bedoelde ik eigelijk dat da iedere x anders zal zijn omdat we het bij iemand lenen/huren. dus ik kan niets zeker zeggen. tis nog n beetje een concept:D

ej en trouwens, als we gaan mierenneuken, vraag dan ff ofda ik ook mee mag doen?Winking my eye

Poster: greup
Hebben jullie al een app lijstje?
lijkt me we interresant om te zien.

trouwens, zeker de eerste jaren is het alles behalve een vetpot

tgaat ook om de lol, maar dat mogen we als professionele(voor de mierenneukers:P) drive-in verzorgers natuurlijk niet laten merken.
dan bedoel ik ook weer niet dat we daar met lange tanden en lange gezichten gaan staan draaien, want dat is ook weeer overdreven. Happy, laughing
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 15:29:30 (100%)
greup    posted on 05-06-2006 15:30
maar ik mag toch aannemen dat je zelf  ook wel wat gaat aanschaffen. ALs je alles meot inhuren prijs je je zelf al snel uit de markt, zeker als je ook zelf nog wat wil verdienen
Twizz    posted on 05-06-2006 15:37
ja dj-t heeft thuis licht en nog n beetje watt, check zn booth maar. maar da huren is egt goedkoop, knoem geen prijzen, want dan zou ik wel een s zdoor de mand kunne valleWinking my eye

@jorrit(om dubbelposten tegen te gaan)
kbedoelde het als grapje
User edit by Twizz on 05-06-2006 @ 15:41:49 (38%)
Jorrit    posted on 05-06-2006 15:40
haha:P
met software+hardware bedoel ik bpm studio of finalscratch
en met dat wazige gedoe bedoelde ik eigelijk dat da iedere x anders zal zijn omdat we het bij iemand lenen/huren. dus ik kan niets zeker zeggen. tis nog n beetje een concept:D

ej en trouwens, als we gaan mierenneuken, vraag dan ff ofda ik ook mee mag doen?Winking my eye

tgaat ook om de lol, maar dat mogen we als professionele(voor de mierenneukers:P) drive-in verzorgers natuurlijk niet laten merken.
dan bedoel ik ook weer niet dat we daar met lange tanden en lange gezichten gaan staan draaien, want dat is ook weeer overdreven. Happy, laughing

Je kan je beledigd voelen en het mierenneuken noemen, je kan ook je posts even teruglezen en kijken of er misschien wat inzat? Ik probeer hier een tip te geven.

ja dj-t heeft thuis licht en nog n beetje watt,

In mijn stopcontact zit ook nog watt, je mag wel wat lenen? :P
greup    posted on 05-06-2006 15:44
na als ik jou plannen hoor met m'h enzo heb je aan de spullen van dj-t ook niet veel ( hooguit z;n boxen voor monitor)

Vergeet verder niet dat jij Volledig afhankelijk bent van je verhuurder! als hij jou zooi mee geeft zit jij met de gebakke peren. (en vaak is het ook zo dat goedkope verhuurders goedkope zooi leveren)

Waar huur je je spullen trouwens?
Twizz    posted on 05-06-2006 15:52
tis geen verhuurder. dj-t draait vrijwillig mee met een drive-in en daar kan hij dynacords lene
greup    posted on 05-06-2006 15:53
en hoevaak gaat die man dat leuk vinden?

lijkt me niet dat je maar onbeperkt langs mag komen

en wat als hij 2 dagen van te voren een bestelling binne krijgt... krijgen jullie waar dus dus niets of minder aan verdiend dan voorrang?
User edit by greup on 05-06-2006 @ 15:54:29 (100%)

165 Users online: 12 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 12.932
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.821.391