Solicitatie als DiscJockey
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 30-05-2006 18:24
Hallo,

Ik en een maat van mij zijn dus bezig met het draaien van muziek. In ons dorp is een party zaal waar feesten worden georganiseerd.
Echter hebben ze daar op dit moment geen Dj.

Zelf willen we daar dus graag gaan draaien, en hebben we ondertussen een Demo opgenomen.
Echter vragen we ons nu af, hoe we ons moeten presenteren.

We willen er een brief bij geven, maar wat zet je er precies in?! Gewoon ronduit zeggen dat je er graag wil draaien?
Of anders aanpakken.

Graag wat uitleg wat je er allemaal in moet zetten...

Alvast bedankt! Happy, laughing

What do you think about Solicitatie als DiscJockey ??

Vote :   

W.i.M    posted on 30-05-2006 18:54
Ach, ik zou het doen net als een soort sollicitatie brief.

In het begin zeg je dat je graag zou willen draaien omdat je het een fantastische partyzaal vind, verder nog een verhaaltje van jezelf waar je gedraaid hebt enz, en dat je bereid bent indien er interesse is om een keertje een avondje te testdraaien

Demotape erbij en duimen

edit: wel humor die google ads er onder :

U zoekt cv's     sollicitaties

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 30-05-2006 18:56 (35%)
Lead    posted on 30-05-2006 20:35
Ik zou me voorstellen, vermeld je draaistijl en welke genre's je allemaal kunt draaien. Ook zou ik eventuele ervaringen die je met draaien/muziek maken hebt erbij vermelden.

Foto's van jouw aan het draaien op een feest doen het ook altijd wel goed.

Maar net zo belangrijk als de informatie die in de brief staat is de manier waarop deze gepresenteerd wordt. Lever een degelijke CD in (geen Hema eigen merk oid), schrijf er netjes je dj naam/datum/demo op. Maak een mooi (kleuren) hoesje voor je demo. Als mensen dan de CD in handen hebben is de eerste indruk al gewonnen Winking my eye

succes, en laat nog even weten of het wat geworden is.
Let the BASS be louder
greup    posted on 30-05-2006 20:44
Gewoon een Goede, foutloze nederlandsche brief schrijven.

In die brief staat je motivatie, leeftijd, beschikbaarheid en natuurlijk een cv.

Een demootje d'r bij, telefoon nummers en danhopen dat ze contact met je opnemen

Blast    posted on 30-05-2006 21:05
das belangrijk bij een (goeie) sollicitatie brief: geen grammatica en geen spel fouten. Laat merken dat jullie enthousiast zijn.
Cyspoz    posted on 31-05-2006 00:43
Ik zou gewoon opbellen voor een afspraak, niks werkt beter dan face 2 face communicatie. Kun je namelijk meteen reageren als de ander iets niet goed begrijpt of jij de ander niet goed hebt begrepen.
greup    posted on 31-05-2006 08:51
Poster: Cyspoz
Ik zou gewoon opbellen voor een afspraak, niks werkt beter dan face 2 face communicatie. Kun je namelijk meteen reageren als de ander iets niet goed begrijpt of jij de ander niet goed hebt begrepen.

Dan kun je beter langs gaan.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
En wat zijn jullie werk ervaringen?
marck    posted on 31-05-2006 09:19
Mijn ervaring is ook als het kan gewoon langs gaan werkt stukken beter. Op deze manier kun je ook een beetje op de ander inspelen.

User edit by marck on 31-05-2006 @ 09:20:19 (2%)
DonBasco    posted on 31-05-2006 10:50
Je geeft aan dat je weet dat ze geen DJ hebben. Ik zou ze ook bellen om een afspraak te maken om een keer langs te gaan.

Een demo-cd is leuk, maar je mixtechniek en platenkeus is veel minder belangrijk dan je contact met en aanvoelen van het publiek. Zeker in jullie genre.
Ik denk dat je dus moet proberen aan te sturen op een keer proef draaien. Dit kan bijvoorbeeld op een feest zijn, waar ze al een meer ervaren dj hebben staan. Dit kan dan nog zonder vergoeding zijn (als je bij een bedrijf solliciteert krijg je voor het gesprek ook geen salaris....) Ja en dan is het natuurlijk belangrijk dat het echt zo goed is als je zegt

Succes
DiscJunkie2    posted on 31-05-2006 11:44
Ben ondertussen al langsgeweest met een brief en de Demo.
Wel netjes persoonlijk afgeleverd Happy, laughing.

We horen het vanzelf wel, wat hij ermee doet...
Het is een bekende van mij pa, dus hij weet wel dat we goede mannetjes zijn Winking my eye.

Ik laat het hier wel weten, wat ervan gekomen is!
greup    posted on 31-05-2006 12:29
Dan is het sowieso makkelijk om contact te leggen!
wat ik mij even afvraag is,.... Hoe  kun je een club runnen zonder dj?

DiscJunkie2    posted on 31-05-2006 13:16
Poster: greup
Dan is het sowieso makkelijk om contact te leggen!
wat ik mij even afvraag is,.... Hoe  kun je een club runnen zonder dj?

Ik zal het even explainen Happy, laughing.
Deze tent was eerst een Kroeg/Café, net hoe je het wilt noemen. Daar hadden ze wel eens een DJ, maar nooit een vaste geloof ik.

Hij is nu een half jaar geleden dicht gegaan, om de gehele kiet te verbouwen naar een Party Zaal, waarin feesten worden gegeven.
We praten over een Zaal hier in een klein Dorpje! :p
Dus geen Clubs als de Dans Salon enz. (In eindhoven voor de mensen die het kennen)

Aangezien hij over ongeveer 1 maandje open gaat, heb ik dus via mijn PA gehoord (die hem goed kent) dat hij nog een vaste Dj zoekt.
Vandaar dat ik en mijn maat dus gisteren dit Topic aanmaaktenHappy, laughing.
Twizz    posted on 31-05-2006 17:46
als dj moet je jezelf zijn vind ik, dus gewoon beetje lamballen:P
want het is geen "kantoor"
oke oke dan
je moet je netjes formeel gedragen en in de spiegel geoefend hebbe:P
verder heb ik hier geen ervaring mee.(niet egt)

[edit:]
IK geen dj?? haha da's de grootste grap die ik heb gehoord in mn dj-leventjeHappy, laughing
tis misschien datik nog "maar" 14 ben, dus ik heb nog nooit gesolliciteerd
User edit by Twizz on 01-06-2006 @ 16:49:21 (100%)
djjw    posted on 31-05-2006 18:39
Poster: T4Twister
als dj moet je jezelf zijn vind ik, dus gewoon beetje lamballen:P
want het is geen "kantoor"

jah, zo kom je er wel....

we kunnen natuurlijk ook stellen , jij bent geen dj

maar idd, wat er al gezegd is.. net demootje, mooie brief, en ff proef draaien,
en hopen dat het is wat hij zoekt..
User edit by djjw on 31-05-2006 @ 18:43:45 (52%)
dj-nick    posted on 01-06-2006 16:39
wat heeft je leeftijd er nou weer mee te maken ik ben tog 14 en draai tog ook gewoon in een discotheek en liberty volgens mij ook daar hebben we ook gewoon voor gesoliciteert
Miss_keshia    posted on 01-06-2006 16:46
ikzelf moet niet soliciteren(mijn vader is zelf uitbater van een club), toen liberty bij ons kwam heeft ie idd gesoliciteerd. En idd meer dan een demotje en een solicitatiebrief maken en gaan afgeven(met een glimlach) is alles wat je kan doen, verder moet je maar afwachten en veel geluk/hoop hebbenHappy, laughing
Twizz    posted on 01-06-2006 16:47
ej ej wa hebbe jullie toch tege mij!!
ik heb toch nog nie gesolliciteerd, dus ik weet toch ook niet hoe da moet

Happy, laughing

sry keshia khad t over djjw&dj-nick
User edit by Twizz on 01-06-2006 @ 17:01:22 (33%)
Miss_keshia    posted on 01-06-2006 16:55
ik heb niks tegen je, ik reageer op dj-nick en ik zeg enkel maar wat je kan doenHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.922 days.
 Post CommentThat would be 230.7 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

172 Users online: Dajara & 37 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 18.213
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.826.672