Poster: DJMichel
Zullen er nou veel bekende dj´s met filters draaien? Nu ik dit allemaal zo hoor lijken mij die dingen echt reuze handig en ook wel noodzakelijk als je vaak je oren open steld aan TE hard geluid. Als ik, als het dan ooit gaat gebeuren, veel zal moeten draaien, zal ik ze zeker aanschaffen.
Poster: BURN
30 Db lijkt me genoeg, weinig clubs waar het geluid nog harder dan 110 Db staat maar ik bedoelde eigenlijk de Filterz www.filterz.nl die. Dat dempt niet met een waarde maar alles boven 85 Db.
Poster: Cyspoz
Oordoppen met een soort van drempelwaarde bestaan niet. Het enige wat ze doen is frequenties dempen. Alleen is dat persoonlijk niet wat ik wil tijdens draaien of concerten omdat je dan een vertekend klank beeld krijgt van het geluid. Ik kan verder op de site van filterz niks terug vinden over wat er precies wordt gedaan bij welke frequentie.
Daarnaast is het erg belangrijk dat je gehoor niet afgesloten wordt. Er zijn dacht ik doppen die dit niet doen met als voordeel dat je geen druk verschil krijgt tussen je hoofd en de omgeving. Als je dat wel hebt krijg je een nog veel erger vertekent beeld van het geluid. Je gaat jezelf tijdens presentaties veel te erg horen en soms
ook je hartslag. (Voor je het weet pitch je alles op je eigen hartslag)
Uiteindelijk dempen alle oordoppen, echter sommige doen dat selectief in frequentie gebieden. Afhankelijk van de toepassing kan dat wel of niet fijn zijn. In het DJ en Concert gebeuren lijkt mij dit zeer onprettig.
Ohja, en opmerkingen zoals Je blijft de muziek nog wel voelen ondanks de oordoppen zijn natuurlijk commerciële boelshit want voelen heeft uiteindelijk niks met je oren te maken
Poster: soundcollectorik ging gewoon naar de opticien voor oordoppen, zijn niet van dat merk maar zijn wel op maat en -30 db afdempend
maar zijn er ook zo winkels in belgie waar je deze filterz kan laten maken?
Poster: Francessco
Gehoor is zo enorm belangrijk.
Liever voorkomen als genezen zou ik maar zeggen, en je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt!
Cyspoz
Daarnaast is het erg belangrijk dat je gehoor niet afgesloten wordt. Er zijn dacht ik doppen die dit niet doen met als voordeel dat je geen druk verschil krijgt tussen je hoofd en de omgeving
Poster: djjw
oordopjes horen "teademen",
het is zelfs slecht als je gehoor afgesloten wordt, ga na hoe "gevaarlijk"
het is als je oordoppen afsluiten en (om wat voor reden dan ook)
je oordoppen worden verder in je oor gedrukt, meestal volgt hier dan een
ernstige beschadeging danwel doofheid..
zelfs hoesten of niezen ofiets dergelijks met afgesloten oordoppen
kan een beschadeging opleveren/veroorzaken.
Poster: djjw
idd , maar een gehoor beschadeging valt niet te genezen..
oordopjes horen "teademen",
het is zelfs slecht als je gehoor afgesloten wordt, ga na hoe "gevaarlijk"
het is als je oordoppen afsluiten en (om wat voor reden dan ook)
je oordoppen worden verder in je oor gedrukt, meestal volgt hier dan een
ernstige beschadeging danwel doofheid..
zelfs hoesten of niezen ofiets dergelijks met afgesloten oordoppen
kan een beschadeging opleveren/veroorzaken.
Poster: BURN
...geluid heeft 't medium lucht nodig dus het wordt ook lastig om uberhaupt nog iets te horen als er een totale afsluiting is.
Dirkvh Plus-Member ![]() Posts: 107 ![]() Nederland - Brabant - Gemert |
|