Zijn jouw oren beschadigd? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMichel    posted on 30-05-2006 13:43
Misschien is het al een keertje gepost, zo niet, misschien wel leuk om dit te proberen. Ga naar www.oorcheck.nl en kijk hoe goed jouw oren nog zijn. Ik had nog goede oren, maar ik kan me voorstellen dat er door het dj'en veel mensen flinke gehoorbeschadiging kunnen of misschien al hebben oplopen. Doe dus ff deze test en meld even wat er bij jouw uit komt. Succes Winking my eye!
User edit by DJMichel on 30-05-2006 @ 13:46:03 (1%)

What do you think about Zijn jouw oren beschadigd? ??

Vote :   

jussied    posted on 30-05-2006 14:11
ik hem 3 keer gedaan en ik verstond alles,
maar volgens de test is mijn gehoor slecht
_ruud_    posted on 30-05-2006 14:19
ik heb pas nog op school ook een gehoortest van de ggd gehad en m'n gehoor was uitstekend :D
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
DJ-Poort    posted on 30-05-2006 14:33
he wat zeg je:P?
DJMichel    posted on 30-05-2006 15:14
Ben benieuwd wat de wat oudere dj's hier gaan scoren :P Denken ze echt zo goed te oren als zij zelf denken ??:P

Nvie    posted on 30-05-2006 15:14
Mijn gehoor is goed volgens die site :P Er zit wel wat ruis op die lijn
Blast    posted on 30-05-2006 15:21
mijn gehoor is iets minder volgens mij horen die mensen t daar zelf ook niet
Ferry    posted on 30-05-2006 15:26
ach jongens en meiden, die bass moet je voelen, niet horen toch?!?
DJMichel    posted on 30-05-2006 15:31
Ferry --> Mooie avatar ferry, iets kleiner zou wel wat fijner zijn :P Winking my eye
--> back on topic :P
User edit by DJMichel on 30-05-2006 @ 15:34:28 (29%)
dancedimension    posted on 30-05-2006 15:35
zo net even die test gedaan, en me oren zijn nog goed Thumbs Up!
DonBasco    posted on 30-05-2006 16:01
Mijn oren zijn nog oke, maar ik ben er ook altijd heel alert op.
Zeker sinds één van mijn dj-vrienden zijn gehoor op 1 avond heeft verpest. Hij is sindsdien aan 1 kant doof. Hoe krijg je het voor elkaar.....

Decom    posted on 30-05-2006 16:19
wow... mijn gehoor was ook nog goed
DiscJunkie2    posted on 30-05-2006 16:28
Mijne Ook Happy, laughing.

@ Ferry

Wa's dat voor Avatar?!
Hoe ken je die zo groot krijgen?
the-melody    posted on 30-05-2006 16:30
ik euhm mensen ik kan het niet lezen:s
the-melody    posted on 30-05-2006 16:37
mijn gehoor is beschadigd dus ik wist het van mijn eigen al, maar volgens die test ben ik middelmatig(zo is het in mijn woordenWinking my eye)
DJ_Sintec    posted on 30-05-2006 16:49
tja volgens de test ben ik niet zo goed, maar kheb dan ook soms verkeerd geklikt, en als de mensen tegen me praten is het niet met zoveel geruis dus last heb ik niet Happy, laughing
Twizz    posted on 30-05-2006 17:03
ik haalde tot 3 keer goed, kwam overeen met wat ik dacht, 2 keer origineel, 1 x van katoen
Gery    posted on 30-05-2006 19:41
Mijn oren zijn ook nog helemaal goed Happy, laughing
ik draag dan ook filters op maat van -30db!
DJ - Producer
dj-nick    posted on 30-05-2006 19:52
mijn oren zijn nog goed maar als ik zo door ga niet zo lang meer

maar als je wilt weten of je oren echt nog goed zijn kan je ze heb beste
in de winkel laten testen want deze site werkt ook niet egt goed
BURN    posted on 30-05-2006 21:03
Ik zou jullie allemaal aan willen raden de Filterz te gaan gebruiken. Het kost even 100 euro maar daar heb je ook wat aan. Ik heb zelf altijd gedacht dat ik last van mn oren heb gekregen als gevolg van het stappen en later bleek dat niet helemaal waar, wat niet wegneemt dat stappen schadelijk is. Maar een enkel keertje naar de discotheek is geen ramp. Als dj echter, kom je veel vaker met dit geluid in aanraking en is het natuurlijk logisch dat schade bijzonder snel optreedt. Ik heb zelf welis rondgevraagd in disco's en vrijwel niemand draagt gehoorbescherming, ook veelal het personeel niet. Ik vraag me af hoe je dat als dj overleeft met voor sommigen drie nachten in de week maar dat is niet mijn zaak.

Anyway ik zou iedereen willen aanraden een setje Filterz aan te schaffen en ik hoop dat dit bericht nu niet helemaal gecensureerd wordt omdat het lichtelijk reclame is. Het kost zo'n 100 piek en je krijgt ze op maat gemaakt en het is werkelijk zalig. Als je binnenkomt in de club en je doet ze in is het eventjes een teleurstelling wat het is wel wat zachter maar het is de moeite waard en 't bespaart de peep. Soms doe ik de doppen na een avondje stappen de laatste 5 minuten welis even uit om te horen wat de rest hoort en ik vraag me soms werkelijk af hoe je het in je hoofd haalt 5 uur of langer in zulke herrie te staan.

Persoonlijk dacht ik dat mijn oorklachten van het stappen kwamen. Bij de KNO-arts bleek echter dat het voor 99% door zwemles, chloorwater en jarenlang andere problemen komt maar het neemt niet weg dat je je gehoor moet beschermen tijdens het stappen. Ik had aan een kant een beschadiging van 5-10 Db en daar is goed mee te leven. Momenteel is het tijdelijk een jaar lang 50 Db gehoorverlies a.g.v twee operaties die nodig waren omdat ik anders serieuze medische klachten niet kon ontlopen en het is de bedoeling dat het eind dit jaar weer heel veel beter wordt. Maar ik kan vertellen dat dit bijster irritant is, het is heel vaak ''wat zeg je''.

Dus zeker als je vaak draait. Ik ben een beginnend dj'tjuh dat enkele maanden gelee wat draaitafels heeft neergezet en nu regelmatig rotzooi, het is niet te vergelijken met de mixes die ik hier soms van andere forumbezoekers hoor. Maar velen van jullie zullen heel vaak of zelfs als resident draaien en zonder gehoorbescherming durf ik er wel 'n tonnetje op te zetten dat je voor je 40e compleet doof bent niet meer zonder gehoorapparatuur kan. De gele doppen die veelal gratis in disco's te verkrijgen zijn en je in je oor moet proppen leveren een totaal ander resultaat dan de echte Filterz. Bij Filterz is het zo dat al het geluid boven de 80 a 85 Db weggedempt wordt, uiteraard niet exact op 'n grens van zoveel Db maar het beschermt voldoende. En daardoor hoor je dus wel alles onder de 80 Db, goh meen je dat... en dit levert je op dat je het geluid helderder hoort omdat de boxen nogal slecht zijn in de gemiddelde discotheek en dat je ineens redelijk kan communiceren aan de bar en met je friends terwijl het stappu nog steeds hartstikkel gezellie is...

Over de gehoortest die in deze topic genoemd werd. Met mijn gehoorbeschadiging momenteel kwam ik bij beide testen eruit met ''je gehoor is goed maar je denkt dat het minder is dus ga langs de arts'' dus zoveel waarde zou ik er maar niet aan hechten. Waar je vooral op moet letten is gewoon het dagelijks leven, versta je vaker dan gemiddeld iets niet.... En heb je na het stappen een peep in je oren? Dat duidt dan beschadiging aan, onherstelbaar. Dus als je serieus denkt dat je gehoor kut is, ga langs huisarts en desnoods KNO arts en ik raad iedereen aan filterz te laten maken. 100 euro is 'n schijntje voor de preventie van onherstelbare schade die je levenslang mee zult moeten nemen.
the-melody    posted on 30-05-2006 21:12
ik heb oordoppen bestelt, voor 130 euro op maatHappy, laughing dempen af -30 db genoeg?
BURN    posted on 30-05-2006 21:15
30 Db lijkt me genoeg, weinig clubs waar het geluid nog harder dan 110 Db staat maar ik bedoelde eigenlijk de Filterz www.filterz.nl die. Dat dempt niet met een waarde maar alles boven 85 Db.
PatrickBeuken    posted on 30-05-2006 21:39
Nou... volgens mij is het meestal in het midden van de dansvloer zo'n 112 dB
User edit by PatrickBeuken on 30-05-2006 @ 21:39:53 (3%)
soundcollector    posted on 30-05-2006 21:51
maar zijn er ook zo winkels in belgie waar je deze filterz kan laten maken?
Laidback    posted on 30-05-2006 21:55
Poster: PatrickBeuken
Nou... volgens mij is het meestal in het midden van de dansvloer zo'n 112 dB

en dat mag dus niet...
toch ?
mentheman88    posted on 30-05-2006 22:14
Poster: BURN
Ik zou jullie allemaal aan willen raden de Filterz te gaan gebruiken. Het kost even 100 euro maar daar heb je ook wat aan. Ik heb zelf altijd gedacht dat ik last van mn oren heb gekregen als gevolg van het stappen en later bleek dat niet helemaal waar, wat niet wegneemt dat stappen schadelijk is. Maar een enkel keertje naar de discotheek is geen ramp. Als dj echter, kom je veel vaker met dit geluid in aanraking en is het natuurlijk logisch dat schade bijzonder snel optreedt. Ik heb zelf welis rondgevraagd in disco's en vrijwel niemand draagt gehoorbescherming, ook veelal het personeel niet. Ik vraag me af hoe je dat als dj overleeft met voor sommigen drie nachten in de week maar dat is niet mijn zaak.

Anyway ik zou iedereen willen aanraden een setje Filterz aan te schaffen en ik hoop dat dit bericht nu niet helemaal gecensureerd wordt omdat het lichtelijk reclame is. Het kost zo'n 100 piek en je krijgt ze op maat gemaakt en het is werkelijk zalig. Als je binnenkomt in de club en je doet ze in is het eventjes een teleurstelling wat het is wel wat zachter maar het is de moeite waard en 't bespaart de peep. Soms doe ik de doppen na een avondje stappen de laatste 5 minuten welis even uit om te horen wat de rest hoort en ik vraag me soms werkelijk af hoe je het in je hoofd haalt 5 uur of langer in zulke herrie te staan.

Persoonlijk dacht ik dat mijn oorklachten van het stappen kwamen. Bij de KNO-arts bleek echter dat het voor 99% door zwemles, chloorwater en jarenlang andere problemen komt maar het neemt niet weg dat je je gehoor moet beschermen tijdens het stappen. Ik had aan een kant een beschadiging van 5-10 Db en daar is goed mee te leven. Momenteel is het tijdelijk een jaar lang 50 Db gehoorverlies a.g.v twee operaties die nodig waren omdat ik anders serieuze medische klachten niet kon ontlopen en het is de bedoeling dat het eind dit jaar weer heel veel beter wordt. Maar ik kan vertellen dat dit bijster irritant is, het is heel vaak ''wat zeg je''.

Dus zeker als je vaak draait. Ik ben een beginnend dj'tjuh dat enkele maanden gelee wat draaitafels heeft neergezet en nu regelmatig rotzooi, het is niet te vergelijken met de mixes die ik hier soms van andere forumbezoekers hoor. Maar velen van jullie zullen heel vaak of zelfs als resident draaien en zonder gehoorbescherming durf ik er wel 'n tonnetje op te zetten dat je voor je 40e compleet doof bent niet meer zonder gehoorapparatuur kan. De gele doppen die veelal gratis in disco's te verkrijgen zijn en je in je oor moet proppen leveren een totaal ander resultaat dan de echte Filterz. Bij Filterz is het zo dat al het geluid boven de 80 a 85 Db weggedempt wordt, uiteraard niet exact op 'n grens van zoveel Db maar het beschermt voldoende. En daardoor hoor je dus wel alles onder de 80 Db, goh meen je dat... en dit levert je op dat je het geluid helderder hoort omdat de boxen nogal slecht zijn in de gemiddelde discotheek en dat je ineens redelijk kan communiceren aan de bar en met je friends terwijl het stappu nog steeds hartstikkel gezellie is...

Over de gehoortest die in deze topic genoemd werd. Met mijn gehoorbeschadiging momenteel kwam ik bij beide testen eruit met ''je gehoor is goed maar je denkt dat het minder is dus ga langs de arts'' dus zoveel waarde zou ik er maar niet aan hechten. Waar je vooral op moet letten is gewoon het dagelijks leven, versta je vaker dan gemiddeld iets niet.... En heb je na het stappen een peep in je oren? Dat duidt dan beschadiging aan, onherstelbaar. Dus als je serieus denkt dat je gehoor kut is, ga langs huisarts en desnoods KNO arts en ik raad iedereen aan filterz te laten maken. 100 euro is 'n schijntje voor de preventie van onherstelbare schade die je levenslang mee zult moeten nemen.

Ik was zo'n drie maanden geleden naar een best luid concert geweest zonder op de avond zelf echt iets door te hebben. maar de dag daarna werd ik wakker met een ongeloofelijke piep. ook had ik erg last van gevoelige oren. ik heb iets van een maand totaal niet kunnen draaien. En iemand die ook maar een klein beetje hardop praatte deed mn oren al pijn. ik ga zo'n beetje elke week uit en draai ook elke dag. Dus was ik hier wel erg van geschrokken.

ik ben voor mn klachten naar het ziekenhuis enzo geweest en de dokter had me gelijk al filterz aangeraden. Dit geld eigenlijk voor iedereen omdat het eigenlijk gewoon erg schadelijk is om je gehoor blood te stellen aan zulk hard lawaai. na aanleiding van een topic hier op djresource ben ik dan ook voor de filterz gegaan.

ik moet eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk nooit had gedaan als ik geen last van mn oren had gekregen. Maar ik ben toch wel erg blij dat ik ze heb. ik heb ze nu zo'n 2 maanden en er is nog nooit iemand geweest die de filterz heeft opgemerkt. het is inderdaad zo dat het geluid in disco's en clubs iets zachter is als normaal, maar dat valt best mee. je kunt er heerlijk mee draaien en je voelt de bas natuurlijk nog wel lekker.

Af en toe doe ik ze voor de vergelijking een stukje uit en dan hoor je ineens een ongeloofelijk geruis enzo. dit wordt er als je ze in hebt uitgefilterd en maakt de muziek dus zuiverder. ik kan echt elke dj die zn oren een beetje wilt sparen zulke dingen aanbevelen, want je betaald toch liever 110 euro voor een setje filters dan minimaal 300 euro voor een gehoor apparaat toch?

(met die piep en klachten enzo is het gelukkig nog goed gekomen.)maar ik weet wel dat ik niet meer uitga of draai zonder mn filterz.

97 Users online: Dajara & 13 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 17.779
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.826.238