Hoe deel je je MP-3 CD's in? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tym    posted on 29-05-2006 15:42
Okee.. Na al die topics over het ordenen van je CD map dan hier een beetje een andere vraag. Als je losse mp3's hebt, hoe brand je ze dan op de CD?
Gewoon zomaar een paar pakken en op cd branden of zit er ook echt een ordening in?
Dus bijvoorbeeld een cdtje vol met 1 artiest (niet een retail cd dus maar een artist-mix zeg maar) of dezelfde tempo's?

Dus wat brand je op een cdtje met wat? Tell meWinking my eye

What do you think about Hoe deel je je MP-3 CD's in? ??

Vote :   

LauW    posted on 12-08-2006 12:43
Poster: diggersfan
Ah mooi. Dus ik hoef het niet om te zetten naar wav.

KostbaarConfused 20 eurocent voor TY's, kan toch geen struikelblok zijn.
Bovendien ben ik niet van plan, om alles wat op mijn harddisk komt te branden. En om nou meerdere verschillende tracks op een cd te branden, en dan dubbel, lijkt me echt een chaos worden, als je zeg maar in het heetst van de strijd staat te draaien.
Een map of koffer, met 200 cd's die door mijn "voorselectie" is gekomen, lijkt me meer dan genoeg, en prima te organiseren. De rest zou ik toch nooit draaien.

Ik d8 ook dat een map van 320cd's meeeeeer dan genoeg zou zijn. Inmiddels zit die al dik vol. Er zijn altijd tracks die je altijd bij je wilt hebben en dat blijft alleen maar groeien natuurlijk.
tym    posted on 12-08-2006 13:55
mjaa maar toch had ik het neit over echte mp3 cd's.. maar gewone normale audio cd's (mijn cdj500 ondersteunt geen mp3 heh) .. hoe delen jullie DIE in?
Ik heb nu gewoon een aantal honderd nummers die ik op audio cd's wil branden.. indelen per genre maar dan hoe verder?!
Winston    posted on 12-08-2006 15:03
Ik ben geen expert in indelingen. Normaal als ik draai, rommel ik in de cd bakken en neem zo de titels door en laat me inspireren.

Maar jouw situatie: Je hebt een harde schijf in je PC vol met mp3's die je wilt branden op cd als cd audio (dus geen mp3 als ik je goed begrijp).

Het proces dat ik zou volgen is:

• Maak mapjes voor de verschillende hoofdgenres. Ik weet niet precies wat je draait. bv. "progressive nieuw map." Kunnen een paar genre mappen zijn tot erg veel.
  • Sorteer de MP3 bestanden op datum.
  • Verplaats ze naar de juiste genre mapjes.
  • Maak weer dezelfde mapjes, maar nu zijn ze bestemd voor bestanden die al gebrand zijn. bv. "progressive gebrand map"
  • Maak een mapje "wachtlijst branden" om de mp3 bestanden die je bezig bent te branden in te zetten.
  • Verplaats 20 tracks naar "wachtlijst branden"
  • Brand die handel op cd
  • Type de tracklist
  • Verplaatst wat je al heb gebrand naar de juiste al-gebrand-genre-map bv "progressive gebrand map"
  • Wat niet kon worden gebrand aanvullen voor nieuwe 'burn session' of terug naar nieuw
Op deze manier behoud je dus het overzicht van wat al gedaan is en wat nog niet. En alles is gesorteerd in de tijd. Want de sound van een bepaalde genre veranderd altijd in de tijd. Sommige genres houden zelfs op te betaan of krijgen een andere naam. Nieuwe tracks zet je in de juiste genre map nieuw.

Bij favoriete tracks komt het probleem van 2 tracks opdezelfde cd voor. Deze kun je bij een volgende burnsessie dus nog een copie van branden.

Nog wat tips voor de indeling:
Luister vooraf naar de tracks en probeer qua track volgorde een leuk muziek programma te maken.

Een echte indeling maken die je helpt bij het draaien is moeilijk. Daarom laat ik mij inspireren door telkens langs alle tracks te gaan. Ik ben bedroom DJ en kan dus ook oud draaien als ik zin in heb.
Als je uitsluitend vanaf je harde schijf zou draaien bestaan er wel programma's die helpen.
Of je zou met de computer aan moeten werken, alleen maar om tracks te helpen zoeken.
Je kunt wel aantekeningen maken in je lijst, cover over kenmerken zoals sfeer, melodie, toon, etc.
Je kunt ook een sfeer cd maken binnen de genre als je het naar de "te branden map" selecteerd en verplaatst, bv progressive zweverig cd of progressive met zware bass cd"
Als je naar een bepaald sfeertje wil, weet je dan meteen dat je met zo een cd goed zit.
Achter de laatste track zet ik nog een kleine sound als laatste cd track. Dat helpt als je achterwaarts wil zoeken in de laatste titel track, naar een sample of zo.

Tic Toc
the-melody    posted on 12-08-2006 20:29
Kan iemand me nu vertellen met welk programma je die mp3's in je map brandt? Ter info: het is voor op een mac OSX
User edit by the-melody on 12-08-2006 @ 20:29:51 (2%)
Winston    posted on 13-08-2006 00:15
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Maar in mijn verhaal bedoelde ik gewoon dat je in de navigatie boom de mappen maakt. Dat geld ook voor de "te branden map" of "wachtlijst om te branden map." De naam maakt niks uit snap je? Gat om het idee.

De software waarmee je brand maakt zelf ook een map die zal worden gezet op cd. Maar daarmee heb je niets te maken. Je moet alleen van je eigen wachtlijst map de gewenste mp3 bestanden over zetten in de "opdrachten lijst" van de brand software.

Ik werk niet met Mac, maar er zal vast een verkenner/explorer zijn z.a. in Windows. Dus een programma waarmee je bestanden kunt copieren, verplaatsen, verwijderen etc. En dus ook mappen/folders creeeren.
Tic Toc
rickdekoning    posted on 15-01-2007 19:41
Hoe zorg ik er nou voor dat ik de Mp3's op mijn computer kan afspelen op bijvoorbeeld een CDJ 800, die geen Mp3 ondersteund. Moet ik hier, voordat ik de nummers op cd brand, ze nog "omvormen" en zo ja, hoe dan?

PatrickBeuken    posted on 15-01-2007 19:48
Dan moet je gewoon een audio-cd branden (van meestal 80min). Als je CDJ800 geen mp3's afspeelt is er ook geen manier om hem wel mp3's te laten afspelen :P
rickdekoning    posted on 15-01-2007 19:52
@PatrickBeuken
ik bedoel ook niet hem mp3 af te laten spelen, alleen staat het nummer als mp3 op m'n computer maar ik wil hem toch afspelen. moet ik hem dan omvormen en dan  hem op zo'n audio cd branden, wat bedoel je daar trouwens precies mee, een cd-r?

lekker rookie
barthawk    posted on 15-01-2007 21:14
ik deel mijn mp3 cd's altijd in 2 stijlen: trance en progressive.
Dat is eigenlijk het enigste wat ik draai, soms wat house platen. Dus dan maak ik op me pc 2 mapjes hier gooi ik m'n nummers in en dan brand ik ze 2 keer zodat ik ze ook metealkaar kan mixen (meestal tussen de 20 en 30 nr's per cd) en dan ff een printje maken van de playlist, die ervoor doen en op de cd zelf schrijf ik dan de datum....
User edit by barthawk on 15-01-2007 @ 21:15:36 (37%)
PatrickBeuken    posted on 15-01-2007 23:11
Poster: rickdekoning
@PatrickBeuken
ik bedoel ook niet hem mp3 af te laten spelen, alleen staat het nummer als mp3 op m'n computer maar ik wil hem toch afspelen. moet ik hem dan omvormen en dan hem op zo'n audio cd branden, wat bedoel je daar trouwens precies mee, een cd-r?

lekker rookie

Zelfs met de meest basic cd-brand programma's kun je een stuk of 22 mp3tjes slecteren die dan op een zogenaamde audio-cd gebrand worden. Iedere cd-speler kan hiermee overweg.

This is an old Topic

No new postings for 6.693 days.
 Post CommentThat would be 223.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 20 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 57.735
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.250