Poster: Lead
Ik brand geen MP3, meestal gewoon audio, of ik zet het om. Dan pak ik alle beschikbare mixen, accapella's, instrumentals die ik van een nummer kan vinden en maak een eigen CD-single.
Verzamel schijven maak ik per muzieksoort, maar dit zijn gewoon audio cd's waar ik zo'n 15 tracks per cd op kwijt kan.
Brand je CD's rustig aan (x4 of x8), dat voorkomt gedoe in kritieke situaties.
x2.
Dit stukje heb ik een tijdje geleden getypt:
Heb inmiddels tijdje terug zo'n machinery gekocht bij de kijkshop voor iets van €30,-. Dit had ik echt al veel eerder moeten doen en raad het ook iedereen aan!
Ik ben nu wel per vinyl een kleine uur bezig met het netjes overzetten op cd. Even de stappen,
Muziek van vinyl rippen
Volume normalizen
Tikjes e.d. eruit halen met soundforge
Bpm laten analyzen
Cd cover maken
Cd cover uitsnijden
Lamineren
Cd cover uit het plastik snijden
Cd fikken
Kost dus wel inmens veel tijd maar dan heb je ook wat.
Ik heb dus zo'n fabriek gekocht. Overgens de stank wat je soms hoort is alleen bij het eerste gebruik van het apparaat, gaat na een tijdje gebruiken vanzelf weg.

(dus de eerst paar vellen doe je onder de afzuigkap)
Per velletje passen er bij mij meestal 4/5 covers in. Het plastik voor de machine kost 20,- per pakket van 100 vel. Dat is dus 20cent per vel wat neer komt op zo'n 4/5cent per cd cover.

En met een snijmachine kan je ze netjes en strak op maat snijden. Zorg dat ze in de breedte ongeveer 11.7 cm worden, dan passen ze netjes in een cdmap zonder dat ze eruit vallen/te breed zijn. Dit kan je het best doen door even in Word een sjabloom te maken met de juiste maten die je bij al je covers gebruikt.

Ik heb het nu zo gedaan dat, elke vinyl een eigen cd krijgt, verder remixen die ik gevonde heb komen er bij en eventuele eigen edits ook. Alles wat ik niet of nog niet legaal heb komt een verzamel cd, gesorteerd op muzieksoort en elke muziek soort heeft zn eigen kleur papier waardoor ik snel zie waar ik mij bevind in de cd map.

Owja en mijn indeling heb ik de afgelopen week even opnieuw gemaakt, bij is het nu;
01 House
02 Latin n' Tribal House
03 Off-Snare House
04 Club-House
05 Electronic Melody's n' Bleeps
06 Rough n' Electro House
Commerciele Crap
Promos
07 Club
08 Trance
09 Tech-trance
10 Techno
11 Hardhouse
12 Hardstyle (7tm 12 gebruik ik tegenwoordig nog maar weinig

)
Sommige tracks passen in meerdere catergorys maar ik doe gewoon waar ik het eerst aan denk bij dat nummer. Works fine with me

En vinyl rips komen er allemaal ongeveer zo uit te zien met boven aan de vinyl indeling, en mocht ik eventueel nog extra remixes hebben of eigen edits komen die er ook op

Owja ook nog een tip, koop een cd map met zo'n ringband ding als op de foto ipv een normale ijzeren ringband (te koop bij mediamarkt). Met dit systeem surf je echt 10x makkelijker door je cd's + hij kan open en dicht!

En omdat nu al mn covers van plastik zijn hoef ik geen dubbel laags cd map meer waarbij je je cover boven je cd doet. Ik hoef nooit meer covers opnieuwe te maken, ze blijven altijd netjes/duidelijk en kunnen tegen bier =]
Sorry voor de crapy foto's heb even geen digicam, maar geloof mij, mijn map is nu het sterkst en netst van heel djresource :P