Hoe deel je je MP-3 CD's in? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tym    posted on 29-05-2006 15:42
Okee.. Na al die topics over het ordenen van je CD map dan hier een beetje een andere vraag. Als je losse mp3's hebt, hoe brand je ze dan op de CD?
Gewoon zomaar een paar pakken en op cd branden of zit er ook echt een ordening in?
Dus bijvoorbeeld een cdtje vol met 1 artiest (niet een retail cd dus maar een artist-mix zeg maar) of dezelfde tempo's?

Dus wat brand je op een cdtje met wat? Tell meWinking my eye

What do you think about Hoe deel je je MP-3 CD's in? ??

Vote :   

tairip    posted on 29-05-2006 16:18
Nieuwe nummers per 7 elke keer op cd branden! Als je het bijhoudt heb je no troubles!
tym    posted on 29-05-2006 16:24
ok true das mooi systeem.. maar ik heb dus nu een behoorlijke collectie die ik moet gaan branden.. die kan ik niet echt meer telkens de nieuwste doen
tym    posted on 30-05-2006 17:39
sorry dat ik even een schop geef maar ik zit nog steeds te bedenken wat ik meot gaan doen met het branden van al mn mp3s.. Ik ben dus beginnende DJ en daarom heb ik dus een redelijke collectie mp3s die ik wil gebruiken om mee te draaien (gewoon allemaal binnenhuis nog) maar hoe deel ik mn cd-r's in? Unhappy heb een paar slechte ideetjes maar wie hier is mijn held en komt met een goeie
User edit by tym on 30-05-2006 @ 17:41:07 (27%)
dj-nick    posted on 30-05-2006 17:41
ik dacht dat dit topic ergens anders als gesloten was omdat hij al bestond
tym    posted on 30-05-2006 17:43
nee was een vergissing van admin had een pm gekregen.. hij dacht (en volges mij jij dus ook) dat het om indelen van CD map ging .. maar lees nog maar is een keer eerste post ik kan het niet beter uitlegge dan dat

[Mod:] Ja klopt, mijn fout. Door de titel was ik een beetje in de war, maar gelukkig was nvie er nog! Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 30-05-2006 18:12 (50%)
tym    posted on 07-07-2006 00:49
okee help..
ik heb dus de afgelopen tijd op cdtjes gemixt (3 a 4) waarop gewoon een paar nummers random (dus geen organisatie hoe dan ook genre artiest bpm bla bla) gebrandt stonden waarmee ik graag beetje draai..

nou heb ik over een week een "reunie" van mn groep 8 klas. het meisje dat organiseert wilt iemand voor de muziek dus ik ga daar een beetje draaien in een scoutinghousje ;D opzich wel lachen dus.

Nu het er dus aankomt dacht ik van naja nu ik toch bezig ben kan ik gelijk maar gewoon al mn cd's gaan branden. Ik heb slappa mapje gekocht en een shitload goeie cd's en dus nu ga ik al mn mp3s branden. sowieso wil ik op genre maar dan hoe verder? misschien iemand tips ik ben echt ten einde raad 8-|
Lead    posted on 07-07-2006 07:48
Ik brand geen MP3, meestal gewoon audio, of ik zet het om. Dan pak ik alle beschikbare mixen, accapella's, instrumentals die ik van een nummer kan vinden en maak een eigen CD-single.

Verzamel schijven maak ik per muzieksoort, maar dit zijn gewoon audio cd's waar ik zo'n  15 tracks per cd op kwijt kan.

Brand je CD's rustig aan (x4 of x8), dat voorkomt gedoe in kritieke situaties.
Let the BASS be louder
greup    posted on 07-07-2006 09:18
ik brand ze altijd in een aantal hoofd genres
Top40/funky house/ unrban/pop/dance.

Als die mappen dan nog al te groot dreigen te worden dan maak ik ook nog mappen in de submappen aan.

Het is allemaal zo simpel

MP3 heeft voor mij Grote voordelen, maar helaas ook 1 nadeel.... Je met ECHT zuinig zijn met je cd's want 1 fout kras en je hebt zo 4 nummer beschadigd.
LauW    posted on 07-07-2006 10:13
Poster: Lead
Ik brand geen MP3, meestal gewoon audio, of ik zet het om. Dan pak ik alle beschikbare mixen, accapella's, instrumentals die ik van een nummer kan vinden en maak een eigen CD-single.

Verzamel schijven maak ik per muzieksoort, maar dit zijn gewoon audio cd's waar ik zo'n 15 tracks per cd op kwijt kan.

Brand je CD's rustig aan (x4 of x8), dat voorkomt gedoe in kritieke situaties.

x2.

Dit stukje heb ik een tijdje geleden getypt:

Heb inmiddels tijdje terug zo'n machinery gekocht bij de kijkshop voor iets van €30,-. Dit had ik echt al veel eerder moeten doen en raad het ook iedereen aan!

Ik ben nu wel per vinyl een kleine uur bezig met het netjes overzetten op cd. Even de stappen,

Muziek van vinyl rippen
Volume normalizen
Tikjes e.d. eruit halen met soundforge
Bpm laten analyzen
Cd cover maken
Cd cover uitsnijden
Lamineren
Cd cover uit het plastik snijden
Cd fikken

Kost dus wel inmens veel tijd maar dan heb je ook wat.

Ik heb dus zo'n fabriek gekocht. Overgens de stank wat je soms hoort is alleen bij het eerste gebruik van het apparaat, gaat na een tijdje gebruiken vanzelf weg.

(dus de eerst paar vellen doe je onder de afzuigkap)

Per velletje passen er bij mij meestal 4/5 covers in. Het plastik voor de machine kost 20,- per pakket van 100 vel. Dat is dus 20cent per vel wat neer komt op zo'n 4/5cent per cd cover.

En met een snijmachine kan je ze netjes en strak op maat snijden. Zorg dat ze in de breedte ongeveer 11.7 cm worden, dan passen ze netjes in een cdmap zonder dat ze eruit vallen/te breed zijn. Dit kan je het best doen door even in Word een sjabloom te maken met de juiste maten die je bij al je covers gebruikt.

Ik heb het nu zo gedaan dat, elke vinyl een eigen cd krijgt, verder remixen die ik gevonde heb komen er bij en eventuele eigen edits ook. Alles wat ik niet of nog niet legaal heb komt een verzamel cd, gesorteerd op muzieksoort en elke muziek soort heeft zn eigen kleur papier waardoor ik snel zie waar ik mij bevind in de cd map.

Owja en mijn indeling heb ik de afgelopen week even opnieuw gemaakt, bij is het nu;

01 House
02 Latin n' Tribal House
03 Off-Snare House
04 Club-House
05 Electronic Melody's n' Bleeps
06 Rough n' Electro House
Commerciele Crap
Promos

07 Club
08 Trance
09 Tech-trance
10 Techno
11 Hardhouse
12 Hardstyle (7tm 12 gebruik ik tegenwoordig nog maar weinig Happy, laughing)

Sommige tracks passen in meerdere catergorys maar ik doe gewoon waar ik het eerst aan denk bij dat nummer. Works fine with me Happy, laughing

En vinyl rips komen er allemaal ongeveer zo uit te zien met boven aan de vinyl indeling, en mocht ik eventueel nog extra remixes hebben of eigen edits komen die er ook op

Owja ook nog een tip, koop een cd map met zo'n ringband ding als op de foto ipv een normale ijzeren ringband (te koop bij mediamarkt). Met dit systeem surf je echt 10x makkelijker door je cd's + hij kan open en dicht!

En omdat nu al mn covers van plastik zijn hoef ik geen dubbel laags cd map meer waarbij je je cover boven je cd doet. Ik hoef nooit meer covers opnieuwe te maken, ze blijven altijd netjes/duidelijk en kunnen tegen bier =]

Sorry voor de crapy foto's heb even geen digicam, maar geloof mij, mijn map is nu het sterkst en netst van heel djresource :P
the-melody    posted on 07-07-2006 10:18
@lauw: heb je dat online gekocht?
LauW    posted on 07-07-2006 10:30
Dat apparaat? Nee kijkshop, maar je kan ze overal halen geloof ik.
RenéKuppens    posted on 07-07-2006 11:42
IK maak altijd CD`s van elke maand
dus elke maand een nieuwe map maken en als die vol is branden:D

MAAR KOPEN IS NATRUULIJK WEL HET BESTE:P
DonBasco    posted on 07-07-2006 12:03
Ik blijf het een mooi systeem vinden LauW

Mijn systeem is als volgt:
Allereerst moet ik erbij zeggen dat ik heel breed draai (zie genres)
Ik deel allereerst in naar genre. Dit zijn: club, urban, disco, rock, oldies, latin+salsa, NL+apres-ski
Ik probeer in principe cds te maken met daarop maar 1 genre.
Hierbij staan er meestal tussen de 12 en 18 nrs op een cd.

Echter, ik maak ook maandelijks (of vaker nav een boeking) "very various" verzamelaars. Hierop staan alle nieuwe dingen, meestal ook nog in MP3-format (ik had CDJ-200 en nu CDJ-1000mk3)
Jaarlijks maak ik dan per genre (zie boven) 1 of meer ".wav"-cdtjes waarop alle nrs staan die ik nog wil en verwacht te blijven draaien.  Deze jaar-cds per genre zijn echt perfecte cds voor mijn draaistijl en vervangen dan weer de "very various"-cds.

Dwars door deze indeling lopen trouwens de "best of" cdtjes van een bepaalde artiest. Zo heb ik best of cds van vele artiesten voordat deze als officiele release bestaan. Bovendien staan er vaak ook remixen op die je op een normale greatest hits cd niet tegenkomt. Bijvoorbeeld mijn best of Justin Timberlake bevat ook nrs als Signs (met Snoop Dogg) en Where is the love (met BEP) en de Sander Kleinenberg rmx van Rock your body.

Verder kan ik nog toevoegen dat er vaak wordt gezegd dat meer dan 40 nrs op een MP3-cd niet te doen is. Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn vele verzamel-cds waarbij er 4 cds in een box zitten (de 100 grootste.....hits). Dit soort cds worden door mij tegenwoordig omgezet naar 320kbps en passen dan precies op 1 cd. Achterkant van het hoesje erbij en klaar!!  

Het belangrijkste aan een indeling is dat het voor jezelf duidelijk is. Aan elke indeling zitten natuurlijk nadelen.
barthawk    posted on 07-07-2006 17:03
Poster: Dj-RK
IK maak altijd CD`s van elke maand
dus elke maand een nieuwe map maken en als die vol is branden:D

MAAR KOPEN IS NATRUULIJK WEL HET BESTE:P

idd zo doe ik het ook...dan deel ik de mp3's ook nog in per stijl...bijv. progressive/trance..
DJ-Emotion    posted on 07-07-2006 17:29
Nu wil je Track "X" draaien.
Hoe zoek je die snel op?
barthawk    posted on 07-07-2006 19:23
quote:
Poster: DJ-Emotion
Hoe zoek je die snel op?

heb gewoon de playlist geprint en in de cd-map gestoken zoals hierboven meer mensen doen... en dan in de map op je cdj het juiste nr zoeken...(overigens doe ik maar 10-15 nr's per stijl. zodat je niet al te lang aant bladeren bent.) is een paar seconden werk
tym    posted on 07-07-2006 19:52
ja sorry lead had ik even duidelijker meoten zeggen ik bedoel ook audio cds gewoon mp3tjes op een audio cd dus..!

voor nieuwe tracks is een "maand" cd wel strak idd..
en inderdaad gewoon per genre, maar dat was al duidelijk voor mij. de vraag is nog steeds hoe ik de nummers die ik op dit moment heb, die niet op cd staan maar op mn pc, ga branden. Moet ik gewoon alles even indelen op genre en dan gewoon achter elkaar door branden (zeg 15 per cd), tracklist printen en in mn map gooien? misschien nog een beetje op artiest indelen?
dan krijg ik dus allerlei -genre- verzamel cd's met gewoon verschillende nummers. misschien geen slecht idee maar als er iemand is die het handiger doet..
want als ik dan 2 nummers wil mixen die op dezelfde cd staan? (newbie vraag )

dan nog een klein vraagje voor de urban dj's, maak je onderscheid tussen rap en hip-hop of niet?
DJ-Emotion    posted on 07-07-2006 20:28
Poster: barthawk
quote:
Hoe zoek je die snel op?

heb gewoon de playlist geprint en in de cd-map gestoken zoals hierboven meer mensen doen... en dan in de map op je cdj het juiste nr zoeken...(overigens doe ik maar 10-15 nr's per stijl. zodat je niet al te lang aant bladeren bent.) is een paar seconden werk

Ik herken net zoals met platen de Plaat/CD aan de hoes.
Als je allemaal lijsjes met tracks langs moet lopen.... Lijkt me vreselijk onhandig.
Daarbij komt dat je dus ook altijd de titel moet weten.
Met een visuele herkenninge heb je daar veel minder last van.

Daarom gewoon lekker CD audio branden zoals 12"vinyl.
barthawk    posted on 08-07-2006 23:52
Poster: tym

want als ik dan 2 nummers wil mixen die op dezelfde cd staan? (newbie vraag )

Gewoon alle cd's 2 keer branden...it's simple

Laidback    posted on 08-07-2006 23:53
ik deel geen MP3 cds in :P
ben ik veelte lang aan het zoeken..

maar ik zou het op stijl doen Happy, laughing
of op datum..
en maximaal 5 mapjes met in elke map een 20/30 tracks.. Happy, laughing

dan kan je het nog een beetje snel opzoeken en Ceu'en
barthawk    posted on 08-07-2006 23:54

Ik herken net zoals met platen de Plaat/CD aan de hoes.
Als je allemaal lijsjes met tracks langs moet lopen.... Lijkt me vreselijk onhandig.
Daarbij komt dat je dus ook altijd de titel moet weten.
Met een visuele herkenninge heb je daar veel minder last van.

Daarom gewoon lekker CD audio branden zoals 12"vinyl.

als je je nummers kent, dan weet je ze altijd wel te vinden....ik blader tenslotte vaak genoeg door m'n cd map dus ik weet altijd wel waar welk nummer ongeveer te vinden is..
diggersfan    posted on 12-08-2006 00:25
Ik ben beginnend dj, en hoop van de week mijn cd-spelers binnen te krijgen.
Ik wil m'n nummers gaan branden alsof het platen zijn.
1 cd per nummer met de bijbehorende remixen.
Bied het nog voordelen als ik mijn mp3's omzet naar wav-bestanden?
Winston    posted on 12-08-2006 00:45
Hmm, 1 nummer per cd wordt kostbaar op den duur. En het voordeel van minder schijven sjouwen doe je een beetje te niet. MP3 naar wav biedt volgens mij geen voordelen. Omgekeerd win je wel schijfruimte.
Tic Toc
diggersfan    posted on 12-08-2006 07:17
Ah mooi. Dus ik hoef het niet om te zetten naar wav.

KostbaarConfused 20 eurocent voor TY's, kan toch geen struikelblok zijn.
Bovendien ben ik niet van plan, om alles wat op mijn harddisk komt te branden. En om nou meerdere verschillende tracks op een cd te branden, en dan dubbel, lijkt me echt een chaos worden, als je zeg maar in het heetst van de strijd staat te draaien.
Een map of koffer, met 200 cd's die door mijn "voorselectie" is gekomen, lijkt me meer dan genoeg, en prima te organiseren. De rest zou ik toch nooit draaien.

RoyBeware    posted on 12-08-2006 12:36
Ik deel mn map in per gerne.

K heb nu House, Top 40. Trance, Hardstyle en Hardcore. Meestal draai k trance maja. wil wat meer van alle markten thuis zijn.

Ik download bijv: trance en dan pleur k het op een cd.

niet echt een hele handige optie. Kan het beter denk doen per Artiest en dan nog remixes zoeken ofzo. Net asl ik hier boven op een foto zag.

Als je vaak door je cd map snuffeld, weet je ook wel weer alles te vinden. Gelukkig.

147 Users online: 19 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 66.682
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.803.197