Welke mixer is goed voor rond de 500 euro die digitaal aan kan en heb je wel echt voordelen aan je digitale ingang tov analoog?
Poster: dancedimension
ikzelf hoor het verschil niet tussen analoog en digitaal, en slechte oren heb ik nog niet:P waarom digitaal, snap dat niet helemaal
ikzelf hoor het verschil niet tussen analoog en digitaal, en slechte oren heb ik nog niet:P
Mod Edit: Rode tekst weghalen: tekst selecteren, en in het dropdownmenuutje in je WYSIWYG editor 'normal' selecteren |
Poster: DeafDJ
en wat voor speakers/amp heb je het dan mee uitgetest? want als dat de zwakste schakel is dan kan je het verschil idd niet horen. Al zijn er natuurlijk ook heel erg goed klinkende analoge mixers... zoals die van A&H of de high-end series van Stanton
Het waren actieve mackie speakers en de mixer was de pioneer djm 800, ik vroeg aan de eigenaar of het nou zo'n groot verschil was tussen digitaal en analoog qua geluid, toen liet hij me het beide horen, veel kan je me wijsmaken maar verschil hoorde ik ECHT niet :P
Als je een beetje geld hebt >> De Pioneer DJM-800 of miss. de djm-500/600
Oeffff. okay.....ik had de zelfde opstelling behringer DJX-700 (zie booth) na lang overwegen is het toch de djm-400 geworden..reden hiervoor is...
* 2 x cdj-800 en dat is alles geen TT's dus aan twee kanaal had ik voldoende en aangezien het om een thuis situatie gaat was de djm-800 overbodig! natuurlijk kan die wat (veel) meer maja..zal je die ook thuis maximaal kunnen gebruiken?!?!? niet dus!
Aangezien de effecten bijna overeen komen met de djm-800 was mijn keuze nog makkelijker. (effecten die de DJM-600/500 niet beschikt bv roll, robot, sampl en pitch +/- op alle effecten)
voor thuis gebruik moet ik zeggen dat dat ding onwijs goed is en de zelfde (club)klank als de djm-600/800 enz, enz.
Waarom je een djm 800 kwa effecten thuis in maximaal zou kunnen gebruiken is mij een raadsel.
De effecten op de djm ook zijn ook niet bijna het zelfde als op de 400!!!
De 800 heeft veel geaffanceerdere effecten. Denk bijvoorbeeld aan de color FX (filter ect).
*Denk bijvoorbeeld aan de color FX (filter ect).?? ...400 heeft ook effect "filter" natuurlijk niet zo uitgebreid
Poster: ciderke
Wat dacht je van een Technics SH-MZ1200 ? 4 kanaals-mixer, optische faders, digitaal en faderstart en veel betaalbaarder dan de toestellen waar sommige mensen hier over praten .... (djm-800 voor € 500?)