Meningen nieuwe site (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat vinden jullie van de nieuwe djresource?

-Beter/mooier dan het vorige
-Ik zie niet echt veel veranderingen
-Slechter/lelijker dan het vorige

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 27-05-2006 21:02
misschien wel iets leuks om over te praten, wat jullie slecht en goed vinden aan de nieuwe djresource, en wat de belangrijkste vernieuwingen en verbeteringen zijn.Happy, laughing

wat mij opvalt aan het uiterlijk op de homepagina is dat de lichtjes(van de djm5of600) bij het menu, en de bovenkant en de letters van het menu
User edit by Twizz on 27-05-2006 @ 21:04:39 (89%)

What do you think about Meningen nieuwe site ??

Vote :   

the-melody    posted on 29-05-2006 19:30
ik gebruik zelf meer IE dan firefox(ik weet het het is brol) maar ik heb er geen last van
DJ_Inspiration    posted on 29-05-2006 19:46
Ik heb de laatste versie denk ik wel (er wordt hier altijd automatisch alle updates geïnstalleerd dus).
Als ik kijk bij info staat er Versie 6.0.2900.2180... (en nog een reeks).
Service Pack 2 is aanwezig dus.

Ik snap het ook niet goed Happy, laughing

EDIT: Ik heb hem ook manueel proberen te updaten maar er zijn geen updates beschikbaar volgens hem.
User edit by DJ_Inspiration on 29-05-2006 @ 19:46:56 (40%)
Twizz    posted on 29-05-2006 20:20
ej dr hebbe al 10 slechter gestemd
W.i.M    posted on 29-05-2006 22:13
We hebben toch niet genoeg veranderd volgens de poll.

Maar volgens mij zijn dat mensen die niet geregistreerd zijn en die zien
sowieso niet veel veranderingen buiten de paar grafische wijzigingen.

Over die 10 stuks maak ik me zorgen
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Reind    posted on 30-05-2006 00:57
Poster: W.i.M
Over die 10 stuks maak ik me GEEN zorgen

Volgens mij was je het woordje GEEN vergeten :P

Overigens ben ik van de SQL error af en werkt de site nu deels goed in Safari. Bleek dus dat er ook wat fouten in mijn Safari zaten maar na een schone install lijkt het één en ander wel te werken.

Voor de mensen die geen mac hebben met safari maar wel hun site willen testen op een mac..... ja das moeilijk MAARRRRR even een tipje, download opera (das pas echt een k met u en t browser) en controleer daar je site mee, je zult zien dat de render fouten die opera maakt ook door safari gemaakt worden en de browsers eigenlijk hetzelfde omgaan met code.

Ow en ik heb nog wat foutjes die tevoorschijn komen wanneer ik de javascript console aan het werk zet in FF. Lijken allemaal CSS foutjes overigens, daar staat bijvoorbeeld een align in terwijl align niet voor mag komen als declaratie in een CSS en dus ook niet zal werken in veel browsers. Alignment kun je in dat geval beter oplossen door hem een margin:0 auto; mee te geven bijvoorbeeld (als ie in het midden moet).

Maar dat zijn mierenneuk dingetjes hoor.... Winking my eye
User edit by Reind on 30-05-2006 @ 01:02:19 (66%)
Lead    posted on 30-05-2006 08:17
En die margin 0 auto wordt ook al gebruikt zoals je kunt zien Winking my eye

Alleen de CSS is de laatste die opgeruimtgaat worden omdat het tijdens debuggen nog wel makkelijk is om even 'grof'  met de code om te gaan.

Ik zit te wachten tot iemand het vinkje : Java disabled (voor mac gebruikers) eens geprobeert heeft... eindelijk geen Javascripts meer nodig.
Let the BASS be louder
phoz    posted on 30-05-2006 18:58
Wat me opvalt is dat je soms een scroll bar krijgt horizontaal, dat is zeer makkelijk te maken, je moet je tablebreedte niet instellen en je banner bovenaan veranderen zodat het niet opvalt , gewoon je naald en je logo op een gif met transparent background zetten en dan een background image van dat feestje zetten dus als je pagina groter wordt, wordt je logo ook groter
Jorrit    posted on 30-05-2006 21:24
zoiets hadden we ook op de vorige site. En dat probleem met de scroll bar is al vaker gepost, en wordt opgelost.
Reind    posted on 31-05-2006 00:46
Poster: Lead
En die margin 0 auto wordt ook al gebruikt zoals je kunt zien Winking my eye

Alleen de CSS is de laatste die opgeruimtgaat worden omdat het tijdens debuggen nog wel makkelijk is om even 'grof' met de code om te gaan.

Ik zit te wachten tot iemand het vinkje : Java disabled (voor mac gebruikers) eens geprobeert heeft... eindelijk geen Javascripts meer nodig.

Zal ik morgen even voor je doen oké Winking my eye

Javascript moet overigens geen probleem zijn op een mac, java is een probleem op een mac maar das heel wat anders dan javascript.
Javascript is niets anders dan een programmeertaal voor het web zoals html, php, xml e.d dat zijn en dus zou het gewoon moeten werken.
User edit by Reind on 31-05-2006 @ 00:46:52 (1%)
Laidback    posted on 01-06-2006 13:44
Nog even een toevoeging.. Happy, laughing

een EDIT knop voor de Nieuws sectie zou maybe wel handig zijn Happy, laughing

als er dan een Kleine Update gedaan moet worden..
dan is dat ook zo gedaan... Winking my eye
Twizz    posted on 01-06-2006 16:58
ej de nieuwe posts worden weer groen!! tnx wim en lead
dj-t    posted on 01-06-2006 20:53
hej erik leuke topic, alleen ik zien niet veel verschil:O
Jorrit    posted on 01-06-2006 20:57
Poster: dj-t
hej erik leuke topic, alleen ik zien niet veel verschil:O

• Nieuw logo en nieuw artwork boven/naast de site
  • Duidelijk menu voor de features bovenaan de pagina, verschilt per module
  • Andere scheidings/titel balk op de pagina's/header teksten
  • Andere menuknoppen
  • Profile uitgebreid en verbeterd
  • Verbeterde en meer uitgebreide Search
  • News module toegevoegd, members kunnen nieuws toevoegen
  • RSS Feed voor News Module toegevoegd
  • Meer CSS based en verwijderen van tabellen waar mogelijk (technisch)
  • Downloads re-designed
  • RSS feed voor het Forum
  • Adds worden nu overal voor Silver/Gold members verborgen
  • In de News sectie kun je commentaar op commentaar geven
  • Forums aan en uitzetten in het profiel voor de frontpage
  • De WYSIWYG editor kun je uit schakelen in je profiel.
  • Bookmarken in het forum werkt
  • Vele bugfixes

phoz    posted on 01-06-2006 22:40
[edit: error is inmiddels verhoplen, bedankt voor het melden]
Mod edit by Lead on 09-06-2006 15:41 (95%)
W.i.M    posted on 01-06-2006 23:04
waar staat die link dan op de website ?
Lead    posted on 02-06-2006 18:10
Topic overzicht en dan op zo'n klein cijfertje klikken (users online)
Let the BASS be louder
Twizz    posted on 03-06-2006 18:02
als je een poll opslaat dan krijg je ook even van die teksten(±2 sec.)
en ik kwam deze fout nog tegen
////www.djresource.eu/Forum/topic/299/introducing-DJ-x-Bounce/

twan wa bedoel je?
User edit by Twizz on 03-06-2006 @ 18:11:31 (100%)
Mod edit by Lead on 14-06-2006 00:05 (1%)
dj-t    posted on 03-06-2006 18:09
ja hej Jorrit ik zie niet zo goed meer;0
Winston    posted on 09-06-2006 00:37
Ik heb de verbeteringen kunnen zien. Sta er natuurlijk positief tegenover. Ik heb gemerkt dat er een heleboel "chat corners" bij zijn gekomen die toegankelijk worden afhankelijk van je member level.

Ik heb behoefte aan een corner voor "production talk." Zoiets als "DJ talk" maar dan voor de music producers onder ons, want de laatste tijd merk ik dat er veel vragen komen, en dus topics gestart. En er blijft voor mij onderscheid tussen een DJ en een producer.

DJ draaien platen / muziek van anderen en Producers maken eigen muziek.

Het is wel zo dat DJ's tegenwoordig ook vaker produceren, maar dan zijn ze even producer.

De vaststelling waar de grens is tussen DJ en producer kan een probleem zijn. Een DJ mag zich nog DJ noemen als hij/zij remixed. Het creatief gedeelte is voor "DJ talk". Het opname gedeelte van de remix is voor "Producer talk"

Met een aparte "producer talk" corner kan ik dan lekkerder browsen. Ik ben namelijk minder geinteresseerd in productie techniek. En omgekeerd kan het zijn dat producers minder geinteresseerd zijn in echte DJ onderwerpen.
Tic Toc
Winston    posted on 09-06-2006 00:46
Sorry mod/admin dat ik de edit niet gebruik maar
onder elkaar post. Komt doordat het knopje
buiten beeld is incl. stukken tekst.

Ik heb nog een opmerking. Ik merk dat er nogal
wat topics op de verkeerde plek zitten. Let er
iemand op om te verplaatsen naar de juiste plek?
Tic Toc
Lead    posted on 09-06-2006 15:44
Gezien het aantal forums en postings is het soms lastig om 1 juist topic te vinden voor een gestarte thread. We doen ons best om dit al gaande weg op te ruimen zodat alles op de goede plaats komt te staan. Mocht je iets zien wat naar jouw idee niet in de haak is, druk dan op TOPIC REPORT en zet ff snel neer waarom hij naar een ander forum zou moeten. Dit zal dan door de Mods bekeken worden.

En voor producties is eigenlijk het Productions forum hoewel dit op dit moment vooral gebruikt wordt om producties te posten, maar dit lijkt mij de juiste plek voor zaken die producers aangaan.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 09-06-2006 16:11
Poster: Winston
Sorry mod/admin dat ik de edit niet gebruik maar
onder elkaar post. Komt doordat het knopje
buiten beeld is incl. stukken tekst.

Ik heb nog een opmerking. Ik merk dat er nogal
wat topics op de verkeerde plek zitten. Let er
iemand op om te verplaatsen naar de juiste plek?

Ik ben het helemaal met je eens dat er een verschil is tussen dj's en producing. Is het een idee om een chattopic aan te maken in productions of is er echt behoeft aan een 'Producing Talk' forum ?
Mod edit by W.i.M on 09-06-2006 16:15 (2%)
DjStijn    posted on 09-06-2006 17:03
maakt mij niets uit ik vind de site mooier en makkelijker en dat is het belangrijkst  vind ik
Winston    posted on 10-06-2006 15:11
@Lead: Ik had nog niet goed door waarvoor 'Topic Report' was, maar zal ik doen. Het is inderdaad moeilijk om een goede verdeling te maken en nog moeilijker om  iedere topic starter de juiste "heading" te laten vinden.

@Lead & Wim: Producties zijn er nu in 2 soorten op DJ Resource:
van DJ's mix sets en
van music producers zelfgemaakte, dus originele muziek.

Gewoon voor de overzichtelijkheid zou ik, als ik jullie was, dus een sectie bij maken. Huidige 5 secties zijn DJ Resource, DJ Corner, DJ Equipment, Scripting & Design en Game Zone. De nieuwe zesde sectie zou dan zijn 'Production Corner' of een pakkendere naam ofzo. Daarin 2 fora producties en producers talk.

Het huidige productie forum is volgens de info sticky alleen voor de producties zelf niet voor vragen etc.

Het huidige productie forum zou ik dan opsplitsen in twee delen. De weinige originele muziekwerken verplaatsen naar de productie forum van de "Productions Corner" en de vele sets van de DJ's naar de "DJ Corner." Eventuele remixjes van DJ Resource DJ's zou ik ook dirigeren naar de originele producties.

Maar dat is gewoon voor de overzichtelijkheid.

Qua behoefte denk ik wel dat qua aantallen topics een Productie Sectie het sowieso wint van de secties "Game Zone" en "Scripting & Design". Niet in de laatste plaats omdat er al veel producers topics zitten in de "Scripting & Design" sectie.

Als jullie geen zin hebben in extra werk kan ik me best voorstellen en ik zal me niet ergeren, want super storend is het nu niet. Maar ik dacht dat jullie de smaak te pakken hadden met het creeren van nieuwe chat zones, bv voor pro, pro+ etc.

Maar als jullie het willen kan ik wel even tellen hoeveel echte producer chat topics er al precies zijn op DJResource forum. Om dus te kijken of het echt zin heeft.

EDIT: Inmiddels 36 stuks topics geteld die in de categorie 'Producers Talk' zouden kunnen.
Tic Toc
User edit by Winston on 11-06-2006 @ 14:09:25 (11%)
Lead    posted on 14-06-2006 00:04
En zoals je ziet, met de op of aanmerkingen wordt echt wel wat gedaan Winking my eye

Nog een vermeldenswaardig punt (net nieuw) :

De Breedte instelling is weer terug...

In een iets andere vorm dan voorheen. Je hebt nu de keuze tussen normaal (800) of wide (1024). De opmaak van de site en artikelen zal zich richten op de normale maat (800 dus), deze kan op echt alle computers bekeken worden.
Teksten die vreemd geplaatste of uitgelijnt zijn zouden dus kunnen voorkomen in de wide stand.

De instelling heeft nog wel de instelling bewaard zoals deze ingesteld stond toen de functie buiten werking werd gezet.

Als je resolution voorheen ingesteld was op een getal hoger dan 800 zul je de WIDE instelling krijgen.
Let the BASS be louder

56 Users online: 11 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 39.802
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.150.415