Meningen nieuwe site (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat vinden jullie van de nieuwe djresource?

-Beter/mooier dan het vorige
-Ik zie niet echt veel veranderingen
-Slechter/lelijker dan het vorige

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 27-05-2006 21:02
misschien wel iets leuks om over te praten, wat jullie slecht en goed vinden aan de nieuwe djresource, en wat de belangrijkste vernieuwingen en verbeteringen zijn.Happy, laughing

wat mij opvalt aan het uiterlijk op de homepagina is dat de lichtjes(van de djm5of600) bij het menu, en de bovenkant en de letters van het menu
User edit by Twizz on 27-05-2006 @ 21:04:39 (89%)

What do you think about Meningen nieuwe site ??

Vote :   

Lead    posted on 28-05-2006 12:10
Gebruikers van Firefox versie < 1.5 :

Graag je browser updaten, bovengenoemd prbleem met scrollbalken treed op als je een oude Firefox browser gebruikt. Oudere versie dan 1.5 is sowieso aan updates toe, want 1.5 heeft naast andere dingen ook een automatische updater Winking my eye

De oudere versies van Firefox gaan apart om met sommige css tags.
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 28-05-2006 12:30
Poster: W.i.M
Iedereen al stiekem even gekeken in de nieuwe 'News' module ?

Het is de bedoeling dat iedereen nieuws kan toevoegen. Dus vind je
ergens wat nieuws dan kun je dat hier submitten. Misschien gaan we
nog wel op zoek naar vaste nieuwsposters maar het staat iedereen
vrij om nieuws te posten in de 'news' module. Uiteraard moet je
wel geregistreerd zijn om te kunnen submitten.

Er moet wel eerst goedkeuring gegeven worden door een admin
voordat het openbaar geplaatst wordt.

Kon gister geen leuke nieuwtjes vinden :P
Lead    posted on 28-05-2006 12:55
Mocht je nieuws hebben wat niet in een bepaalde categorie past... tik even onder je nieuws waar je hem geplaatst zou willen zien. Indien noodzakelijk kunnen er zo categorien bijgemaakt worden. We weten nog niet precies welke kant de News sectie op gaat dus proberen zo flexibel mogelijk te blijven Winking my eye
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 28-05-2006 13:22
Poster: Nvie
Kon gister geen leuke nieuwtjes vinden :P

Ik heb ook nog even lopen zoeken maar kon ook niets vinden
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DJ-Emotion    posted on 28-05-2006 13:49
Belangrijkste in mijn optiek: De site laad veel sneller
W.i.M    posted on 28-05-2006 13:52
Poster: DJ-Emotion
Belangrijkste in mijn optiek: De site laad veel sneller

Dit was mij ook al opgevallen

Het is zeker al een stuk sneller klikken.
DJ_Inspiration    posted on 28-05-2006 14:18
@ Lead: Als ik een foto open in de gallery met Internet Explorer dan zie ik die scrollbalken ook. Is dat normaal?

Edit: Oja, met Firefox zie ik ze niet.
User edit by DJ_Inspiration on 28-05-2006 @ 14:20:27 (38%)
Twizz    posted on 28-05-2006 15:17
kheb een bug gevonden, automatisch links maken doet het niet.(bij firefox)

[edit:]
bij iexplorer doetie ut wel

User edit by Twizz on 28-05-2006 @ 15:19:33 (100%)
Jorrit    posted on 28-05-2006 15:25
Poster: Lead
Gebruikers van Firefox versie < 1.5 :

Graag je browser updaten, bovengenoemd prbleem met scrollbalken treed op als je een oude Firefox browser gebruikt. Oudere versie dan 1.5 is sowieso aan updates toe, want 1.5 heeft naast andere dingen ook een automatische updater Winking my eye

De oudere versies van Firefox gaan apart om met sommige css tags.

@T4Twister, ligt het daar niet aan?

Lead    posted on 28-05-2006 15:33
Dat hij de link automatisch doet in IE is juist niet de bedoeling... die links owrden ook in hetzelfde window geopent... als mensen erop klikken wordt deze in hetzelfde window geopend en zijn mensen de topipc op DJR dus kwijt....

Scrollbalken als je een plaatje bekijkt zou niet mogen ... linkje ??
Let the BASS be louder
Twizz    posted on 28-05-2006 15:46
nope want ik herken datie automatisch update, ik gebruik v1.5.0.3
Lead    posted on 28-05-2006 16:01
Dat hij de link automatisch doet in IE is juist niet de bedoeling... die links owrden ook in hetzelfde window geopent... als mensen erop klikken wordt deze in hetzelfde window geopend en zijn mensen de topipc op DJR dus kwijt....

Scrollbalken als je een plaatje bekijkt zou niet mogen ... linkje ??
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 28-05-2006 20:06
Ik zie niet echt veel veranderingen 30 votes 30 
 · Slechter/lelijker dan het vorige 5 votes 5 
Willen deze 35 mensen zich nader verklaren?

Nou oke, niet veel verandering zien... maar achteruitgang... hoe kan dat nou?
Reind    posted on 29-05-2006 01:06
Poster: Jorrit
Nou oke, niet veel verandering zien... maar achteruitgang... hoe kan dat nou?

Omdat niet iedereen dezelfde smaak heeft mischien? (ik hoor dus bij die 35, is dat een schande? Nee ik denk het niet maar ik kom hier ook niet voor het design.... zoals 99,9% denk ik Winking my eye )

Overigens kom ik nog aardig wat parse errors tegen als ik de zaak met firefox + webdevver toolbar na loop.

Overigens lijkt alles wel sneller, maar het kan nog sneller....
Als men straks klaar is zou men eens kunnen kijken naar het shorthand schrijven van bijvoorbeeld de CSS, die is nu eigenlijk onnodig groot en met shorthand notatie zou die ook in de helft van het aantal kb's moeten passen.

Overigens gaat safari op de mac (iets wat nooit lekker heeft gewerkt op dj resource) compleet over zijn nek op de site.... safari loopt gewoon vast. Morgen maar eens OS-X instaleren om te kijken of het probleem nou hier zit of in mijn macje Winking my eye

Ow en nog iets wat men op moet lossen, geef de posts een overflow mee want nu verdwijnt de halve tekst als iemand een plaatje post (staat nu waarschijnlijk een overflow:hidden op, die zou beter per op zichzelf staande post op overflow: scroll kunnen staan.

Bovenstaande regel maar even gepost als voorbeeld, lead of wim -> remove maar als je hem gezien hebt.

Als ik nog meer dingen tegen kom zal ik ze posten. En voor er weer mensen op hun achterste poten gaan staan en op hun piemeltje getrapt zijn..... bovenstaand is gewoon behulpzaam bedoeld Winking my eye

User edit by Reind on 29-05-2006 @ 01:20:22 (100%)
Mod edit by Lead on 29-05-2006 01:35 (8%)
Lead    posted on 29-05-2006 01:42
Het shorthand schrijven doen we al laatste... is tijdens testen nog wel even makkelijk soms Winking my eye Het overflowen is iets waar ook nog aan gewerkt wordt.

En wat het probleem van safari is weet ik ook niet. Je kunt nu in je profiel wel een optie uit zetten die de WYSIWYG editor overal uitschakeld, wellicht dat dat scheelt.

Verder worden er vrijwel geen javascripts gebruikt en is de site vrijwel geheel opgebouwd uit div's.

Opbouwende kritiek is goed hoor Winking my eye
Let the BASS be louder
Reind    posted on 29-05-2006 02:05
Haha naja in dat geval ga ik nog even door met azijnpissen..... Winking my eye

De javascripts die je hebt zou je kunnen embedden in een aparte .js file en wanneer er dan weer een pagina aangeroepen word door een gebruiker worden ze bij hem uit het cache getrokken.... scheelt jou weer wat regels code, dus traffic + render tijd.

Ow en iets wat me net opvalt, het lijntje links naast het menu vervaagt nu zodra ie naar onder door loopt, is het mischien (en ik roep maar even wat) niet mooier om die geheel door te laten lopen tot onderaan de pagina en dan om de hele content een lijntje te trekken?

Daarnaast kom ik nog wel wat tabellen tegen hoor, maar daar zul je net als ik op mijn site wel aan vast zitten en voor lief moeten nemen. In mijn geval is dat gewoon een nadeeltje van het CMS systeem waar ik mee werk, ik heb de zaak voor 90% tabelloos en die laatste 10%..... daar zal niemand wakker van liggen.

Wat ik me trouwens wel af vroeg is, waarom nog html4.01 gebruiken terwijl er XHTML is? Tis welliswaar even wennen met code kloppen maar code kan zo nog compacter en fouten zijn (en das mijn persoonlijke mening) makkelijker op te sporen.

Ow en nu ik toch bezig ben, je zit nog met wat W3C errors (ik gok dat dat je editor is die daar grotendeels de schuldige is en er "foute" code uit gooit... als ik het goed heb is het tinymce, die gebruik ik namelijk ook Winking my eye )en wat CSS foutjes. Als je die weg hebt gewerkt zou in theorie niemand meer last mogen hebben van lay outs die raar gaan doen en als dat wel gebeurd kun jij gewoon de schouders ophalen en zeggen, tsja ik voldoe gewoon aan de norm.

Ow en als je je echt nog eens een keer verveeld.... WAI validatie maar dan moet je jezelf wel heeeeeeeel erg vervelen Winking my eye

Nogmaal dit is mierenneuken en niet iets waar je je nou echt druk om hoeft te maken maar op een regenachtige zondag middag als Shumacher toch jammer maar helaas geen GP gaat winnen zou het een mooi moment kunnen zijn.

Maar overall werkt alles in zowel firefox als IE op de pc, safari op de mac werkt niet echt lekker maar ach.... browsen met safari is niets anders dan jezelf een handicap aan meten Winking my eye (vandaar dat ik het ook bijna nooit gebruik op de mac en lekker FF geinstaleerd heb)
Frantic    posted on 29-05-2006 02:16
Page Up en Page Down knoppen doen het alleen als ik op de grijze background klik.. Bestwel niet handig
Nvie    posted on 29-05-2006 06:58
Poster: Frantic
Page Up en Page Down knoppen doen het alleen als ik op de grijze background klik.. Bestwel niet handig

Hier doen ze het wel gewoon naar behoeven Confused
Lead    posted on 29-05-2006 10:47
Pageup/down werkt op sommige computer/browsers niet. Welke combinatie weet ik nog niet.... Ik weet ook niet of het aan bepaalde modules ligt of in zijn algemeenheid...

Op mijn laptop werken pageup/down gewoon zoals het hoort, in zowel IE als FF. Maar op mijn computer thuis werken ze in IE goed, maar in FF niet... heel apart want op beide computers staat dezelfde versie FF.

Ik draai altijd maar aan mijn muiswieltje.... Of druk op pijltje-naar-beneden om ineens naar de onderkant van het scherm te gaan.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 29-05-2006 10:51
Ik zie trouwens net dat jullie bezig zijn geweest met het weghalen van de weergave welke moderator acties is per forum, boven het knopje topic report. Maar als ik F5 (vernieuwen) druk krijg je ze nog een halve seconde te zien voordat ze weg gaan...
Lead    posted on 29-05-2006 12:12
Ze horen niet weg te gaan, maar daar gaan we naar kijken. Dat hoort wel boven de pagina te staan, en al helemaal bij de Topic Report knop. Mensen moeten toch weten naar wie ze een berichtje sturen Winking my eye
Let the BASS be louder
DJ_Inspiration    posted on 29-05-2006 17:58
@ Lead:

Ik heb even 2 screenshots gemaakt uit Internet Explorer.

Screenshot 1
Screenshot 2

Dit is twee keer dezelfde foto uit de gallery maar ik heb het bij IEDERE foto uit de gallery. Ik zie dus bovenaan de foto die knop niet meer om naar de volgende foto uit die gallery te gaan en aan de zijkant en aan de onderkant zie ik dus een extra scrollbalk staan hiervoor.

Het stoort me niet echt omdat ik meestal toch Firefox gebruik maar het is misschien toch goed dat je het weet Happy, laughing

EDIT: Even de linkjes bijgewerkt
User edit by DJ_Inspiration on 29-05-2006 @ 18:07:42 (92%)
W.i.M    posted on 29-05-2006 18:31
Heb je al geupdate naar de laatste firefox versie ?
DJ_Inspiration    posted on 29-05-2006 18:35
In Firefox heb ik geen problemen, het is enkel in Internet Explorer Happy, laughing
Lead    posted on 29-05-2006 19:25
Dat blijft raar, want je gebruikt IE.... bij mij in IE werkt het goed...

Wat voor beeldschermresolutie gebruik je en welke versie IE ? Als we de fout kunnen reproduceren kunnen we eraan werken om het op te lossen...
Let the BASS be louder

84 Users online: 11 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 26.612
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.137.225