Ik heb contact gehad met de BUMA/STEMRA en de N.V.P.I. over de regelgeving omtrent het ten gehore brengen van legaal gedownloade muziek.
Voor de reactie van BUMA/STEMRA zie het topic:
Muziek downloaden mag wel mag niet?Om de muziek ten gehore te brengen aan het publiek heb je de toestemming ook nodig van de N.V.P.I. (Nederlandse Vereniging van Producenten en Importeurs van beeld- en geluidsdragers)
Ook met deze organisatie heb ik contact gehad en vertelde mij dat indien er op de desbetreffende site met legale downloads staat dat men de nummers enkel mag gebruiken voor privégebruik men toestemming moet vragen aan de desbetreffende platenmaatschappijen of ik deze nummers mag gebruiken.
Ik vind dit wel een raar verhaal aangezien de N.V.P.I. een overkoepelend orgaan is van alle platenmaatschappijen in Nederland.
Heeft iemand dit eerder gehad, dat men door werd verwezen naar de desbetreffende platenmaatschappij? En hoe gaan platenmaatschappijen hiermee om?
(Hoop dat de bezoekers van dit forum die werkzaam zijn bij een platenmaatschappij of een eigen platenlabel hebben ook antwoord willen geven)