Hoe deel jij je CD map in??? (7/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 30-01-2009 20:06
Mocht er iemand iets over mn CD-map strooien, heeft diegene hopelijk een shirtje aan...
ArCee    posted on 31-01-2009 10:20
Ik zet de house tracks voor t raam.
Trance vlakbij de koelkast bij de drank.
Hardstyle in de schuur.
Kost wat zo'n map, maar iedreen blij en tevreden Cool
T_G    posted on 31-01-2009 14:34
Ik gooi gewoon de nieuwste tracks op een CD en die mag dan achteraan sluiten in de CD mapCool

En voor de rest doe ik de orginele singletjes in een aparte map
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
T_G    posted on 31-01-2009 14:37
Poster: Reemz
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.

Ja dat kan ook jah,
zijn boel CD's dan die jij heb haha
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
ArCee    posted on 31-01-2009 16:22
Jep, eindelijk geen rugpijn omdat je van die bakken vinyl verlost bent, krijg je alsnog een hernia van je cd map Cool
jens147    posted on 01-02-2009 21:07
Ik heb een ideetje voor het ordenen van cd/tracks

Ik heb zelf een programmatje geschreven om cd's en  tracks te ordenen. Stel je brand een 10-tal nummers per cd en noem de cd's : cd1, cd2, cd3,... (gekochte cd's houden hun originele naam). Alle nummers houd ik bij in een database en via het programma dat ik heb geschreven kan ik zoeken op artiest, titel en BPM. Zo zie je meteen op welke cd de track staat en vind je hem snel omdat ze oplopend (1 - 2 -3) zijn gesorteerd in je map/flightcase or w/e.

Denk je dat dit een goed idee is? :D
Stefjuuh    posted on 01-02-2009 21:16
Goed idee! Maar dit is nou juist de grap van iTunes...
jens147    posted on 01-02-2009 21:22
Hmm, daar had ik niet aan gedacht. Ik ben eigenlijk niet zo'n iTunes user (alleen voor muziek op men ipod te zetten gebruik ik het)
In itunes zul je bijvoorbeeld op artiest/titel kunnen zoeken maar houdt itunes gegevens bij zoals BPM. Ik zet de bpm bij in een database en kan zo makelijk naar zoeken. Met mijn programma kan je op echt alles zoeken zelfs lengte van nummers etc...
User edit by jens147 on 01-02-2009 @ 21:24:15 (100%)
Stefjuuh    posted on 01-02-2009 21:26
Je kan de BPM ook invoeren in de database van iTunes! Als je alles netjes in playlists zet, kun je het in je grote lijst invoeren, en via de rechtermuisknop kan je zo kijken in welke playlist (lees: CD) je nummer staat!
jens147    posted on 01-02-2009 21:29
Poster: Stefjuuh
Je kan de BPM ook invoeren in de database van iTunes! Als je alles netjes in playlists zet, kun je het in je grote lijst invoeren, en via de rechtermuisknop kan je zo kijken in welke playlist (lees: CD) je nummer staat!

Oke, ik zal de mogelijkheden van iTunes toch maar eens uittesten.
Toch bedankt voor je antwoord
ArCee    posted on 12-03-2009 16:52
Ik heb na tijden van zilveren schijfjes vol schrijven maar eens besloten om wat kleur, cq vrolijkheid in me map aan te brengen. Eerst even 1 setje besteld voor het geluid, maar ze klinken prima en zeg nou zelf, staat toch veel vrolijker?? Coolgekleurde cd's.

Rood, zwart (retro cd's met label en oude vinyl groefjes erin), geel, roze, rood en blauw. Bijkomend voordeel is dat je de kleuren voor voor bepaalde stijlen kunt gebruiken en nee, voor we er over beginnen, hoe ze over een jaar klinken weet ik ook (nog) niet. Cool
TheHunter    posted on 12-03-2009 17:02
Wel een goed idee, lijkt me een leuk idee om mijn gebrande cd's ook te ''printen'' met kleuren.
LLCoolP    posted on 12-03-2009 17:34
Poster: TheHunter
Wel een goed idee, lijkt me een leuk idee om mijn gebrande cd's ook te ''printen'' met kleuren.

Erg handig die kleuren labels erop drukken, maar worden de cd's dan nie te warm vroeg ik me af?
Join the party and become famous!
TheHunter    posted on 12-03-2009 17:43
Tja, het lijkt me ervoor gemaakt, maar ik zou t niet echt weten :P
ArCee    posted on 12-03-2009 21:10
Kwestie van Try or Die?? Deze cd's zijn zo kant en klaar gekocht trouwens.
LLCoolP    posted on 12-03-2009 21:16
Poster: ArCee
Kwestie van Try or Die?? Deze cd's zijn zo kant en klaar gekocht trouwens.

OkeeeyHappy, laughingBen benieuwd Winking my eyeGhehe hoor het wel als het mis gaatWinking my eyeMaar denk niet dat er veel Vaud zal gaan
Stefjuuh    posted on 12-03-2009 21:19
Poster: jens147

Oke, ik zal de mogelijkheden van iTunes toch maar eens uittesten.
Toch bedankt voor je antwoord

En als je mixmeister BPM analyser eroverheen gooit, past ie je tags automatisch aan, kwam ik achter!
Charliedafarma    posted on 29-06-2009 16:22
Ik gebruik acoustica van labelmaker om mijn CD's te printen. Je kunt foto's op de achtergrond laden en importeert de play-list uit itunes. Terwijl je de ene CD brandt, print je de andere. Ziet er profi uit en je herkent de CD's aan de foto's. Per maand 1 foto kiezen zorgt ervoor dat je altijd je laatste CD's snel bij elkaar hebt. 6-7 nummers per CD werkt prima.
djmathijs    posted on 20-01-2010 14:07
Ik weet niet of dit de actieve versie is van dit onderwerp, maar vind het onnodig om een nieuw topic te starten. Als ik mijn mp3's van beatport download, moet ik deze dan bijv bij itunes in een brandmap zetten en als audio cd of als mp3 cd branden? Welke hiervan geeft de beste kwaliteit, want ik merk vaak bij mp3 cd's dat het laden allemaal sneller duurt.

En bij het rippen van nummers zetten jullie dan doormiddel van een id3 tag programma id3 tags in de .cda nummers en geven jullie de .cda tracks dan een tracknaam?
Stefjuuh    posted on 20-01-2010 14:42
Kwaliteit zal je niet heel snel merken, maar wel het feit dat niet elke cd-speler MP3 kan afspelen..
MaximDJ    posted on 20-01-2010 15:50
@Arcee,

GENIAAL IDEE!!?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
spilo    posted on 20-01-2010 16:52
10 liedjes per CD en voor elke CD een tracklist met titel, artiest, bpm en keycode... Op het einde 2 lijntjes extra voor eventueel comments

opgesplitst per genre & met kleurcode om te zien welk genre het is.

Sommige methodes zien er super uit maar om maar 1 liedje per CD te doen en dan elke keer de CD bedrukken neemt teveel tijd in en zal inderdaad meer sleurwerk worden... Brand ik liever 2x een CD met 10 tracks
User edit by spilo on 20-01-2010 @ 16:55:58 (100%)
Tomazos    posted on 20-01-2010 18:04
ik heb alles door elkaar.. maar wel 'oud' voorin, en recent op de laatste bladzijde. ik werk zovaak met me map dat ik precies weet waar wat staat (ook met +-700 albums).. iemand anders kan totaal niet met mijn map werken.

apreski/house/hardstyle/nl talig/top 40 alles staat door elkaar,
maar werkt voor mij prima, omdat ik zelf weet waar alles zit.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Lucalicious    posted on 20-01-2010 19:29
ik probeer soms nog wel wat te ondenen. albums bij elkaar etc. maar eigenlijk zit het na een tijdje toch wel weer door de war. ik stop gewoon elke cd achter de laatste dus ja...
ik weet wat tomazos ook al zei wel presies waar alles zit. hoef nooit lang te zoeken.
heb ook playlist er in zitten en c.a. 10 tracks per cd.

@spilo: dat doet armin van buuren, ??n track per cd en er dan de naam, bpm en toonhoogte op printen. is veel werk maar het werkt als je het eenmaal netjes allemaal gedaan hebt wel heel goed en handig
User edit by Lucalicious on 20-01-2010 @ 19:33:31 (97%)
LLCoolP    posted on 20-01-2010 19:47
Poster: Lucalicious
@spilo: dat doet armin van buuren, ??n track per cd en er dan de naam, bpm en toonhoogte op printen. is veel werk maar het werkt als je het eenmaal netjes allemaal gedaan hebt wel heel goed en handig

Is natuurlijk handig als je ??n genre draait en geen verzoekjesWinking my eyeVoor all-round gebeuren natuurlijk beter om vanalles wat bij te hebben h?.

426 Users online: 316 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 47.725
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.254.725