Hoe deel jij je CD map in??? (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

Xtremer    posted on 24-10-2008 12:17
Poster: Sandr
Deze zet ik op me pc in mappen zoals ik ook cd's ga maken.

Doe ik zelf ookHappy, laughing. Ik maak iedere maand een selectie met de beste Hardstyle, Jump en Hardcore Vinyls en die zet ik dan op CD's. Geef ze bijvoorbeeld de naam: Hardstyle Vinyls Oktober 2008 Part 1, dat iedere maand. Op een CD verschijnen ongeveer 10 tot 12 tracks. Daarnaast maak ik nog met Photoshop of Word de tracklist die ik voor de CD doe. Die is een voorbeeld van mijn oude selectie:

Maak nu gebruik van mijn Slappa 240 map, maar daar komt binnekort verandering in. Ik ben een Hardstyle DJ en wil een map maken met alleen Hardstyle en een andere map voor Jump en Hardcore etc.

Tip voor de lege CD koperCool: Bespaar jezelf een hele hoop geld aan lege CD's en koop ze bij de Bazaar in Beverwijk. Een spinner met 100 Philips CD-R's voor €15Cool! Ze staan direct na de entree in een witte tent. Ze verkopen ook lege DVD's en dual layer DVD's voor heel weinig!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Denvo    posted on 24-10-2008 16:07
Tip voor de lege CD koperCool: Bespaar jezelf een hele hoop geld aan lege CD's en koop ze bij de Bazaar in Beverwijk
En die werken ook goed en lang ? want in de Bazaar is niet alles van top kwaliteit :P
Snoey    posted on 27-10-2008 23:28
Ik gebruik een CD map. voorin zitten alle verzamel top 100 cd's, vervolgens de dance classic en jaren 90. Daarna al me hitzone cd's op volgorde van release. Vervolgens de dance compilatie cd's. Daar achter de RNB artiesten albums. En dan het gebrande deel, dat willekeurig is ingedeeld. Waaronder ik een cd volbrand met 1 style en die 2 keer brand met de tracklisten. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Lead    posted on 27-10-2008 23:51
Poster: DJ-Xtremer
Tip voor de lege CD koperCool: Bespaar jezelf een hele hoop geld aan lege CD's en koop ze bij de Bazaar in Beverwijk. Een spinner met 100 Philips CD-R's voor €15Cool! Ze staan direct na de entree in een witte tent. Ze verkopen ook lege DVD's en dual layer DVD's voor heel weinig!

En waag het niet om ooit te klagen : Die CD speler pakt mijn CD's niet....

Dit is vragen om problemen over een jaar of 2. Dan zul je merken dat je datalaag op de CD te dun was en er dropouts op gaan treden. Na nog 2 jaar kunnen nummers blijven hangen en/of overslaan.

De datalaag van een CD is lichtgevoelig, hoe dunner hij is, des te eerder is hij vergaan. Houd een CD tegen het licht in, als je er bijna doorheen kunt kijken, laat ik ze altijd liggen Winking my eye
Let the BASS be louder
BarryVendel    posted on 28-10-2008 08:30
Poster: ArTy
CoolZo doe ik het:

- Ik brand één nummer per cd: vind ik gewoon fijn
- Ik Print de cd's dit doe ik als volgt: Ik geef elke cd een gekleurde rand, elk genre heeft bij mij een andere kleur. Zo is house paars en hardstyle zwart. Verder nummer ik alle genres apart en zet ik er de lengte van de track bij en de bpm.
- Ik doe ze in mijn slappa map

Foto's

Best netjes, al zeg ik het zelf Cool

ArTy, dat ziet er super strak uit, ik ben alleen benieuwd, hoe je deze cd's zo mooi bedrukt, heb je daar speciale programma's/apparatuur voor?
ArTy    posted on 28-10-2008 09:07
Uhm, Cd's waar je op kan printen en een printer waarmee je cd's kan printen, Gebruik zeld de Canon Pixma iP4500, het is geen dure printer en je kan er cd's mee bedruken (via een speciale lade).

Kost je in totaal zoon 100 euro, de printbare cd's zijn volgens mij niet duurder dan gewone cd's, en anders scheelt dat misschien een paar euro op de 100 cd's. Wel raad ik je aan om alleen de randen van de cd's te bedrukken, anders ben je denk ik veel aan inkt kwijt. Nu valt dit reuze mee!
Snoey    posted on 28-10-2008 09:18
En vergeet de lak niet die je over zo'n cd spuit om te voorkomen dat het inkt gaat vlekken op de cd.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 28-10-2008 @ 09:18:59 (3%)
BarryVendel    posted on 28-10-2008 11:59
Poster: ArTy
Uhm, Cd's waar je op kan printen en een printer waarmee je cd's kan printen, Gebruik zeld de Canon Pixma iP4500, het is geen dure printer en je kan er cd's mee bedruken (via een speciale lade).

Kost je in totaal zoon 100 euro, de printbare cd's zijn volgens mij niet duurder dan gewone cd's, en anders scheelt dat misschien een paar euro op de 100 cd's. Wel raad ik je aan om alleen de randen van de cd's te bedrukken, anders ben je denk ik veel aan inkt kwijt. Nu valt dit reuze mee!

Ik zie inderdaad dat de printer zelf niet duur is, maar even ter verduidelijking: ik kan dus die printer kopen en die printable CD's en dan ben ik klaar(dat ik dus niet daarna nog voor €...,- aan accessoires erbij moet kopen)
ArTy    posted on 28-10-2008 15:30
Nee, zoon spuitbuss lak spuitbus kan handig zijn (kost je zoon 10 euro en je kan 1000 cd's bespuiten ofzo), maar het niet per se nodig, gebruik hem soms wel en soms niet.. De cd's vlekker allmeaal niet bij mij.. Wil je toch iets meer zekerheid moet je ook zoon spuitbus aanschaffen maar da gaat je ook de nek niet kosten.
Arii    posted on 28-10-2008 17:11
Poster: Lead

Dit is vragen om problemen over een jaar of 2. Dan zul je merken dat je datalaag op de CD te dun was en er dropouts op gaan treden. Na nog 2 jaar kunnen nummers blijven hangen en/of overslaan.

En dit bevestig ik! Dacht wat jaartjes terug om even goedkoop uit te zijn... Maar dan kan je alles opnieuw gaan branden en ordenen! Wees slim, en koop (wat duurdere) gewone cd-r's bij de HEMA o.i.d. Cool
Xtremer    posted on 28-10-2008 17:43

De datalaag van een CD is lichtgevoelig, hoe dunner hij is, des te eerder is hij vergaan. Houd een CD tegen het licht in, als je er bijna doorheen kunt kijken, laat ik ze altijd liggen Winking my eye

Ik gebruik ze nu zo'n 1,5 jaar en heb nergens slijtage of iets dergelijks hoorCool! Wat moet je dan kopen?
Lead    posted on 28-10-2008 18:01
Poster: Arii
...Wees slim, en koop (wat duurdere) gewone cd-r's bij de HEMA o.i.d. Cool

Hema is dezelfde shit.... Tayo Yuden is het merk om te zoeken.
De printables met glimmende toplaag kosten 38 euro voor 50 stuks. De beste prijs/kwaliteit verhouding. Gemiddels 1 CD op 2 spindels die een fout geeft tijdens branden.
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 01-11-2008 10:25
Hema is dezelfde shit.... Tayo Yuden is het merk om te zoeken.
De printables met glimmende toplaag kosten 38 euro voor 50 stuks. De beste prijs/kwaliteit verhouding. Gemiddels 1 CD op 2 spindels die een fout geeft tijdens branden.

Waar haal je deze danHappy, laughing?
Tizio    posted on 01-11-2008 10:41
Zoekt en gij zult vinden!

Maar denk aan winkels als c#$rw@#$$l.nl Winking my eye
Alert : Geen links naar webshops.
Mod edit by tairip on 15-01-2009 22:15 (19%)
nickbn    posted on 15-01-2009 17:06
ik zat even te kijken, Arty, heb jij heel toevallig je ontwerpidee van deze site? je ontwerp en je idee lijkt er verdacht veel op. Voor de handigen onder ons met photoshop is dit zeker een aanrader.

oh enne, DJ-Xtremer, hier kun je de taiyo yudens vandaan halen, Echter gaat de houdbaarheid van een cd meer over hoe je ermee omgaat dan de verschillen tussen de merken. ik gebruik zelf TDK's en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. wel vaak met Sony's, en soms phillipsjes, die yudens heb ik overigens nog nooit gepoogd.
Alert : Geen links naar webshops.
Mod edit by tairip on 15-01-2009 22:17 (1%)
thomassmith    posted on 15-01-2009 17:15
ik gebruik gewoon lekker de sony cdrs en of de maxwell
doen t allebij perfect en nooit gezijk
HOUSEFREAKERZ    posted on 15-01-2009 17:26
Maximaal 10 nummer per cd!
Tomazos    posted on 16-01-2009 00:17

thnx voor de tip, merk idd dat nu naar paar jaar die goedkopere niet zo goed meegaan..

welke bedoel jij dan? met een witte bovenlaag?

edit: ben even aan het googlen hoe ik die Tayo Yuden kan bestellen.. maar ik kan niks vindenUnhappy

alleen bedrijven die melden dat ze met die cd's werken
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 16-01-2009 @ 00:31:26 (24%)
Mr-I    posted on 16-01-2009 01:23
Poster: Tomazos

thnx voor de tip, merk idd dat nu naar paar jaar die goedkopere niet zo goed meegaan..

welke bedoel jij dan? met een witte bovenlaag?

edit: ben even aan het googlen hoe ik die Tayo Yuden kan bestellen.. maar ik kan niks vindenUnhappy

alleen bedrijven die melden dat ze met die cd's werken

http://www.copymaster.nl/webshop%20CMI%202008/index1.html

Ikzelf gebruik altijd Verbatim, eigenlijk hetzelfde als de Taiyo Yuden.
User edit by Mr-I on 16-01-2009 @ 01:27:08 (19%)
W_H    posted on 27-01-2009 19:17
Ik heb gewoon een standaard indeling met nummertjes en een blad vooraan waar alles opstaat, erg handig vind ik zelf.
Bart1981    posted on 29-01-2009 14:44
Heb de indeling als volgt.
Ingedeeld op Genre, en ook op hoe oud de nummers zijn.

Tip die ik ergens zag was, vaak en kleine beetje downloaden/kopen en dan alles in één keer branden per genre. Zo hou je het mooi overzichtelijk.
Stefjuuh    posted on 29-01-2009 16:26
Ik juist niet per genre, als ik 2 nummer heb, waarvan ik ze graag achter elkaar wil mixen, brand ik het juist op andere cd's, anders moet je OF dubbel branden, of je snijd jezelf in je vingers..

Wat ik wel vaak doe is langzaam een verlanglijstje vullen op D-T..
CaSE    posted on 29-01-2009 16:52
Ik denk dat het indelen van je cd mappen ook te maken heeft met wat voor stijl je draait. Een allround dj moet veel meer meenemen dan bijvoorbeeld een house dj.

Draai zelf veel allround en heb mijn cd mappen op de volgende manier ingedeeld:

320 cd case logic map
Deze map werkt als een soort naslag werk, hier zitten overzichten in van de afgelopen jaren en heel veel verzamel cd's. Ook eigen gecompileerde cd's als best of urban/dance/80ies/90ies/etc...

250 cd case logic map
In deze map zitten mijn singles, de oude vooraan en naarmate je verder bladerd word het steeds nieuwer.

Klein cd-mapje
Hierin brand ik wekelijks een update cd-tje, als deze vol zit sla ik aan het compileren en verwerk in alles in "de grote map".

Toch denk ik dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen, bijvoorbeeld in dat update mapje van mij zitten alle genres door elkaar maar ik kan de meeste platen binnen 10 sec pakken. Is een kwestie van vaak draaien, weet je vanzelf waar alles zit.

Bart1981    posted on 30-01-2009 02:10
Poster: Stefjuuh
Ik juist niet per genre, als ik 2 nummer heb, waarvan ik ze graag achter elkaar wil mixen, brand ik het juist op andere cd's, anders moet je OF dubbel branden, of je snijd jezelf in je vingers..

Wat ik wel vaak doe is langzaam een verlanglijstje vullen op D-T..

Je hoeft een cd natuurlijk ook niet percee vol te gooien. Je kan er ook voor kiezen op het op te splitsen. Het hoeft dus geen probleem te zijn Happy, laughing Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
RoyBeware    posted on 30-01-2009 10:37
Ik koop gewoon Philips CD's, en schrijf gewoon met een CD marker het nummer op de CD.
Bijv CD 90 enz.

De covers maak ik met Nero cover designer, en print ik uit, vervolgens lamineer ik ze en snijd het uit.
Vind het prima werken. CD zit toch in de CD speler, dus zie er verder niks van haha...
Mocht er wat over je cd tas vallen, dan zijn de covers niet verknald, en mooi stevig, omdat het gelamineerd is.

135 Users online: 76 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 66.176
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.334.149