Poster: Sandr
Deze zet ik op me pc in mappen zoals ik ook cd's ga maken.
Poster: DJ-Xtremer
Tip voor de lege CD koper: Bespaar jezelf een hele hoop geld aan lege CD's en koop ze bij de Bazaar in Beverwijk. Een spinner met 100 Philips CD-R's voor €15
! Ze staan direct na de entree in een witte tent. Ze verkopen ook lege DVD's en dual layer DVD's voor heel weinig!
Poster: ArTyZo doe ik het:
- Ik brand één nummer per cd: vind ik gewoon fijn
- Ik Print de cd's dit doe ik als volgt: Ik geef elke cd een gekleurde rand, elk genre heeft bij mij een andere kleur. Zo is house paars en hardstyle zwart. Verder nummer ik alle genres apart en zet ik er de lengte van de track bij en de bpm.
- Ik doe ze in mijn slappa map
Foto's
Best netjes, al zeg ik het zelf
Poster: ArTy
Uhm, Cd's waar je op kan printen en een printer waarmee je cd's kan printen, Gebruik zeld de Canon Pixma iP4500, het is geen dure printer en je kan er cd's mee bedruken (via een speciale lade).
Kost je in totaal zoon 100 euro, de printbare cd's zijn volgens mij niet duurder dan gewone cd's, en anders scheelt dat misschien een paar euro op de 100 cd's. Wel raad ik je aan om alleen de randen van de cd's te bedrukken, anders ben je denk ik veel aan inkt kwijt. Nu valt dit reuze mee!
Poster: Lead
En waag het niet om ooit te klagen : Die CD speler pakt mijn CD's niet....
Dit is vragen om problemen over een jaar of 2. Dan zul je merken dat je datalaag op de CD te dun was en er dropouts op gaan treden. Na nog 2 jaar kunnen nummers blijven hangen en/of overslaan.
Dit is vragen om problemen over een jaar of 2. Dan zul je merken dat je datalaag op de CD te dun was en er dropouts op gaan treden. Na nog 2 jaar kunnen nummers blijven hangen en/of overslaan.
De datalaag van een CD is lichtgevoelig, hoe dunner hij is, des te eerder is hij vergaan. Houd een CD tegen het licht in, als je er bijna doorheen kunt kijken, laat ik ze altijd liggen
Poster: Arii
...Wees slim, en koop (wat duurdere) gewone cd-r's bij de HEMA o.i.d.
Hema is dezelfde shit.... Tayo Yuden is het merk om te zoeken.
De printables met glimmende toplaag kosten 38 euro voor 50 stuks. De beste prijs/kwaliteit verhouding. Gemiddels 1 CD op 2 spindels die een fout geeft tijdens branden.
De datalaag van een CD is lichtgevoelig, hoe dunner hij is, des te eerder is hij vergaan. Houd een CD tegen het licht in, als je er bijna doorheen kunt kijken, laat ik ze altijd liggen
Poster: Tomazos
thnx voor de tip, merk idd dat nu naar paar jaar die goedkopere niet zo goed meegaan..
welke bedoel jij dan? met een witte bovenlaag?
edit: ben even aan het googlen hoe ik die Tayo Yuden kan bestellen.. maar ik kan niks vinden
alleen bedrijven die melden dat ze met die cd's werken
Poster: Stefjuuh
Ik juist niet per genre, als ik 2 nummer heb, waarvan ik ze graag achter elkaar wil mixen, brand ik het juist op andere cd's, anders moet je OF dubbel branden, of je snijd jezelf in je vingers..
Wat ik wel vaak doe is langzaam een verlanglijstje vullen op D-T..