Hoe deel jij je CD map in??? (5/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 22-10-2008 10:09
Poster: Lead
Ik heb een aantal mappen: Oldschool, Hardcore en Early Hardcore, Hardstyle en een trance/electro map.

Per map zitten de CD's gecategorizeerd op een manieer zoals ik de tracks in mijn hoofd bij elkaar zou zetten. Ik zie een map als platenkoffer en de CD's als kleine stapeltjes platen. Sorteren doe ik meestal per label en per muzieksoort of herkomst. Ook heb ik een oplopende verzamel CD bijv. Hardstyle others 14 etc. voor de diversen tracks die nergens anders bij horen.

De CD's zijn allemaal verzamel CD's met maximaal 10 tracks (liefst 8), gebrand als AUDIO CD (ik draai niet met MP3).

Voor wie het leuk vind heb ik een paar pagina's uit 2 boeken gefotografeert.

Je ziet hier en daar nog wat lege plekken zitten, da's voor toekomstige uitbreiding Winking my eye

Leuk, die prints met jog!Happy, laughing Wel allemaal braafjes legaal?
Roov    posted on 22-10-2008 13:21
Nette map Lead!

Ik rangschik me CD's met nummers elke CD krijgt een nummer die ik later dan weer makkelijk op de playlist kan opzoeken.

Foto van mijn oude CD Map, heb nu andere CD's. TDK Mat
User edit by Roov on 22-10-2008 @ 13:23:13 (42%)
Mod edit by Lead on 24-10-2008 01:28 (1%)
Denvo    posted on 22-10-2008 13:48
Heb een tijdje geleden al gepost hoe ik het doe:

Ik draai 'Club' muziek gooi een cd vol, brand hem twee keer  maak met het programma tagscanner een tracklist vervolgens in word een textvak open op de maat van me cd vak en printen.

Ik schrijf op de tracklist en de cd's zelf welke nummer het is dus begint met H 001 H002 enz. zit nu bij H 052.

User edit by Denvo on 22-10-2008 @ 13:50:03 (22%)
Stefjuuh    posted on 22-10-2008 14:10

Originele en achterstallig werk

Nieuwe design tracklists

Nog meer achterstallig werk.. pff

NOG meer achterstallig werk, en mn oude design

(edit: Wat ben ik heerlijk aan klooien met de codings...:S Druk op F5 als het er nog fout staat)
User edit by Stefjuuh on 22-10-2008 @ 14:11:28 (100%)
ArCee    posted on 22-10-2008 14:10
Ik heb geen titelkaartjes o.i.d. in mijn map, alleen de cd's waar duidelijk op staat wat het is samen met het aantal bpm erop, wat ik zelf makkelijk vind. Verder heb ik wel een bepaalde volgorde in de map, van opbouw naar climax, naar hardtrance. Nu zijn het alleen maar single cd's in de map dus kaartjes zijn uberhaupt niet nodig. Voor de exclusiviteit heb ik alleen maar vinyl look cd's in me map terwijl de cd's thuis voor met name mijn radioshow gewone zijn. Komt er nu op neer dat ik de tracks voor de map dubbel brand, op een vinyl look voor on the road en op een gewone voor de radio, maar een hobby mag best wat centjes kosten.
User edit by ArCee on 22-10-2008 @ 14:13:20 (100%)
Denvo    posted on 22-10-2008 14:12
Blijf zo'n stift goed en lang zitten ?
Stefjuuh    posted on 22-10-2008 14:13
Poster: Denvo
Blijf zo'n stift goed en lang zitten ?

Als je een cd pen pakt, blijft dat prima zitten. Watervaste stiften gaan er zo af!
ArCee    posted on 22-10-2008 16:18
Voor schrijven op de cd zijn cd writers beschikbaar, doen het goed. Bij die vinyl look cd's krijg je een net stickertje die (net als met singles toen) als een label in het midden gaat. Daar kun je desnoods met een ballpoint op schrijven als je wil, maar of dat lekker leest in een club/disco??
Denvo    posted on 22-10-2008 16:45
Ik heb zelf ook speciale cd schrijf stiften,  maar misschien als je er je tracks op schrijft dat het na een tijdje gaat vervagen. Kwestie van opnieuw erop schrijven inderdaad:P
ArTy    posted on 22-10-2008 16:51
CoolZo doe ik het:

- Ik brand één nummer per cd: vind ik gewoon fijn
- Ik Print de cd's dit doe ik als volgt: Ik geef elke cd een gekleurde rand, elk genre heeft bij mij een andere kleur. Zo is house paars en hardstyle zwart. Verder nummer ik alle genres apart en zet ik er de lengte van de track bij en de bpm.
- Ik doe ze in mijn slappa map

Foto's

Map2

Best netjes, al zeg ik het zelf Cool
-Richard-    posted on 22-10-2008 16:52
Poster: Crazy
Ik heb zo'n map waar 256 cd's in kunnen. Heb er nu 157. Ik sorteer op Genre. En die nummer ik.
Daarbij heb ik nog een A4 map met elke titel+ tracklist. Die wordt elke week vernieuwd omdat er elke week wel 2 tot 3 cd's bij komen.

Jij gebruikt dus wel een map voor tracklists, zo ik een beetje bedoelde zie ik!
En de rest in principe niet, enkel de tracklists van de cd's voor de cd's in de map geschoven als ik het een beetje goed zie/begrijp.
Hm..toch eens kijken hoe ik het dan ga doen :S..
Crazy    posted on 22-10-2008 17:43
@ focus : Ik heb ook de tracklist voor de cd's geschoven, en daarnaast nog een map, dat zoekt sneller en beter vind IK.
-Richard-    posted on 22-10-2008 18:08
Oke bedankt crazy!
het lijkt mij namelijk ook dat zo'n extra map puur met tracklists makkelijk zoekt.
Dat wou ik dus ook gaan doen, maar zie niemand met een extra boek/map ernaast met de track info vandaar :S ..
Echter omdat het uittypen van allle tracks nogal een karwei is, wil ik wel een goed resultaat hebben, dus een systeem cd's/tracklists dat gemakkelijk en zo snel mogelijk werkt wanneer je een track wil opzoeken, maar vandaar natuurlijk ook de vraag aan jullie hier op DJR Winking my eye !
Berbo    posted on 22-10-2008 18:19
Poster: Stefjuuh

Als je een cd pen pakt, blijft dat prima zitten. Watervaste stiften gaan er zo af!
  bij mij niet hoor...bij mij blijft het altijd netjes zitten
Stevenvdvorm    posted on 22-10-2008 18:49
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn map gewoon een TERING zooitje is. 

Ik heb op sommmige cd's , ook verschillende soorten gedaan. Dan hoor ik een paar leuke nummers, en dan gooi ik ze op 1 cd. Niet erg slim dus en ook niet doen.

Ik brand nu nog maar 1 genre per cd, en maak er wel altijd een mooi voorkantje bij.

Ik heb geen tijd en geen zin om alles te veranderen, laat het dus nu maar zo

User edit by Stevenvdvorm on 22-10-2008 @ 18:50:22 (24%)
Crazy    posted on 22-10-2008 19:05
Poster: focus

En de rest in principe niet, enkel de tracklists van de cd's voor de cd's in de map geschoven als ik het een beetje goed zie/begrijp.
  Hoe ik dat gedaan heb ? Nou als volgt. In word maak je gewoon een tabel. daarin maak je 4 vakjes naast elkaar. voor , Nummer (1,2,3 etc.) , artiest, titel en tijd. En naar beneden het aantal nummers dat je op de cd's hebt. En zo maak je dat 2 per pagina. En uitprinten maar.
Lukaz    posted on 23-10-2008 10:34
10 Nummers per cd, soms 9 als 10 niet kan.
Tracklist op een papiertje voor de cd in de map en ordenen van Lukaz 1 tot waar we nu zijn.
Op de één of andere manier weet ik wel waar welk nummer zit en hoef dus nooit lang te zoeken.

Eerder brande ik elke cd 2x maar dan gaat mijn map heel snel vol.
User edit by Lukaz on 23-10-2008 @ 10:37:05 (28%)
Jobe    posted on 23-10-2008 12:01
Poster: focus

Als je een laptop meeneemt of iets dergelijks kun je ook een database aanleggenWinking my eye
Denvo    posted on 23-10-2008 12:46
@ Jobe

Zijn daar nog goede/snelle programma's voor ? ik zat hier ookal aan te denken
Jobe    posted on 23-10-2008 13:07
Er zijn van allerlei manieren mogelijk.
Persoonlijk weet ik niet wat het handigst is en makkelijkst want ik moet me er zelf ook meer in verdiepen.
Misschien weet iemand van het forum het (Je kunt evt Topic aanmaken) en anders is google je vriend!
Lead    posted on 24-10-2008 01:31
Poster: Stefjuuh
Leuk, die prints met jog!Happy, laughing Wel allemaal braafjes legaal?

Yep, netjes geript van mijn eigen platen. Tenminste wel alle oudere dingen (oldschool, hardcore, trance).

Koop tegenwoordig het nodige (hardstyle, electro) digitaal, maar krijg ook van alles hier en daar.

Poster: FlippinDouble
Nette map Lead!

thanx (wel je plaatjes in breedte max 650 aanpassen voortaan svp)

Poster: ArTy
CoolZo doe ik het:

- Ik brand één nummer per cd: vind ik gewoon fijn
...

- Ik doe ze in mijn slappa map

Dat is het hele punt, zodra je meer muziek krijgt heb je meer mappen nodig. En zodra je halverwege je tweede of derde map bent kom je erachter dat het meeslepen van 3 mappen simpeler kan.... en ga je alsnog compilaties branden zodat je 3 mappen in 1 map mee kan nemen (met 3 tracks op 1 CD) Winking my eye

Poster: ArTy
Best netjes, al zeg ik het zelf Cool

Dat is het zeker, ziet er puik uit Happy, laughing
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-10-2008 01:31 (2%)
OneSixty    posted on 24-10-2008 01:48
Poster: Lukaz
10 Nummers per cd, soms 9 als 10 niet kan.
Tracklist op een papiertje voor de cd in de map en ordenen van Lukaz 1 tot waar we nu zijn.
Op de één of andere manier weet ik wel waar welk nummer zit en hoef dus nooit lang te zoeken.

Eerder brande ik elke cd 2x maar dan gaat mijn map heel snel vol.

zo doe ik het dus ook :p

1 nummer per cd gaat er echt wel over voor mij :pveel teveel werk en dan zou ik met 5 mappen rondlopen :p
Bles    posted on 24-10-2008 11:14
ik doe altijd een nummer en al zijn remixes op een CD.. Schrijf ik met een mrkrstft op de CD welk nummer het is en van wie en waar hij vandaan komt. (bijv. beatport (bp) of dance tunes (dt))
Xtremer    posted on 24-10-2008 11:19
Waarom doen mensen dat eigelijk, 1 of 2 nummers per CDCool Doen jullie dat als look a like vinyl of om inderdaad extra CD mappen mee te nemen? Als je WAV bestanden gaat branden oké, maar gewone MP3's kan ik me niets bij voorstellen... Als het allemaal past brand ik 10 tracks op 1 CD, 320 KB/PS CBR MP3's en 1 of 2 tracks WAV met eigen creaties.

Zonde van de CD's en CD mappen al zeg ik het zelf:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sandr    posted on 24-10-2008 11:26
Ik heb op dit moment 2 koffers: Hele grote en normale
En 3 mappen: 1 grote (256) en 2 halve (128) 

De grote map is 5 jaar oud en een grote bende, de kleine mappen zijn legaal en op genre gedaan (house & hardstyle). De koffers zitten orginele cd's in (singles, verzamelaars etc.) en dan heb ik nog een hele zooi originele cd's thuis liggen waarvan ik verwacht dat ik ze niet nodig heb op een avond.

Deze manier van werken is niet echt handig: Je sjouwt je een breuk en hebt altijd teveel bij terwijl je niks wilt thuislaten. Gelukkig werk ik al zo lang met deze mappen dat ik met me ogen dicht elk nummer kan vinden. Toch ben ik niet tevreden omdat er geen systeem in zit en het er gewoon niet uit ziet. 

Nu ben ik al een poos bezig om mijn collectie en indeling te veranderen, op de volgende manier:

Al mijn cd's aan het rippen, daar haal ik alleen de bruikbare nummers vanaf. (Op deze manier voorkom je meeslepen onnodige nummers) Daar ben ik nu nog mee bezig. Als dit eenmaal gedaan is ga ik op me pc alles ordenen op de volgende manier: Verzamel cd's maken:
60's, 70's & 80's (hier nog sub verzamelaars in: Rock & Roll, Disco, Rock etc.) 
90's
Urban
House
Top 40
Hardere stijlen
Overig 

Deze zet ik op me pc in mappen zoals ik ook cd's ga maken.
Dus: 12 nummers per map en die map de naam van de cd geven (bijv: Urban 1)

Als ik dit gedaan heb ga ik ze allemaal branden en verdwijnen ze in mijn slappa 600 trolley en gewone slappa map.

Dit is zo een enorme klus dat ik hier nog lang niet klaar mee ben, maarja je moet ergens beginnen.

En als ik dit gedaan heb ga ik over op timecode: Waarom vraag je je af??

Rippen moet ik de cd's toch, dus dat is geen dubbel werk. Ik heb direct al de nummers netjes in me pc staan zodat ik heel makkelijk alles kan overzetten naar timecode. Bovendien wil ik mijn cd's netjes en op orde houden mocht ik onverhoopt een keer niet met timecode kunnen draaien.

Zo een heel verhaal, hoop dat het voor iedereen duidelijk is....

Ohja: Ik heb een slappa map, dus elke cd gaat 2x achter elkaar. Daarvoor een getypte tracklist.
Play that funky music white boy....

179 Users online: 83 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 90.306
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.437.084