Hoe deel jij je CD map in??? (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

Timmerink    posted on 29-10-2007 09:22
4 cd mappen:
1 -> Feestmuziek
2 -> Commercieel en Dance
3 -> House/Electro
4 -> Techno en harder

Waarbij mappen 1, 2 en 3 bomvol zitten en de cd's op alfabet staan..
BryanB    posted on 29-10-2007 09:28
Ik koop nummers die ik leuk vind en waar van ik denk dat die het goed doen op de dansvloer.
Doe er per cd 5 tot 10 op. Geef elke cd een nummer.
Deel voor de rest niets in op BPM o.i.d.
Cyspoz    posted on 29-10-2007 09:31
Waarom branden een aantal mensen maar een paar nummers op een cd? Dat snap ik even niet.
BryanB    posted on 29-10-2007 09:40
Dat vind ik overzichtelijker. En zo heb je meer nummers ter beschikking om te mixen.
Je kan namelijk maar 1 nummer per cd afspelen haha.
Timmerink    posted on 29-10-2007 09:44
Is soms wel handiger inderdaad, ik heb cd's met 18 of 21 nummers erop. Maar vaak staan daar alemaal bruikbare nummers op die je lekker snel achter elkaar wilt mixen. Dan bedenk je dat het volgende nummer op dezelfde cd staat. Doe je (max.) 10 nummers op een cd, heb je meer spreiding in je map dan 20 nummers op een cd. Ook weet je eerder welke nummers op welke cd staan..
Cyspoz    posted on 29-10-2007 10:07
Dan is het toch veel makkelijker om iedere cd twee keer te branden. Dan heb je nooit dat een nummer al op een cd staat die je al aan het spelen bent en mocht een cd haperen of moeilijk doen dan heb je ook nog altijd een reserve kopie bij je.
BryanB    posted on 29-10-2007 10:12

En dan moet je met het dubbele aantal cd's slepen.

Ik blijf erbij dat ik het makkelijker en overzichtelijker vind om he tbij een klein aantal nummers per cd te houden.

Cyspoz    posted on 29-10-2007 10:14
Poster: BryanB

En dan moet je met het dubbele aantal cd's slepen.

Als jij 10 nummers i.p.v. 20 nummers op een cd zet toch ook, dus dat is onzin.

Maar goed, overzicht kan inderdaad een argument zijn. Ik vroeg het me alleen maar even af.

Hansje    posted on 29-10-2007 10:35
Ik brande eerst ongeveer 5 tot 7 tracks op een cd en die brande ik dan nog een keer.
Maar deze werkwijze beviel me niet en tegenwoordig brand ik 1 track incl. remixen per cd.
Op de cover zet ik dan de naam - titel en de remixen + de BPM per track, ik wil nog mixed in key aanschaffen om ook de keys er bij op te zetten.
Voor herkenbaarheid zet ik op de cover ook het logo van de bijbehoorende platenlabel en als er een goed plaatje van de orginele hoes te downloaden is, dan zet ik die er ook nog eens bij op.

Omdat ik een slappa d2i map heb kan ik de boel makkelijk indelen en schuiven zoals ik het hebben wil.
Op deze manier kan ik eigenlijk weer een beetje werken zoals ik dat altijd deed met vinyl (voor het draaien thuis uitzoeken wat je wil gaan draaien die avond en dat in de map schuiven).
Bastian    posted on 29-10-2007 12:34
De meeste mensen branden zo weinig nummers per cd ook omdat je van vinyl gewend bent dat er 2 tot 4 nummer op zitten, dus dan branden ze 1 of 2 releases op 1 cdWinking my eye
Hansje    posted on 29-10-2007 13:15
Poster: Bastian
De meeste mensen branden zo weinig nummers per cd ook omdat je van vinyl gewend bent dat er 2 tot 4 nummer op zitten, dus dan branden ze 1 of 2 releases op 1 cdWinking my eye

Inderdaad
djmaarten    posted on 29-10-2007 17:13
1 map R&B en muziek waar ik niet wil voor betalen. En 1 map house muziek gekocht op beatport. die is nog niet groot, maar daar ben ik wel mee bezig 
Bouncy    posted on 07-02-2008 18:46
Om dit topic maar even te schoppen, en om mijn manier te geven:

Ik koop mijn muziek allereerst, en brand ze dan op cd. Al mijn cd's hebben 6 nummers, waarom? geen idee, k vind het een mooi getal. Mijn map is zo ingedeeld: Voorin alleen maar muziek, en dan style bij style, en achterin zitten alle samples. Al mijn cd's zijn genummerd, dit is ervoor zodat ik de juiste cd weer in het juiste hoesje steek, deze nummering is zo dat iedere keer dat ik een cd brand deze 1tje hoger word (logisch toch?)
MissSalem    posted on 02-03-2008 08:10

Ik koop mijn muziek orgineel. Daarvan maak ik een kopie in hoge kwaliteit. Bij het kopiecd'tje hou ik de tracks bij.

De map is een kleiner mapje voor 72 cd's. Aangezien ik nog maar begin en zeker nog geen 72 cd's ter beschikking heb, eventjes zo tot dat ik merk dat de map nogal klein begint te worden.

In deze map concentreer ik me vooral op Dance/Trance en misschien een beetje house. Allemaal commercieel, zodat ik weet dat ik zeker mijn volk aan het dansen krijg. Het is ook het soort muziek die ik het liefste hoor.

Hoe ik mijn cd's zal steken (op alfabet...) weet ik nog niet. Moet ik nog uitzoeken. Happy, laughing

User edit by MissSalem on 02-03-2008 @ 08:12:23 (54%)
DJthomazzz    posted on 22-07-2008 18:55

Ik heb zelf een flightcase voor cd's. er zitten 4 vakken naast erlkaar en 2 boven elkaar. en dat gebruik ik dan ook gelijk als genres verdeling.

Met de cd's die ik het meeste draai brand ik 2 keer. Dan heb ik teminste het probleem niet dat ik 2 nummers wil mixen die op de zelfde cd staan :P (heb ervaring)

en enige probleem is met een case dat je bijna een vorkheftruk nodig hebt om zo'n case te tillen als ze vol cd's zitten :P

gr

thomas

qntr0l    posted on 12-08-2008 10:25
Uit een ander overbodig gestart topic van mij:

Hallo,

graag jullie advies over het ordenen van mijn cd map. Heb sinds vorige week een UDG map binnen gekregen, en ben nu bezig dit ding te vullen. Nu heb ik dus een 400 eclectic nummers waarvan er ongeveer 300 naar cd gefikt moeten worden. Ik ben dus nu alles aan het sorteren op artiest.

Alles gaat goed, tot ik bijvoorbeeld nu de cd Serious Beatz 58 heb gedownload. Hier staan veel dikke trax op die ik allemaal wel op cd wil, maar wat is nu wijsheid? Deze cd's zo fikken en van mijn standaard patroon (sorteren op artiest) afwijken, of de cd's bij in de eclectic map gooien en deze met mijn standaard patroon verder fikken met het risico sommige dikke trax nooit weer te vinden zijn.

Wat zouden jullie doen?
User edit by qntr0l on 12-08-2008 @ 10:25:58 (2%)
Xtremer    posted on 12-08-2008 10:37
Ik heb alles op collectie aan het begin bijv. Explosive Car Tuning 1 t/m 17 aan het begin en Italian Hardstyle daarna. Alles wat na de albums komt zijn meestal zelf geselecteerde discs zo heb ik CD's met singles of Vinyls.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JazzyMax    posted on 12-08-2008 10:53
Ik draai met cd's (80% origineel)

1 case voor elektro (origineel)
1 kleine case "brol" (copy's, zelfgebrande illegale muziek, ...
1 kleine case rock (origineel)
1 case al de rest (Hit Clubs 1994, pop,...)
1 mapje Drum & Bass
1 mapje rock (copy's)
1 mapje elektro (copy's)

qntr0l    posted on 12-08-2008 10:59
Nouja ik doe het denk ik op de volgende manier:

Ik heb nu één map, en draai voornamelijk electro house. Ik maak dus cd's met maximaal 10 tracks per cd. De voorkantjes maak ik zelf, op de volgende manier:

HOUSE1
DADA LIFE
track 1
track 2

HOUSE2
LAIDBACK LUKE
track 1
track 2

HOUSE3
SERIOUS BEATS 58 VOL1
track 1
track 2

HOUSE4
SERIOUS BEATS 58 VOL2
track 1
track 2

HOUSE5
JOHN DAHLBACK
track 1
track 2

Zoals te zien probeer ik zoveel mogelijk een cd te maken met één artiest, omdat je vaak toch nooit twee tracks van dezelfde artiest zal draaien. Alleen nu ik die serious beats cd's heb, gooi ik deze er ook gewoon tussendoor.

Vind het niet een optimale indeling van men map, maar als ik álles op artiest uit moet zoeken komt er geen einde aan, aangezien ik op dit moment 4 keer meer tracks binnenhaal dan dat ik ze brand op cd.

Is dit slim, of hebben we een beter idee mensen?
-Richard-    posted on 21-10-2008 22:12
Na het lezen van dit topic een subtiel kickje :D.
Vraag me namelijk af, nu ik bijvoorbeeld zojuist de complete serie mega apresski party cd's heb gekocht (dubbel cd's die allemaal lijken op elkaar dus..) hoe jullie nou weten als je tijdens een set bijvoorbeeld nummer x wil gaan draaien als volgende track, wáár op welke cd dus die dan wel staat :S ...!
Houden jullie in zo'n geval misschien ook een gewone a4 map erbij met bijvoorbeeld alle tracklists daarin, om zo met een snellere blik een bepaalde titel te kunnen opzoeken dan elke cd individueel te checken (Leek mij een idee) of hebben jullie hiervoor een handigere methode?
heb namelijk best een aantal van dat soort series albums en heb werkelijk geen idee hoe ik dat anders op een goede manier zo organiseer dat ik snel een nummer kan opzoeken.
Thanks very much voor ideeen voor de organisatie van mijn flightcase!
PatrickBeuken    posted on 21-10-2008 22:21
Na vaak gebruiken herken je ze gewoon vanzelf... ookal lijken ze zo veel. Soms als ik nu een nummer op bijvoorbeeld de radio hoor kan ik zo zeggen of dat vroeger op hitzone 8, 9, 10 of welke dan ook stond... terwijl ik die cd's al jaaaren niet meer heb gebruikt.
Stefjuuh    posted on 21-10-2008 22:30
Voorin, legaal, achterin, "onbetaald gedownload". Ben wel aan het legaliseren, 2de gedeelte van slappa map is ook minder dan 1ste gedeelte (bij de d2i 240 zo in ieder geval), maar die zit wel vol met illegale muziek, veel rommel die ik toch nooit meer draai. Draai zelf niet in discotheken, en heb volgens mij wel iets meer legaal als de gemiddelde bedroomDJ, zit rond de 50%. Heb meestal 8-10 nummers per cd. Heb wel een aantal dubbel gebrandt, maar dat zijn er maar 5 ofzo, daar wilde ik een bepaalde overgang, en dus maar even dubbel (gaat prima in mn map). Ik print er zelf netjes tracklistjes bij (alhoewel ik enorm achterloop!), of ik verknip hoesje van de cd!
Sebasz    posted on 21-10-2008 23:07
Alle cd's bij elkaar. Heb meestal 2 dezelfde cd's gebrand met meestal 11 tracks erop ongeveer. En die brand ik dan dubbel zodati k de tracks van elke cd met elkaar kan mixen. Zo bespaar ik heel veel cdtjes :P
Crazy    posted on 22-10-2008 01:47
Ik heb zo'n map waar 256 cd's in kunnen. Heb er nu 157. Ik sorteer op Genre. En die nummer ik.
Daarbij heb ik nog een A4 map met elke titel+ tracklist. Die wordt elke week vernieuwd omdat er elke week wel 2 tot 3 cd's bij komen.
Lead    posted on 22-10-2008 02:11
Ik heb een aantal mappen: Oldschool, Hardcore en Early Hardcore, Hardstyle en een trance/electro map.

Per map zitten de CD's gecategorizeerd op een manieer zoals ik de tracks in mijn hoofd bij elkaar zou zetten. Ik zie een map als platenkoffer en de CD's als kleine stapeltjes platen. Sorteren doe ik meestal per label en per muzieksoort of herkomst. Ook heb ik een oplopende verzamel CD bijv. Hardstyle others 14 etc. voor de diversen tracks die nergens anders bij horen.

De CD's zijn allemaal verzamel CD's met maximaal 10 tracks (liefst 8), gebrand als AUDIO CD (ik draai niet met MP3).

Voor wie het leuk vind heb ik een paar pagina's uit 2 boeken gefotografeert.

Je ziet hier en daar nog wat lege plekken zitten, da's voor toekomstige uitbreiding Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-10-2008 02:12 (13%)

159 Users online: 67 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 70.228
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.338.201