Hoe deel jij je CD map in??? (3/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

baath    posted on 07-07-2007 17:07
voor in me map aleen maar dance cd's max 12 nr's per cd

midden in de map urban/bubbling enz max 15 nr's per cd

bijna van achter de foute muziek/ nederlandstalig max 15 nr's per cd

en helmaaal van achter zitten paar complete albums
jeroeni    posted on 07-07-2007 18:51
ik heb in mijn cd koffers een paar schotjes zitten en als eerst sorteer ik het op gerne of eventueel  in het vak dat ik niet kan invullen in een  gerne bijvoorbeeld verzamel albums.

vervolgens deel ik de vakken (tussen de schotjes in mijn cd koffer) op alfabetische volgorde in.

J-Rey    posted on 07-07-2007 18:54
Ik doe gewoon op genre in m'n udg map.
En als ik verschillende soorten stylen door elkaar draai dan vouw ik de pagina dubbel als ik een cd pak. Zo kan ik makkelijk terug vinden waar mijn cd moet.
Ook schrijf ik de naam wel op de cd en weet dan ongeveer wel waar die hoort.

Winston    posted on 08-07-2007 00:38
Poster: diggersfan
Zeldzaam? Heel Soulseek, limewire, beatport enz staat er vol mee.

Ik heb vaak wel problemen om muziek in 320 vorm MP3 te vinden. Lead heeft waarschijnlijk ook dat probleem. Als je unieke muziek zoekt, of een bijzondere muziekstijl draait hebben de download sites die je noemt maar een beperkte keuze.

Poster: diggersfan
.... de discussie 320 vs wav, ik zou ze niet de kost ..... een blindtest.

320 klinkt niet slechter dan wav, maar het klinkt niet origineel als je begrijpt wat ik bedoel. Alleen, wat is origineel. Dat haal je niet uit een blinddtest.

Tic Toc
Lea_Phar    posted on 08-07-2007 09:16
Mijn indeling is intuusen veranderd.
Volgorde in mijn map:
- Electro
- Latin
- House

De cd's zijn als volgt genummerd E1, E2... L1 L2... enz
6 tracks per cd en elke cd 2x gebrand zodat ik alles dubbel heb (voor het geval dat het volgende nummer op de zelfde cd staat)
Denvo    posted on 08-07-2007 10:13
IK heb 4 verschillende genre's:

Techno/Trance
Jumpstyle/Hardstyle
Hardcore
top 40 (overige)

zoek per genre alle nieuwe nummers bij elkaar 7 tot 10 tracks op 1 cd-r, brand het altijd 2 keer, schrijf met zo'n speciale stift genre en nummer op bijv.: J/H A6  (jumpstyle/hardstyle) en op de tweede cd schrijf ik: J/H B6
print 2 zelf gemaakte (met word) tracklists uit en schuif die voor me cd in het mapje Happy, laughing
User edit by Denvo on 08-07-2007 @ 10:14:50 (20%)
JellSation    posted on 08-07-2007 11:42
Ik schrijf op de cd wat het is, en dan stop ik em gewoon achterin mijn map.. ik weet et wel weer terug te vinden.. niet egt geordend maar het werkt prima voor mij. max 1 nr per cd tenzij het verschillende remixes zijn van het zelfde nummer.
voyager    posted on 08-07-2007 12:00
Poster: JellSation
Ik schrijf op de cd wat het is, en dan stop ik em gewoon achterin mijn map.. ik weet et wel weer terug te vinden.. niet egt geordend maar het werkt prima voor mij. max 1 nr per cd tenzij het verschillende remixes zijn van het zelfde nummer.

ghmm...1 nummer per cd
hoeveel cd's heb jij dan wel niet
DjDM    posted on 08-07-2007 12:41
Ik heb een grote zwarte koffer voor mp3's
Ik heb nog een andere zwarte koffer (dezelfde) voor Originele cd's en in beide kunnen ongeveer 300 a 350 cd's? (weet ik niet precies) en tsja... mijn vinyl gewoon netjes onder in de kast!
tym    posted on 08-07-2007 13:09
ik draai eigenlij maar zo goed als 1 genre ...
ik brand cd's met of een hele EP (dat het liefste), of hetzelfde nummer met een paar remixes, of gewoon een ssort various cdtje met een nummertje of 6/7/8 erop. En dan gewoon in de eerste lege plek in de cd map :p zo gaat het een beetje van oud naar nieuw en ik ben er aan gewend en kan er goed mee werken.
bass-traxx    posted on 11-07-2007 13:09
nou ik draai jump en brand de cd's volgens bpm
laat ik gewoon effe scannen in virtual dj en dan
ze branden op cd volgens bpm dus .
Denvo    posted on 11-07-2007 17:13
Poster: bass-traxx

wat bedoel je precies met 'brand de cd's volgens bpm' je zoekt dus.. (bijv.)10 jump-nummers zet ze in bmp volgorde op een cd-r ?
Basrose    posted on 11-07-2007 18:55

beetje problemen met beatmixen?
stevew    posted on 11-07-2007 21:29
Bij mij staat alles gesorteerd per stijl. Niets per BPM, Ik heb nog nooit een beatcounter gebruikt en ik ben het niet van plan ook. het toeval wil nu wel lukken dat op al mijn pioneer gear beatcounters staan...hehe. Maar ik gebruik ze toch niet hoor.
Yorick    posted on 11-07-2007 21:31
hu bpm wat is dat?:P
Ik heb alleen artiest _ titel_lengte op me cd hoesje staan die ik in me map doe en heb alles door elkaar:p
Didier_Deluxe    posted on 11-07-2007 22:41
Poster: dj_jr
hu bpm wat is dat?:P

Beats per minute he Happy, laughing
bass-traxx    posted on 11-07-2007 22:50
Poster: DJ-BasRose

beetje problemen met beatmixen?

nee gewoon in een set moet je in stijgende lijn gaan en dus vind ik het zo gemakkelijker voor mijn trackkeuze vb: ik ben een setje aan het draaien
en zit al op een hoog tempo, als je dan een track met een laag tempo
oplegt en veel pitcht verneuk je de plaat (volgens mij toch)
djdinaio    posted on 11-07-2007 23:05
In mijn map zitten de labelsamplers voorin, de losse tracks in het midden (wel met een mark van welke stijl, uiteenlopend van house tot deephouse en van tech-house tot electro-house) en achterin mijn map zitten de accapella's
Basz-Line    posted on 28-10-2007 15:47
ik brand m'n cd's bij Nero. Daar sla ik ze ook op. bijv zo:

House Serie
---------------
House1> 1. DJ Jean Feel It 2. Erick-E The Beat is Rocking 3. Sander van Doorn - RIFF 4. Fedde Le Grand - Put u hands up 4 Detroit
House2
House3
House4
House5
enz
davyh    posted on 28-10-2007 16:49
Poster: JellSation
  Zo doe ik het ook.Lekker makelijk
Ywe    posted on 28-10-2007 17:12

nee gewoon in een set moet je in stijgende lijn gaan en dus vind ik het zo gemakkelijker voor mijn trackkeuze vb: ik ben een setje aan het draaien
en zit al op een hoog tempo, als je dan een track met een laag tempo
oplegt en veel pitcht verneuk je de plaat (volgens mij toch)

Zo doe ik het ook Happy, laughing
Bastian    posted on 28-10-2007 17:19

Ik heb een Logic Case 256 cd's map als het goed is:P
Nu zit hij ong vol maar ik heb nog heel veel jump erin zitten en eigenlijk wil ik het toch wel een beetje met een map per stijl.
Maargoed tot nu toe gaat alles dat nieuw is achterin waar het nog leeg is en brand ik mijn cd's met ID3 Tag erop zodat ik geen tracklistjes nodig heb in discotheken (thuis zijn me cd spelers nog niet zoverWinking my eye) en print daarna op mijn cd een logo met de tracks gecentreerd en dan nog een gekleurd randje (binnekort zal ik wel wat foto's uploaden).

Tomazos    posted on 28-10-2007 18:05
mijn cd map: van oud naar nieuw,

me Single map, door elkaar heenWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Sunrise8    posted on 28-10-2007 19:46
van nieuwste cd voorop tot oudste cd achterop..
Music made me who i am
Sylmaster    posted on 28-10-2007 23:31
Ik twijfel nog Cry

213 Users online: 110 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 66.567
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.334.540