Hoe deel jij je CD map in??? (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

the-melody    posted on 06-04-2007 09:15
Poster: DeLange
Eigenlijk heb ik helemaal geen orde in mijn cd-archief. het mooie ervan is dat ik wel weet waar ik welke muziek heb zitten. er moet dan ook niemand aan mijn cd-koffer zitten anders word ik gek.
 Jup doe ik ook tegenwoordig, gewoon alles wat eerst gebrand is als 1ste steken, wat laatst is gewoon vanachter derbij waar er plaats is. En er moet bij mij ook niemand aan me cd map zitten die ik niet ken.
Hansje    posted on 06-04-2007 10:57
Ik verzamel mijn tracks gedurende week op de legale downloadsites door ze in het winkelwagentje te gooien.
Vrijdags/zaterdags download ik ze en brand ze dan meestal per 4 of 5 op een cd en brand de cd dan 2 keer (zodat ik alle combinaties kan draaien).
Op de cd schrijf ik de datum van die dag en als ik 2 compilatiescd's heb dan schrijf ik achter de datum nog een nummer om ze uit elkaar te houden.
Op de tracklist gebruik ik #jes om de gradaties qua genre/hardheid aan te geven.
1 #je is goede plaat voor begin van de avond en 3 #jes is knalplaat voor wat later op de avond.
Mijn geprinte tracklistjes gooi ik ook nog door de lamineer.

MuffHouse    posted on 06-04-2007 12:56
Ik gebruik een cd map met plaats voor 320 cd's. Ik brand altijd alle cd's vol. Ik heb ze onderverdeelt in Club/House, techno/minimal en trance/progressive. ik nummer de cd's gewoon door. en vermeld op de beschrijving als volgt
bijvoorbeeld:

club1
1.1 naam artiest - naam nummer
1.2 .....

Mijn er varing is dat als je maar vaak genoeg draait, op een gegeven moment je eigen cd map uit je hoofd kent, maar met iets meer dan 100 cd's op dit moment wordt dat toch wel lastiger
Jer-E    posted on 06-04-2007 13:37
ik heb momenteel nu 3 cd mappen van 258 cd's de ene map zit stampievol met alleen maar electro en house en de andere voornamelijk club en een beetje hiphop r&b.
als ik moet gaan draaien in een discotheek dan pak ik mijn 3e map en ga ik van tevoren kijken welke muziek styl ik ga draaien deze doe ik dan in de 3e map met de blaadjes ervoor met waarop staat welke nummers erin zitten. ik stop ook maar 5 nummers op 1 cd om het toch nog redelijk overzichtelijk te houden.

als ik mijn cd's dan in de 3e map stop dan stop ik ze op alfabetische volgorde en op bpm wat ik van alle liedjes genoteerd heb en ook op de briefjes erbij heb geschreven
NielsR    posted on 06-04-2007 22:28
Ik gebruik een cd map waar ik dan gewoon een papiertje voorsteek , alle cds zijn ook genummerd en ik heb ook een lange lijst gemaakt waar ik ook al de nummers die ik heb achteralkaar heb gezet en bijgezet welke cd het lieke opstaat, en ik beheer mijn muziek met itunes super programma waar ook een optie inzit om lijstje af te drukken van cds die ik in itunes brand
Ziax    posted on 06-04-2007 22:45
Bij mijn gekochte cd's neem neem ik gewoon de achterkant en duw deze even onder de kopieermachine (zo heb ik nog altijd een propere originele cover die ik altijd opnieuw kan kopieren Winking my eye)
Ik heb maar 6 MP3 cd's. Die zijn elk 2x gebrand met een lijst van een A4 blad groot bij wat ik dringend moet gaan veranderen want het is het meest idioote idee dat ik ooit heb gehad :p
bramv    posted on 07-04-2007 09:26
quote:
Poster: Hansje
1 #je is goede plaat voor begin van de avond en 3 #jes is knalplaat voor wat later op de avond.

wel handig zo
rickdekoning    posted on 07-04-2007 14:50
Poster: fettibamba
Ik gebruik een cd map waar ik dan gewoon een papiertje voorsteek , alle cds zijn ook genummerd en ik heb ook een lange lijst gemaakt waar ik ook al de nummers die ik heb achteralkaar heb gezet en bijgezet welke cd het lieke opstaat, en ik beheer mijn muziek met itunes super programma waar ook een optie inzit om lijstje af te drukken van cds die ik in itunes brand

waar vind je die optie dan ?
the-melody    posted on 07-04-2007 14:51
op mijn mac is dat command + P, bij windows gok ik op ctrl + P? Moet je gewoon in je afspeellijst gaan staan die je gaat branden, en dan ctrl+P gok ik.
rickdekoning    posted on 07-04-2007 14:53
oke bedankt! dat wist ik niet eens..
NielsR    posted on 07-04-2007 14:57
ja das waar of bij archief en dan onderaan druk af (mac)

ik zal straks boven op mijn pc wel is gaan kijken wat je juist moet doen voor een pc met itunes

patrick-allen    posted on 08-04-2007 21:59
Ik sorteer mijn cd's een beetje op genre maar niet persé. Ze zijn wel genummerd, ik neem altijd een oude toshiba laptop mee met het programma VisiTrax (tip)

ALs ik een nummer zoek gewoon even intikken en heb hem dan super snel :P
Winston    posted on 09-04-2007 17:25
Ik gebruik geen cd mappen. Heb het wel eens gebruikt. Pak je een track A en zet 'm op. Pak een track B een paar vellen verder en zet 'm op. Haal A uit de player en dan zoek ik me rot waar A weer thuis hoort in de map. En dat iedere keer bijna gedurende een hele set.

Daarom gebruik ik gewoon een paar tupperware bakken waarin de cd doosjes ingaan. Doosje en al eruit als de cd wordt afgespeeld en dan gewoon weer alles d'r in mikken als ik klaar ben. Niks zoeken naar de lege doos en niks bijzonders regelen.

Ik heb wel aparte bakken voor trance, house, alternative, mix of compilatie cd's etc. En de bakken zijn stevig genoeg om op keyboard stands te zetten en klem ook nog gooseneck lampjes aan de rand en licht genoeg om te tillen ook als het vol is.
Tic Toc
Ivar    posted on 09-04-2007 18:29
als je ff draaid kan je zo je cd map uit je hoofd. Gaat vanzelf.. en anders lag ik altijd ff een papiertje o.i.d tussen die pagina. Dan vind je em in 1 keer.
tym    posted on 09-04-2007 19:21
ik probeer zoveel mogelijk op EP's  te branden, maar als ik losse tracks heb (allemaal 1 genre) dan vind ik het nog welles moeilijk om in te delen en ga ik Various cd's maken. met 8 nummers erop en dan 2x branden. maar dat is best wel een kak systeem. iemand nog goeie tips daarvoor?
Winston    posted on 10-04-2007 00:07
@ Ivar: Slim van de bladwijzer.

@ Tym: Hoezo kak systeem? Het is toch goed om een cd te hebben van 1 genre van various artist?

Tic Toc
diggersfan    posted on 10-04-2007 00:54
Ik hoor niemand over het gebruiken van de "folder search" en de ID3tags, op een cd-speler. Die zit er bij de meeste toch wel op. Bij goed gebruik voorkomt dat al heel wat chaos.

Ik brand mijn tracks, het origineel met bijbehorende remixen, in 1 folder (=map voor Nederlandse XP). De map hernoem ik "artiest - titel". Waarbij de artiest, de originele is.
Voorbeeld:
Naam van de map:
Claude Von Stroke - Deep Throat
Inhoud:
Claude Von Stroke - Deep Throat (Original Mix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (DJ_Sneak_Remix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (Sebastien Leger Mix).mp3

De ID3-tags van een track, artiest titel en album, bewerk ik dan. Titel en artiest blijven zoals ze zijn, en in de tag album, zet ik de naam van de remixer. De werkelijke naam van het album zal me worst wezen.
Deze 3 tags kan ik namenlijk zo uitlezen op de cd-speler.
Als ik dan een stuk of 10 folders/mappen heb, brand ik ze 2x op cd.

Lead    posted on 10-04-2007 03:05
Poster: diggersfan
Ik hoor niemand over het gebruiken van de "folder search" en de ID3tags, op een cd-speler....

Nee dank je, liever geen MP3, da's in een zaal geen gehoor. Ik brand alles als audio CD. Max 10 nummers op een disc zodat ik overzicht hou en combinaties mogelijk blijven.

De CD's zitten per muziek soort bij elkaar, ongeveer een beetje op tempo oplopend gesorteerd. Per CD staan meestal tracks van hetzelfde label, als er al meerdere tracks zijn van een bepaald label.

Ik heb 2 mappen : een rustige en een harde (dat krijg je al je meerdere soorten muziek wilt kunnen draaien)
Let the BASS be louder
ThomazZ    posted on 10-04-2007 14:56
laggeh man.. kom je met je MP3 CDtjes aan.. kunnen de CD spelers daar geen MP3's afspelen
PatrickBeuken    posted on 10-04-2007 14:58
Poster: Lead
Nee dank je, liever geen MP3, da's in een zaal geen gehoor. Ik brand alles als audio CD. Max 10 nummers op een disc zodat ik overzicht hou en combinaties mogelijk blijven.

Huh, Lead? Jouw woorden? Headscratch Je hoort echt geen verschil tussen een 320kbps mp3 en een originele cd. Daarnaast wordt de kwaliteit er echt niet opeens beter op wanneer jij een mp3 als audio cd brand.
Lead    posted on 10-04-2007 17:13
Nogmaals : ik doe zelf niet aan MP3 in mijn draai-map. Voor afluisteren achter de PC maakt het me niet zoveel uit, op die speakers hoor je toch het verschil niet.

De MP3's die ik niet als origineel kan krijgen gooi ik door een mastering tool in Wavelab heen en sla dit op als WAV. Die wavjes fik ik op CD (maar alleen als plaat/cd of hoge kwaliteit mp3 niet te vinden is)

MP3 direct naar CD is inderdaad geen gehoor.... En ik ben het met je eens dat 320k MP3 best ok zijn... maar die zijn zeldzaam Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-04-2007 17:14 (1%)
diggersfan    posted on 10-04-2007 19:35
Zeldzaam? Heel Soulseek, limewire, beatport enz staat er vol mee.
En over de discussie 320 vs wav, ik zou ze niet de kost willen geven die zakken voor een blindtest.
Pilli    posted on 10-04-2007 19:45
Poster: diggersfan
Ik hoor niemand over het gebruiken van de "folder search" en de ID3tags, op een cd-speler. Die zit er bij de meeste toch wel op. Bij goed gebruik voorkomt dat al heel wat chaos.

Ik brand mijn tracks, het origineel met bijbehorende remixen, in 1 folder (=map voor Nederlandse XP). De map hernoem ik "artiest - titel". Waarbij de artiest, de originele is.
Voorbeeld:
Naam van de map:
Claude Von Stroke - Deep Throat
Inhoud:
Claude Von Stroke - Deep Throat (Original Mix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (DJ_Sneak_Remix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (Sebastien Leger Mix).mp3

De ID3-tags van een track, artiest titel en album, bewerk ik dan. Titel en artiest blijven zoals ze zijn, en in de tag album, zet ik de naam van de remixer. De werkelijke naam van het album zal me worst wezen.
Deze 3 tags kan ik namenlijk zo uitlezen op de cd-speler.
Als ik dan een stuk of 10 folders/mappen heb, brand ik ze 2x op cd.

Zat ik ook aan te denken, totdat ik opeens realiseerde dat je dan heel kut uitkomt met nummers die pas later geremixt worden (na release pas), dan krijg je een cd met origineel en remixes, en dan heb je opeens een losse remix Happy, laughing
Denvo    posted on 07-07-2007 16:31
na 88 dagen dan maar weer is een post:

Heeft er ooit wel is iemand een (zelf-gemaakte) tracklist OP het hoesje geplakt? lijkt me opzich best handig, als ik een cd uit het mapje haal komt de tracklist een paar cm mee.
OneSixty    posted on 07-07-2007 16:55
Poster: Denvo
na 88 dagen dan maar weer is een post:

Heeft er ooit wel is iemand een (zelf-gemaakte) tracklist OP het hoesje geplakt? lijkt me opzich best handig, als ik een cd uit het mapje haal komt de tracklist een paar cm mee.

ik heb een map met 4 vakjes per pagina,
en ik gebruik steeds het onderste 2 voor de tracklist en de bovenste voor de cd's.
erg handig , maar het is wel erg plaats-innemend.

402 Users online: 319 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 47.953
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.254.953