Poster: DeLangeJup doe ik ook tegenwoordig, gewoon alles wat eerst gebrand is als 1ste steken, wat laatst is gewoon vanachter derbij waar er plaats is. En er moet bij mij ook niemand aan me cd map zitten die ik niet ken.
Eigenlijk heb ik helemaal geen orde in mijn cd-archief. het mooie ervan is dat ik wel weet waar ik welke muziek heb zitten. er moet dan ook niemand aan mijn cd-koffer zitten anders word ik gek.
quote: |
Poster: Hansje 1 #je is goede plaat voor begin van de avond en 3 #jes is knalplaat voor wat later op de avond. |
Poster: fettibamba
Ik gebruik een cd map waar ik dan gewoon een papiertje voorsteek , alle cds zijn ook genummerd en ik heb ook een lange lijst gemaakt waar ik ook al de nummers die ik heb achteralkaar heb gezet en bijgezet welke cd het lieke opstaat, en ik beheer mijn muziek met itunes super programma waar ook een optie inzit om lijstje af te drukken van cds die ik in itunes brand
Poster: diggersfan
Ik hoor niemand over het gebruiken van de "folder search" en de ID3tags, op een cd-speler....
Poster: Lead
Nee dank je, liever geen MP3, da's in een zaal geen gehoor. Ik brand alles als audio CD. Max 10 nummers op een disc zodat ik overzicht hou en combinaties mogelijk blijven.
Poster: diggersfan
Ik hoor niemand over het gebruiken van de "folder search" en de ID3tags, op een cd-speler. Die zit er bij de meeste toch wel op. Bij goed gebruik voorkomt dat al heel wat chaos.
Ik brand mijn tracks, het origineel met bijbehorende remixen, in 1 folder (=map voor Nederlandse XP). De map hernoem ik "artiest - titel". Waarbij de artiest, de originele is.
Voorbeeld:
Naam van de map:
Claude Von Stroke - Deep Throat
Inhoud:
Claude Von Stroke - Deep Throat (Original Mix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (DJ_Sneak_Remix).mp3
Claude Von Stroke - Deep Throat (Sebastien Leger Mix).mp3
De ID3-tags van een track, artiest titel en album, bewerk ik dan. Titel en artiest blijven zoals ze zijn, en in de tag album, zet ik de naam van de remixer. De werkelijke naam van het album zal me worst wezen.
Deze 3 tags kan ik namenlijk zo uitlezen op de cd-speler.
Als ik dan een stuk of 10 folders/mappen heb, brand ik ze 2x op cd.
Poster: Denvo
na 88 dagen dan maar weer is een post:
Heeft er ooit wel is iemand een (zelf-gemaakte) tracklist OP het hoesje geplakt? lijkt me opzich best handig, als ik een cd uit het mapje haal komt de tracklist een paar cm mee.