Hoe deel jij je CD map in??? (1/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-05-2006 10:26
Voor de mensen die met CD's draaien heb ik de volgende vraag.

Hoe deel jij je CD map in?

Ik heb zelf een CD map waarin 240 CD's kunnen. Ik draai zelf 3 genre's namelijk House, Club en Techtrance.

Aangezien ik mijn nummers legaal download sorteer ik ze op soort genre. Voor elke CD maak en print ik zelf de voorkant uit met de artiestennaam, titel en de versie.

Per CD brand ik 7 nummers... Misschien een raar getal maar het is mijn geluksnummer. Je weet maar nooit

Aan de zijkant van de cover vermeldt ik de genre en het vervolgnummer van de CD bijvoorbeeld Techtrance 07.
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:49 (1%)

What do you think about Hoe deel jij je CD map in??? ??

Vote :   

BURN    posted on 24-05-2006 10:31
Toen ik een paar maanden geleden begon met draaien had ik al een heleboel cd's door de jaren heen gekocht.

Ik heb ze ook in zo'n map war heel veel cd's in kunnen. Per cd heb ik een dingetje uitgeprint met nr., titel en artiest uiteraard en dat ervoor geschoven.

Nu ik ook legaal download sinds kort probeer ik te sorteren op genre en verder hetzelfde idee. En het idee is dat ze in excel zet zodat je op een aaf ook op artiest kan zoeken en in een klap weet welke cd je nodig hebt maar dat is nog niet done nu.

Day-One    posted on 24-05-2006 11:19
Ik draai alleen Breaks, maar zit een hoop gradadies in..en daar sorteer ik mijn cd's op en zo ook de opbouw van mijn set.

ik doe zelf 1 track per cd...dit heeft te maken met een voorval in het verleden dat ik een mix wilde opzetten en je raad het al...dat kon niet omdat de track die ik nodig had of wou mixen op de zelfde cd zat...dan baal je natuurlijk...

User edit by Day-One on 24-05-2006 @ 11:20:20 (1%)
Lea_Phar    posted on 24-05-2006 12:07
Ik heb een map van CaseLogic met bladen die je los kan halen. Handig voor het eventuele herindelen. Kunnen iets van 258 in ofsjo.
Mijn map begint met de CD's van Hed Kandi. Eerst de Disco Kandi's dan de Disco Heavens en dan Beach House.
Daarna heb ik gekochte mp3's (max. 10 op cd) genummerd van 1 t/m ...... (mijn laatste mp3 is nog niet gekocht)
Voorin het losse mapje heb ik singles.
Deze map bevat voornamelijk Discohouse, funkyhouse en wat club. Alles voorzien van tracklists (artiest+nr+versie)
En dan heb ik een kleinere map met Pop en RnB

Laidback    posted on 24-05-2006 12:42
Hierover loopt al een Topic Happy, laughing Happy, laughing

HIER is al een topic gestart door DJ mamo. waar het ook gaat over CD map Indeling

en HIER gaat het over CD's Organiseren ...  :D

Zoekfunctie doet WONDEREN! :D

Winking my eye GreetsZ!
User edit by Laidback on 24-05-2006 @ 12:43:10 (13%)
Reemz    posted on 24-05-2006 12:49
Poster: Laidback
Hierover loopt al een Topic Happy, laughing Happy, laughing

HIER is al een topic gestart door DJ mamo. waar het ook gaat over CD map Indeling

en HIER gaat het over CD's Organiseren ...  :D

Zoekfunctie doet WONDEREN! :D

Winking my eye GreetsZ!

Zoekfunctie doet inderdaad wonderen en die heb ik ook echt wel gebruikt..... alleen zie nu dat ik niet verder heb gekeken dan me neus lang is...

Het topic van CD's organiseren gaat niet over de indeling in de mappen maar meer het registreren ervan op de PC.

Maar..... wel scherp het topic van mamo komt inderdaad overéén met mijn topic.

Maar goed er zitten al zoveel lappen tekst in dit topic, kunnen de admins dit overzetten in het topic van mamo... of wordt dit door de vingers gezien?

Mamo wilt graag tips en ik wil weten hoe men z'n mappen heeft ingedeeld...

Laidback    posted on 24-05-2006 12:52
het valt ongeveer samen ja Happy, laughing
en ik dacht dat ik al eens een Soort gelijk topic had gezien Winking my eye

het overplaatsen van Losse Reply's gaat volgens mij niet Happy, laughing

maar ok..
ik denk ik meld het even :P

Jorrit    posted on 24-05-2006 12:56
losse stukken tekst kan je idd niet zomaar overzetten. Maar ik denk dat het niet uitmaakt dat dit topic nog leeft, er worden gelukkig goede posts gepost...
MichelGoldy    posted on 24-05-2006 13:32
Poster: Day-One
Ik draai alleen Breaks, maar zit een hoop gradadies in..en daar sorteer ik mijn cd's op en zo ook de opbouw van mijn set.

ik doe zelf 1 track per cd...dit heeft te maken met een voorval in het verleden dat ik een mix wilde opzetten en je raad het al...dat kon niet omdat de track die ik nodig had of wou mixen op de zelfde cd zat...dan baal je natuurlijk...

Als je nou slim bent dan brand je toch 2 de zelfde cd?s, net als wat ik doet. Als je nummer 1 wilt mixen met nummer 4, kan dat dus.
TheSupercrab    posted on 24-05-2006 13:46
Precies wat MichelGoldy zegt, Ik brand ook 7 nummers per cd (stom toe val) en brand elke CD dan 2 keer. Ik download ook alles legaal en brand en label mijn CDs met welke shop (etc beatport of zo) welke genre en dan welk vervolg nummer. Wat ik ook nog is moet doen is overal de BPM Opschrijven (stop een klein papiertje met alle track names en nummers voor de cd). De bedoeling is dat die stukken papier dus karton worden (dun karton) zo dat et minder snel kapot gaat. Zo heb ik dus voor elke CD de tracks en later ook de BPM. De gradadies van mijn muziek weet ik wel dus daar hoef ik het niet op uit te zoeken, de BPM weet ik meestal ook wel maar het is gewoon handig om dat dr bij te hebben.
Vk5    posted on 24-05-2006 14:42
gewoon met vinyl draaien:D niks cd's, alhoewel ik zelf soms ook de neiging krijg om met cd's te gaan draaien
Day-One    posted on 24-05-2006 15:06
Poster: Vk5
gewoon met vinyl draaien:D niks cd's, alhoewel ik zelf soms ook de neiging krijg om met cd's te gaan draaien

Tijd zal het leren Thumbs Up

Gery    posted on 24-05-2006 18:29
juist omwille van het feit dat als je indeelt per genre je sommige combinaties niet kan maken brand ik gewoon alles door elkaar, naar gelang ik ze gedownload heb.

Zit allemaal lekker in mijn grote UDG map.

Ik brand alles met itunes (en doe daar ook het beheer van mijn muziek)
en heb een excel programma geschreven voor het afdrukken van de covertjes,
door de data uit itunes te importeren.

Waar ik dan met fluo stift de nummersd kleur van, de echte hits, de acapella's.
Ga waarscijnlijk de R&B ook eens 'kleuren' want de meerderheid is house/electro...

Nu denk ik wel iedereen is thuis in zijn eigen cd map ongeacht hoe die gesorteerd is Happy, laughing
DJ - Producer
Abc123    posted on 24-05-2006 19:42
Maken jullie zo lijsten me de nummers van de cd met Word ?

Kunnen jullie zo een voorbeeld geven. Kga ook wat cd's maken en allemaal lijsten bijsteken... Happy, laughing
the-melody    posted on 24-05-2006 19:57
je brand je cd dan maak je gewoon een lijst op volgorde lijkt me? Ik deel gewoon mijn cd map zo in: al wat oud is vanachter, wat nieuw is naar vanvoor. Meestal op de cd's die'k brand(dance-tunes.com) staan er maar 5 liedjes waarvan ik de 1ste op het cdtje zelf schrijf(voorkant op die UDG stickers voor op je cd).

Illusion    posted on 24-05-2006 23:48
Ik heb een flightcase waar ik alle muziek in prop die ik ook echt draai... daarnaast heb ik nog wat,, maar die gebruik ik minder vaak.

Maar m'n 80 cd flightcase prop ik dus helemaal vol met muziek, en ik sorteer ze soort op soort

ik begin met mijn fijnste stijlen

Hardstyle

Trance...

etc. etc. zodat ik een mooi overzicht heb van alles en nogwat

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
RoyBeware    posted on 25-05-2006 10:49
Ik heb aan het begin Rnb staan. Daarna house. Dan dance. dan trance en dan hardstyle en dan hardcore.. Zo vul ik het een beetje op.

Aangezien ik bijna geen hardcore draai :P was toen met jorrit op een hardcore feeest draaien. Was wel geslaagd :p

Maar hoezo doen jullie het in Exel?

Ik doe het met Nero. Dan naar bewerken of bestanden 1 van de 2

en dan Cover afdrukken. zo maakt hij een lijstje met de nrs.

Je moet wel wat dingen aanpassen. de kleur, txt style.. en hij past zelf de grootte aan...

Ik vind het ideaal

MaxvEck    posted on 25-05-2006 11:58
ik heb het gewoon op zon blaadje wat altijd bij cd's zit en dan in een mapje.

ik schrijf altijd op

- de titel

- de artiest

- de bpm

- genre

Denniz    posted on 25-05-2006 20:08
Ben begonnen om 1 track per cd te branden. 2 mappen, 1 house en een elctro. Duidelijk, overzichtelijk, je blijft kritisch met hetgeen je brandt, .....maar toch werd het onoverzichtelijker na verloop van tijd. Heb dus mappen op mijn pc met nieuwe nog te luisteren tracks, dan map nog te branden, dan map gebrand...en toch...this sucks. Voor mij dan he, ken genoeg gasten die wel zo werken.

Ik sprak laatst een fransman en hij had wel handige manier van werken. 10 tracks per cdr, vervolgens een kopie op een cdrw. Zo kun je altijd bij elk nummer en naarmate je tracks minder interessant worden wis je de cdrw weer gewoon. Is een optie. Ik ben er nog niet helemaal uit.....maar gaat goedkomen.

Twizz    posted on 25-05-2006 21:11
Oud-   stijl

nieuw-stijl

dus ik heb de oude bij elkaar staan en op stijl

en nieuwe en op stijl

begrijpe jullie wa ik bdoel?

DonBasco    posted on 26-05-2006 10:59
Ik heb ook geen cd-map, maar een flightcase:

Prodjuser flightcase

Hierin sorteer ik per genre, en vervolgens van oud naar nieuw (waarbij nieuw vooraan staat)

Ik brand een cd gewoon helemaal vol. Hierbij maak ik cds per genre, per artiest (best of) en verder "van alles wat cds"
Ik stop de cds in dunne hoesjes (geen jewel-case)
Ik gebruik Excell om voorkantjes voor in de hoesjes mee te maken, maar ook om ze vervolgens per nr in een overzicht te zetten.
Dit overzicht bevat de volgende info:
Artiest - Titel nr - jaartal - cd waar ie op staat - genre - tijdsduur - bpm

Ik zit inmiddels al op ruim 14000 unieke nrs (neem ik uiteraard niet allemaal mee als ik ga draaien) Ik gebruik deze lijst vooral als ik een bepaald nr zoek, bijvoorbeeld als het feest een bepaald thema heeft.
Met draaien heb ik ook nog een printversie van de verzamel-cds die ik altijd bij me heb (met +/- 500 nrs per pagina) Hierop staan alleen: artiest, titel, cd  Best handig als je een verzoekje krijgt (wat draaibaar is en in de set past, Happy, laughing Winking my eye

User edit by DonBasco on 26-05-2006 @ 11:04:46 (8%)
2beat    posted on 26-05-2006 16:15
14000 nummersConfused

Hoeveel daarvan zijn er legaal??

ik heb zelf 800 club nummer in het genre funky/uplifting/elektro house. 10 nummer op een cd en de hoesjes met itune geexporteerd naar word daar ff bij werken. Als op de goede maat marges in steld dan vallen de nummer net binnen je hoesje.

Stephanie    posted on 27-05-2006 11:33
@Don Basco; die kist heb ik ook eens in een opwelling gekocht. Wat een groot dramading, als hij vol zit niet te tillen en je kan 'm bijna nergens achter een booth kwijt! Heb jij daar geen last van? Ik ben nu als twee jaar overgestapt op mappen, per 3 in een UDG tas!
tym    posted on 28-05-2006 18:24
CD map heeft denk ik iedereen zn eigen stijl in en het werkt zoals jij dat graag hebt (denk ik).. voor iedereen werkt het anders

zelf heb ik gewoon op genre en dan een beetje op artiest .. soms zie je well eens een paar cd's met een beetje dezelfde bpm's bijelkaar maar daar is niet echt organisatie in :p

User edit by tym on 29-05-2006 @ 15:39:42 (34%)
DeLange    posted on 30-05-2006 23:45
Eigenlijk heb ik helemaal geen orde in mijn cd-archief. het mooie ervan is dat ik wel weet waar ik welke muziek heb zitten. er moet dan ook niemand aan mijn cd-koffer zitten anders word ik gek.
ArCee    posted on 06-04-2007 09:12
Ik heb mijn singels op genre staan door middel van cd cases. Bij de hema kun je van die pakken kopen met diverse kleuren erin. Ik begin met de meest rustige platen, die zijn geel. Iets heftiger, groen. Melodic trance zijn blauw. Stap hoger zwart, weer stap heftiger wit en de tech/hardtrance singels zijn paars. Ik weet niet hoe je op dit soort topics foto's kan plaatsten anders zou ik kunnen laten zien hoe zoiets eruit ziet.

257 Users online: 117 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 19.495
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.461