Laptop: Software fout:s
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 22-05-2006 08:07
Hoi, heb vorige week zaterdag een laptop gekocht(HP Pavilion dv4000 100gb + externe harde schijf 400 gb) Nu wil ik er een nortan anti-virus + firewall opzetten, dit lukt me niet:s Hij zegt altijd dat er een fout op het cd'tje zit, dat er een bestand beschadigt is, enzovoort van diene zever. Nu lukt dit wel bij mijn vader zijne vaste pc. Ook werkt het ook niet met spelletjes die spiksplinter nieuw zijn uit de winkel:s Weet iemand wat dit kan zijn, want anders breng ik hem terug. Ciao

What do you think about Laptop: Software fout:s ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 22-05-2006 08:13
VaagUnhappy k'zou alleen niet weten wat je eraan kunt doenWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Laidback    posted on 22-05-2006 08:55
ff terug gaan naar de winkel.. of naar een HP service point..
dan krijg je (mits je nog garantie hebt!!) een nieuwe Happy, laughing
the-melody    posted on 22-05-2006 08:56
wat zou het zijn dan?

edit: ik weet het al
User edit by the-melody on 22-05-2006 @ 08:56:34 (83%)
Laidback    posted on 22-05-2006 08:56
Buggie in je cd speler..

kan een knal gehad hebben!!

the-melody    posted on 22-05-2006 09:57
heb nu de nortan erop gekregen(stond erop, ik perongeluk afgesmeten) gewoon systeemherstel. Kga zaterdag eens langs bij men winkel
splendid    posted on 22-05-2006 10:38
Zowiezo geen Norton gebruiken... Gratis anti-virus programma's als panda/AVG zijn veel beter ( uit test gebleken)
DJ_Inspiration    posted on 22-05-2006 17:01
Inderdaad.

In mijn vrije tijd doe ik heel veel met computers zoals computers gebruiksklaar maken en besturingssystemen installeren en spyware & virussen verwijderen enzoverder ...

Norton scoort hierin slechter dan AVG of Avast (die beiden gratis zijn en deze laatste is ook nog in het nederlands te downloaden).

De virusscanner die ik iedereen kan aanraden en naar mijn mening de beste is want ik test ze ook allen grondig, is NOD32 van Eset. Heel licht geheugengebruik zoals AVG en Avast. Norton daarentegen, vertraagd je pc enorm.

User edit by DJ_Inspiration on 22-05-2006 @ 17:02:11 (2%)
the-melody    posted on 25-05-2006 20:45
ok en weet iemand hoe ik een format c kan doen(alles v/d harde schijf)? Alles is namelijk door nortan vastgelopen dus gat men vader format c doen en het besturingsporgramma opnieuw instalerenHappy, laughing
Lead    posted on 26-05-2006 10:02
Ik gebruik Kaspersky Antivirus, dit is een bijzonder licht programma voor je CPU. Makkelijk in te stellen en update zonder dat ik er erg in heb.

Het je trouwens nortan of norton ??

PC formateren... pfoei, heb je even... Als dit je eerste keer is heb je daar wel een dagje voor nodig denk ik ....

• Maak een opstart floppy of CD, waar in ieder geval format.exe op staat.
  • Start op van floppy en tik : format c:
  • Start op van je windows CD en je kunt voor installeren kiezen.
De theorie is zo simpel... maar ik wens je succes want het draait voor mij altijd weer in een fikse klus uit.
Let the BASS be louder
Blast    posted on 26-05-2006 14:35
C schijf formateren is erg simpel

je gaat naar deze computer -> C op de rechermuisknop klikken -> Formateren. Houd er wel rekening mee dat alles er vanaf gaat. Je kan dan niet meer op je laptop tenzij je de windows cd/dvd in je cd/dvd speler stopt.

Je kan ook vantevoren de windows cd/dvd in je laptop stoppen, en opnieuw op starten en tijdens het op starten F8, geloof ik, ingedrukt houden, en dan krijg je een schermpje met alle schijven (harde schijf, diskette station, cd/dvd speler, USB stich etc), en dan moet je de cd/dvd station selecteren en op enter drukken, en dan vraagt tie iets van 'druk op om toets om verder te gaan'. En dan druk je op een toets en dan krijg je al je partities en vanuit daar dan je windows eraf rossen en er opnieuw op zetten.

Norton is over het algemeen een vertrager van je pc. NOD32 is record winnaar van de Virus Bulletin 100%/award. Als beste getest: detectie-effciëntie; hoogste scansnelheid; laagst gebruik van geheugen; detecteer onbekende virussen.

Dus ik zou voor NOD32 gaan.

the-melody    posted on 26-05-2006 14:37
ok bedankt voor tips voor format C dit kan nog wel ff wachten, heb Nortan Anti Virus eraf gekregen:d Nu heb ik McAfee

This is an old Topic

No new postings for 6.926 days.
 Post CommentThat would be 230.9 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

118 Users online: 35 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 61.866
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.818