Domme acties met gear (8/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 21-05-2006 18:47
hoi mense

wat is het STOMSTE dat je ooit hebt gedaan met je gear? of wat is het stomste dat je ooit een dj met zijn gear hebt zien doen?

het domste dat ik ooit heb gedaan is mn eerste koptelefoon op de grond smijten omdat een mixje niet wou lukke:P koptelefoon total-loss

[edit:] Topic titel aangepast en nu ook moved
User edit by Twizz on 21-05-2006 @ 18:54:47 (96%)
Mod edit by Nvie on 24-05-2006 15:48 (18%)

What do you think about Domme acties met gear ??

Vote :   

Rhulshof    posted on 03-07-2008 15:38
ik heb het gelukkig zelf niet mee gemaakt maar ik heb wel een DJ gezien die dacht dat hij super man was of zo.

Hij sprong vanaf de grond de DJ Booth op en die begon direct te kiepen dus hele booth omver twee CDJ-1000 MKII afgeschreven en Technics sl-1200 kon ook zo de afval bak in.

gelukkig kon ik snel nog bij een bevriend verhuur bedrijf 2 cdj-1000's regelen dat we in iedergeval verder konden. wel net zo leuk als er nog 4 dj's in de planning staan die dag.
DeteqBoy    posted on 03-07-2008 16:38
zo hoe bedoel je zonde Cry
ChemicalX    posted on 17-07-2008 23:05
Hahahahahaa, op dit forum kom je wel af en toe geinige dingen tegen. Mijn blunders tot nu toe:
Op een kinderfeestje in een tent hier in de buurt: 50 kinderen staan me op te wachten, ik achter die booth met mn maat, introduceren over de mic, glij ik me toch onderuit! echt plat achterover, al die kinderen in een deuk.. ik rugpijn rest van de avond.

Op een basisschool: Ik maar afvragen waarom m'n mixer nou zo raar deed.. Kwam bijna geen geluid uit.. Ik master op mn mixer en de versterkers helemaal open.. heel zacht geluid.. Kom ik er later achter dat ik mn output op m'n booth had gegooid ipv mn master, die stond maar 5% open ja... Cry

Op een party bij mij thuis: Denk pak effe een biertje... *Het welbekende verhaal:* Koptelefoon nog op mn hoofd.. Mixer gelukkig nog nét op het randje van de tafel..

Op een housefeest: Ik heel enthousiast mn fader in één keer omlaag rammen **(niet doorhebbent dat ik het ''dekseltje'' van mn fader wegschiet achter me)** wil ik mn nummer in mixen, mis ik tot 4 keer aan toe de fader omdat dat ding eraf was.. Tja, gaat wat moeilijk als je 1,5 cm dekseltjes gewent bent ipv 3mm.. Cry

Kinderfeestje: Rookmachine meegenomen, ik maar drukken op die knop.. Stinken wat dat ding deed. komt de klant naar me toe: Zeg meneer, er komt rook uit de rookmachine.. 'Ja dat klopt mevrouw'. zij: Maar kijk dan is?..  ik vol irritatie ernaartoe, zit ik het hele binnenwerk weg te branden, bleek mn vloeistof op te zijn.

Klein foutje: ooit is een keer een bellenblaasmachine boven de booth gegooid: Ik wist niet dat mn jog een ''slipmat'' had. mn vingers bleven wegglijden. Cry

Offtopic: Voor de gein klein jamo speakertje van 50 watt op een 300 watt RMS versterker geramt.. Roken joh! ROKEN!
P.s.: Koop geen moonflowertjes bij kijkshop. had er 1 gekocht, staat ie na 10 minuten in de fik Cry 
ChemicalX    posted on 18-07-2008 06:56
Effe teruggaand op die grote truss die naarbeneden is getieft, dit stond op youtube in de beschrijving:

It sounded like a car crash that went on for 2 minutes!
The black truss is the touring rig and the aluminum truss hanging vertical is the house grid.(it's supposed to be level). the touring rig hangs from it. in the pictures you can see how they tried to renforce the tour rig with 12" truss to support the center. without any rigging points there the center of the grid just smiled and fell.
(THE TOURING RIG DIDN'T FAIL THE HOUSE GRID DID..)
three people were hurt and about a million bucks in dammage.
thevoidilluminator    posted on 18-07-2008 08:37

tijdens het draaien op een feest de plaat de uitgemixt was opbergen en een nieuwe pakken
om vervolgens de naald van de nog draaiende plaat eraf te halen om de nieuwe erop te leggen.....

het was een onderbreking van een halve seconde, vergeet het nooit weer.

where's yr head at!!!!

User edit by thevoidilluminator on 18-07-2008 @ 08:56:31 (100%)
Dof    posted on 18-07-2008 09:25
Ik ben samen met een klasgenoot ooit begonnen met een drive in show en we moesten draaien bij een dansschool. Tijdens het opbouwen moesten de gehuurde bas kasten verplaatst worden van de ingang naar het DJ podium. Die kasten met van die ronde hoekpunten glijden lekker over de dansvloer (geen ranzige vloer zoals in een club maar een mooie parket vloer). Achteraf bleek er een kras van de voordeur tot aan het dj podium in de vloer te zitten.

Naast de talloze keren de naald van de verkeerde plaat opgepakt te hebben ook andere domme dingen gedaan, fader open laten tijdens PFL, even snel naar toilet gaan, uit je boot klimmen en als een speer over de dansvloer rennen en er dan achter komen dat die bellen blaas machines de boel toch wel erg glad maken. Languit over de dansvloer tussen de dansende mensen.

Naar toilet gaan, een extra lange 12 inch op zetten en dan terug komen en er achter komen dat deze al een paar minuten blijft hangen. Het mooiste was toch wel dat de dames op de dansvloet nog steeds netjes in een rijtje op de dansvloer stonden te dansen.

De mooiste is nog dat je tijdens het draaien door het DJ podium heen zakt Happy, laughing
JazzyMax    posted on 18-07-2008 10:15
De eerste keer dat ik met CDJ1000's draaide.
Ik mixte een paar nummers (nog niet gewoon daarmee te draaien) niet 100% procent juist.
Dan volgde, naar mijn mening, een perfecte mix (superblij!), merk ik dat mijn fader niet openstond en dat het enkel een perfecte mix was door mijn koptelefoon... 
Roov    posted on 18-07-2008 10:20
Gister draaide ik een feestje. Een gozer moest de mic hebben maar die liep er zo ver mee weg dat hij bijna mijn hele mixer omver trok :P, ging nog net goed :D
Didier82    posted on 18-07-2008 10:34

1x Behringer DX1000 kunnen weggooien, omdat iemand uit het publiek hem bier had laten drinken.
1x Pioneer DJM600 kunnen weggooien, omdat iemand uit het publiek hem bier had laten drinken.

Een keertje moeten draaien in een feesttent voor ongeveer 600 personen. Tijdens een passage in een bepaald nummer werd het licht op het podium en in de zaal gedimt. Ik wil vervolgens even achter de booth uitlopen zie ik de monitor (die net zo zwart was als de rest van het podium) over het hoofd. Ga ik dus grandioos op mijn bek, zo achter de DJ-booth in! Gelukkig zag niemand het, want het licht was gedimt Cry.

Vroeger een tijdje in een feestcafé gedraaid, daar was het gebruikelijk dat de dj ook de nodige alcohol nuttigde. Een keer net iets teveel genuttigd waardoor ik dus niet merkte dat een track al 30 seconden oversloeg. Klonk overigens best goed, kon wel gelooped zijn Cry

Roov    posted on 18-07-2008 10:59
Poster: Didier82
Klonk overigens best goed, kon wel gelooped zijn Cry

Haha! Dat had ik gister ook Unhappy
yogum    posted on 18-07-2008 11:21
Jullie kennen natuurlijk wel het nummer narcotic van liquido... Erg vet nummer :P Nou zette een vriend van mij die laatst op, op een feestje. We stonden met Virtual DJ te draaien, maar hij snapte nog niet echt hoe het werkte.

Nou ik stond ook ff op de dansvloer, en wij maar wachten tot het nummer begint... Hij wou zelf namelijk ook ff dansen op dat nummer. Nummer begint heel rustig, maar het leek nu wel een extended version te zijn :P Hij had het begin geloopt en daar kwamen we pas achter toen iedereen 1 minuut stond te wachten totdat de muziek weer begon Cry
User edit by yogum on 18-07-2008 @ 11:21:30 (2%)
Roov    posted on 18-07-2008 11:23
Dat gaat toch niet zo makkelijk perongeluk bij VDJ? :P
Nvie    posted on 18-07-2008 11:34
Tijdens een voorstelling: een complete krachtgroep die er uit knalt precies in een scène wisseling, en een tech die zo hard kon lopen dat de stroomvoorziening weer netjes werkte voor het einde van het podiumenchangement...

yogum    posted on 18-07-2008 14:21
Poster: FlippinDouble
Dat gaat toch niet zo makkelijk perongeluk bij VDJ? :P

Nouja... Hij drukte blijkbaar perongeluk op het 16-beat-loop knopje :P Maar hij kende het programma ook niet echt, dus dan mag het :P
Ghost-Andries    posted on 18-07-2008 15:43

een keer op een feest dat ik moest draaie, en de set-up was djm-800, 2 * CDJ-1000Mk3 en 2 * Technics en kwas goed aan het draaie en toen kwam er effe een kameraad van mij achter de dj booth staan en wat aant babbele effe en toen wou ik verder doen en wou een nieuwe plaat oplegge oké dat is nog goed ! maar de grootste fout was dat ik de verkeerd naald eraf nam juist die gene die aan het spelen was!Cryheel domme fout maar is mij wel nooit niemeer gebeurt omdat dat toen een groot schaamte moment was!Cry

Roov    posted on 18-07-2008 15:45
Poster: Ghost-Andries

een keer op een feest dat ik moest draaie, en de set-up was djm-800, 2 * CDJ-1000Mk3 en 2 * Technics en kwas goed aan het draaie en toen kwam er effe een kameraad van mij achter de dj booth staan en wat aant babbele effe en toen wou ik verder doen en wou een nieuwe plaat oplegge oké dat is nog goed ! maar de grootste fout was dat ik de verkeerd naald eraf nam juist die gene die aan het spelen was!Cryheel domme fout maar is mij wel nooit niemeer gebeurt omdat dat toen een groot schaamte moment was!Cry

Heb ik ook wel eens, dan sta je ff met iemand te praten en dan druk je de verkeerde pauze/play knop o.i.d in :P
Ghost-Andries    posted on 18-07-2008 15:51

Heb ik ook wel eens, dan sta je ff met iemand te praten en dan druk je de verkeerde pauze/play knop o.i.d in :P
  Vanaf nu doe ik geen babbel niemeer terwijl ik draai! want toen was het voor ruim 600 denk ik en toen stond ik daar effe met ne rode kop zu.gelukkig stond er nog een andere track klaar op een cdj die ik direkt kon opzette anders had het mss langer geduurd
Roov    posted on 18-07-2008 15:53
Ik vanaf nu ook idd niet meer :P
Ghost-Andries    posted on 18-07-2008 15:55
zijn allemaal dingen waar je uit leert zeg ik altijdCry
DeteqBoy    posted on 18-07-2008 16:36
haha zulke momenten heb ik ook wel gehad met mijn drive in in de tijd maar daar leer je alleen maar van inderdaad Happy, laughing
Boyd    posted on 18-07-2008 18:51
Ik vanaf nu ook idd niet meer :P

dat foutje maakte ik dus ook in de schoof, toen victor tegen me stond te lullen.

Najaa, volgensmij drukte ik snel genoeg weer op play!
thevoidilluminator    posted on 21-07-2008 15:25
echt een heel vermakelijk forum dit hahaha Cry
Roov    posted on 21-07-2008 15:37
Poster: BoydGrift

dat foutje maakte ik dus ook in de schoof, toen victor tegen me stond te lullen.

Najaa, volgensmij drukte ik snel genoeg weer op play!

Ik merkte het iig niet :P
thevoidilluminator    posted on 22-07-2008 15:38
Poster: Ghost-Andries
zijn allemaal dingen waar je uit leert zeg ik altijdCry

en op het moment dat het gebeurt kan je wel door de grond zakken haha
Nandi    posted on 22-07-2008 21:15
Poster: thevoidilluminator
echt een heel vermakelijk forum dit hahaha Cry

Ik heb hier ook veel gelachenCry, Verkeerde naald opheffen heb ik thuis heel vaak, Ik zie me dat buitenhuis ook nog overkomenCry hoopelijk heb ik het fout Happy, laughing 

Binnekort 1ste x draaien in een jeugdhuis , spannend Cry

96 Users online: 18 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 30.752
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.638.503