drive in beginnen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djalex    posted on 21-05-2006 18:27
hoi , ik wil samen met mijn vriend een drive in beginnen , ik doe dan het geluid en hij het licht .
ik heb ongeveer 300 euro en een paar licht effecten : scanner , botex strobo , kleine strobo , laserbeam , moonflower , dj switch 6 .

ik ga denk de lichteffecten verkopen , maar wat zal ik dan is voor geluid apparatuur kopen Confused?

mvg dj alex

What do you think about drive in beginnen ??

Vote :   

Ft    posted on 04-07-2007 21:50
Poster: _Ivan_

Ieder zo op zijn niveau. Ik ben als 11 jarige ook niet met een mega dure geluid set begonnen? Als je als 11 jarige voor 300 euro aan apparatuur kunt investeren vind ik dat al een hoop geld hoor. Hou er mee rekening dat niet iedereen meteen op proffesioneel niveau begint.

Dat is inderdaad best veel geld voor iemand op die leeftijd, maar je moet het ook realistisch bekijken... mensen die feesten geven zijn meestal geen 11 jaar dus zal het moeilijker zijn voor mensen die een drive in beginnen met slechts 300 euro. De mensen die het feest geven verwachten namelijk meestal een geluidsset van meer dan 300 euro. Je moet dus goed nadenken over of het wel rendabel is om een drive in te beginnen met dit geld of dat je zoals andere mensen al zeiden beter kan wachten tot je een iets betere set kan veroorloven. Naar mijn mening moet de TS het helemaal zelf weten en zouden mensen beter meer adviezen kunnen geven over de apparatuur en dus niet over de keuze of hij wel of niet een drive in moet beginnen.
Het zal inderdaad even doorzetten worden voor de TS, maar als hij er dan eenmaal komt zal hij des te trotser zijn...

Voor Alex: ik kan je inhoudelijk over de apparatuur niet echt veel adviezen geven. Ikzelf ben ooit begonnen met een skytec mengpaneel, een mega oude cd-speler en een diskman en een skytec versterker+hi fi speakertjes... ik kan je dit niet echt aanraden... begin niet te duur, maar ook niet TE goedkoop... hier krijg je later spijt van...

Verder wens ik je veel succes met het opstarten van de drive in en hopelijk ben je niet te veel afgeschrokken door alle negatieve comments...

Illusion    posted on 04-07-2007 23:23
Hmmm je bent jong...

Er zullen nog weinig feestjes zijn waar je komt te draaien. Klinkt misschien beetje hard, maar om als dj te draaien met een drive-in heb je toch enige zelfkennis nodig, en moet je weten wat je doet.

Sowieso zeg je al dat je lichteffecten hebt, waarom doe jij dan niet het licht en hij het geluid. Ik zou die scanners en andere lichteffecten houden en NIET verkopen.

Maar wacht eerst maar even af... Probeer eerst te leren draaien voor je eraan begintWinking my eye de basisbeginselen. Beatmatchen, EQ, Overgangen etc. Hier staat over op het forum. Dit kun je vinden door in de Search te zoeken. (In het navigatiemenu).

Wat die Dj-Switch 6 betreft, wij hebben hem voor onze drive-in show ook nog. Leuk dingetje. Niet om lichten mee te besturen. Ik neem aan dat je hem daar voor hebt. Het kan wel, maar wij gebruiken het als stroomtoevoer voor andere dingen. Bijv. de rookmachine.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Boyd    posted on 01-10-2007 17:44
om een redelijk setje te hebben: kijk op internet voor twee pioneer cdj100 en een djm 300

volgensmij is dat niet zo heel duur, of kijk naar tweedehands cdj505's die zijn nog goedkoper
DEGEE    posted on 01-10-2007 17:48
ik vraag mij af wrm moet die jongen nu direct beginnen met pioneer sparckless?
is 11 jaar niet wat jong om met pioneer te beginnen!?:p

NielsR    posted on 01-10-2007 17:49
Poster: sparckless
om een redelijk setje te hebben: kijk op internet voor twee pioneer cdj100 en een djm 300

volgensmij is dat niet zo heel duur, of kijk naar tweedehands cdj505's die zijn nog goedkoper

deze vraag is door die persoon 1,5 jaar geleden gesteld heeft volgens mij weinig zin om hier nog op te antwoorden
Luxx    posted on 01-10-2007 17:49
enhet is nog een reply op een bijna 2 jaar oud topic ook.....lekker nutteloos
www.mothermusic.nl
NickName    posted on 01-10-2007 17:52

ik heb een CDJ 800 MKII en ik ben net 13 dus te jong kan niet
ik zal wel een booht posten

User edit by NickName on 01-10-2007 @ 18:03:04 (44%)
PatrickBeuken    posted on 01-10-2007 17:55
Poster: Luxx
enhet is nog een reply op een bijna 2 jaar oud topic ook.....lekker nutteloos

Gebruik (zoals inmiddels vaak genoeg is gezegd!) deze knop als je je stoort aan een post in een bepaald topic: Jouw post is nuttelozer dan de post waar jij op reageerde.
DEGEE    posted on 01-10-2007 17:58
@nickname: ik ben 14 en ik zal mogen wachten tot mijn 18 voor pioneers hoor:p
Luxx    posted on 01-10-2007 18:00
Poster: PatrickBeuken

Gebruik (zoals inmiddels vaak genoeg is gezegd!) deze knop als je je stoort aan een post in een bepaald topic: Jouw post is nuttelozer dan de post waar jij op reageerde.

heb ik ook gedaan meneer
www.mothermusic.nl
Illusion    posted on 01-10-2007 18:06
Poster: NickName

ik heb een CDJ 800 MKII en ik ben net 13 dus te jong kan niet
ik zal wel een booht posten

Hoewel ik wel zeker weet dat je die niet zelf hebt betaaldWinking my eye

Maar het gaat er niet om hoe oud je bent, maar wat je kan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
W.i.M    posted on 01-10-2007 18:27
Dit topic gaat dicht, de topicstarter zal inmiddels vast wel geholpen zijn en iedere aanvulling in dit topic is vrij nutteloos.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

418 Users online: 289 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 17.519
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.766.991