Poster: greupten eerste... Jij bent een beginnende drive-in,Welke connecties heb jij nu al dat ze jou voor 100 man laten draaien?Hoeveel technische kennis heb jij om voor 100 man te draaien?Hoe oud ben je, in verband met representativiteit?Ik denk, gezien het niveau van jou posten dat jij echt nog niet klaar bent voor schoolfeestjes. ( niet lullig bedoeld, gewoon een oprechte mening)Daarbij komt ook nog eens dat jou lichten prul zijn in zalen waar 100 man in kunnen. Voor 100 man gebruik je doorgaans 8 parretjes (56) en daarbij afhankelijk van het budget van de klant kun je dat aanvullen.Vergeet ook niet in geval van externe verhuur opgaves dat jij moet zorgen voor een GOED contract, en dat is niet makkelijk kan ik je zeggen ( of het wordt HEEL duur) in dat contract moeten zaken als annuleringskosten en in geval van gebreken buiten de schuld van verhuurder om opgenomen worden.
Aan deze post zul je heel veel hebben
Poster: dj_lightzone
ik denk dat je het wel kan vergeten met die beat 10 , jij zou toch moeten weten dat je met een box van 60 euro en een crappy versterker geen 100 man aan het dansen krijgt ?!
Poster: stevew
Ik begrijp dit toch niet meer hoor. als je dat hier allemaal ziet. Ik gun die jongeren dat allemaal maar denk toch is na...op je 14 jaar een drive-in show startenIk draaide ook al op die leeftijd maar gewoon thuis en in de weekends ging ik mee met een pro-dj voor zoveel mogelijk ervaring op te doen. En ik heb in die beginjaren daar ENORM veel van geleerd. Ik ben maar op zelfstandige basis beginnen draaien van mijn 17 jaar en dat allemaal met gehuurd materiaal. De 14-jarigen mogen nog in geen serieuze zaken binnen op die leeftijd en jullie zouden een drive-in show willen starten waar jullie gaan draaien voor mensen van alle leeftijden
Hoe ga je zoiets aanpakken alex?? Ik denk dat je nog geen goed besef hebt waar je aan begint hoor. Het is niet opstellen en platen draaien die je zelf graag hoort en als je geen ervaring hebt met oudere mensen ga je serieus tegen de lamp lopen vrees ik! Wat ben je van plan als je die beginners-set hebt...alle weken aan je pa vragen voor je te gaan helpen opstellen overal want op je eigen benen kan je nog niet gaan(wagen) en in de nacht bellen voor terug te komen afbreken als de dag erna de zaal vast is. ik heb het allemaal meegemaakt en ik heb dat allemaal serieus onderschat maar op die leeftijd zeg je toch van: het kan mij geen barst schelen...het zal allemaal wel goedkomen. Die mening heb ik vroeger ook mogen herzien. daarom dat ik je dit zeg alex. Denk er HEEL goed over na. Spaar liever nog een beetje..koop een installatie voor thuis en probeer zo veel mogelijk te oefenen en doe ervaring op...ga met een pro-dj mee of ga naar swing-café's of het blijft eender. Loop nog niet zo hard van stapel met allemaal dat gerief te kopen en nu al gigs beginnen te aanvaarden.
Groeten
Poster: patrick-allen
Het heeft niet altijd te maken met 'hoe hard' je het spul zet, Als je het zo hard zet dat je het uiterste vraagt van je versterker dan kan het geluid gaan vervormen..dat klinkt slecht! Altijd goed kijken op je mengpaneel of je volume meters niet constant rood staan.
Poster: fettibamba
300 euro laat me nie lachen dit is geoon nog geen topic waard
maar komaan zeg voor 300 euro kun je nog geen monitors kopen laat staan een fatsoenlijke geluidset en als je een drive in kon beginnen voor 300 euro was ik er ook een begonenn om wat geld te verdienen
maar komaan zeg voor 300 euro kun je nog geen monitors kopen laat staan een fatsoenlijke geluidset en als je een drive in kon beginnen voor 300 euro was ik er ook een begonenn om wat geld te verdienen