drive in beginnen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djalex    posted on 21-05-2006 18:27
hoi , ik wil samen met mijn vriend een drive in beginnen , ik doe dan het geluid en hij het licht .
ik heb ongeveer 300 euro en een paar licht effecten : scanner , botex strobo , kleine strobo , laserbeam , moonflower , dj switch 6 .

ik ga denk de lichteffecten verkopen , maar wat zal ik dan is voor geluid apparatuur kopen Confused?

mvg dj alex

What do you think about drive in beginnen ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 22-05-2006 19:01
Poster: greup
ten eerste... Jij bent een beginnende drive-in,

Welke connecties heb jij nu al dat ze jou voor 100 man laten draaien?

Hoeveel technische kennis heb jij om voor 100 man te draaien?

Hoe oud ben je, in verband met representativiteit?

Ik denk, gezien het niveau van jou posten dat jij echt nog niet klaar bent voor schoolfeestjes. ( niet lullig bedoeld, gewoon een oprechte mening)

Daarbij komt ook nog eens dat jou lichten prul zijn in zalen waar 100 man in kunnen. Voor 100 man gebruik je doorgaans 8 parretjes (56) en daarbij afhankelijk van het budget van de klant kun je dat aanvullen.

Vergeet ook niet in geval van externe verhuur opgaves dat jij moet zorgen voor een GOED contract, en dat is niet makkelijk kan ik je zeggen ( of het wordt HEEL duur) in dat contract moeten zaken als annuleringskosten en in geval van gebreken buiten de schuld van verhuurder om opgenomen worden.

Aan deze post zul je heel veel hebbenHappy, laughing

Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 22-05-2006 19:08
overigens, Mocht je nog ff een geluidssetje willen.

Misschien is dit wat.

Timmerink zit trouwens ook hier op dit forum (

djalex    posted on 22-05-2006 21:24
hoi , ik heb niet zo veel connecties, het is ook niet de bedoeling dat ik gelijk voor 100 man ga draaien want daar ben ik nog niet aan toe
, ik ben 14 jaar oud

dat was het zon beetje
greup    posted on 22-05-2006 21:29
mm Ik raadt je aan om eerst maar uns een half jaartje je te gaan orrienteren. Even zorgen dat je kennis van zaken krijgt. daarna kun je kijken of het nog wat voor je is, of je het geld er voor over hebt en vergeet niet.... Drive-in is leuk, maar ook een grote verantwoordelijkheid!!!! ( zorg daarom ook voor verantwoorde app)

Steev    posted on 22-05-2006 21:44
Koop eens een beter setje voor je thuis, probeer het een tijdje, dit kan je natuurlijk ook voor drive in gebruiken. Je hoeft namelijk geen mengpaneel met 6 kanalen en 4 boxen van 500 watt, met 2 boxen van 200 watt en met een 2 kanaals mixer kan je ook al wat leuks doen, je kan altijd nog wat huren of lenen.

Begin klein, doe veel ervaring op, groei en maak het.

User edit by Steev on 22-05-2006 @ 21:45:18 (8%)
djalex    posted on 22-05-2006 22:00
ff wat duidelijk maken

, ik heb al een 5 kanaals mengpaneel , en 4 boxen ,en een versterker ,en 2 simpele cd spelertjes maar dat is flut grij en daar kun je geen drive in mee doen , nu wil ik wat beters om ook voor een drive in te gebruiken

jannickv    posted on 03-07-2007 22:22
ik vond niet direct een ander forum om deze vraag in te posten en had ook geen zin om een nieuw te openen
moest dit al bestaan zeg het dan maar ik heb de zoek button gebruikt

ik zou nu graag wat licht kopen ik heb al wat gewerkt deze vakantie en heb nu 500€ om te investeren
wat denk jij dat ik het best doe verder sparen, iets kopen (zeg dan aub ook wat), of mij een 2e pioneer aanschaffen

mvg
jannick
AndersHJ    posted on 03-07-2007 22:40
In dit topic wordt gezegt dat 100Wrms goed is. Ik heb boxen van 150Wrms maar mijn versterker is al heel oud en onbetrouwbaar. Ik heb nog nooit men boxen op een goede versterker geprobeert. Weet iemand of ik met 150Wrms een zaal voor 100 man kan vullen? Of wat is het maximum wat ik kan vullen met 2x BEAT10 400WMax, 150Wrms

THX
jannickv    posted on 03-07-2007 22:46
ik had vroeger ook beat 10 en da is echt bucht

OneSixty    posted on 03-07-2007 22:58
ik denk dat je het wel kan vergeten met  die beat 10 , jij zou toch moeten weten dat je met een box van 60 euro en een crappy versterker geen 100 man aan het dansen krijgt ?! 
AndersHJ    posted on 03-07-2007 23:24
Poster: dj_lightzone
ik denk dat je het wel kan vergeten met die beat 10 , jij zou toch moeten weten dat je met een box van 60 euro en een crappy versterker geen 100 man aan het dansen krijgt ?!

Nog niet geprobeert. ben ook nog maar 2 maanden bezig ...
patrick-allen    posted on 03-07-2007 23:43
Niet zo fel lightzone (broertje)!

Ehm de meningen verschillen hierover denk ik..

Ik heb momenteel 2 lichtere boxen en heb wel voor meer dan 100 man gedraaid, 2x binnen en 1x buiten.

Het heeft niet altijd te maken met 'hoe hard' je het spul zet, Als je het zo hard zet dat je het uiterste vraagt van je versterker dan kan het geluid gaan vervormen..dat klinkt slecht! Altijd goed kijken op je mengpaneel of je volume meters niet constant rood staan.

Nu denk ik dat het ook te maken heeft met waar je het spul neerzet en of de boxen op de grond staan of op statieven, dit laatste is beter natuurlijk.

Denk wel dat het mogelijk is als je de juiste versterker hebt.

User edit by patrick-allen on 03-07-2007 @ 23:59:23 (100%)
stevew    posted on 04-07-2007 00:54
Ik begrijp dit toch niet meer hoor. als je dat hier allemaal ziet. Ik gun die jongeren dat allemaal maar denk toch is na...op je 14 jaar een drive-in show startenConfused Ik draaide ook al op die leeftijd maar gewoon thuis en in de weekends ging ik mee met een pro-dj voor zoveel mogelijk ervaring op te doen. En ik heb in die beginjaren daar ENORM veel van geleerd. Ik ben maar op zelfstandige basis beginnen draaien van mijn 17 jaar en dat allemaal met gehuurd materiaal. De 14-jarigen mogen nog in geen serieuze zaken binnen op die leeftijd en jullie zouden een drive-in show willen starten waar jullie gaan draaien voor mensen van alle leeftijdenConfused Hoe ga je zoiets aanpakken alex?? Ik denk dat je nog geen goed besef hebt waar je aan begint hoor. Het is niet opstellen en platen draaien die je zelf graag hoort en als je geen ervaring hebt met oudere mensen ga je serieus tegen de lamp lopen vrees ik! Wat ben je van plan als je die beginners-set hebt...alle weken aan je pa vragen voor je te gaan helpen opstellen overal want op je eigen benen kan je nog niet gaan(wagen) en in de nacht bellen voor terug te komen afbreken als de dag erna de zaal vast is. ik heb het allemaal meegemaakt en ik heb dat allemaal serieus onderschat maar op die leeftijd zeg je toch van: het kan mij geen barst schelen...het zal allemaal wel goedkomen. Die mening heb ik vroeger ook mogen herzien. daarom dat ik je dit zeg alex. Denk er HEEL goed over na. Spaar liever nog een beetje..koop een installatie voor thuis en probeer zo veel mogelijk te oefenen en doe ervaring op...ga met een pro-dj mee of ga naar swing-café's of het blijft eender. Loop nog niet zo hard van stapel met allemaal dat gerief te kopen en nu al gigs beginnen te aanvaarden.
Groeten
User edit by stevew on 04-07-2007 @ 00:57:55 (3%)
djmaarten    posted on 04-07-2007 11:55
Poster: stevew
Ik begrijp dit toch niet meer hoor. als je dat hier allemaal ziet. Ik gun die jongeren dat allemaal maar denk toch is na...op je 14 jaar een drive-in show startenConfused Ik draaide ook al op die leeftijd maar gewoon thuis en in de weekends ging ik mee met een pro-dj voor zoveel mogelijk ervaring op te doen. En ik heb in die beginjaren daar ENORM veel van geleerd. Ik ben maar op zelfstandige basis beginnen draaien van mijn 17 jaar en dat allemaal met gehuurd materiaal. De 14-jarigen mogen nog in geen serieuze zaken binnen op die leeftijd en jullie zouden een drive-in show willen starten waar jullie gaan draaien voor mensen van alle leeftijdenConfused Hoe ga je zoiets aanpakken alex?? Ik denk dat je nog geen goed besef hebt waar je aan begint hoor. Het is niet opstellen en platen draaien die je zelf graag hoort en als je geen ervaring hebt met oudere mensen ga je serieus tegen de lamp lopen vrees ik! Wat ben je van plan als je die beginners-set hebt...alle weken aan je pa vragen voor je te gaan helpen opstellen overal want op je eigen benen kan je nog niet gaan(wagen) en in de nacht bellen voor terug te komen afbreken als de dag erna de zaal vast is. ik heb het allemaal meegemaakt en ik heb dat allemaal serieus onderschat maar op die leeftijd zeg je toch van: het kan mij geen barst schelen...het zal allemaal wel goedkomen. Die mening heb ik vroeger ook mogen herzien. daarom dat ik je dit zeg alex. Denk er HEEL goed over na. Spaar liever nog een beetje..koop een installatie voor thuis en probeer zo veel mogelijk te oefenen en doe ervaring op...ga met een pro-dj mee of ga naar swing-café's of het blijft eender. Loop nog niet zo hard van stapel met allemaal dat gerief te kopen en nu al gigs beginnen te aanvaarden.
Groeten

ik ben nu zelf 14 heb vanaf me 12 mee gedraaid bij jorrit's drive in draai nu ook in een jongeren centrum, heb vrijdag een groot feest voor 140 man waar ik samen met greenfielt en jorrit draai. En ik merk niks van al die dingen die jij net vertelt heb. mijn vader vind het leuk om te helpen met opbouwen en aftebouwen. het is dat hij niets van al die apparatuur snapt om te gerbuiken anders had hij graag mee geholpen. volgens mij moet je gewoon met een ervaren dj af en toe meegaan draaien in een drive in als die dat heeft, of er bij heeft. na een tijdje lukt het steeds beter en krijg ej zelf ook boekingen. je moet ook de mazzel hebben dat een goede dj je wil helpen.
groeten
Vibemaster-D    posted on 04-07-2007 12:19
ik ben zelf ook klein begonnen maar om jezelf nu een drive-in show te gaan noemen met Dap boxen van 2x 100 watt rms. sorry.
een drive-in kost ontzettend veel geld. maar ik zou het zo doen

investeer eerst VEEEEL geld in geluid.
licht is een bijzaak. dat kan je huren geluid is belangrijker.
maar denk even aan deze puntjes

- hoeveel wil je voor een avond gaan vragen
- binnen welke tijd wil je je apparatuur terug verdienen
- welke doelgroep
- een verhuur bedrijf voor eventueel licht

- doe je alleen een beetje de DJ met z'n spulletjes of ga je bands uitversterken etc.
- hoe wil je het gaan vervoeren.

als je 1 van die dingen niet positief kan beantwoorden doe het dan niet en investeer je geld in je DJ booth en huur op een avond een leuke PA met wat lichten.
stevew    posted on 04-07-2007 12:51
Des te beter voor jou hé maarten. als het zo lukt ben ik tevreden voor jou.

@ Vibemaster-D: je hebt 100% gelijk, ik ben van hetzelfde idee. Het wordt allemaal serieus onderschat wat het inhoud om een drive-in op te starten
A-flex    posted on 04-07-2007 13:58
Ik zou miss kijken voor Jb systems Boxen en versterkers vb de stx series met een AX 700 ofzo of de vibe kasten met een C2 800
User edit by A-flex on 04-07-2007 @ 13:59:10 (49%)
OneSixty    posted on 04-07-2007 14:51
Poster: patrick-allen

Het heeft niet altijd te maken met 'hoe hard' je het spul zet, Als je het zo hard zet dat je het uiterste vraagt van je versterker dan kan het geluid gaan vervormen..dat klinkt slecht! Altijd goed kijken op je mengpaneel of je volume meters niet constant rood staan.

daarom moet hij juist een betere set kopen.
skyline643    posted on 04-07-2007 16:24
Als je handig bent zijn zelfbouwluidsprekers ook een optie...
Hetgeen hierboven staat pas ik volledig toe: eerst sparen voor een deftige mixer, cd-spelers en platendraaiers, en ook flightcases (is ondertussen al gebeurd). Maken dat je een goede all-round muziekcollectie hebt en zowel de bommen van vroeger en nu bij je hebt en je kunnen aanpassen op het publiek (op een verjaardagsfeest van een veertiger moet je niet constant house draaien als je begrijpt wat ik bedoel). En momenteel beschik ik over 2 subwoofers die ik ga opknappen en daarbij komen er in de toekomst nog eens 2 zelfbouwtopkasten. Zo kan ik feestjes tot ongeveer 150 man aan, voor meer huur ik wel Happy, laughing En ik heb ook wat licht in mijn bezit (stelt niet veel voor), dat zal in de toekomst wel nog veranderen.
Ik ben er nu 21 en ben op mijn 13de thuis beginnen draaien. Zo zie je maar dat ik al een lange weg afgelegd heb en ik ben er nog niet, maar beetje bij beetje lukt het wel.
En aan beginners: koop aub geen merken als us blaster enzovoort... Dat is weggesmeten geld. Zo heb ik ondertussen 3 mixers versleten door de "slimste" te willen zijn, het goedkoopste kopen is nooit goed (ik weet het, het is verleidelijk als het niet veel kost). Je spaart veel beter door voor iets degelijks.
_Ivan_    posted on 04-07-2007 17:50
Als je als een 14-jarige een drive-in show op start sta je echt niet na 2x meteen op een feest van 100 man. Ik ben serieus ja met 2 skytec boxen (100 watt) en een versterker een moonflower en zut begonnen. Kleine klassenfeestjes... toen was ik 11/12.... Je moet jezelf niet onderschatten en denken... ow ik sta over een paar feesten wel op een groter feest... met alleen boekingaanemen,opbouwen,draaien,afbreken ben je er naar mijn mening nog niet. Het is een lange weg en dat bouw je niet zo in één maand op. Daarbij vind ik een lichtset of in ieder geval een paar parren wel noodzakelijk om zelf in je bezit te hebben of in ieder geval te huren. Dit is de basis verlichting en creeert sfeer. 

Feel&.Celebrate.Life!
NielsR    posted on 04-07-2007 19:13
300 euro laat me nie lachen dit is geoon nog geen topic waard
_Ivan_    posted on 04-07-2007 19:17
Poster: fettibamba
300 euro laat me nie lachen dit is geoon nog geen topic waard

Zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om hem verder niet te vervuilen?Winking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
NielsR    posted on 04-07-2007 19:35
maar komaan zeg voor 300 euro kun je nog geen monitors kopen laat staan een fatsoenlijke geluidset en als je een drive in kon beginnen voor 300 euro was ik er ook een begonenn om wat geld te verdienen
OneSixty    posted on 04-07-2007 20:49
maar komaan zeg voor 300 euro kun je nog geen monitors kopen laat staan een fatsoenlijke geluidset en als je een drive in kon beginnen voor 300 euro was ik er ook een begonenn om wat geld te verdienen

volledig mee eens.
_Ivan_    posted on 04-07-2007 21:09

Ieder zo op zijn niveau. Ik ben als 11 jarige ook niet met een mega dure geluid set begonnen? Als je als 11 jarige voor 300 euro aan apparatuur kunt investeren vind ik dat al een hoop geld hoor. Hou er mee rekening dat niet iedereen meteen op proffesioneel niveau begint.
Feel&.Celebrate.Life!

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

330 Users online: 255 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 23.695
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.773.167

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use