drive in beginnen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djalex    posted on 21-05-2006 18:27
hoi , ik wil samen met mijn vriend een drive in beginnen , ik doe dan het geluid en hij het licht .
ik heb ongeveer 300 euro en een paar licht effecten : scanner , botex strobo , kleine strobo , laserbeam , moonflower , dj switch 6 .

ik ga denk de lichteffecten verkopen , maar wat zal ik dan is voor geluid apparatuur kopen Confused?

mvg dj alex

What do you think about drive in beginnen ??

Vote :   

Junkie    posted on 21-05-2006 18:41
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar als ik jullie was, zou ik nog even door sparen tot je wat meer geld hebt om een goede dj gear te kopen.

Groetjes, Junkie

djjw    posted on 21-05-2006 18:47
nou die licht effecten moet je gewoon houden, daar krijg je waarschijnlijk
niet echt veel voor terug( nou weet ik niet precies wat voor licht effecten
het allemaal zijn) maar doorsparen is in dit geval mijn eerste advies,
300 euro is voor djgear niet veel, wat moet je allemaal hebben?

User edit by djjw on 21-05-2006 @ 18:47:52 (1%)
remixer    posted on 21-05-2006 18:48
zorg in ieder geval dat je een goede versterker/boxen en mixer hebt want dat is toch wel het belangrijkste om goed zuiver geluid te leveren.
User edit by remixer on 21-05-2006 @ 18:48:28 (5%)
greup    posted on 21-05-2006 19:10
300 euro.... Dat kan wel, maar dan gaan we een Huis/Tuin/Keuken setje gebruiken om een drive-in mee te doen. Voor 300 euro koop je namelijk niets.

Dus dat wordt dan... emh 1 mengpaneel ( 150 euro) en dan nog 150 euro over voor emh.. 2 discmans en dan ben je klaar.... Dan is het hopen dat papa en mama ene flinke audio set thuis hebben staan..

( ik denk dat je mijn piont wel snapt)

djalex    posted on 21-05-2006 19:18
mengpaneel heb ik al , die kan ik later nog wel vervangen , maar op marktplaats enzo staan toch ook wel setjes ?

en wat dachten jullie van dap p400 versterker ( kan ik kopen voor 100 euro )
en 2 dap mc 12 boxen , en klaar

of dit setje : http://cgi.ebay.nl/complete-set-versterker-mengpaneel-2x-300W-boxen_W0QQitemZ7401743874QQcategoryZ27602QQcmdZViewItem

maar die lichten wie ik heb verkoop ik , dan heb ik alweer wat geld erbij
DJ_Inspiration    posted on 21-05-2006 19:30
Als je tussen deze 2 wil kiezen zou ik zonder twijfelen voor Dap gaan hoor.
Die link naar e-bay dat is iets waar je nu totaal niks aan zal hebben.
Rommel dus..

Die Dap set valt nog goed mee.
greup    posted on 21-05-2006 19:30
mm ik vind de p-400 wel Erug ligt.. maar het zou kunnen.

p400 = 2* 100 watt rms op 8 ohm

de mc 12 kunnen een 100 watt hebben naar schatting ( dap vond het te veel werk om even rms waardes te bereken)

Alleen zou ik toch eerder neigen naar een stel mc 15 boxen met een versterker met meer vermogen.

Hou er wel rekening mee dat dit een setje is wat je koopt, en na een jaar weg gooit als jij serieus verder wil.  ( hou ook rekening met je belasting... de mc reeks gooit nogal vaak de hogen tonen uit als ze daar zin in hebben. Zijn ook piezo drivers van 5 euro)

Zorg trouwens even dat die vriend van jou die het licht doet een setje van 8* par 56 op de kop tikt.. en maak niet de fout om een paar stomme moonflowers te kopen waar je later niets aan hebt, en ook niets voor terug krijgt

djalex    posted on 21-05-2006 20:35
oke , bedankt voor de info tot nu toe , weet iemand nog een goeie versterker wie past bij mc 15 boxen ?

greup    posted on 21-05-2006 21:17
phonic max 1500. en die niet laten clippen. dat moet goed gaan dan.
_Ivan_    posted on 21-05-2006 21:19
Ik zou gewoon doorsparenHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Dirkvh    posted on 21-05-2006 21:21
Als je verder wilt gaan moet je ook nog even aan flightcases denken.Winking my eye ik zeg het dr maar even bij.

Verder heb ik maar een tip: Doorsparen
Illusion    posted on 21-05-2006 21:24
inderdaad licht gewoon houden. De Dj Switch 6 hebben we ook... voor een beginnersdrive-in is het ideaal...

ik zou wel direct voor goed geluid gaan... Ookal moet je dan ff doorsparen. Anders koop je boxen, en zijn het uiteindelijk als je groter wordt boxen van niks.

Wat voor drive-innetjes wil je doen?? wil je groot worden voor feesten van boven 500 man... of gewoon kleine drive-innetjes... tuinfeestjes.. classic party's etc. van onder de 500 man.

Iedereen wil uiteraard groot worden neem ik aan.

Wij hebben zelf ook een drive-in, en gisteren hadden we een drive-in show. We verwachtten er heel wat van. Dat het een groot feest werd, lekkere disco. Maar het bleek gewoon dat wij als achtergrondmuziek moesten draaien voor maar FU**ING 22 Personen.. verdomme.. EN DE HELE AVOND PIRATENHITS.... k'was op het laatst zo chagarijnig,, dat ik lekker op het laats hardcore draaide.

Wij doen daarom vanaf nu geen kleine feesten meer, om deze dingen te voorkomen... Het was ook wel eigenlijk onze schuld, omdat wij beter hadden informeren.

maarjah,, let wel op met wat je doet:D, Beginnen is een grote stap. Probeer eerst gewoon lekker voor jezelf te draaien, je apparatuur opbouwen. En ga dan jezelf promoten.

succes

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
greup    posted on 21-05-2006 21:38
Poster: Djillusion

Iedereen wil uiteraard groot worden neem ik aan.

Wij hebben zelf ook een drive-in, en gisteren hadden we een drive-in show. We verwachtten er heel wat van. Dat het een groot feest werd, lekkere disco. Maar het bleek gewoon dat wij als achtergrondmuziek moesten draaien voor maar FU**ING 22 Personen.. verdomme.. EN DE HELE AVOND PIRATENHITS.... k'was op het laatst zo chagarijnig,, dat ik lekker op het laats hardcore draaide.

Lekkere reclame zo ...

Iedere drive-in begint klein. Zeker als je weinig budget hebt zijn de feestjes die illusion hier beschrijft gewoon een feit. Maar toch is het belangrijk om daar je gezicht te laten zien tot dat je je set flink hebt uitgebreid.

Hoezo laat die je vriend eigenlijk ook niet mee investeren in je geluid.... Dan huur je bij een klusje voor 40 eurie gewoon wat parren bij, en dan kom je een heel stuk proffessioneler over dan wanneer je van alles wat hebt, maar het allemaal toch niet bepaald je van het is.
Camino    posted on 21-05-2006 22:12
Poster: djjw
nou die licht effecten moet je gewoon houden, daar krijg je waarschijnlijk
niet echt veel voor terug( nou weet ik niet precies wat voor licht effecten
het allemaal zijn) maar doorsparen is in dit geval mijn eerste advies,
300 euro is voor djgear niet veel, wat moet je allemaal hebben?

dik gelijk: voor al die lichteffecten krijg je misschien (en dan als je al geluk hebt) 100 euro terug - houden dus
djalex    posted on 22-05-2006 07:41
die scanner kost nieuw 105 euro ( met lampje )  die botex strobo 70

laserbeam 60 

moonflower = weinig

miniflitser = ook weinig
greup    posted on 22-05-2006 07:55
een scanner die nieuw 105 euro kost..... dat zijn artikelen waar je doorgaans niets aan hebt.. en zonder  de specs gelezen te hebben vraag ik me zelfs al af of het dmx protocool voor 105 euro wel geplaatst is in die scanner.

maar ik geef je voor de hele set 100 euro. Het kan een paar euro meer zijn, het kan flink wat euro's minder zijn.

_Ivan_    posted on 22-05-2006 07:58
IK denk dat er geen dmx protocool is geplaatst :P anders mag jij mij vertellen waar ze die verkopen....

Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 22-05-2006 08:46
Poster: greup

Lekkere reclame zo ...

reclame maken was het niet echt... het waren allemaal boertjes... En deze kleine feesten zijn wij inmiddels voorbij.

Maarjah:d ontopic

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djalex    posted on 22-05-2006 16:00
nee is geen dmx maar euhm weten jullie nog goedkope setjes rond de 300 euro ( hoeft alleen versterker met 2 boxen te zijn ) ?
DJ-TQ    posted on 22-05-2006 17:06
je moet eens kijken bij producten van us blaster of hq power die hebben wel wat redelijks voor niet al te veel geld. ik stuur je wel ff  een pm met de nodige info en welke websites e.d.
Collin    posted on 22-05-2006 17:15

@ Dj Alex

je kan altijd het beste met geluid beginnen .. met licht kun je geen feest geven

en met geluid wel .. belangrijk zijn natuurlijk 2 cd spelers mengpaneel en goede

versterker en luidsprekers ... ik ben ook eens begonnen ( nu niet meer ) met een

2 cdspelers ( goedkoop ) en een mixer  en met het verhuur bedrijf heb ik een deal

afgesloten om een setje luidsprekers + versterker te huren voor een goede prijs

zodat ik nog wel winst op mijn avond kan maken

LICHT : het is het makkelijkst gewoon die lichten die je nu hebt mee te nemen

zelf ben ik ooit begonnen met 8 losse parren en daarna 2 dmx barretjes en een

controller ... maar kwa licht moet je gewoon meenemen wat je hebt .. en als je

niet genoeg hebt kijken of je van iemand wat kan lenen of huren ...

maar geluid is bij een drive in show het belangrijkst

Suc6 !

Groeten, Dj Collin Bosgraaf

greup    posted on 22-05-2006 17:36
Poster: DJ-TQ
je moet eens kijken bij producten van us blaster of hq power die hebben wel wat redelijks voor niet al te veel geld. ik stuur je wel ff  een pm met de nodige info en welke websites e.d.

sla a.u.b dat auto box stadium even over.

Dat is echt zonde van je geld. Spaar dan heel even door!
djalex    posted on 22-05-2006 17:47
stel ik huur : een versterker met boxen voor zon 100 man voor 70 euro

en ik koop zelf 2 cdspelers

en ik neem mn lichten mee en mn vriend neemt  2 dmx scanners mee .

hoeveel geld zal ik dan eens vragen voor een avondje draaien ?
greup    posted on 22-05-2006 17:55
ten eerste... Jij bent een beginnende drive-in,

Welke connecties heb jij nu al dat ze jou voor 100 man laten draaien?

Hoeveel technische kennis heb jij om voor 100 man te draaien?

Hoe oud ben je, in verband met representativiteit?

Ik denk, gezien het niveau van jou posten dat jij echt nog niet klaar bent voor schoolfeestjes. ( niet lullig bedoeld, gewoon een oprechte mening)

Daarbij komt ook nog eens dat jou lichten prul zijn in zalen waar 100 man in kunnen. Voor 100 man gebruik je doorgaans 8 parretjes (56) en daarbij afhankelijk van het budget van de klant kun je dat aanvullen.

Vergeet ook niet in geval van externe verhuur opgaves dat jij moet zorgen voor een GOED contract, en dat is niet makkelijk kan ik je zeggen ( of het wordt HEEL duur) in dat contract moeten zaken als annuleringskosten en in geval van gebreken buiten de schuld van verhuurder om opgenomen worden.

djjw    posted on 22-05-2006 18:28
en gaat het om familie/vrienden feestjes,of voor onbekende mensen,?

407 Users online: 266 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 17.742
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.214