Help, nieuwe mixer! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 21-05-2006 13:34
Ik ben al lange tijd bezig met het zoeken naar een nieuwe mixer. Ik ben begonnen met het battlepack van numark, daar zat een Numark DM950 bij. Een mixer met weinig functies en daarom wil ik een nieuwe gaan aanschaffen. Het zal de zoveelste topic zijn maar als er mensen zijn die me kunnen helpen, Graag!

Ik draai hiphop, mijn budget is €350,-
De mixer moet niet te klein van formaat zijn (liefst zwart) en er moeten wat leuke effecten op zitten..

Ik had eerst de DJX700 van behringer in gedachten maar door vele negatieve reacties is deze afgevallen.
Numark DXM-06 heb ik ook aan gedacht maar weet niet of dat wat is..

Heeft iemand een leuk idee voor me?

Alvast bedankt..

What do you think about Help, nieuwe mixer! ??

Vote :   

thomaz    posted on 21-05-2006 20:02
maar deze is geen 19'', of is dat niet zo belangrijk voor als je buiten de deur gaat draaien?
DJMichel    posted on 21-05-2006 20:07
Hele goede keuze, ben er zelf zeer tevreden over. Alleen gaat hij binnen een paar maandjes wel de deur uit omdat ik een 4 kanaals nodig heb en wat effectjes wil hebben. Dat neemt niet weg dat ik de mixer zat ben, want de opvolger zal dan ook waarschijnlijk de Denon dn-x1500 worden Happy, laughing. Succes verder, laat het even weten als je hem hebt Winking my eye
_Ivan_    posted on 21-05-2006 21:20
Poster: Aemilius
Oke dankje maar ik heb mij laten vertellen door een proffesioneel DJ, nooit 'relooptroep' te kopen, vandaar dat ik nu alweer twijfel..

dan was die dj echt proffesioneel

Feel&.Celebrate.Life!
Reind    posted on 23-05-2006 00:01
Poster: Aemilius
Oke dankje maar ik heb mij laten vertellen door een proffesioneel DJ, nooit 'relooptroep' te kopen, vandaar dat ik nu alweer twijfel..

Gemiddeld genomen heeft de zogenaamde "pro dj" net zoveel verstand van gear als de slager op de hoek van de straat van open hart chirurgie......

Je hoeft inderdaad geen DJM800 te verwachten maar tegen de tijd dat ze dat wel kunnen maken voor dat geld word het ook eens ernstig tijd dat ze daar met hun plasje naar de dokter gaan Winking my eye

Je krijgt waarvoor je betaald, in het geval van de 40DSP is dat een hele leuke mixer voor weinig geld die (vraag maar aan jeroen) wel verdacht veel op de DJM600 lijkt.
BillyArd    posted on 23-05-2006 09:43
als je hiphop dj bent ,/wil worden dan zou ik zonder twijfel voor vestax gaan !

De PMC serie is echt goed .

De reden waarom ik deze aanprijs is om het feit dat de faders niet kapot gaan.
Bij mij is bijvoorbeeld de crossfader echt van links naar rechts geramd .

Keihard , keer op keer , zelfs zo erg dat het te zien is op de deckplate.

Wanneer je scratcht is het niet zinvol meer om het over ``goed omgaan met spullen`` te hebben.

Wanneer je bezig bent met turntablist/hiphop mixjes ben je bezig je instincten te volgen en alles moet binnen 1seconde , dan wil het er nogal eens ongenuanceerd aan toe gaan met als resultaat misbruik van de faders.

Net zoals een gitarist of drummer soms zijn instrument gebruikt , gebruiken hiphop/tablist/scratch djs hun mixer,..........dus die heeft veel te verduren.

Vaak is het zo dat hoe sneller je je moves maakt hoe krampachtiger je spieren in je arm worden wat betekent dat je geen superieure controlle meer hebt over hoe ``correct`` een fader open en dicht te smijten .

Dat is ook het laatste waar je aan denkt wanneer je druk bent .

Ach ja hiphop tablist is een toptaal andere dicipline waarbij apparatuur over het algemeen meer te verduren heeft dan bij de beatmixer .

Vestax dus ,.......cause it survives assholes Happy, laughing

Onverwoestbaar speelgoed !

Moet je voor de gein maar eens kijken hoe die dingen eruit zien op tablist filmpjes, totaal versleten, .......maar nog spelen als een zonnetje !

Happy, laughing

thomaz    posted on 23-05-2006 11:52
oke dank je wel
BillyArd    posted on 23-05-2006 12:08
echter wel : PMC 05 is 2 band EQ (wel een hele brede hoor dus maak je geen zorgen ook al schrikt het af )

en de PMC 07 heeft 3 band EQ

Happy, laughing

rwartes    posted on 23-09-2006 12:08
ik heb nog een dmx 06 in de verkoop
interesse?
djjw    posted on 23-09-2006 14:33
Als je iets wilt verkopen....
dan kun je beter een topic openen in dit forum gedeelte   klik hier

User edit by djjw on 23-09-2006 @ 14:34:09 (37%)

This is an old Topic

No new postings for 6.928 days.
 Post CommentThat would be 230.9 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

323 Users online: 253 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 562
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.034

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use