Help, nieuwe mixer! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 21-05-2006 13:34
Ik ben al lange tijd bezig met het zoeken naar een nieuwe mixer. Ik ben begonnen met het battlepack van numark, daar zat een Numark DM950 bij. Een mixer met weinig functies en daarom wil ik een nieuwe gaan aanschaffen. Het zal de zoveelste topic zijn maar als er mensen zijn die me kunnen helpen, Graag!

Ik draai hiphop, mijn budget is €350,-
De mixer moet niet te klein van formaat zijn (liefst zwart) en er moeten wat leuke effecten op zitten..

Ik had eerst de DJX700 van behringer in gedachten maar door vele negatieve reacties is deze afgevallen.
Numark DXM-06 heb ik ook aan gedacht maar weet niet of dat wat is..

Heeft iemand een leuk idee voor me?

Alvast bedankt..

What do you think about Help, nieuwe mixer! ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 21-05-2006 13:39
Try de search button eensWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
DJMichel    posted on 21-05-2006 13:47
De 4 kanaals mixer van Reloop (Reloop RMX-40 DSP) misschien een leuke optie. Ik heb een keer gezien op aboutdj dat deze mixer er ook in een zwarte uitvoering zal gaan komen. Wanneer is mij onbekend? Succes in ieder geval en laat het even weten als je je keus hebt gemaakt Happy, laughing
Aemilius    posted on 21-05-2006 13:56
Oke dankje maar er is mij ooit verteld door een proffesioneel DJ nooit "Relooptroep" aan te schaffen..
User edit by Aemilius on 24-02-2007 @ 00:07:34 (39%)
Ferre    posted on 21-05-2006 13:59
en wie was die proffesioneel DJ dan wel ?

heb zelf 2 reloop tt's, die zijn supergoed

numark is pas troep ...
Collin    posted on 21-05-2006 14:01

Neem Vestax -- veel Hiphop Dj''s gebruiken Vestax mixers

in heel veel maten verkrijgbaar ( staat ook bekend als Hiphop & RnB mixers )

Vestax PMC-05  € 449 .-

Urei 1601 € 479 ,-

Pioneer DJM-400    € 499,-

wel wat hoger als je budget .. maar dan heb je wel goede kwaliteit !!

deze mixers hierboven zijn wel ( Hiphop & RnB mixer dus !! )

User edit by Collin on 21-05-2006 @ 14:07:04 (13%)
Aemilius    posted on 21-05-2006 14:04
ja eentje hier uit de buurt zei het.. had even bij hem geinformeerd alleen dat zal dus wel meevallen.. witte kleur bevalt me alleen niet. Die zwarte versie is met USB, maar is ook meteen 500 euro..

Vestax zal ik is naar gaan kijken, dankje

Collin    posted on 21-05-2006 14:04
de meeste mixers waar effecten opzitten zijn vaak niet te gebruiken
behalve de duurdere mixers Pioneer - Allen & Heath Eclere weet ik dat ze goed te gebruiken zijn !
( ik zou er zelf een effecten box bijkopen .. is veel handiger )

Poster: Aemilius

De mixer moet niet te klein van formaat zijn (liefst zwart) en er moeten wat leuke effecten op zitten..

User edit by Collin on 21-05-2006 @ 14:06:15 (3%)
Ferre    posted on 21-05-2006 14:05
mss de DJM 400 een optie..
DJMichel    posted on 21-05-2006 14:12
Denon dn-x300 dan Happy, laughing Heb ik ook prima mixertje, al gaat hij wel dit jaar nog de deur uit omdat ik 4 kanalen nodig heb.
Aemilius    posted on 21-05-2006 14:15
Oke maar die is ook al wel wat duurder hè.. zal is ff kijken
dancedimension    posted on 21-05-2006 14:22
ik heb die mixer al voor 250 euro nieuw gezien Winking my eye
DJMichel    posted on 21-05-2006 14:29
Poster: dancedimension
ik heb die mixer al voor 250 euro nieuw gezien Winking my eye
  Klopt dat was een aktie, maar voor die prijs is hij tegenwoordig niet meer te krijgen. Zijn kleine broertje de denon dn-x100 is dacht ik nu wel in de aanbieding voor rond de 250 euro; ook 2 kanaals alleen een stukje kleiner.
User edit by DJMichel on 21-05-2006 @ 14:34:11 (75%)
Aemilius    posted on 21-05-2006 14:33
Poster: DjCollinBosgraaf
( ik zou er zelf een effecten box bijkopen .. is veel handiger )

En wat houdt dat in en wat gaat zoiets ongeveer kosten? Kijk het gaat mij erom dat ik er af en toe wat extra geluidjes in kan gooien (voorbeeld: gewoon een rinkelent belletje, je snapt wat ik bedoel).
En mixers van Akiyama, is dat wat?
Aemilius    posted on 21-05-2006 14:39
Akiyama MCX bijvoorbeeld, dat lijkt me wel wat.. Op de site van n-joymusic.nl word dit gezegd: Dit is geen mixer in de categorie Behringer DJX700 en de Reloop RMX40DSP maar stijgt ver daar boven volgens sommigen is dit apparaat nog beter als de Pioneer DJM600 omdat er gebruik wordt gemaakt van hoogwaardige onderdelen.

Als ik dat moet geloven lijkt het me een prima mixer

Collin    posted on 21-05-2006 14:41
En wat houdt dat in en wat gaat zoiets ongeveer kosten? Kijk het gaat mij erom dat ik er af en toe wat extra geluidjes in kan gooien (voorbeeld: gewoon een rinkelent belletje, je snapt wat ik bedoel).
En mixers van Akiyama, is dat wat?

Akiyama ben ik niet bekend mee ... je hebt verschillende effecten boxen

van 100 tot 400 euro     Korg Kaoss Pad -- Pioneer EFX 500 - Alesis FX

moet je ff op een webshop kijken ofzo

Collin    posted on 21-05-2006 14:42
Akiyama MCX bijvoorbeeld, dat lijkt me wel wat.. Op de site van n-joymusic.nl word dit gezegd: Dit is geen mixer in de categorie Behringer DJX700 en de Reloop RMX40DSP maar stijgt ver daar boven volgens sommigen is dit apparaat nog beter als de Pioneer DJM600 omdat er gebruik wordt gemaakt van hoogwaardige onderdelen.

Als ik dat moet geloven lijkt het me een prima mixer

geloof niet alles wat er gezegd word ( zijjn ook verkoop trucs )

want beter als een DJM-600 lijkt me sterk , ik vind het van niet ! DJM-600 is beter

DJMichel    posted on 21-05-2006 14:43
Ligt eraan wat voor een effectenbox je wilt hebben. Dit variërd heel erg in de prijs. Maar ik denk dat je er niet veel voor uit wil geven dus dan kan je het beste kijken naar de Alesis Air FX

Maar ik raad je aan om toch is naar de Numark battle mixers te kijken. Zitten er een aantal tussen die gewoon effecten hebben en rond jouw budget zitten. Een effectebox zou ik in jouw situatie niet doen, dan moet je toch een hoger budget hebben en het lijkt me makkelijk om een paar effecten op je mixer te hebben en dan vervolgens wel aan je budget te voldoen.

Akiyama --> Heb er wel veel goede reviews over gelezen, maar het verslaan van de DJM-600 lijkt mij iets te veel van het goede. Heb verder geen ervaring met de Akiyama dus met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar het lijkt mij sterk Winking my eye
User edit by DJMichel on 21-05-2006 @ 14:50:23 (44%)
robbert    posted on 21-05-2006 14:52
Poster: DjCollinBosgraaf
want beter als een DJM-600 lijkt me sterk , ik vind het van niet ! DJM-600 is beter

Leuk dat jij conclusief kunt trekken over dingen die je nog nooit in je handen hebt gehad. Je zegt namelijk dat je geen ervaring hebt met de mcx, daarna zeg je dat je verwacht dat de djm beter is. En dan concludeer je maar dat de djm beter is.

Nou zo'n commentaar heb je lekker veel aan. Zeg dan gewoon niks..

Aemilius    posted on 21-05-2006 14:57
Oke dus effectenbox zal het niet worden..

Welke van de onderstaande mixers kan ik naar jullie mening het beste aanschaffen?

- Akiyama MCX (€449,-)

- Numark DXM-06 (€259,-)

- Numark DXM-09 (€415,-)

- ...

dancedimension    posted on 21-05-2006 15:16
Poster: DJMichel
Klopt dat was een aktie, maar voor die prijs is hij tegenwoordig niet meer te krijgen. Zijn kleine broertje de denon dn-x100 is dacht ik nu wel in de aanbieding voor rond de 250 euro; ook 2 kanaals alleen een stukje kleiner.

Ik kan zo een link leggen naar een webshop waarbij die nog wel 250 euro is hoor :P maarja, als Aemilius geintreseerd is in die mixer dan pm ik hem wel moet Aemilius wel ff een gil geven Winking my eye En de x-100 kan ik ook zo een link geven voor 139 euro Winking my eye
TheSupercrab    posted on 21-05-2006 15:18
Poster: robbert

Leuk dat jij conclusief kunt trekken over dingen die je nog nooit in je handen hebt gehad. Je zegt namelijk dat je geen ervaring hebt met de mcx, daarna zeg je dat je verwacht dat de djm beter is. En dan concludeer je maar dat de djm beter is.

Nou zo'n commentaar heb je lekker veel aan. Zeg dan gewoon niks..

en hier heeft aemilius wel iets aan?? hmmm ok.

On topic maar weer,

Ik heb meerdere maalen geleesen dat die akiyama wel goed in elkaar zit (beter dan de reloop) maar software matig blijkt ie niet zo goed te zijn als de reloop. De effecten klinken daar door dus ook niet zo goed als bij de reloop. Als je in deze prijs klasse een effecten mixer met 4 channels wil hebben is de reloop toch echt de beste keuze. + hij is ook nog is stukken goedkooper. ALs 2 channels genoeg is zou ik de DJM-400 toch is bekijken. Dat is een mixer die erg goed in elkaar zit en heeft een uitstekende geluids kwaliteit door de digital processing. De loop functies lijken mij ook zeer handig voor hiphop..
remixer    posted on 21-05-2006 17:47
Oke dankje maar ik heb mij laten vertellen door een proffesioneel DJ, nooit 'relooptroep' te kopen, vandaar dat ik nu alweer twijfel..

ligt eraan, hoe ga je die gebruiken?  on the road of alleen thuis?

als je hem alleen thuis gebruikt dan kun je gerust reloop nemen als je dat wil. maar moet je de mixer vaak mee nemen dan zou ik toch voor een betere kwaliteit kiezen

Aemilius    posted on 21-05-2006 18:06
Dankje voor al jullie tips en het gaat de DN X300 worden (Denon). Hierover heb ik veel positieve reacties gehoord en aangezien ik vooral scratch etc.. lijkt het me een prima mengpaneel.
thomaz    posted on 21-05-2006 19:50
wat is er dan zo slecht aan reloop?
DJ_Inspiration    posted on 21-05-2006 19:57
Wat er mis is met een Reloop? Helemaal NIKS!

Ik heb een Reloop RMX40BPM en dat deze enkel geschikt is voor thuisgebruik is dikke onzin! Ik heb mijn mixer al zoo vaak mee op pad gehad zonder een enkel probleem. Deze Reloop is geen High-end mixer maar ook geen instap-mixer. De kwaliteit is zeer goed voor het geld dat hij kost. Heb hem nu al meer dan een jaar en hij heeft werkelijk nog nooit een kick gegeven. Zelfs geen krakende fader.
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

368 Users online: 287 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 1.157
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.629

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use