VJ Forum
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

killerbee    posted on 16-05-2006 23:20
Hey ik zou graag ook een forum zien voor VJ's denk dat er misschien wel mensen zijn die hier ook meer over willen weten. anders kan je altijd wel wat vragen ik doe het zelf nu zn 3 jaar met plezier. :D:D:D

Greats Bee

What do you think about VJ Forum ??

Vote :   

Winston    posted on 17-05-2006 00:03
Doe 's een poll. VJ forum: wel/niet?
Tic Toc
greup    posted on 17-05-2006 08:57
vj is nog veelste duur, en dus nog veelste klein om daar nou een appart forum voor te doen. In ieder geval kunne we dit topic d'r aan weiten.
killerbee    posted on 17-05-2006 11:33
uhm ben ik het niet helemaal mee eenst dat het te duur is. je kan zo als bij muziek het zo gek maaken als je zelf wil maar ook zo goed koop als je zelf wil :D:D maar het is nog wel redelijk onbekend en daarom juis dit :D:D

Greats Bee

Dj_Fantasy    posted on 17-05-2006 12:32
ja this redelijk onbekend :p en dus daarom wat is een vj (a)??
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 17-05-2006 @ 12:32:35 (3%)
killerbee    posted on 17-05-2006 13:26
OKe VJ staat voor videojockey. dit kan je op verschilende manieren opvatten. maar makelijk gezecht je laat het publiek voelen dat ze in de muziek zitten, een soort verlengstuk van belichting/muziek. Tegenwoordig gaat het niet meer alleen om de muziek maar ook om de sfeer. (ik hoop dat ik nu niemand door zn vingers snij) maar sfeer word bepaald door belichting en andere art vormen zo als virtual art. Je kan het zo zien Muziek is de zwartelijn van de avond. maar om een avond tot suc6 te maken heb je meer nodig dan een goed nr. Stel je voor een mooie dance avond en dan alleen maar TL verlichting beetje saai tog? Maar wat een Vj doet is niets anders dan een Dj alleen dan niet met muziek maar met video beelden en daar zijn heel veel manieren van. Van DVD spelers tot computers van live cameras tot voor opgenomen filmpjes. ik persoonlijk denk dat je door dit op een veel breder manier je creativietijd kan laten zien. Maar das mijn mening :P:P:P 

Greats Bee
Camino    posted on 17-05-2006 13:29
je zei dat het zo goedkoop of zo duur was als je maar zelf wilt... zou je een voorbeeld van een goedkope VJ oplossing kunnen geven?
jeansos2    posted on 17-05-2006 13:51
Videocamera boven het publiek hangen misschien, en dit live afspelen Confused
Collin    posted on 17-05-2006 14:03

Dit is een leuk topic

En wat is dan een goedkope VJ oplossing

ik vind dat dit een goed topic is

waar mensen nog veel van kunnen leren

the-melody    posted on 17-05-2006 14:08
schermpjes + DVD speler van Numark? Toch wel goedkoper als die van PioneerWinking my eye
_Ivan_    posted on 17-05-2006 16:13
mja de kwaliteit moet nog wel te doen zijn... k'vind ht iniedergeval wel belachelijk duurUnhappy
Feel&.Celebrate.Life!
Twello    posted on 17-05-2006 16:38
ja die pioneer was toch 3000 euro ofniet
Jorrit    posted on 17-05-2006 16:48
Maar voor die euro's heb je wel een belachelijk overzichtelijk en intuitieve speler, die alles doet wat de CDJ-1000 kan, maar dan ook met beeld.
_Ivan_    posted on 17-05-2006 16:53
ja dat is wel zoHappy, laughing... maar opzich... dat hele vj gebeuren trekt me niet aan

Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 17-05-2006 17:22
De functionaliteit van de Numark en de DVJ-X1 is niet met elkaar te vergelijken. Als je met de een een DVD-tje hebt gemixed is het een wereld van verschil als je het andere merk pakt.... Heb ik gedaan en ik ken aardig wat mensen die een Numark hadden en nu een DVJ hebben.
Let the BASS be louder
djmamo    posted on 17-05-2006 21:47
je moet gewoon met de computer vj spelen en dan resolume instaleren.

kun je veel meer mee dan de hele pioneer dvj, en het kost niks en is nog legaal ook nog en je krijgt er ook nog bestanden voor ook nog.

tada a vj is born

das pas goedkoop, hoppa 2 x 3300 euro bespaard op een dvj

wat mij betreft is een dvj zinloos omdat een computer veel meer en veel sneller kan dan een dvj en kost veel minder, zou hier graag wel eens een pioneer fan over willen horen
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 17-05-2006 @ 22:12:15 (86%)
killerbee    posted on 18-05-2006 08:56
Poster: djmamo
je moet gewoon met de computer vj spelen en dan resolume instaleren.

kun je veel meer mee dan de hele pioneer dvj, en het kost niks en is nog legaal ook nog en je krijgt er ook nog bestanden voor ook nog.

tada a vj is born

das pas goedkoop, hoppa 2 x 3300 euro bespaard op een dvj

wat mij betreft is een dvj zinloos omdat een computer veel meer en veel sneller kan dan een dvj en kost veel minder, zou hier graag wel eens een pioneer fan over willen horen

Helemaal mee eens woord vaak gezien dat je dvd spelers moet hebben maar das niet nodig een laptop met de juiste software is al genoeg. en nog leuker ook die filmpjes kan je zelf makelijk maken door gewoon zinloose dingen te filmen. en die dan live te mixe met je laptop. dr zijn heel veel verschilende video aplicaties en manieren om dit te doen.

Lead    posted on 18-05-2006 09:12
Geloof mij, er zijn mensen genoeg die in de DVJ het licht hebben gezien en hier hele vette dingen mee doen (Sander Kleinenberg, Off the Wall), maar het ding is niet voor idereen weggelegd....
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 18-05-2006 11:51
'Tis waar wat Lead zegt, je KAN er geweldige dingen mee, maar het is niet te vergelijken met pc.
Maar dat is hetzelfde met The Megamix op sensation en een normale dj set, die megamix is op een pc gemaakt en kan bijna niet live zo gedaan worden...
Met resolume kan je live wel hele vette dingen, maar DIT?!
djmarcelm    posted on 10-08-2006 18:00
alleen al de wachtijd bij een numark als je play drukt Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Jorrit    posted on 10-08-2006 18:35
Trouwens, de VJ's (of mensen die VJ willen wordenWinking my eye) hier kunnen ook prima hun ei kwijt bij www.dvj-x1.com :D
(goh, waar lijkt die site toch op Winking my eye)
DJthomazzz    posted on 06-07-2008 19:11

hoi, ik zie dat er wat vragen worden gesteld over een goedkopen oplossing van vj....... ik heb zelf een BCD3000 van behringer en dat samen met virtual dj (wel een verzie hoger dan 6.0) kan je gewoon vj.....dus dan heb je gelijk niets meer nodig (nou...alleen fimpjes dan:P)

sucses,

Dj thomazzz

Xtremer    posted on 06-07-2008 20:22
www.vjresource.eu :P Misschien een leuk alternatief voor de VJ's of niet Admins en Mods?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Boyd    posted on 06-07-2008 21:45
Poster: Jorrit
Trouwens, de VJ's (of mensen die VJ willen wordenWinking my eye) hier kunnen ook prima hun ei kwijt bij www.dvj-x1.com :D
(goh, waar lijkt die site toch op Winking my eye)

Nou, op standaart reclameCry

Maare, waarom geen forum toevoegen?

gewoon erbij tussen de index, anders onder het kopje light en dan: Light en graphics?
Jorrit    posted on 07-07-2008 11:23
Poster: BoydGrift

Nou, op standaart reclameCry

Maare, waarom geen forum toevoegen?

gewoon erbij tussen de index, anders onder het kopje light en dan: Light en graphics?

Ja kijk even naar de datum van m'n post anders? Die site is dus offline gehaald.

This is an old Topic

No new postings for 6.152 days.
 Post CommentThat would be 205.1 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

172 Users online: 19 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 32.854
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.640.605

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use