harddrive fijn? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : harddrive, fijn of niet fijn

-niet fijn
-fijn
-geen mening

Voting is only possible for our Members
dj-t    posted on 15-05-2006 21:12
wat vinden jullie van harddrive draaien, ik  heb gezien dat numark heel wat harddrive producten heeft zoals de d2 director
nou vraag ik me af, wat vinden jullie ervan:D

What do you think about harddrive fijn? ??

Vote :   
Twizz    posted on 18-05-2006 16:43
Poster: Reind

Nou ik ken er geen 1 hoor. Numark is de eerste die zo hard aan het werk is gegaan om dj gear te voorzien van o.a flash en harddrive media.

Apple komt nu toch ook met een ipod speciaal voor dj's d8 ik?

of is dat alleen maar een gerucht?

MadSteven    posted on 18-05-2006 17:17
Het handige aan mp3 is dat bij broadcast- en drive-in je verzoekjes snel te pakken hebt.

Het voordeel van cd's of platen is dat je de playlist letterlijk klaar kan leggen.

Toch is er nog een ander voordeel: als je een cd hebt met 100 jingles erop, is het makkelijker om die digitaal op mp3 te hebben...
_Ivan_    posted on 19-05-2006 08:27
Poster: MadSteven
Het handige aan mp3 is dat bij broadcast- en drive-in je verzoekjes snel te pakken hebt.

In zo'n geval vind ik het dus wel nuttigWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
Nyana    posted on 19-05-2006 10:48
Ik kan me totaal vinden in de argumenten van Reind, ik vraag me nu steeds af waarom een 'digitale dj' niet als volwaardige dj gezien wordt? Het is nogsteeds hetzelfde truckje, je moet 2 snelheden matchen, gelijk zetten en daaruit nog een behoorlijke overgang uit laten voortkomen, het is niet zo dat het apparaat dat voor je doet.

Ik ben overgestapt van Vinyl naar CD en nu overweeg ik over te stappen op HDD. Vinyl is leuk, het geeft een kick, het ziet er stoer uit om met stenentijdperk technologie bezig te zijn, maar ik heb al te vaak een partij staan vloeken als naalden overspringen, krassen op mn platen komen, een berg stof onder de naald terecht komt e.d. Met CD behoorde dat tot het verleden, maar zoals Reind ook perfect beargumenteerde, je moet dus van elk CDtje een kopie hebben wil je 2 tracks van een CD mixen.

Ik vind het leuk om met de technologie mee te gaan, dat is iets wat je persoonlijke voorkeur moet hebben. Er zijn mensen die Vinyl de voorkeur blijven geven, helemaal niks mis mee, maar respecteer dan ook je collega's die vooruit gaan met de technologie.

Die Numark HDJ console ziet er heel leuk uit, ik hoop dat andere merken volgen, zodat er een doorbraak op dat gebied komt. Stiekem hoop ik Technics ook met iets komt.

Ik werk veel met mp3, dus artiest+tracktitel en soort genre/tempo/ambience kan ik al vrij snel aan elkaar koppelen, daarvoor heb ik geen hoesjes meer nodig. Wat ook goed helpt is om de keynote (voor harmonisch mixen), in de ID3 tag te stoppen, als je dan platen zoekt voor je playlist heb je al heel snel een playlist te pakken door op keynote te zoeken.
Twizz    posted on 19-05-2006 14:55
daar zie ik technics niet egt voor aan, eerder een goedkoper merk, of stanton.

Twizz    posted on 20-05-2006 14:42
ej mr bij de pioneer dmp-555 kun je toch nummers op een sd card zetten?, of noemen jullie dat geen hard-drive? of usb stick?

Nyana    posted on 21-05-2006 09:46
Opzich is een SD-Card en USB stick weer beter dan een hardeschijf, omdat een hardeschijf bewegende onderdelen heeft (motortje, platters en naalden). Voor opslag is de hardeschijf weer het ultieme, want ze zijn tegenwoordig al van 500gb (komt overeen met ~714 cd's van 700mb) te verkrijgen voor een relatief goedkope prijs.

Twizz    posted on 09-06-2006 16:39
er zijn nu ook harde-schijven die geen draaiende onderdelen hebben. alleen dat kun je niet egt hardeschijf meer noemen, die zijn ook meestal extern ipv intern.
bij de hdx is het idd wel het geval dat er draaiende onderdelen in de harde schijf zitten.

DjStijn    posted on 09-06-2006 16:55
misschien wel handig om allemaal mp3 op te zetten.
maar lijkt met toch fijner met cd's
Twizz    posted on 09-06-2006 16:56
mp3 is geen harddrive btw
dj-t    posted on 09-06-2006 16:58
ja erik slimmerik:P
BillyArd    posted on 09-06-2006 17:28
Om een lang verhaal kort te maken :

STILSTAND IS ACHTERUITGANG!
Twizz    posted on 10-06-2006 19:51
dat ben ik met je eensHappy, laughing, de techiek moet vooruit, kan niet anders.
Day-One    posted on 13-06-2006 18:35
Poster: Blast

Zo'n ding toch?

Wat een "poep" ding (mijn mening) heb op mogen draaien ooohw wat een R*T ding.
Twizz    posted on 13-06-2006 20:25
wat is er dan zo rot aan, want er zijn mensen die dit ook juist heel fijn vinden, deze hdx
Reind    posted on 14-06-2006 01:26
Poster: Day-One

Wat een "poep" ding (mijn mening) heb op mogen draaien ooohw wat een R*T ding.

Waar dan? Apparaat is namelijk nog niet eens uit, er is 1 demo model in NL en de enige plek waar ie verder voor het laatst open en bloot heeft gestaan zijn de grote beurzen als Siel en de Messe volgens mij.

En met een beetje mazzel.... staat ie hier binnen nu en 2 weken in plaats van 1 van mijn SL's voor een review :D
User edit by Reind on 14-06-2006 @ 01:26:34 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

288 Users online: 51 Guests (237 Unknown)
Pages generated today : 72.347
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.724.359

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use