Wat is handiger, webkopen of ter plekke
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Internet of ter plekke?

-Internet
-Ter plekke

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 13-05-2006 15:45
Wat is handiger, platen kopen via internet, hoe doe je dit het best, of er gewoon ter plekke kopen. En hoe kun je de betrouwbaarheid van internetshops controleren?

What do you think about Wat is handiger, webkopen of ter plekke ??

Vote :   
ScottB    posted on 13-05-2006 15:49
Handiger is internet, dan kun je op je luie reet blijven zitten :p (het wordt dan thuis gestuurd) maar dat zou ik pas doen als je de apparatuur als eens hebt uitgeprobeerd in een winkel. en als je zeker weet dat de webshop te vertrouwen is.
Winston    posted on 13-05-2006 16:05
Ging over platen, niet apparatuur. Vindt het moeilijk. Voordeel internet ruime keus en gemakkelijker qua levering. Inluisteren gemakkelijker in een shop.

Controleren betrouwbaarheid van de shop van horen zeggen.

Tic Toc
Blast    posted on 13-05-2006 16:15
internet heeft vaak meer platen dan in de winkel (tenminste das bij zo). En via internet kan je idd op je lui reet zitten en bij search intikken welke platen ze hebben/wiltt. En je kan ze ook nog op internet beluisteren.

Maar ik vind het veel leuker om zelf naar een winkel te gaan en daar echt platen kiezen en echt beluisteren.

ScottB    posted on 13-05-2006 16:22
o ja verkeerd gelezen. maar het komt bijna op hetzelfde neer.
PatrickBeuken    posted on 13-05-2006 16:28
Winkel is leuker, internet makkelijker. Op internet staat ook alles heel fijn gesorteerd enzo... en vaak kun je via internet ook gewoon de plaat beluisteren. Maar tis gwoon veel leuke om met je platentas naar n winkel te lopen Happy, laughing
Leon    posted on 13-05-2006 16:29
Ik ga het altijd ter plekke halen. Tenminste weer es een lekker uitje
Achja internet is wel handig maar toch... Online betalen, weer eens wachten op de goedkeuring of dat hun het ontvangen hebben daarna wachten op de levering en intussen ben je weer paar dagen verder, geen sociale contacten, moet maar hopen dat ze je geen kromme platen toesturen (in de winkel kan je dit vantevoren checken)
En over het aanbod: normaal gesproken kan iedere platenzaak wel dingen voor je bestellen

Wat betreft betrouwbaarheid: als je gewoon bij 1 van de 3 grote welbekende webshops koopt is er niks aan het handje.
Camino    posted on 13-05-2006 17:34
platen verschillen ook echt in kwaliteit... niet alleen hoe dat ze gemastered zijn maar ook hoe ze gesneden zijn. Ik vind dat vinyl echt iets is dat je beter in een winkel kan kopen - met gear weet je (theoretisch) altijd wat je krijgt, maar met platen is dit niet altijd het geval. En qua prijsverschil scheelt het ook nauwelijks trouwens....
Reemz    posted on 13-05-2006 19:05
Het handige van internet is dat je lekker bij je eigen thuis plaatjes kan luisteren en dan bestellen. Betalen kan tegenwoordig ook vaak met Ideal waarbij je realtime betaald. Maar wat ook lekker is is gewoon een dag uittrekken om naar een platenzaak te gaan en daar lekker een berg platen te gaan beluisteren. Ook connecties op doen gaat dan ook vaak sneller als je een winkel bezoekt.

MadSteven    posted on 15-05-2006 18:03
Of...

Je luistert de platen via een webshop en haalt ze in de winkel Happy, laughing

Ken ook nog  
Twizz    posted on 15-05-2006 18:18
precies:P
Leon    posted on 15-05-2006 21:47
Poster: MadSteven
Je luistert de platen via een webshop en haalt ze in de winkel Happy, laughing

Deze methode klinkt me verdomde bekend in de oren
Illusion    posted on 16-05-2006 09:53
Op het internet hebben ze gewoon een groter assortiment. Die je dan direct kunt bekijken. In winkels komen ze ook heel vaak met boekjes aanzetten. Opzich ook makkelijk.

Maar op internet kan je je producten goed bestuderen, en meningen en andere informatie opzoeken..

Daarom kiesj ik ook Internet,

Maar een voordeel van Ter plekke is dat je het kan uit proberen...

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 16-05-2006 10:53
Poster: Djillusion
Op het internet hebben ze gewoon een groter assortiment. Die je dan direct kunt bekijken. In winkels komen ze ook heel vaak met boekjes aanzetten. Opzich ook makkelijk.

euhm... volgens mij hebben de meeste platenzaken wat meer vinyl in huis dan de gemiddelde webshop :P
DJ_Sintec    posted on 16-05-2006 16:35
Poster: Leon

Deze methode klinkt me verdomde bekend in de oren

inderdaad doe ik ook wel vaak Happy, laughing
Twizz    posted on 16-05-2006 16:37
kun je bij de meeste webshops ook platen reserveren dat je ze later ophaalt ter plekke?
the-melody    posted on 16-05-2006 16:41
niet dat ik weet
Twizz    posted on 20-05-2006 14:39
ik zou dat doen, want dan kun je zien ofdat er bijvoorbeeld de manager van de shop en niet overheen heeft staan te pissen:P

DJMichel    posted on 21-05-2006 10:04
Poster: T4Twister
kun je bij de meeste webshops ook platen reserveren dat je ze later ophaalt ter plekke?
  Dit is volgens mij bij sommige webshops wel mogelijk. Ik heb wel is een mailtje gestuurd met daarin deplaten die ik wil hebben en dan stuurde hij mij terug welke hij had en welke hij kon bestellen. Als jij dan afspreekt wanneer je ze op komt halen legt hij ze heus wel appart.
Camino    posted on 21-05-2006 11:13
het probleem is dat veel webshops vaak geen echte winkel hebben... alleen misschien een kleine opslagplaats in the middle of nowhere

This is an old Topic

No new postings for 7.068 days.
 Post CommentThat would be 235.6 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 26 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 82.179
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.734.191