djm 600 or the djm 400?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cassius    posted on 10-05-2006 21:02

Ik ben opzoek naar een nieuw mengpaneel en ben aan het twijfelen tussen de djm 600 en de 400? Kunnen jullie wat advies geven?

What do you think about djm 600 or the djm 400? ??

Vote :   

Nvie    posted on 10-05-2006 21:12
4 of 2 kanalen?
effecten of dat beat gebeuren?
hoog of lage prijs?
Lead    posted on 11-05-2006 00:00
DJM-400 heeft minder effecten dan de DJM-600, maar wel 5 beat-loop-samplers die auto-sync spelen. Ook klinkt de DJM-400 beter dan de 600 (is net zo digitaal als de DJM-800)

De vraag is of 2 kanalen voldoende is.
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 11-05-2006 06:43
de 400 is erg mooi.. maar als je later nog wat extra gear gaat nemen is het verstandig om een mixer met meerdere kanalen te nemen...

greup    posted on 11-05-2006 08:10
ik zou, ondanks dat ik over de nieuwe djm lijn enorm enthausiast ben voor de djm 600 gaan. 2 kanalen is gewoon te weinig.
Illusion    posted on 11-05-2006 09:05
Poster: Lead

De vraag is of 2 kanalen voldoende is.

idd... Hoeveel cd-spelers heb je thuis of platenspelers??, als je nu gewoon 2 cd-spelers hebt heb je genoeg aan een DJM 400, Tenzij je nog wilt uitbreiden, en misschien nog 2 platenspelers erbij wilt... Dan zou ik de DJM 600 nemen.

De Djm 400 is uitstekend voor Thuisgebruik, en een lekker mixertje. Als je niet zo'n groot budget hebt, kan ik je zelfs nog de djm 300 aanraden. Dat mixertje is goed genoeg om op te oefenen, ik weet verder natuurlijk niet wat je voor kwaliteiten hebt

Maar in ieder geval welkom @ Dj Resource

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 11-05-2006 09:44
ik zou juist zeggen dat als je CDJ's (200 of 800) hebt dat ik voor de 600 zou gaan... anders heb je die beat loop sampler dubbel en heb je er niet echt zo super aan. Het geluid van de 400 is mooier, maar als je geen super speakers hebt dan doet het er niet echt toe... dan zijn je speakers je zwakste schakel en maakt de kwaliteit van de mixer niet echt zo veel uit.
greup    posted on 11-05-2006 11:21
ik vind juist dat de djm 400 perfect is voor tussen 2 cdj 200's

De 800 verdiend kwa formaat toch een echte 4 kanaals mixer, als een nuo 5, denon 1500 of djm 500/600/800

Reind    posted on 11-05-2006 11:33
Poster: DJ-BasRose
de 400 is erg mooi.. maar als je later nog wat extra gear gaat nemen is het verstandig om een mixer met meerdere kanalen te nemen...

Je kunt toch gewoon een kanaal switchen. Ik heb de DJM400 nog amper gezien maar het lijkt me vrij stug dat Pioneer de Phono/Line switch ook maar heeft gelaten voor wat het is Winking my eye

Ik zou lekker de 400 nemen, ik heb er op de Messe heel even mee staan spelen en voor het geld gewoon een ontzettend leuk mixertje en mocht je de effecten missen van de DJM dan is een EFX500 altijd nog een oplossing.
Jorrit    posted on 11-05-2006 13:31

Je kunt toch gewoon een kanaal switchen

Gaat natuurlijk niet op als je met 3 CD spelers draait en tijdens een overgang vocalen in wil mixen.
Winston    posted on 12-05-2006 22:30
Ik denk dat Cassius aan 2 kanalen voldoende heeft, qua apparatuur. Hij zal vast wel weten dat de DJM 400 er maar 2 heeft.  Hij zoekt volgens mij naar punten om de aanschaf van de duurdere DJM 600 te rechtvaardigen.

Qua draaistijl lijkt hij niet zover als Jorrit om met 3 decks tegelijk aan de slag te gaan, anders hoefde hij niet te twijfelen, maar meteen voor de DJM 600 hebben gekozen. Voor de rest moet hij zelf weten als hij liever effecten heeft of beat samples en of ie super geluid wil. Geluid van de DJM 600 is echt ver van slecht.

Tic Toc
Reind    posted on 13-05-2006 11:53
Poster: Jorrit

Gaat natuurlijk niet op als je met 3 CD spelers draait en tijdens een overgang vocalen in wil mixen.

Naja met 3 cd spelers draaien kan prima, het apparaat heet 4 line ingangen, je kunt alleen geen 3 cd spelers tegelijk gebruiken maar wees eerlijk, hoeveel dj's doen dat en als ze het al doen hoe vaak doen ze dat dan?

Ik zou dus gewoon die 400 kopen, veel mooiere mixer als de 600.
LauW    posted on 13-05-2006 12:21
Maar dan heb je dus nix aan die 4 lines. Je kan namelijk per kanaal maar 1 line que'en. Dus dan heb je zo goed als nix aan de 3e cd speler.

Opzich is dit best een lastige keuze aangezien de DJM400 wel vetter is als de 600, het enige nadeel zijn het aantal kanalen. Zelf zou ik toch voor de 600 gaan aangezien voor mij 2 kanalen te weinig is (op moment niet maar er komt een 3e cd spelert aan)
Winston    posted on 13-05-2006 13:55
Maar voor een deel op te lossen met beetje vooraf plannen en cue punt instellen.

Pioneer zou es wat vaker 3 kanaals mixers kunnen maken.

Tic Toc
Reind    posted on 13-05-2006 16:38
Je kunt wel 2 ingangen que'en per kanaal, alleen niet tegelijkertijd gebruiken.

Im vind dit wel een beetje een probleem zoeken voor iets wat er nog helemaal niet is, ik weet niet hoe jij in je centen zit maar als ik nu een setje CDJ800's + DJM400 zou moeten kopen zou ik voorlopig ff door de centen heen zijn en dan moet die 3'e speler alsnog een aardige tijd wachten.

En als er dan weer geld is voor die derde speler..... ach dan ben je ook wel weer uitgescheten met de DJM400 en wil je toch liever een DJM800 omdat die toch eigenlijk veeeeeeeeeel leuker is. Het enige wat ik jammer vind aan die mixer zijn de schuiven die je met een hamer omhoog mag slaan zo zwaar.... owke lichtelijk overdreven. Volgens verschillende bronnen gedaan zodat men nauwkeuriger kan mixen.... leuk bedacht maar ik kan ook prima nauwkeurig mixen met een schuif die net als die van A&H glijd als een warm mes door boter.

Mocht ik dus ooit nog eens een DJM800 kopen (en die kans is best groot Winking my eye ) dan wil ik eerst weten of het mogelijk is een fader met minder weerstand in dat ding te frotten. De DJM800 is namelijk een gooi en smijt mixer net als de 909 naar mijn idee dus dan wil ik lichte schuifjes (anders moet ik eerst naar de sportschool om spierballen te kweken Winking my eye )
cassius    posted on 03-06-2006 02:00
2 cdj's 800 - synq smx-1 - synq x-trm 1

Ik heb de synq smx-1 nog maar 2 jaar en ik ik heb er op dit moment veel problemen mee dus ben ik opzoek naar een mixer die echt wel van goeie kwaliteit is. Ik dacht dus eerst aan een djm 600 of een djm 400 maar ik heb nu zo veel gelezen over de de djm 800 dat ik nu aan het twijfelen ben tussen de 800 en de 400. Qua prijs is er wel een enorm verschil!
De djm 400 heeft wel geen rec uitgang. Kan ik dan via de master mijn set opnemen?

En mss is 2 kanalen echt wel te weinig.

Ik weet echt nimeer wa dak moet nemen.

Jorrit    posted on 03-06-2006 10:42
Als je de master heel zacht uitstuurd zal het wel kunnen het opnemen, maar dan mix je dus puur over de koptelefoon en je hebt geen master/cue mixing. Ook gaat de kwaliteit hier denk ik niet op vooruit.
Of je aan 2 kanalen genoeg heb kunnen wij niet voor je beslissen.

Jorrit    posted on 03-06-2006 10:44
Poster: Reind
Mocht ik dus ooit nog eens een DJM800 kopen (en die kans is best groot Winking my eye ) dan wil ik eerst weten of het mogelijk is een fader met minder weerstand in dat ding te frotten. De DJM800 is namelijk een gooi en smijt mixer net als de 909 naar mijn idee dus dan wil ik lichte schuifjes (anders moet ik eerst naar de sportschool om spierballen te kweken Winking my eye )

Ik heb eigenlijk daar eigenlijk helemaal geen last van gehad op de DJM-800. Maar op de DJM-1000 een stuk meer, raar genoeg. Maar dat is heel persoonlijk.

En al zou er een nieuwe fadermodule komen voor de mensen die dit willen (naast de rotary's), zal die wel peperduur zijn.
Lead    posted on 03-06-2006 10:51
Poster: Reind
dan wil ik eerst weten of het mogelijk is een fader met minder weerstand in dat ding te frotten...

Niet nodig, want hij wordt vanzelf soepel. Heb er gisteren een gevoeld die al een paar weken stevig in gebruik is... en dan het went vanzelf...

Maar ja, er moet natuurlijk altijd iets zijn waar mensen over vallen, 100% goed bestaat niet denk ik dan... Je kunt het tenslotte niet iedereen naar zijn zin maken... Maar volgens mij kun je de schuiven van de DJM-600 er in kwijt..... Dan moet je dat maar doen Winking my eye
Let the BASS be louder
Winston    posted on 03-06-2006 16:05
In de toekomst komt er een draaiknopje boven elk kanaal waarmee je de soepelheid van de fader kan instellen z.a. het jog van de CDJ-1000 MK3
Tic Toc
Day-One    posted on 15-06-2006 15:33
Ik heb de DJM-400 en moet zeggen dat ik er blij mee bent.
ik heb zelf 2 cdj800 dus meer sporen heb ik niet nodig!
sent/return bla bla is niet nodig in mijn optiek gezien de perfecte effecten die dat ding beschikt.

maw. mini djm800.. (bijna dan)
User edit by Day-One on 16-06-2006 @ 21:54:10 (6%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

222 Users online: 51 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 71.035
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.723.047