100 reden om naar elektro/techno te luisteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrPecho    posted on 09-05-2006 18:48
Voor al de techno DJ's onder ons, wat spreekt je aan tot het genre.

bij mij

-het verrast me elke keer met wel een ander melodie
-gewoon de bass die er soms 2 keer zo hard doorkomt

What do you think about 100 reden om naar elektro/techno te luisteren ??

Vote :   
DJ_Sintec    posted on 09-05-2006 20:16
kheb van u gezien welke nummers da gij floorfillers vond ==> allemaal bangelijke nummers!
wa spreekt mij nu aan in
* electro
- super melodies! en bangelijke soundjes, sommige producers komen verassend uit de hoek met opbouw en breaks enzo
* techno
- gewoon super geluid! een goeie bas en lekker hard deuntje, staight hard techno (zoals lars klein) gaan soms harder dan hardstyle nummers, en zijn lekker ondersteunt door anderer geluiden, en een verlengde bas (zo wat teruggetrekkend, kijk maar naar cirez-d) is ook zeer aangenaam!
Illusion    posted on 09-05-2006 20:21
Electro is wel tof

Gewoon Techno vind ik heerlijk om te draaien, maar wat ik echt geniaal vind om op te stampen is HardTekno...(omg Gruwelijk)

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 09-05-2006 @ 20:21:19 (1%)
Nyana    posted on 09-05-2006 20:23
Techno:
- Primitief, maar ritmisch tot en met. Geweldige drive.
- Vanaf de eerste maat ga je automatisch al meeschudden met je hoofd.
- Is altijd meer dan alleen maar gedreun.
- Moet je leren luisteren. (vind ik)
- Is er in alle maten en soorten, van rustig tot snoeihard.
- Vergt heel wat kunst om goed te kunnen mixen.
- Is al heel wat jaren actief in de scene (andere stijlen zijn toch vaak spin-offs).
- Monotone muziek kan behoorlijk lekker klinken.
DJdarkness    posted on 09-05-2006 23:44
Spijt me zeer, vind het zeker lekker om af en toe naar te luisteren, 1 hoog uit 2 plaatjes. want vind het zeer eentonige muziek stijl.

Nu draai ik meer trance iets waar Mr pecho op kotst gezien zijn post over tiesto, maja ieder zn ding. maar ik hou wel van een beetje afwisseling in mijn sets, en niet constant het zelfde gedreun

anders zet ik de loop wel aan op mijn cd speler

Ga nu niet trance de grond in boren maar dit is gewoon hoe ik er over denk en ervaar.

Electro vind ik daar in tegen ook wel erg lekker om naar te luisteren, en hier zit voor mijn idee ook iets meer melodie in, en een zeer lekker laag

BillyArd    posted on 10-05-2006 09:41
Ik ga het niet opsplitsen , maar ik heb een voorliefde voor muziek met analoge klank, dus gemaakt met de oudere drummachines en synthesizers.

Het ``organische in techno`` en die NIET rechtlijnigheid spreken me aan.

daarbij is het de enige vorm van dance die nog teruggaat naar de basis......LESS IS MORE ..........

Trance is bijvoorbeeld voor mij een veel te gepolijste sound .

Electro is voor mij gewoon nostalgie , ik luisterde en speelde daar vroeger Al mee .

ze zeggen wel een dat de muziek waar je groot mee bent geworden altijd redelijk diep geworteld zit, vandaar dat een oude rocker net zo uit zijn plaat kan gaan op elvis als wij op een goede techno dj

Het allermooiste van de (ik noem het niet tech/electro)analoge stroming is de waanzinnige veelzijdigheid.

Het zet je aan tot creativiteit en nieuwe ideeen!

Happy, laughing

Ik leef ermee in iedergeval , al heel lang , en zal t ook niet loslaten !

BillyArd    posted on 10-05-2006 09:55
Overigens nog ff delen met jullie;Je zou zeggen dat de muziek enigszins primitief is , maar dat is het verkeerde woord......het is leeg, dat is de beste benaming.

vroeger draaide ik zo een rance of groove deuntje in elkaar in mijn studio, sinds ik techno.tech /minimal en electro maak besef ik dat ik veel harder moet werken en veel creatiever moet zijn om een bevredigend resultaat te krijgen .

In die zin is techno toch wel meer gelaagd dan bijvoorbeel dandere stijlen.

Een goede techno groove maken(zonder kant en klare loops natuurlijk) is altijd weer een uitdaging en ik heb in tegenstelling tot het produceren van andere stijlen ook echt het gevoel dat mijn Hersenen zeer hard aan het werk zijn om op nieuwe ideeen te komen.

Ik ben ook na het moe na een paar uur produceren omdat ik gewoon echt keihard bezig ben geweest, bij het maken van andere stijlen kan ik veel langer door werken.

en begrijp me nietverkeerd , ik wordt niet me van het geluid maar van de intentie waarmee gewerkt wordt, en dat zie ik als een positief iets, tevens geeft het aan dat er meer diepgang zit in techno dan je aanvankelijk zal denken !

Hebben de heren hier als awakenings festival kaarten joehoehoehoehioeho

User edit by BillyArd on 10-05-2006 @ 12:34:55 (8%)
MrPecho    posted on 10-05-2006 14:41
Techno is zelf een zeer ruim genre hoor,
ik moet ook kotsen van dj rush e.d.
Maar alles wat daarbuite staat van techno vind ik buitengewoon goed.
Blast    posted on 10-05-2006 15:04
ik heb geen verstand van techno en vind het meer een verzamel naam.

Kan iemand mij wat namen van artiesten geven die techno en/of electro maken?

BillyArd    posted on 10-05-2006 15:18
@ blast, artiesten te over, eigenlijk teveel om op te noemen !

ik zou zeggen check even wat online platensites en bepaal wat je leuk vindt .

Ik zelf hou erg van  kanzleramt tunes van oa. kowalski ,heiko laux christian morgenstern etc etc

-Prime evil

Drumcodes zijn ook erg goed (labeleigenaar =adam beyer )

en waar ik de laatste tijd erg warm voor loop is Henrik B

Goede techno djs : Rumeninge en loktibrada, steve bicknel, en natuurlijk onze eigen rachmad aka sterac , Bart skillz en ga zo maar door !

User edit by BillyArd on 10-05-2006 @ 15:19:35 (4%)
BillyArd    posted on 10-05-2006 15:18
2 blast :ben benieuwd wat jij van :THE WOUND van HENRIK B vindt !

MrPecho    posted on 10-05-2006 16:24
e-vinyls is een bangelijke(belgische) site voor electro en techno
DJ_Sintec    posted on 10-05-2006 16:53
Poster: MrPecho
e-vinyls is een bangelijke(belgische) site voor electro en techno

kijk ook eens naar decks (duitse site) kheb daar al een aantal platen gaan halen.
MauriceForge    posted on 10-05-2006 23:33
Techno is gewoon de stijl.

Techno is de basis van alle stijlen die er nu zijn. Alles is ervan afgeleid min of meer. Techno is heel monotoon en het vergt veel meer skills van de dj om er wat mee te doen, daarom spreekt het mij zo aan. met techno heb je de mogelijkheden om eindeloos creatief te zijn, en je hoeft niet te wachten met mixen tot de zoveelste break.

En als de technotrein eenmaal op gang is, kom je er niet meer vanaf.

MadSteven    posted on 15-05-2006 16:50
Een paar redenen:

Tiga
Alter Ego
Underworld
Chemical Brothers
Aphex Twin

Leken me vijf goede redenen.
Twizz    posted on 15-05-2006 17:04
kwas vroeger ook een elektro/techno mannetje...

totdat ik jumpstyle hoorde:P, maar dat is een goeie reden niewaar?:D

MrPecho    posted on 15-05-2006 17:18
Oei Twister => Achteruitgang
MauriceForge    posted on 15-05-2006 18:08
slechtse reden die je je maar kan bedenken...maarja over smaak valt nie te twisten...Thumbs Up

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

267 Users online: 55 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 71.600
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.723.612