Keyboard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Timemachine    posted on 08-05-2006 19:43
Heyik zit met de volgende vraag: ik ben al een tijdje bezig met muziek te maken op fruityloops... Maar nu had ik zo eens zin om het anders aan te pakken nl. door een keyboard te willen aankopen (eventueel aansluitbaar op de pc) en zo men nummers en dergelijke maken. Maar ik heb niet veel verstand van keyboards enzo dus mijn vraag is of iemand me verder kan en wil helpen..?

Thx

What do you think about Keyboard ??

Vote :   

Reemz    posted on 08-05-2006 19:53
Wat wil je precies weten over keyboards? Waar je ze moet kopen of welke het meest geschikt is voor fruityloops?
ScottB    posted on 08-05-2006 20:28
wil je met midi gaan werken, of wil je ook dingen van je keyboard opnemen? dat is wel een belangrijk verschil.
ChiellianvanWhod    posted on 09-05-2006 09:24
Ik denk dat je gewoon een midi keyboard wli hebben.

dan kan je het beste grwoon een kleine midi kopen van ong 100/200 kopen.

van m-audio bijv. een oxigen ofzo.

dat kan via een usb aangeslote worden.

kijk hier maar eens naarWinking my eye

suc6

Timemachine    posted on 09-05-2006 19:58
Poster: ScottB
wil je met midi gaan werken, of wil je ook dingen van je keyboard opnemen? dat is wel een belangrijk verschil.

Als het enigszins mogelijk zou zijn dan willek et wel opnemen via het keyboard...

Thx

BillyArd    posted on 10-05-2006 13:45
Via het keyboard = midi controller

Vanuit(klankmatig)=Synthesizer met controller functies

echter als je net begint zou ik het lekker op optie 1 houden aangezien midi implementatie weer een stap hoger op de ladder licht.

vaak zijn de routings wat ingewikkelder dan bij een gewoon midi keyboard dat zo langzamerhand meteen``herkend `` wordt door de meeste software seqs/synths etc etc, dus is instelling een peuleschil t.o.v van hardware matige synths

Succes

Timemachine    posted on 10-05-2006 20:34
Ok maar kan iemand mij een goed merk aanbieden of niet?

Thx 4 the help!
BillyArd    posted on 11-05-2006 13:07
ja hoor zijn er zat .

M-audio/edirol/fatar studio logic/alesis/doepfer/emu etc etc !

eigenlijk maakt bijna wel elke fabrikant midikeyboards,.......geloof zelfs dat behringer er een of twee in het assortiment heeft tegenwoordig !

Succes

Als je piano aspiraties hebt moet je meteen voor 88 gewogen toetsen gaan, heb je dat helemaal niet dan is een 2 octaafs keyboard(25 toetsen)genoeg

Happy, laughing

Ettem    posted on 12-05-2006 18:08
en zijn er ook goede keyboards voor op een mengpaneel aan te sluiten? zou wel handig zijn...
Twizz    posted on 03-06-2006 15:07
nu dit topic er toch over gaat:
als je een midi keyboard hebt hoe kun je dit dan gebruiken bij fl studio?

freakstyler    posted on 03-06-2006 16:13
een midi keyboard voor flstudio is wel leuk en aardig. maar enig idee (als je er niet veel over weet) wat zo'n kabeltje kost?!? ik was er ook niet zo handig mee, dus heb ik nu een kabelttje van 80 euro. als midi keyboard boven gebruik ik een yamaha cs6x synthesizer. is wel duur, maar het is ook een synth. en beneden gebruik ik een jaren 80 casio keyboardje met midi aansluiting. ik had pas een jongen en die wou nieuw of tweedehands een midi keyboard. mijn raad aan hem, was koop een yamaha cs1x (tweedehands want ligt niet meer in de winkels). je hebt beschikking over een hoop geluiden die je kunt editen en je kunt hem als midi keyboard gebruiken. het is niet makkelijk om mee om te gaan, maar hee, als het even duur is als een midi keyboard zonder geluiden, dan zou ik daar voor gaan. 8 controllers, 2 wielen een hoop geluiden en synthesizer voor dance wat immers door een hoop trance/techno artiesten word gebruikt, al is het alleen om de midi en lead sounds. het kabeltje wat ik heb is by the way makkelijk aan te sluiten, maar dat mag wel voor dat geld: een roland/edirol um1ex. succes!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 113 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 1.165
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.694.556