Was derjuist ff plaatjes aan het beluisteren en nu viel mij op dat men VU meter van mijn master langs links +4 uitstuurt en langs rechts rond de -3 uitstuurt. Kan iemand mij zeggen wat dit is, of moet ik hiermee gewoon naar de winkel gaan? Hij staat altijd in Stereo en het is continue.
Grtz
What do you think about DJM600 VU Meter ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Hmmz, heb je al wat andere nummers geluisterd? (Niet dat dat helpt, maar je weet maar nooit) :p Ik zou even terug gaan naar de winkel, laat hun maar even checken
kdenk dat ik hem binnebreng, zou het ook niet met de warmte op mijn zolder kunnen te maken hebben? Staat wel airco maar dat brengt niks op. Wnat het is al 2 weken zo en 2 weken geleden werd het warmer.
User edit by the-melody on 08-05-2006 @ 18:25:23 (100%)
zoals ik zei het is met alles. to deafdj en sintec: bij balans staat hij int het midden waar de klik is, bij men hoofdtelefoon staat hij op stereo en bij de keuze mono of stereo staat hij op stereo. wat nu wel is als ik hem op mono plaats gaat het gelijk maar dats ook geen zicht. Zou het goed zijn om hem binnen te brengen?
Je kunt ook even kijken of je kabels goed zitten, en verder lijkt het mij dat een headphone weinig te maken heeft met je master VU's. Verder, wissel je tt's of cd's eens om, en kijk of het dan opgelost is. Zo kun je in ieder geval kijken of het probleem in je cd speler zit of in je mixer.
Is het ook niet een specifieke track waarbij het gebeurt? Is het steeds bij dat kanaal? Heb je toevallig kabelbreuk in een van je rechter kabels? Is je connector nog goed (rechts, bij dat kanaal)? Heb je toevallig een pan effect erop staan? enzovoorts :P
zoals ik al zij conintue en het is altijd op kanaal 2/4. enne pan nee:p heb ofterwel flnager, filter, sampler of auto bpm aanstaan connectors zijn van dap en zijn vorige maand allemaal vervangen door nieuwe dap's dus dat denk ik niet
User edit by the-melody on 08-05-2006 @ 20:43:17 (78%)
* Kabels gewisseld * Connectors gechecked * TT's/CD's gewisseld * Nagegaan of het bij een specifieke track is * Alle functies op je mixer hebt gechecked dat ze goed staan * Ander stroom circuit geprobeert hebt; * Geen kabelbreuk o.i.d. hebt * Je alle Pan/Balance dingen goed hebt afgestelt
Ik heb hier ook last van gehad, met meerdere mixers (Inkel, maar ook een 7.2). De meter sloeg ietjes scheef uit, maar klanktechnisch kon ik niets ontdekken.
Ik ben er toen wel eens achteraan gegaan. Je kunt natuurlijk de VU meter van je mixer opnieuw laten afstellen. Ik heb me er in de tijd bij neergelegd.
Een stereo signaal is namelijk niet noodzakelijk in alle nummer op beide kanalen even hard. Het kan natuurlijk aan een specifieke track liggen. Maar als het bij alle nummers is dan zou je de mixer weg kunnen brengen.
Maar bedenk dan goed dat het ook op de input kan beginnen. Probeer het met meerdere originele CD's uit. Zorg dat de CD speler met een korte en degelijk kabel zit aangesloten. Gebruik geen vinyl om zoiets te testen, je sluit dan dingen als een scheve naald uit.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 7.080 days. Post CommentThat would be 236 months or a whopping 19.4 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...