Poster: BastianLol, is dit een joke ofzo? Oke, mensen die met cd's draaien is ALLES voorgemixt:P Yeah right, wees gewoon slim en brand de nummers die op de mix staan gewoon los. Vinyl lover haha
ik draai daarom ook liever vinylwant daar is het niet voorgemixt
Poster: MichelGoldy
Lol, is dit een joke ofzo? Oke, mensen die met cd's draaien is ALLES voorgemixt:P Yeah right, wees gewoon slim en brand de nummers die op de mix staan gewoon los. Vinyl lover haha
Roy-776
Maar ik spoel ze wel eens stukje terug voor het over mixen...
Dan kan k ze recht trekken en dan snel over mixen. Zodat er zo weinig geluiden tussen zitten van de andere nummers.
Poster: Roy-776
....Want 25 mei ga ik draaien in een discotheek en heb al een setje klaar liggen. Er zal nog wel wat aangepast worden....
Poster: Roy-776
Bedankt voor de tips :P k ga ze nog sneller over mixen....
Maar ik spoel ze wel eens stukje terug voor het over mixen...
Dan kan k ze recht trekken en dan snel over mixen. Zodat er zo weinig geluiden tussen zitten van de andere nummers.
Poster: DjillusionVergeet het idee van Snel overmixen. Met de neiging van snel mixen verlaagd je kwaliteit van draaien. Als je snel wilt mixen,, kan je net zogoed radio edits draaien.Als ik jou was zou ik die nummers die je tof vind, gewoon opzoeken, en dan de extended versies --> dus de lange versies <-- zodat je genoeg tijd hebt om je overgang perfect te maken. Ik heb geleerd dat als je met extended versies draait, dat je dan meer tijd hebt om je plaat te mixen, en wat meer tijd hebt om een andere plaat te zoeken.Maar het idee van snel overmixen vind ik niks. By the way, in een Discotheek kun je echt niet met een voorgemixte cd draaien. Dit is trouwens ook niet goed, want tegen de tijd dat jij je nummer er in wilt gooien, komt er weer een ander nummer bij in,, die op de cd er wordt ingemixt..Op dat moment heb je dan dus 3 nummers door elkaar heen.K'zou zeggen, ga voor de extended versions, zoek ze op en brand ze lekker.Een andere, nog goede tip is: Koop orgineel, ik koop ook nog gewoon bijna weekelijks een aantal singletjes. Bij free recordshop hebben ze een aanbieding, 2 singles voor 5 euro. dus voor een tientje heb je al 4 single's + alle Extended versions en Remixes. En natuurlijk de gewone Radio Edit.K'zou zegge, succes met draaien in de Discotheek,En maak je er niet druk over
Bedankt voor al je goede informatie..Ik ben er idd al mee gestopt.. Ik heb maar van 1 nummer het orgieel gevonden.Zullen ze in Free Record shop daar ook andere nummers verkoepn op singles?
Of alleen de top 40 tracks?Tot nu toe heb ik: Fonzerelli - Moonlight party (Orgineel)Alleen nu tijdens het branden heb ik soms een hapering erin.1x op 56x gebrand en de 2e cd helemaal het zelfde of 32 ofzo. Iedergeval het was lager...Merk cd's: Memorex ofzo.Moet ik duurdere cd's hebben? bijvorobeeld: Mmore of Philips?Of nog een lagere brandproces?
Poster: robbertEen goede tip: zet de cd op en ga zelf aan de bar zitten met een biertje!
Poster: Roy-776Of nog een lagere brandproces?ik brand altijd op de laagste snelheid die er op mn computer zit,dat is bij mij 4x, het duurt wel wat langer, maar ik heb nooit gehaddat een orginele track (ik neem aan betaalde mp3) oversloeg,(ik zou niet eens weten wat mn hoogste schrijfsnelheid is..?)maar probeer het een op jou laagste snelheid, waarschijnlijk helpt dit..(als het dus niet in de track zit)ik koop zelf ook altijd tdk cd's, eerst altijd de Metallic serie,maar om een of andere reden vorkopen ze die niet meer denk ik..?nu heb ik de gewone Tdk cd's, bevallen me ook goed!
haha en op een of andere manier komt er telkens een < /quote > bij..?
de cd single's kunnen ze vast wel bestellen..of je moet even bij on-line muziek shops zoeken..als je echt goed zoekt zijn de meeste wel tevinden..suc6.
Poster: djjw
Poster: Bastian
ik draai daarom ook liever vinylwant daar is het niet voorgemixt
Poster: GiallorossoLoop gewoon het nummer dat moet worden uitgemixt, weet niet of het bij trance lekker klinkt maar bij house hebben tracks op het einde vaak een 'kale beat'.Ik heb net ff je booth gecheckt en je hebt de CDJ-200s. Dan kan het helemaal makkelijk aangezien je ook nog auto-loop hebt.Je kan trouwens ook aan het begin van je nrs een loop maken van bijvoorbeeld 2x8 maten. Dit kan je over de koptelefoon doen, dus heb je ook niet de kans dat ie "live" mislukt.