Met gemixte cd's draaien. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 03-05-2006 12:47
Hallo.

Ik heb een groot aantal gemixte cd's.

Zoals: Nyana, In Search Of Sunrise 4/5

Best of Trance 2005 year mix. Best of Trance 2006.

EN miss nog wel een paar...

Ik vind een heleboel nummers leuk van de nieuwe album isos 5 en Best of trance 2006.

Heeft iemand tips voor het mixen daar van?

Ik mix hem meestal over op zoo 1 minuut 13 of 1 minuut.

Hebben jullie nog leuke tips? Want 25 mei ga ik draaien in een discotheek en heb al een setje klaar liggen. Er zal nog wel wat aangepast worden....

What do you think about Met gemixte cd's draaien. ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 03-05-2006 13:11
het belangrijkste is gewoon dat je vroeg genoeg het nummer dr uit draait, anders hoor je de mix van de mixcd zelf.. dat wil je natuurlijk niet. Voor de rest is het gewoon het zelfde als met unmixed muziek lijkt mij.
User edit by TheSupercrab on 03-05-2006 @ 13:12:16 (4%)
DavyJ    posted on 03-05-2006 14:46
gewoon snel mixen en niet te lang overlaten lopen
Bastian    posted on 03-05-2006 15:17
ik draai daarom ook liever vinylWinking my eye want daar is het niet voorgemixtHappy, laughing
robbert    posted on 03-05-2006 15:18
Een goede tip: zet de cd op en ga zelf aan de bar zitten met een biertje!

MichelGoldy    posted on 03-05-2006 15:23
Poster: Bastian
ik draai daarom ook liever vinylWinking my eye want daar is het niet voorgemixtHappy, laughing
  Lol, is dit een joke ofzo? Oke, mensen die met cd's draaien is ALLES voorgemixt:P Yeah right, wees gewoon slim en brand de nummers die op de mix staan gewoon los. Vinyl lover haha
Reemz    posted on 03-05-2006 15:27
Of koop gewoon platen en zet die op CD. Legaal downloaden is natuurlijk ook een optie.
Bastian    posted on 03-05-2006 15:35
Poster: MichelGoldy
Lol, is dit een joke ofzo? Oke, mensen die met cd's draaien is ALLES voorgemixt:P Yeah right, wees gewoon slim en brand de nummers die op de mix staan gewoon los. Vinyl lover haha

Ik draai zelf jump en hardstyle voornamelijk en daarbij zie je niet veel orginal's op cd'sWinking my eye

Downloaden is een optie maar zelf koop ik liever het orgineel op vinylWinking my eye

User edit by Bastian on 03-05-2006 @ 15:36:06 (9%)
BillyArd    posted on 03-05-2006 16:32
Quote Robbert:
Billy:hahahahah LOLOLOLOL droogkloot !

User edit by BillyArd on 03-05-2006 @ 16:34:20 (15%)
PatrickBeuken    posted on 03-05-2006 17:40
Zoek de originele versies van de gemixte nummers die je wilt draaien Happy, laughing zo gepiept.
RoyBeware    posted on 03-05-2006 20:51
Bedankt voor de tips :P k ga ze nog sneller over mixen....

Maar ik spoel ze wel eens stukje terug voor het over mixen...

Dan kan k ze recht trekken en dan snel over mixen. Zodat er zo weinig geluiden tussen zitten van de andere nummers.
djjw    posted on 03-05-2006 21:08
waarom zou je nou gaan mixen met voor gemixte cd's...

Over het algemeen zijn deze cd's al op het meest geschikte moment
gemixt, en je kan met die cd's wel een paar keer een korte mix doen
maar om nou elke keer een mix temaken van max. 10 sec. vind ik nou
helemaal niks.(als ik er na moet luisteren dan)

Er zal in dat geval ook vaak een stukje van je melodielijn of vocal aangaan,
wat niet leuk is als je aant draaien bent.(vind ik zelf tenminste)

Roy-776

Dan kan k ze recht trekken en dan snel over mixen. Zodat er zo weinig geluiden tussen zitten van de andere nummers.

Goed het zal vast een paar keer lukken, met zo'n korte mix hoef
je toch niet echt bij te sturen.
User edit by djjw on 04-05-2006 @ 12:55:13 (4%)
DonBasco    posted on 04-05-2006 10:06
Poster: Roy-776
....Want 25 mei ga ik draaien in een discotheek en heb al een setje klaar liggen. Er zal nog wel wat aangepast worden....

Setje al helemaal uitgedacht??

Lijkt me niet echt handig. Als het niet echt aan blijkt te slaan is het dan extra moeilijk om te switchen.

Wat betreft je probleem:

Je kan de nrs die je zou willen draaien met programma's als Cool-edit of zelfs met een simpele wave-editor (Nero) knippen,plakken tot een draaibare versie. Het vergt wel wat oefening, maar het levert beter draaibare versies op.

Een probleem wat je namelijk ook hebt bij gemixte cds is dat er tempo-wisselingen in een mix (en daardoor vaak in een nummer) zitten. Het is dan vrijwel onmogelijk om deze nrs goed te kunnen mixen.

DizZorder    posted on 04-05-2006 10:33
als je dat idd onder knie heb kan je erzelfs een soort eigen edit of rmx van maken, maar dat setje klaar hebben heeft idd geen zin want als dj speel je in op het publiek.

et gevaar is groot dat je je eigen smaak gepakt heb wat de bezoekers van die tent misschienniet eens leuk vinden.

gewoon goed opletten tijdens et draaien op je publiek ...

Illusion    posted on 04-05-2006 12:24
Bedankt voor de tips :P k ga ze nog sneller over mixen....

Vergeet het idee van Snel overmixen. Met de neiging van snel mixen verlaagd je kwaliteit van draaien. Als je snel wilt mixen,, kan je net zogoed radio edits draaien.

Als ik jou was zou ik die nummers die je tof vind, gewoon opzoeken, en dan de extended versies --> dus de lange versies <-- zodat je genoeg tijd hebt om je overgang perfect te maken. Ik heb geleerd dat als je met extended versies draait, dat je dan meer tijd hebt om je plaat te mixen, en wat meer tijd hebt om een andere plaat te zoeken.

Maar het idee van snel overmixen vind ik niks. By the way, in een Discotheek kun je echt niet met een voorgemixte cd draaien. Dit is trouwens ook niet goed, want tegen de tijd dat jij je nummer er in wilt gooien, komt er weer een ander nummer bij in,, die op de cd er wordt ingemixt..

Op dat moment heb je dan dus 3 nummers door elkaar heen.

K'zou zeggen, ga voor de extended versions, zoek ze op en brand ze lekker.

Een andere, nog goede tip is: Koop orgineel, ik koop ook nog gewoon bijna weekelijks een aantal singletjes. Bij free recordshop hebben ze een aanbieding, 2 singles voor 5 euro. dus voor een tientje heb je al 4 single's + alle Extended versions en Remixes. En natuurlijk de gewone Radio Edit.

K'zou zegge, succes met draaien in de Discotheek,

En maak je er niet druk over

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-05-2006 @ 12:25:51 (1%)
BURN    posted on 04-05-2006 12:25
Zoek de nr's op via dance-tunes of dergelijke en haal de langere orginele versies. Voorgemixt is altijd al op het leukste moment gemixt en dan heb je situatie dat je tijdelijke drie nummers hoort, niet optimaal in zo'n geval. Orgineel is veel beter works for me...
Illusion    posted on 04-05-2006 12:33
Dat beschreef ik net ook allemaal in mijn post

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-05-2006 @ 12:34:03 (35%)
BURN    posted on 04-05-2006 12:36
RoyBeware    posted on 04-05-2006 14:39
Poster: Djillusion

Vergeet het idee van Snel overmixen. Met de neiging van snel mixen verlaagd je kwaliteit van draaien. Als je snel wilt mixen,, kan je net zogoed radio edits draaien.

Als ik jou was zou ik die nummers die je tof vind, gewoon opzoeken, en dan de extended versies --> dus de lange versies <-- zodat je genoeg tijd hebt om je overgang perfect te maken. Ik heb geleerd dat als je met extended versies draait, dat je dan meer tijd hebt om je plaat te mixen, en wat meer tijd hebt om een andere plaat te zoeken.

Maar het idee van snel overmixen vind ik niks. By the way, in een Discotheek kun je echt niet met een voorgemixte cd draaien. Dit is trouwens ook niet goed, want tegen de tijd dat jij je nummer er in wilt gooien, komt er weer een ander nummer bij in,, die op de cd er wordt ingemixt..

Op dat moment heb je dan dus 3 nummers door elkaar heen.

K'zou zeggen, ga voor de extended versions, zoek ze op en brand ze lekker.

Een andere, nog goede tip is: Koop orgineel, ik koop ook nog gewoon bijna weekelijks een aantal singletjes. Bij free recordshop hebben ze een aanbieding, 2 singles voor 5 euro. dus voor een tientje heb je al 4 single's + alle Extended versions en Remixes. En natuurlijk de gewone Radio Edit.

K'zou zegge, succes met draaien in de Discotheek,

En maak je er niet druk over

Bedankt voor al je goede informatie..

Ik ben er idd al mee gestopt.. Ik heb maar van 1 nummer het orgieel gevonden.

Zullen ze in Free Record shop daar ook andere nummers verkoepn op singles?

Of alleen de top 40 tracks?

Tot nu toe heb ik: Fonzerelli - Moonlight party (Orgineel)

Alleen nu tijdens het branden heb ik soms een hapering erin.

1x op 56x gebrand en de 2e cd helemaal het zelfde of 32 ofzo. Iedergeval het was lager...

Merk cd's: Memorex ofzo.

Moet ik duurdere cd's hebben? bijvorobeeld: Mmore of Philips?

Of nog een lagere brandproces?

DavyJ    posted on 04-05-2006 14:54
Poster: robbert

naa een goede tip voor de tiesto  heeft ie t minder druk:P
djjw    posted on 04-05-2006 15:10
Of nog een lagere brandproces?

ik brand altijd op de laagste snelheid die er op mn computer zit,
dat is bij mij 4x, het duurt wel wat langer, maar ik heb nooit gehad
dat een orginele track (ik neem aan betaalde mp3) oversloeg,
(ik zou niet eens weten wat mn hoogste schrijfsnelheid is..?)

maar probeer het een op jou laagste snelheid, waarschijnlijk helpt dit..
(als het dus niet in de track zit)

ik koop zelf ook altijd tdk cd's, eerst altijd de Metallic serie,
maar om een of andere reden vorkopen ze die niet meer denk ik..?
nu heb ik de gewone Tdk cd's, bevallen me ook goed!

haha en op een of andere manier komt er telkens een < /quote > bij..?

de cd single's kunnen ze vast wel bestellen..
of je moet even bij on-line muziek shops zoeken..
als je echt goed zoekt zijn de meeste wel tevinden..
suc6.

User edit by djjw on 04-05-2006 @ 15:14:42 (46%)
DavyJ    posted on 04-05-2006 15:16
Poster: djjw

ik weet niet wie met dit verhaal begon maar dit heb ik ook gehad met mijn cdtjes

als je brand zet dan alles op de achtergrond uit   msn en dat soort dingen   dus dat je pc aleen bezig is met branden    helpt dit nog niet  gebruik dan een andere brand programma zoals alchol of nero     gebruik je al een van deze programmas download dan een andere versie

Laidback    posted on 04-05-2006 15:33
ik zou persoonlijk zeggen.. NIET DOEN...

de nummers zijn vaak al Gepitched.. als je ze dan nog verder omhoog gaat gooien klinkt het voor geen meter Happy, laughing .

daarbij heb je ook eigenlijk niet veel tijd om de volgende track klaar te maken Happy, laughing

als je van de 1 Min inmixen en 1 Min uitmixen nog maar MAX 1.50/2.00 Min track overhoud (you get the point Winking my eye )Happy, laughing ..

Day-One    posted on 04-05-2006 15:54
Poster: Bastian

Het is maar net, want Roy-776 kan ook de losse nummer kopen en dan zelf mixen.....toch?!

in elk geval mijn mening hier over....ik luister graag naar andere mixen maar om zelf een (voorge)mix van een nader te draaien....neuh...niet mijn ding..zo ontwikkel je geen eigen stylo naar mijn mening.

Giallorosso    posted on 05-05-2006 01:00
Dit is misschien de moeilijkere manier om langere overgangen te maken maar technisch wel mogelijk:

Loop gewoon het nummer dat moet worden uitgemixt, weet niet of het bij trance lekker klinkt maar bij house hebben tracks op het einde vaak een 'kale beat'.

op mix cd's heb miss je net even paar sec. die zou je kunnen gebruiken.

DonBasco    posted on 05-05-2006 09:27
Poster: Giallorosso
Loop gewoon het nummer dat moet worden uitgemixt, weet niet of het bij trance lekker klinkt maar bij house hebben tracks op het einde vaak een 'kale beat'.

Ik heb net ff je booth gecheckt en je hebt de CDJ-200s. Dan kan het helemaal makkelijk aangezien je ook nog auto-loop hebt.

Je kan trouwens ook aan het begin van je nrs een loop maken van bijvoorbeeld 2x8 maten. Dit kan je over de koptelefoon doen, dus heb je ook niet de kans dat ie "live" mislukt.

Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

111 Users online: Dajara & 11 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 17.636
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.826.095

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use