Fader start
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 03-05-2006 08:43
  • Fader start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader...
  • sound collor Fx wat mag ik mij daarbij voorstellen.

• worden deze funkties door Dj's goed gebruikt?! lijktmij erg lastig..
    aangezien ik € terug krijgt van de belasting mensen Thumbs Up yuppie!! denk ik een DJM 800 aan te schaffen..

User edit by Day-One on 03-05-2006 @ 09:13:49 (18%)

What do you think about Fader start ??

Vote :   

Lead    posted on 03-05-2006 09:34
    Niet zo veel mensen gebruiken de faderstart optie's op mixers. Tegenwoordig zijn CD spelers er wel snel genoeg voor.... Op de DJM's kun je de Faderstart ook met de Crossfader activeren...
    Let the BASS be louder
    Day-One    posted on 03-05-2006 09:55
    Poster: Lead
    Niet zo veel mensen gebruiken de faderstart optie's op mixers. Tegenwoordig zijn CD spelers er wel snel genoeg voor.... Op de DJM's kun je de Faderstart ook met de Crossfader activeren...

wat is jou ervaring daarbij Lead?! en kan of weet jij wat meer wbt sound collor Fx?

Lead    posted on 03-05-2006 19:05
    Zie mijn DJM-800 Demo Video Winking my eye

Maar het heeft niets met FaderStart te maken hoor...

Let the BASS be louder
    Camino    posted on 03-05-2006 21:33
    en ook de threads over de DJM800... ik heb nog nooit, never, jamais iemand faderstart zien gebruiken... en toch blijft pioneer deze functie hardnekkig uitbreiden...
    Lead    posted on 03-05-2006 23:36
    Niet uitbreiden... Al sinds de DJM-500 werkt hij hetzelfde... knopjes om aan/uit te zetten en hij werkt ook op de crossfader. Ik zie ook het nut er niet van in en ken weinig mensen die het gebruiken in Nederland...

Maar in Amerika is er een hele cultuur van Wedding-DJ's die op de vele trouwerijen en bruiloftfeestjes plaatjes instarten en aan elkaar lullen. Die maken er dan weer heel veel gebruik van.... (De Talkover functie wordt trouwens in Nederland in menig feestcafe wel gebruikt)
    Let the BASS be louder
    DonBasco    posted on 04-05-2006 10:12
    .... (De Talkover functie wordt trouwens in Nederland in menig feestcafe wel gebruikt)

Die talkover vind ik eigenlijk ook een prutsfunctie. Je kan veel beter gewoon met de hand je fader omlaag doen, je kan dan tenminste zelf het niveau en de tijd bepalen van het afzwakken van de muziek. Bij de talkover functie is dat in mijn ervaring altijd net niet helemaal zoals je het wilt.

greup    posted on 04-05-2006 10:19
    Poster: DonBasco

Die talkover vind ik eigenlijk ook een prutsfunctie. Je kan veel beter gewoon met de hand je fader omlaag doen, je kan dan tenminste zelf het niveau en de tijd bepalen van het afzwakken van de muziek. Bij de talkover functie is dat in mijn ervaring altijd net niet helemaal zoals je het wilt.

das leuk als je 5 meter van de mixer staat.....

DonBasco    posted on 04-05-2006 13:44
    daar heb je gelijk in.....
    maar ik dacht aan de door Lead genoemde feestcafé-dj, die meestal 30 cm van zijn mixer afstaat
    Day-One    posted on 04-05-2006 16:01
    Zie mijn DJM-800 Demo Video Winking my eye

Maar het heeft niets met FaderStart te maken hoor...

Okay wbt de sound collor Fx ben ik duidelijk voor Thumbs Up en toch zou je zeggen dat het niet zoveel uitmaakt? wbt de 600..ik heb met een 600 wezen rommelen en ik moet zeggen dat de effecten goed bruikbaar zijn (als ze sync lopen BPM) komt werderom mijn vraag. kan je de BPM ook vast zetten en dan effect overheen gooien. reden waarom ik dit vraagt is heel simpel.
    Ik draai zelf breakbeats en heb als probleem dat de BPM soms wil schommelen en dan krijg je dus totaal ander effect dan dat ik in gedachten hebt.. (gezien de breaks)
    User edit by Day-One on 04-05-2006 @ 17:59:47 (100%)
    remixer    posted on 04-05-2006 19:04
    faderstart is eigelijk meer iets voor radio maken

ik heb zelf wel faderstart aangesloten voor als ik (thuis) eens een cdtje op zet,

maar bij het beatmixen gebruik ik het natuurlijk nooit

TheSupercrab    posted on 04-05-2006 19:30
    fader start lijkt mij toch wel erg handig.. vooral als je creatief bezig bent.. Stel je hebt je tracks gebeatmatched, volgens wil je de nieuwe track er ingooien en tegelijke tijd met effecten klooien (filters of zo) dan is het wel handig als je met een hand de cd speler kan starten en de upfader omhoog gooien (dus dan heb je maar een hand nodig) en kun je de andere hand mooi gebruiken voor e.g. filter bediening.
    Dj_Danny    posted on 04-05-2006 22:18
    Ik kan me voorstellen dat er drive-ins bij zitten die graag met faderstart werken..., voor dergelijke zaken is de faderstart rete handig. Voor het echte beatmixen lijkt het me allerdings irritant..

DJMichel    posted on 04-05-2006 22:24
    <quote. een hand nodig) en kun je de andere hand mooi gebruiken voor e.g. filter bediening.

Of om bier te drinken :P
    TheSupercrab    posted on 05-05-2006 02:01
    Poster: DJMichel

ja das waar, ook belangrijk Happy, laughing maar ja k drink meestal niet als k draai.
    Day-One    posted on 05-05-2006 15:14
    Poster: DJMichel

off-topic guys.....

Okay wbt de sound collor Fx ben ik duidelijk voor en toch zou je zeggen dat het niet zoveel uitmaakt? wbt de 600..ik heb met een 600 wezen rommelen en ik moet zeggen dat de effecten goed bruikbaar zijn (als ze sync lopen BPM) komt werderom mijn vraag. kan je de BPM ook vast zetten en dan effect overheen gooien. reden waarom ik dit vraagt is heel simpel.
    Ik draai zelf breakbeats en heb als probleem dat de BPM soms wil schommelen en dan krijg je dus totaal ander effect dan dat ik in gedachten hebt.. (gezien de breaks)
    Lead    posted on 05-05-2006 16:24
    Zet de FX sectie op AUTO BPM en laat hem de BPM's meten. Lukt dit niet.... Gebruik dan in de Auto BPM mode de effect on/off knop om het tempo te tappen. als het display de goede waarde geeft selecteer je een ander effect en je zult zien dat de DJM-600 het BPM standje onthoudt.
    Let the BASS be louder
    Day-One    posted on 05-05-2006 19:39
    Zet de FX sectie op AUTO BPM en laat hem de BPM's meten. Lukt dit niet.... Gebruik dan in de Auto BPM mode de effect on/off knop om het tempo te tappen. als het display de goede waarde geeft selecteer je een ander effect en je zult zien dat de DJM-600 het BPM standje onthoudt.

Dan is de DJM-600 idd wat voormij...zal kijken of ik eind van de maand ff bij een dealer nog eens kan gaan rommelen...kopen is echter super nabij
    Boyd    posted on 26-09-2007 19:04

faderstart wordt niet gebruikt in de dj wereld, wel in de radio wereld. Het is toch overwegen ik heb de kabeltjes niet bij mijn djm400, vind 5€ p stuk te duur voor iets wat je niet gebruikt.

This is an old Topic

No new postings for 6.575 days.
     Post CommentThat would be 219.2 months
    or a whopping 18 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

250 Users online: 35 Guests (215 Unknown)
    Pages generated today : 1.230
    Most visitors online this month : 699
    Lifetime Pageviews since 2003 : 244.653.242

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
    2001 © 2025Terms of Use