een vriend van mij wil ook beginnen met draaien. hij kan alleen niet kiezen tussen cd's en vinyl. daarom vroeg hij mij of hij niet met een cd-speler en een draaitafel kon beginnen. het lijkt mij geen probleem ofwel?
What do you think about Beginnen met Cd en Draaitafel ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
met platen draaien is zoals djjw al zegt veel leuker. CD bieden/zijn de toekomst. Draaitafels hebben geen toeters en bellen die een cd speler wel heeft (cue knop, track search, effecten, loop etc).
Mij lijkt het onzettend onhandig om met 1 TT en met 1 cd speler te draaien. ik zou of alleen 2 tt nemen of 2 cd spelers, of 2 tt en 2 cd spelers.
ja oke maar als je met 2 cd-spelers en 2 draaitafels draait draai je ook met cd en vinyl naast elkaar, dus iik denk dat je best met een cdspeler en een draaitafel kan beginnen toch?
Als je nog niet weet welke kant je op wilt kan je juist wel goed met een cd speler en een platenspeler beginnen denk ik. Hierdoor voel je bij jezelf aan waar je het lekkerst mee draait. Mocht je met cd's draaien fijner vinden dat met platen dan koop je er later een 2e cdspeler bij en verkoop je eventueel je draaitafel.
ik denk zo: Als je met twee verschillende begint en je draait alleen thuis dan ga je rap geneigd zijn om muziek te downloaden en te branden, dus ga je geen platen halen, stel dat je 10 platen hebt liggen dan thuis, niet meer want ik heb toch een cd-speler voor cd's dan zit je altijd vast, je bent niet vrij, je kan niet van cd naar cd mixen of van plaat naar plaat (wat met 2 - 2 wel kan) Ik zou een keuze maken.
Als hij niet kan kiezen zal ik eerst beginnen met cd's, omdat het goedkoper is. In de loop van de tijd zal ik er dan langszaam een 1 tt bij kopen. Vind hij het leuk, kan hij er altijd nog 1 bij kopen :P. Daarnaast ligt het er natuurlijk ook aan of dat hij op feestjes enzo wilt gaan draaien. Het lijkt mij dan erg handig als je goed overweg kan met cd's, je kan goedkoop en makkelijk aan veel muziekgenres kopen, waar bij dit dus moeilijkere en duurder is bij vinyl. lastig lastig :P , maar ik hoop dat je er wat aan hebt :P
Het probleem bij 1 cd speler en 1 platen speler is:
Je zit altijd gebonden aan het medium wat je wilt gaan draaien. Je moet van cd naar plaat en dan van plaat naar cd. Is erg onhandig als je een goed moment hebt om een leuk nummer te draaien. Je moet dus erg veel platen en cd's hebben.
Mij lijkt dus het handigste om ?f 2 cd spelers te nemen, ?f 2 tt's
hij wil niet echt op feestjes gaan draaien al zal hij dat wel willen doen als hij daarvoor gevraagd wordt, maar daarom wilt hij niet gaan draaien. hij wil ook geen drive-in show beginnen. hij wil aan dj-contests mee gaan doen en hopelijk in clubs/discotheken gaan draaien. omdat ze bij ons in de buurt veel met vinyl draaien wilt hij ook met een draaitafel beginnen ook omdat hij daar als een wat mee geprobeerd heeft(hij vindt het gewoon vette shit zo'n zwarte plaat onder zijn vingers) maar alleen vinyl vindt hij te duur en hij wil ook met meerdere cue-points en loops prutsen, dus vandaar een cd-speler. hij wil het gewoon breed houden en op "alle" vlakken(behalve dan laptop dj-en) van het dj-gebied.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community