Welke monitor's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 02-03-2004 19:37
Ik zit te kijken naar een nieuw setje monitors. Uit verschillende informatiebronnen heb ik al heel wat reacties kunnen lezen. Echter aan alle positieve reacties zitten ook gelijk weer negatieve reacties. Op dit moment zit ik te denken aan een set tot max € 1.200,00 Wat vinden jullie van de: Alesis ProLiniair 720 DSP Mackie HR624 Genelec 1030 of 1031 Ik wil geen losse subwoofer en ik hoef ook niet geheel clear-reference.
Mod edit by W.i.M on 23-06-2005 20:12 (9%)

What do you think about Welke monitor's ??

Vote :   

Gupy    posted on 03-03-2004 16:18
Ik zie het al.....12 views en geen reacties. Sad
Lead    posted on 03-03-2004 17:34
eh... misschien omdat we niet zo goed weten wat we ermee aan moeten Thumbs Up Geluid en luidsprekes is een persoonlijke keuze. Het voornaamste argument waarom mensen luidsprekers kiezen is de klank. En dat is nogal een persoonlijke kwestie. Ik heb geen van de speakers kunnen beluisteren, dus mijn oordeel valt over de specificaties die ik gevonden heb op het net. De Mackies daar heb ik nog niet zoveel over gehoord, zou erg goed kunnen zijn. Mackie heeft wel de naam dat ze goede producten maken. (maar dat geld ook voor je andere opties). De Alesis speakers zien er stoer uit met de display, maar dat vind ik ook gelijk een nadeel. Een speaker met presets... hmmm... ik dacht dat de meest perfecte speaker een rechte frequentie-curve heeft, waarom dan de weergave in je speaker aanpassen. Ik denk dat je dit veel beter kunt doen met je mixer of andere effect apperatuur. Genelec is een merk dat een goede naam heeft en ik denk dat dat de beste keus is uit het lijstje wat je hier opnoemt. Maar nogmaals : luisteren weegt zwaarder dan ALLE technische specs....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 03-03-2004 17:34
Bij het aanschaffen van hardware / gear is toch je persoonlijke voorkeur het beste. Het beste advies wat je iemand kan geven is ga naar de winkel en luister naar waar je in geintresseerd bent. En bij de aanschaf van monitoren/boxen is dit zeker het geval. De ene houdt van rauw geluid en de ander wil zoveel mogelijk laag. Het is een persoonlijke voorkeur. [edit] je bent me net voor Lead :D [/edit]
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 03-03-2004 @ 17:35:19 (13%)
Dappie    posted on 11-03-2004 11:19
De vraag is ook waar voor je deze wilt gebruiken, wat voor soort muziek? Op wat voor mixer ga je draaien, wil je speakers met of zonder versterking? Wil je b.v. voor in de toekomst dit setje uitbreiden met mogelijk laag kasten zodat je zelf een (klein) feestje kan geven? Wil je deze ook gebruiken bij het afmixen? Of te wel vertel even wat je ermee wilt gaan doen en wat de toekomst plannen zijn. Er zijn nu ook powerd speakers van b.v. LEM en dan heb ik het over de D-400. Deze heeft het uiterlijk van een JBL-EON. Als je daar in de toekomst laagkasten bij wilt hebben kan je alweer beter gaan voor T-400. Dit is dezelfde speaker enkel is de behuizing van hout en hebben ze voor deze wel een bijpassende laag kast. Ben je echt op zoek om af te mixen dan is een Behringer T 1031 een goede keuze. Wat je dus het beste kan doen is met die informatie bijvoorbeeld is een keertje binnen te stappen bij Heuff Sound & Vision . Onder het genot van een kopje koffie een paar setjes uitproberen. Op deze manier een juiste keuze kan maken. Je moet het altijd zelf beluisteren. Succes
Gupy    posted on 11-03-2004 22:09
Ik ga as zaterdag een uitgebreide luistertest doen bij een tweetal audiozaken. Ik heb reeds de Dynaudio BM5 gehoord, maar die is voor mij al afgevallen omdat ie naar mijn mening iets te weinig "krachtig gevoel" gaf. De Genelec's zijn boven mijn budget. De Mackie en de Alesis maakt me erg benieuwd. Echter als ik vind dat de Behringer T2031 goed zat klinken, neem ik die. De prijs staat me enorm aan. (Het budget mag ook een stuk lager zijn, daar ik dit weekend een rack-sampler ga kopen. We horen het zaterdag wel.:o
Gupy    posted on 15-03-2004 19:17
De luistertest is goed gelukt moet ik zeggen. Resultaat (tot ? 1000,00): 1 Alesis DSP720 (klinkt mega zuiver) 2 Tannoy Reveal Active (klinkt erg goed maar iets te weinig power) 3 Behringer T2031 (ook zeer mooi, maar duidelijk te weinig bas bij hoog vermogen) Verder was ik totaal ondersteboven van de Tannoy Eclipse 10...dan weet je echt niet wat je hoort.:o Het wordt dus waarschijnlijk de Alesis, maar moet nog naar de DSP 820 gaan luisteren.
Lead    posted on 15-03-2004 23:55
Opvallend... ik had van de specs de Alesis niet als beste ingeschat. De Genelec maar laten zitten of zijn die mega duur ?? Ben benieuwd hoe het afloopt 8)
Let the BASS be louder
Gupy    posted on 16-03-2004 08:18
Ja, de Genelecs zijn veels te duur in verhouding tot de kwaliteit. De Genelelec 1031 is ca. ? 1.250,00 per stuk! Genelec staat er om bekend dat ze niet alleen goed zijn maar ook veels te duur.
Gupy    posted on 19-04-2004 18:57

Update: Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.  Het nadeel is dus gewoon dat je moet beslissen op het moment dat je ze aan het beluisteren bent...en niet een maand later.

Binnenkort ga ik dus maar weer eens luisteren. Ik geef nog steeds de Alesis DSP720 de meeste kans.

This is an old Topic

No new postings for 7.803 days.
 Post CommentThat would be 260.1 months
or a whopping 21.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

241 Users online: 153 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 56.278
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.823